Olemme menossa juttelemaan sosiaalitoimistoon siskoni lapsen adoptiosta ensi viikolla - minä, mieheni ja siskoni.
Olisin nyt kysellyt kokemuksia, kuinka helposti sukulaiselta saa lapsen adoptioon? Meillä tapaus juontaa siihen, että siskoni on alkoholisti ja vihdoin myötänyt ongelmansa ja haluaa apua. Kumminkin tilanne on hankala, kun on yh-äiti puolivuotiaalle lapselle.
Itseä tilanne jännittää ja olen miettinyt lukuisia vaihtoehtoja, mitä sosiaaliviranomaiset asiaan voivat sanoa. Olemme kyllä käyneet mieheni kanssa juttelemassa erään adoptioneuvonnan tykönä n. vuosi takaperin kun suunnittelimme ulkomailta adoptiota, mutta emme missään koulutuksissa ole käyneet. Onko meillä siis mahdollisuutta saada adoptio-oikeutta siskoni lapseen?
Lapsi adoptioon?
1
165
Vastaukset
- adoneuvonnan alussa
Moi,
käsittääkseni ette voi noin vain adoptoida haluamaanne lasta. Koska kaikkien, myös suomalaisten adoptioiden vaatimuksena on nykyään adoptiolupa, jota haetaan Valviralta, kun adoptioneuvonta on käyty läpi. Se prosessi vie n. vuoden tai mahdollisesti kauemminkin.
Siihen en osaa sanoa voisiko siskosi osoittaa nimenomaan juuri teidät lapsensa adoptiovanhemmiksi. Adoptioneuvonta nyt kuitenkin pitää käydä, koska sitä pitää ymmärtääkseni käydä perheen sisäisessäkin adoptiossa, siihen ei kai(?!?) kuitenkaan lupaa tarvita.
Sijaisvanhemmaksihan voisi periaatteessa ryhtyä, mutta sekin edellyttää kyllä käsittääkseni koulutuksen ja kaikenmoisia lupia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 305627
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus112921- 1862219
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1631703Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan731517Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike321404Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141354En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.731287- 941185
viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2201162