Kyllästynyt ihmisiin

Mieskolkytviis

Olen totaalisen kyllästynyt ihmisiin. Tuntuu siltä, että en enää näe ihmisissä muuta kuin valhetta, petosta, kieroilua ja vihaa. En ole mitään erityistä petturuutta saanut viime aikoina kokea, vaan nämä tuntemukset ovat pikkuhiljaa kasvaneet ja saaneet minut vetäytymään yksinäisyyteen.Tiedän olevani hieman yliherkkä ihminen, siksi usein nämä kyseiset piirteet ihmisissä vaikuttavat minuun niin paljon. Jos en olisi herkkä, niin silti ne ihmiset olisivat yhtä kieroja, tosin itse kestäisin tilanteen paremmin.

Minulla on on ollut elämäni aikana paljon kavereita, mutta ne muutamat kaltaiseni, hyvät ystävät ovat poistuneet kuvioista. Alkoholismi tai muut ongelmat ovat vieneet heidät. Ehkä tämä kertoo, että herkemmät yksilöt eivät kestä tätä kovaa ja välinpitämätöntä, säälitöntä maailmaa.

Näiden jäljelle jääneiden kavereiden seuraa en todellakaan kaipaa. Minulle he edustavat sitä valtavaa enemmistöä, joka ei tunne empatiaa muita kohtaan. Jostain syystä monet ihmiset ovat myös täysin kykenemättömiä näkemään oman käytöksensä läpi. Mitä epäempaattisempi ihminen, sitä suuremmat luulot omasta hyvyydestä on. Mieleeni tulee kolme tai neljä tuttua, jotka ovat tuttavapiirissäni tunnettuja epärehellisyydestään ja itsekkyydestään. Mutta nämä samat ihmiset ovat juuri niitä, ketkä eniten korostavat omaa jalomielisyyttään. Ei tarvitse kuin mennä facebookiin ja nämä tyypit siellä kertovat rakastavansa eläimiä ja lapsia jne. Korreloiko itsekkyys ja omahyväisyys sen itse sokeuden kanssa, mitä tulee itsensä tuntemiseen? Ehkä aidosti rehellinen ihminen tunnistaa valheen itsessäänkin ja sen takia ei viitsi kehuskella omilla hyveillään?

Tiedän, että tavallista ihmistä ei vaivaa nämä asiat juurikaan. He vain pitävät puolensa ja keskittyvät omaan elämään. Tavallista ihmistä ei häiritse se, että heikompia poljetaan maan rakoon. Ainoa keino selviytyä on olla välittämättä niistä asioista mihin ei voi vaikuttaa. Miten se tehdään, tulematta itsekin samanlaiseksi kuin ne mistä olen tässä puhunut? Ne ihmiset joiden kanssa haluisin olla mieluiten tekemisissä, ovat jossain piilossa tältä maailmalta. Ei niihin saa mitään yhteyttä.

106

4762

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NeroTohtori

      Vai niin!

    • öcjkjokokk

      Yleensä kai ihminen näkee muissa sitä mitä hänessä on itsessään.

      • Anonyymi

        Plääh mikä kulunut vastaus. Tuolla fraasilla yritetään vaan herättää syyllisyyttä ja
        vaientaa aloittajan kaltainen empaattinen ihminen. Väistää totuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Plääh mikä kulunut vastaus. Tuolla fraasilla yritetään vaan herättää syyllisyyttä ja
        vaientaa aloittajan kaltainen empaattinen ihminen. Väistää totuus.

        Yleensä tyhjät ihmiset kai jauhavat tyhjiä fraaseja, kun sanottavaa ei oikeastaan ole?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä tyhjät ihmiset kai jauhavat tyhjiä fraaseja, kun sanottavaa ei oikeastaan ole?

        Mutt ei ne fraasit turhaan ole elossa. Kyllä niissä aina vissi pointti on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Plääh mikä kulunut vastaus. Tuolla fraasilla yritetään vaan herättää syyllisyyttä ja
        vaientaa aloittajan kaltainen empaattinen ihminen. Väistää totuus.

        Juuri näin.

        Kommentoija lienee joku toimittaja. Heille on tyypillistä tuollainen olkiukkoilu ja aiheellisen kritiikin vaientaminen keskittymällä kommentissa epäolennaisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Plääh mikä kulunut vastaus. Tuolla fraasilla yritetään vaan herättää syyllisyyttä ja
        vaientaa aloittajan kaltainen empaattinen ihminen. Väistää totuus.

        Anteeksi.

        Olin vähän ottanut viinaaa ja se sai kirjoittamaan typeryyksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä tyhjät ihmiset kai jauhavat tyhjiä fraaseja, kun sanottavaa ei oikeastaan ole?

        No eipä elämässä oo tärkeää kuin syö juoda ja kusta ja paskantaa ja nukkua,töissä käydä ja joskus nussia?


      • Anonyymi

        Yksinkertaisuus antaa yksinkertaisia vastauksia, näkyy ettei tiedä yhtään mitä ihmisen olemisesta ja elämisestä. Onnellisia obåvat tietämättömät aina


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutt ei ne fraasit turhaan ole elossa. Kyllä niissä aina vissi pointti on.

        Hyvin harvoin niissä on mitään pointtia.
        Kuten tämäkin asia , tarkoitus on ainoastaan syyllistää . Näinhän näillä aina menee jutut koska eivät kykene mihinkään muuhun


    • h-ki

      Ja vieläkin yrittävät vain hyväksikäyttää, ja luokkaantuvat, jos yrittää sanoa suoraan, että ei käy. Ja ystävyys tai kaveruus siinä loppui, näin on.

      • Anonyymi

        hei tajuun mitä tarkotat


    • N

      Ei herkyys ole pahasta.

    • h-ki

      En minä herkyystä puhu mitään

    • et ole ainoa

      Paljon samanlaisuutta tunnistan. ongelma onkin se miten saada se yhteys.

    • 2

      Onhan sekin jo helpotus kun tietää että veneessä on muitakin kaltaisiani.
      Että kaikki ihmiset eivät ole pelkkiä koneita.

      • Elämänasennetta

        Kannattaa pitää myös muiden heikkojen puolta sen verran kuin jaksaa ja uskaltaa.


    • Sama fiilis

      Alkuperäinen, et ole ainoa. Minäkin olen 35 v ja lopen kyllästynyt ihmisiin ja empatian puutteeseen.

      • Anonyymi

        se on lisääntynyt täs viime vuosikymmeninä aivan helvetisti ja näyttäs että vain lisääntyy niin et kyl masenuslääkkeet lisääntyy ja lääketehtaat hymyilee... yhteiskunnassa on pahasti mätää ja sitä vielä peitellään syyllistäen tuloksen uhreja, hyvä hyvinvointi suomi :( varmaan persujen vika pian taas joku keksii :DDDDD


      • Anonyymi

        Minä olen suunnitellut pahojen ihmisten vahingoittamista.

        Saan nautintoa pelkästä ajatuksesta, että työntäisin ihmisiä junan alle. Kuvitlekaa niitä sulosointuja, joita tulee kun ihminen murskaantuu telien alle.


      • Anonyymi

        Ihan niin jossain vaiheessa elämässä vaan huomaa sen miten pinnallisia ihmiset ovat, ja silloin lopettaa kaikki ne suhteet jotka ahdistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen suunnitellut pahojen ihmisten vahingoittamista.

        Saan nautintoa pelkästä ajatuksesta, että työntäisin ihmisiä junan alle. Kuvitlekaa niitä sulosointuja, joita tulee kun ihminen murskaantuu telien alle.

        No ne ajatukset jo ovat sairaita ailloin kun niitä saa niin on haettava apua


    • domum

      Mieskolkytviis ja muut samanmoiset. Laitoin juuri meiliystävänetsinnän: ajanviete -> henkilökohtaiset -> kirjeystäviä aikuisille :)

      • queasy

        Ihan kaunis teko ja toimii varmaanki jonkun kohal.

        Itel on jo pari meilikaveria, mut ei ne mun yksinäisyyttä poista!! Toki jollain voi käydä nii hyvä tuuri, et löytää sitä kautta ihan samanhenkistä liveseuraaki...Ehkäpä sitä sekoais täysin jollei ois ketään kenen kaa vaihtaa kuulumisia. Ihan yhtä väsynyt ja onneton oon, vaik kirjoittelisin kuinka monen kaa.......... Tiiän, et pitäis ite ruveta ettii niitä ihmsiä tuolta muualta kuin netistä, mut kun on jo saavutus jos jaksaa raahautua huoneesta toiseen. Eipä oo kukaan viskaamassa pihalle ihmisten seuraan... Joo, joo, ite se pitää ulko-ovesta astua pihalle, mut helpommin sanottu, ku tehty.

        Mut toivottavasti saat vastauksia.


      • Anonyymi
        queasy kirjoitti:

        Ihan kaunis teko ja toimii varmaanki jonkun kohal.

        Itel on jo pari meilikaveria, mut ei ne mun yksinäisyyttä poista!! Toki jollain voi käydä nii hyvä tuuri, et löytää sitä kautta ihan samanhenkistä liveseuraaki...Ehkäpä sitä sekoais täysin jollei ois ketään kenen kaa vaihtaa kuulumisia. Ihan yhtä väsynyt ja onneton oon, vaik kirjoittelisin kuinka monen kaa.......... Tiiän, et pitäis ite ruveta ettii niitä ihmsiä tuolta muualta kuin netistä, mut kun on jo saavutus jos jaksaa raahautua huoneesta toiseen. Eipä oo kukaan viskaamassa pihalle ihmisten seuraan... Joo, joo, ite se pitää ulko-ovesta astua pihalle, mut helpommin sanottu, ku tehty.

        Mut toivottavasti saat vastauksia.

        Opettele rakastamaan itseäsi sellaisena kuin olet. Hyväksy tosiasiat ja etene elämässä. Yksin oleminen voi tuntua rankalta, mutta kun opit elämään itsesi kanssa siitä tulee mahtavaa. Liian paljon kieroja narsisteja sun muita hulluja niin eiköhän siinä sitten itsekin tule hulluksi? 🤣


      • Anonyymi
        queasy kirjoitti:

        Ihan kaunis teko ja toimii varmaanki jonkun kohal.

        Itel on jo pari meilikaveria, mut ei ne mun yksinäisyyttä poista!! Toki jollain voi käydä nii hyvä tuuri, et löytää sitä kautta ihan samanhenkistä liveseuraaki...Ehkäpä sitä sekoais täysin jollei ois ketään kenen kaa vaihtaa kuulumisia. Ihan yhtä väsynyt ja onneton oon, vaik kirjoittelisin kuinka monen kaa.......... Tiiän, et pitäis ite ruveta ettii niitä ihmsiä tuolta muualta kuin netistä, mut kun on jo saavutus jos jaksaa raahautua huoneesta toiseen. Eipä oo kukaan viskaamassa pihalle ihmisten seuraan... Joo, joo, ite se pitää ulko-ovesta astua pihalle, mut helpommin sanottu, ku tehty.

        Mut toivottavasti saat vastauksia.

        Minulle on jokainen ystävä törkeä ja heihin voi luottaa, ei niitä monta ole vaan ovat kaikki juuri sellaisia ihmisiä jotka ovat hyväntahtoisia ja kilttejä


    • ihmiset ON

      perseestä, suurin osa. En enää huoli yhtäkään oikuttelemaan ja olemaan riesaksi elämääni!!!! Kaikki tuntuu olevan enemmän tai vähemmän kypsymättömiä henkisesti joka myös korreloi älykkyyden kanssa. Sorry nyt vaan, niin se on.

      • ihminensinäkin

        Sovitaan niin....


      • Anonyymi

        Vedä niiltä kurkku auki.


    • ...

      Oon pikkuhiljaa tullu samaan johtopäätökseen. Ja se saa mut inhoamaan myös itseäni, koska ajattelen myös, että ihminen näkee toisissa ne piirteet, joita on myös itsessä ja varsinkin ne, joista ei pidä. Uskon kyllä et myös hyviä ihmisiä on, mutta ne on sitten niin hyviä että eivät ole mun ulottuvilla. Mä oon vaan niin kyllästynyt ja väsynyt yrittämään saada kavereita tai edes kelvata joukkoon.

      • SomeOne..

        Joo, kyl niitä hyviäkin tyyppejä löytyy, mut tosin jokaisessa on yleensä aina jokin asia mikä jollain tapaa töksähtää, mut se on vaa hyväksyttävä. Oon ap tavoin herkkis ja se tuottaa joskus ongelmia. Kuulen usein, et elän liikaa tunteilla....


      • Anonyymi

        ihminen on keksimäärin turha paska joka pitäisi kiduttaa hitaasti mielisairaaksi ja jatkaa sitten kiduttamistaan.


    • kärleken för alla

      Urbaanin elämän yltäkylläisyys turruttaa aistit ja etäännyttää toisista. Elämä kolhii ja katkeroidutaan ja kyynistytään. Mutta onneksi tämä prosessi on myös kumottavissa.

      Ainoaksi ongelmaksi tämän jälkeen jää se, että josset edelleen käyttäydy kyynisesti ja toisten pahaa oloa ignooraavaksi, olet outo muiden silmissä. Kiltteys ja toisten, itselleen tuntemattomien ihmisten huomioon ottaminen kun tulkitaan liian usein tässä ilmapiirissä heikkoudeksi..

      Aloittaja, en voi muuta sanoa kuin että älä lannistu minkään paskan edessä! Hyviä ihmisiä on edelleen ja aina tulee olemaan, keskity heihin, unohda raajarikot, ne vaan raahaa sut mukanas mustuuteen.

      • j00045

        täytyy vaan odottaa sellaista oikeanlaista hlöä! Menköön muut menojaan ;)


      • Anonyymi

        Kyllä nuoret heteromiehet ja -naiset
        tarvitsevat kaikista eniten rakkautta
        ja läheisyyttä, asuttiinpa sitten kaupun-
        geissa taikka maaseudun kylillä.
        Nirppanokkaus ei tässä asiassa paljoa
        auta, pitää olla aistit avoinna ja iloisella
        mielellä pilke silmäkulmassa liikkeellä.

        Moni yksinäinen heteromies, kuten
        minäkin, haaveksivat ajoittain "ai, kunpa
        pääsisi erektoitunutta kikkeliään työntelemään
        naisen karvapimperoon ja anaaliin". Vaan mistäs repäisen kumppanin tähän hätään jos suurin
        osa nuorista naisista on nirppanokkia ja
        säikkyjä, ei tämmöisten naisten kanssa onnistu
        mikään luonnollinen kanssakäyminen.

        Se on paskapuhetta, että jotkut miehet/naiset
        sanovat kirkkain silmin etteivät kaipaa masturboimista ja seksiä elämäänsä, varsinkin jos ikää vasta 20-30v. Seksuaalisuus on meissä
        kiinni kuin liima syntymästä kuolemaan. Tämän ovat todenneet monet tutkijat, jopa aikansa
        kohututkija Sigmund Freud (s. 1856 - k. 1939)
        määritellessään vuonna 1905 sukupuolivietin
        (libido).


      • Anonyymi

        Miksi sinua kiinnostaa muiden mielipiteet?

        Minua ei ole kiinnostanut pitkään aikaan, mitä joku ajattelee minusta. kuljen ilman maskia koska nautin ihmisten paheksuvista katseista.


    • nonisiinätulikai

      Hmm, minä kerron erään asian itsestäni myös nyt.. jooh yömyöhällä jos tuo virolaisten horttojen serveri antaa kirjoittaa..

      Minä olen tehnyt pontikkaakin joskus, aivan Lontoossakin asti tunnettu oli merkki joskus, mutta lopetin sen tekemisen syystä, kun huomasin itse, että ei oikein elämästä tule mitään jos on aina 2-promillen humalassa ja herää aamulla pontikkalasi aamupöydällä.

      Olen kokenut kyllä elämän julmuuden, ja olen oppinut sen miten sitä vastaan taistellaan, mutta siltikin itselläni on aika lämmin sydän kaikkia tyttöjä kohtaan, johtuen siitä että:

      Tytöt ovat auttaneet minua paljonkin joissain elämän suruissa, minulla on kunnioitus tyttöjä kohtaan ja tekisi mieli pitää jostain hyvää huolta.

    • PettynytOlento

      Aloittajan kirjoitus oli niinkuin omasta kynästäni!
      Ihmiset on minustakin tuntuneet jo kauan aika...hmmm...miten sen nyt sanoisi nätisti...ei mitenkään...paskoilta. Anteeksi nyt vaan kaikki ihmiset. Nooh, eihän ihmiset oikeasti paskoja ole, minua vaan kyllästyttää niin äärettömästi.
      Olen kyllästynyt siihen, että jatkuvasti törmään henkiseen rumuuteen, kuten empatian puutteeseen, heikkojen sortamiseen, vilpillisyyteen, valehteluun jne. En ole tämän elämäni aikana juuri törmännyt ihmisiin, jotka olisi sellaisia, minkälaisia ihmisten mielestäni pitäisi olla. Siis sellaisiin, jotka olisi empaattisia, rehellisiä, fiksuja, heikompien puolustajia. Ei niitä vaan paljon tunnu löytyvän.
      Olen myös kyllästynyt siihen, miten ihmiset ovat tekemisissä toistensa kanssa: hirveää kilpailua kaikesta, esim. ulkonäöstä, rahasta, maineesta, facebook-kaverien määrästä, omasta asemasta jne. , toisten kampitusta, heikommille naureskelua, kiusaamista. Yleensä ihmiset ovat kaikkein kiinnostuneimpia omasta asemasta porukassa, ja hyvän aseman saavuttamiseen käytetään usein moraalittomia keinoja.
      Kukaan ei välitä etiikasta, moraalista tai korkeammista arvoista.
      Jos joku jää porukassa yksin, niin sen sijaan että yritettäisiin saada yksinäinen porukkaan mukaan, hänelle naureskellaan. Jos toisessa ihmisessä nähdään heikkoutta, häntä kiusataan. Nokkimisjärjestys ja oma asema siinä on ihmisille ilmeisesti se kaikista tärkein asia. Tämä tekee ihmisistä eläimiä.
      Sitten on vielä tämä maailman tila. Ihmiset säälimättä saastuttavat ympäristöään ja tappavat toisiaan. Ei siinäkään nähtävissä kovin korkealentoista älyllistä tai moraalista toimintaa. Olenkin sitä mieltä, että nykymenolla ihmiset tuhoavat itse itsensä ja siinä sivussa oman planeettansakin. Jos eivät järkiinny ja muutu ennen sitä.
      Olen erittäin pettynyt ihmisiin. Minusta ihmiset tuntuvat jotenkin lapsilta, tai keskenkasvuisilta, koska he eivät pysty näkemään sitä, että pehmeämmät arvot, moraalisuus, eettisyys ja empatia ovat tie parempaan hyvinvointiin kaikille.

      • oiuytreyuio

        Olen todella kiinnostunut moraalista, etiikasta, heikkojen puolustamisesta yms.
        mutta minut on rääkätty suunnilleen rammaksi ja kukaan ei enää puhu minulle.


      • 2.pettynyt

        Allekirjoitan kyllä kommenttisi täysin, siinä on paljon viisautta. Tulen kommentoimaan myöhemmin lisää.


      • Joklkhfds
        oiuytreyuio kirjoitti:

        Olen todella kiinnostunut moraalista, etiikasta, heikkojen puolustamisesta yms.
        mutta minut on rääkätty suunnilleen rammaksi ja kukaan ei enää puhu minulle.

        Samoin. Samat tyypit kehtaa hehkuttaa korkealentoisuuksia tasa-arvosta, ihmisarvosta yms samalla kun potkivat heikoimpia ojanpohjalle. Aplodit raikaa ja sädekehä loistaa. Mitään ristiriitaa ei edes yleisö havaitse. Ei tällaiselle psykoottiselle massalle enää mitään mahda.


      • 2.pettynyt

        Olenkohan liian positiivisella tuulella kirjoittamaan tähän aloitukseen nyt? Mietin tuossa äsken vaan miten ihanaa oli herätä omalla kämpällä omaan rauhaan, ilman ketään rauhanhäiritsijää ja niskaan hönkäilijää. Ja miten mukava oli valvoa viime yö ihan omassa rauhassa aamuviiteen saakka tutkien nettiä ja Youtubea, yhtä leffaa sivusilmällä katsoen. Ulkona on mahtava ilma, lähden pyörällä kirjastoon ja sieltä lenkin kautta kaupalle ja takaisin kämpille. Suomi on kyllä toisaalta hyvä maa elää, tuet kun juoksee ym ym, mutta yksinoloon on Suomessa syytä tottua. Mietinkin tuossa miten tätä nykyistä heikkoa kommunikointimahdollisuutta anonyymisti voitaisiin parantaa täällä näillä sivuilla? Koska mahdollisuus on kirjoittaa vapaan anonyyminä, niin miksei voisi sitten puhuakin anonyyminä? Ja jopa katsella anonyymiä hahmoa kommentoidessa? Ja ihan jopa kosketella anonyymisti toista kommentoijaa?

        Ministeriön sivuilla on mielenkiintoinen mahdollisuus kuunnella kaikkea sinne kirjoitettuja tekstejä. Kun lukija palkkaa siniseksi valitsemansa tekstinpätkän ja aktivoi sen, niin ohjelma lataa naisäänen puhumaan ääneen koko tekstin. Ja tuo naisääni on harvinaisen sujuvan kuuloista, vaikka koko puhe onkin tietokoneella tuotettua. Kun tällainen sovellus olisi täälläkin käytössä, niin jokainen kommentoija voisi puhua(edellyttäen että ohjelmassa olisi myös puheen tekstiksi muuntava sovellus) sekä kuunnella interaktiivisesti toista kommentoijaa. Tässä olisi se etu mikä saavutetaan nyt täällä sillä, että kommentoija voi pysyä myös anonyyminä. Miksikä kirjoitan tällaisesta ideasta? No juuri tämän meidän ihmisten yksinäisyyden ja eristäytymisen syvenemisen takia. Tällainen sovellus siis mahdollistaisi kirjoittamiskommentoinnin lisäksi puhekommentoinninkin anonyymisti. Jatkan kehittelyä edellisestä vieläkin pidemmälle. Tiedemiehet ovat kehitelleet jo matriisityyppistä laitetta, jossa ihminen kytketään tietyntyyppiseen istuimeen tvs jossa reseptorit käsien ja jalkojen ja jopa kasvonilmeiden liiketunnistamiseen. Kuka arvaa tästä lopputuloksen? Lopputulos vois olla sellainen "mobiiliyhteys" jossa ihminen kytkeytyessään laitteeseen on interaktiivisesti yhteydessä toiseen ihmiseen oman valinnan mukaan joko omalla nimellään henkilökohtaisesti tai sitten ylläolevan puhe-esimerkin kaltaisesti anonyyminä siten että on kosketuksessa lopulta tuntoaistinkin välityksellä! Mainitsemani ministeriön puheohjelman mukaisesti omalla päätteellä näkyvän ihmishahmon voisi saada peitettyä oman valinnan mukaan anonyymiksi tai sitten henkilökohtaiselle tasolle. Minusta olisi aika hienoa kun pystyisin pitämään netin kautta kädestä kiinni toista kommentoijaa, silitellä toista ihmistä toisella puolella maapalloa. Se olisi uskomatonta ja hauskaa ja ties mitä tällainen yhteys poikisi jatkoa ajatellen. Tulipa mieleen hierojan työt. Hieroja esimerkiksi voisi tehdä maapallon toiselle puolelle töitä . Wau.

        Tietenkin anonyymiydessä pitäisi sulkea pois toisen kommentoijan vahingoittamisen mahdollisuus. Mutta tässäpä tällaista yhdenlaista ajatusmallia siitä mikä voisi poistaa, tai ainakin helpottaisi tätä meidän netti-ihmisten eristäytymistä ja yksinäisyyttä.

        Kun lähden asioille ulos olisi todella hauskaa jatkaa kommentointia siellä mobiililaitteen kautta jutellen ja puhuen. Mutta tietenkin anonyymisti. Yritän kaivaa ne ministeriön sivut vielä joilla tuo puheenkuunteluohjelma on jo käytössä. Olen taiteilija ja muotoilija, se selittää sitä miksi ajatukseni työskentelee aika alvariinsa tällaisten uusien mahdollisuuksien jne ym tms kehittelemisissä. Mutta nyt asioille, hyvää päivänjatkoa kaikille erityisherkille, introverteille, syrjäytyneille, yksilöllisille yksinäisille jne. Onpa kyllä jännä juttu miten asosiaalinen olo tuli kun aamu venyi näin pitkälle. Ei huvittais tippaakaan enää lähteä asioille, saattaa vielä törmätä tuttuihin joiden kanssa ei halua olla yhteydessä. Virkistänkin itseäni usein hakemalla Salesta yöaikaan ruokaa, yö on muutenkin luomisen aikaa.


      • 2.pettynyt
        2.pettynyt kirjoitti:

        Olenkohan liian positiivisella tuulella kirjoittamaan tähän aloitukseen nyt? Mietin tuossa äsken vaan miten ihanaa oli herätä omalla kämpällä omaan rauhaan, ilman ketään rauhanhäiritsijää ja niskaan hönkäilijää. Ja miten mukava oli valvoa viime yö ihan omassa rauhassa aamuviiteen saakka tutkien nettiä ja Youtubea, yhtä leffaa sivusilmällä katsoen. Ulkona on mahtava ilma, lähden pyörällä kirjastoon ja sieltä lenkin kautta kaupalle ja takaisin kämpille. Suomi on kyllä toisaalta hyvä maa elää, tuet kun juoksee ym ym, mutta yksinoloon on Suomessa syytä tottua. Mietinkin tuossa miten tätä nykyistä heikkoa kommunikointimahdollisuutta anonyymisti voitaisiin parantaa täällä näillä sivuilla? Koska mahdollisuus on kirjoittaa vapaan anonyyminä, niin miksei voisi sitten puhuakin anonyyminä? Ja jopa katsella anonyymiä hahmoa kommentoidessa? Ja ihan jopa kosketella anonyymisti toista kommentoijaa?

        Ministeriön sivuilla on mielenkiintoinen mahdollisuus kuunnella kaikkea sinne kirjoitettuja tekstejä. Kun lukija palkkaa siniseksi valitsemansa tekstinpätkän ja aktivoi sen, niin ohjelma lataa naisäänen puhumaan ääneen koko tekstin. Ja tuo naisääni on harvinaisen sujuvan kuuloista, vaikka koko puhe onkin tietokoneella tuotettua. Kun tällainen sovellus olisi täälläkin käytössä, niin jokainen kommentoija voisi puhua(edellyttäen että ohjelmassa olisi myös puheen tekstiksi muuntava sovellus) sekä kuunnella interaktiivisesti toista kommentoijaa. Tässä olisi se etu mikä saavutetaan nyt täällä sillä, että kommentoija voi pysyä myös anonyyminä. Miksikä kirjoitan tällaisesta ideasta? No juuri tämän meidän ihmisten yksinäisyyden ja eristäytymisen syvenemisen takia. Tällainen sovellus siis mahdollistaisi kirjoittamiskommentoinnin lisäksi puhekommentoinninkin anonyymisti. Jatkan kehittelyä edellisestä vieläkin pidemmälle. Tiedemiehet ovat kehitelleet jo matriisityyppistä laitetta, jossa ihminen kytketään tietyntyyppiseen istuimeen tvs jossa reseptorit käsien ja jalkojen ja jopa kasvonilmeiden liiketunnistamiseen. Kuka arvaa tästä lopputuloksen? Lopputulos vois olla sellainen "mobiiliyhteys" jossa ihminen kytkeytyessään laitteeseen on interaktiivisesti yhteydessä toiseen ihmiseen oman valinnan mukaan joko omalla nimellään henkilökohtaisesti tai sitten ylläolevan puhe-esimerkin kaltaisesti anonyyminä siten että on kosketuksessa lopulta tuntoaistinkin välityksellä! Mainitsemani ministeriön puheohjelman mukaisesti omalla päätteellä näkyvän ihmishahmon voisi saada peitettyä oman valinnan mukaan anonyymiksi tai sitten henkilökohtaiselle tasolle. Minusta olisi aika hienoa kun pystyisin pitämään netin kautta kädestä kiinni toista kommentoijaa, silitellä toista ihmistä toisella puolella maapalloa. Se olisi uskomatonta ja hauskaa ja ties mitä tällainen yhteys poikisi jatkoa ajatellen. Tulipa mieleen hierojan työt. Hieroja esimerkiksi voisi tehdä maapallon toiselle puolelle töitä . Wau.

        Tietenkin anonyymiydessä pitäisi sulkea pois toisen kommentoijan vahingoittamisen mahdollisuus. Mutta tässäpä tällaista yhdenlaista ajatusmallia siitä mikä voisi poistaa, tai ainakin helpottaisi tätä meidän netti-ihmisten eristäytymistä ja yksinäisyyttä.

        Kun lähden asioille ulos olisi todella hauskaa jatkaa kommentointia siellä mobiililaitteen kautta jutellen ja puhuen. Mutta tietenkin anonyymisti. Yritän kaivaa ne ministeriön sivut vielä joilla tuo puheenkuunteluohjelma on jo käytössä. Olen taiteilija ja muotoilija, se selittää sitä miksi ajatukseni työskentelee aika alvariinsa tällaisten uusien mahdollisuuksien jne ym tms kehittelemisissä. Mutta nyt asioille, hyvää päivänjatkoa kaikille erityisherkille, introverteille, syrjäytyneille, yksilöllisille yksinäisille jne. Onpa kyllä jännä juttu miten asosiaalinen olo tuli kun aamu venyi näin pitkälle. Ei huvittais tippaakaan enää lähteä asioille, saattaa vielä törmätä tuttuihin joiden kanssa ei halua olla yhteydessä. Virkistänkin itseäni usein hakemalla Salesta yöaikaan ruokaa, yö on muutenkin luomisen aikaa.

        Puolustusministeriön sivuilta löytyi ainakin edellä mainitsemani ohjelmasovellus:
        http://www.defmin.fi/
        Kun siis maalaa haluamansa tekstin, esiin tulee ponnahdusikkuna jossa kaiuttimen kuva, kaiutinta klikkaamalla voi kuunnella pelkästään maalatun tekstin. En kyllä käsitä miksi tämä sovellus on käytössä juuri puolustuministeriön sivuilla, muilta PM:n sivuilta en löytänyt. Enkä ymmärrä motiivia? Erehdyin kun luulin tietokoneen puhuvan tekstit, koko teksti onkin luettu etukäteen oikeasti, ja ohjelman avulla sen voi pätkiä vaikka yksien sanojen osioihin, jos haluaa. Menipä taas aiheen ohi mutta lukekaa ylläolevasta kommentista tekstin idea, niin bonjaatte mistä minä mitä tarkoitin!

        Ps. Toi sovellus on kyllä aika hauska, sillä voi leikkiä paljon, kun saa tuon lukijan puhumaan ihan mistä kohtaa tekstiä vaan, heh.


      • PettynytOlento
        2.pettynyt kirjoitti:

        Olenkohan liian positiivisella tuulella kirjoittamaan tähän aloitukseen nyt? Mietin tuossa äsken vaan miten ihanaa oli herätä omalla kämpällä omaan rauhaan, ilman ketään rauhanhäiritsijää ja niskaan hönkäilijää. Ja miten mukava oli valvoa viime yö ihan omassa rauhassa aamuviiteen saakka tutkien nettiä ja Youtubea, yhtä leffaa sivusilmällä katsoen. Ulkona on mahtava ilma, lähden pyörällä kirjastoon ja sieltä lenkin kautta kaupalle ja takaisin kämpille. Suomi on kyllä toisaalta hyvä maa elää, tuet kun juoksee ym ym, mutta yksinoloon on Suomessa syytä tottua. Mietinkin tuossa miten tätä nykyistä heikkoa kommunikointimahdollisuutta anonyymisti voitaisiin parantaa täällä näillä sivuilla? Koska mahdollisuus on kirjoittaa vapaan anonyyminä, niin miksei voisi sitten puhuakin anonyyminä? Ja jopa katsella anonyymiä hahmoa kommentoidessa? Ja ihan jopa kosketella anonyymisti toista kommentoijaa?

        Ministeriön sivuilla on mielenkiintoinen mahdollisuus kuunnella kaikkea sinne kirjoitettuja tekstejä. Kun lukija palkkaa siniseksi valitsemansa tekstinpätkän ja aktivoi sen, niin ohjelma lataa naisäänen puhumaan ääneen koko tekstin. Ja tuo naisääni on harvinaisen sujuvan kuuloista, vaikka koko puhe onkin tietokoneella tuotettua. Kun tällainen sovellus olisi täälläkin käytössä, niin jokainen kommentoija voisi puhua(edellyttäen että ohjelmassa olisi myös puheen tekstiksi muuntava sovellus) sekä kuunnella interaktiivisesti toista kommentoijaa. Tässä olisi se etu mikä saavutetaan nyt täällä sillä, että kommentoija voi pysyä myös anonyyminä. Miksikä kirjoitan tällaisesta ideasta? No juuri tämän meidän ihmisten yksinäisyyden ja eristäytymisen syvenemisen takia. Tällainen sovellus siis mahdollistaisi kirjoittamiskommentoinnin lisäksi puhekommentoinninkin anonyymisti. Jatkan kehittelyä edellisestä vieläkin pidemmälle. Tiedemiehet ovat kehitelleet jo matriisityyppistä laitetta, jossa ihminen kytketään tietyntyyppiseen istuimeen tvs jossa reseptorit käsien ja jalkojen ja jopa kasvonilmeiden liiketunnistamiseen. Kuka arvaa tästä lopputuloksen? Lopputulos vois olla sellainen "mobiiliyhteys" jossa ihminen kytkeytyessään laitteeseen on interaktiivisesti yhteydessä toiseen ihmiseen oman valinnan mukaan joko omalla nimellään henkilökohtaisesti tai sitten ylläolevan puhe-esimerkin kaltaisesti anonyyminä siten että on kosketuksessa lopulta tuntoaistinkin välityksellä! Mainitsemani ministeriön puheohjelman mukaisesti omalla päätteellä näkyvän ihmishahmon voisi saada peitettyä oman valinnan mukaan anonyymiksi tai sitten henkilökohtaiselle tasolle. Minusta olisi aika hienoa kun pystyisin pitämään netin kautta kädestä kiinni toista kommentoijaa, silitellä toista ihmistä toisella puolella maapalloa. Se olisi uskomatonta ja hauskaa ja ties mitä tällainen yhteys poikisi jatkoa ajatellen. Tulipa mieleen hierojan työt. Hieroja esimerkiksi voisi tehdä maapallon toiselle puolelle töitä . Wau.

        Tietenkin anonyymiydessä pitäisi sulkea pois toisen kommentoijan vahingoittamisen mahdollisuus. Mutta tässäpä tällaista yhdenlaista ajatusmallia siitä mikä voisi poistaa, tai ainakin helpottaisi tätä meidän netti-ihmisten eristäytymistä ja yksinäisyyttä.

        Kun lähden asioille ulos olisi todella hauskaa jatkaa kommentointia siellä mobiililaitteen kautta jutellen ja puhuen. Mutta tietenkin anonyymisti. Yritän kaivaa ne ministeriön sivut vielä joilla tuo puheenkuunteluohjelma on jo käytössä. Olen taiteilija ja muotoilija, se selittää sitä miksi ajatukseni työskentelee aika alvariinsa tällaisten uusien mahdollisuuksien jne ym tms kehittelemisissä. Mutta nyt asioille, hyvää päivänjatkoa kaikille erityisherkille, introverteille, syrjäytyneille, yksilöllisille yksinäisille jne. Onpa kyllä jännä juttu miten asosiaalinen olo tuli kun aamu venyi näin pitkälle. Ei huvittais tippaakaan enää lähteä asioille, saattaa vielä törmätä tuttuihin joiden kanssa ei halua olla yhteydessä. Virkistänkin itseäni usein hakemalla Salesta yöaikaan ruokaa, yö on muutenkin luomisen aikaa.

        Joo, minä vähän luulen, että joskus hamassa tulevaisuudessa voisi laittaa jonkin tietokoneeseen kytketyn "puvun" päälle, ja mennä sen kanssa virtuaalitodellisuuteen tapaamaan muita ihmisiä siellä. Siinä puvussa on siis anturit liikkeelle ja kasvojenilmeille, ja kasvoilla semmoinen härpäke, mikä on jo myynnissä, eli kännykkä ja tötterö, niin ettei näe muuta kuin kännykän näytön.
        Mahtaa olla tällainen tulossa joskus. Ainakin minusta se olisi tosi hauskaa. Siinä ehkä voisi valita vaikka oman ulkonäön vähän niinkuin nimimerkin täällä, ja olla anonyymina halutessaan, tai sitten omalla naamalla.


      • PettynytOlento
        oiuytreyuio kirjoitti:

        Olen todella kiinnostunut moraalista, etiikasta, heikkojen puolustamisesta yms.
        mutta minut on rääkätty suunnilleen rammaksi ja kukaan ei enää puhu minulle.

        Rääkätty olen minäkin. On se ihme, että jos ei halua osallistua toisten seläntakanapuhumis- ja kyykytyspeleihin, niin saa vihat joskus niskaansa. Onkohan taustalla joku periaate siitä, että "jos et puhu minun kanssa pahaa niin et ole samalla puolella"?


      • 2.pettynyt
        PettynytOlento kirjoitti:

        Joo, minä vähän luulen, että joskus hamassa tulevaisuudessa voisi laittaa jonkin tietokoneeseen kytketyn "puvun" päälle, ja mennä sen kanssa virtuaalitodellisuuteen tapaamaan muita ihmisiä siellä. Siinä puvussa on siis anturit liikkeelle ja kasvojenilmeille, ja kasvoilla semmoinen härpäke, mikä on jo myynnissä, eli kännykkä ja tötterö, niin ettei näe muuta kuin kännykän näytön.
        Mahtaa olla tällainen tulossa joskus. Ainakin minusta se olisi tosi hauskaa. Siinä ehkä voisi valita vaikka oman ulkonäön vähän niinkuin nimimerkin täällä, ja olla anonyymina halutessaan, tai sitten omalla naamalla.

        "Siinä ehkä voisi valita vaikka oman ulkonäön vähän niinkuin nimimerkin täällä, ja olla anonyymina halutessaan, tai sitten omalla naamalla."

        Just näin. Eikös ne näissä Habbohotelleissa jne peleissä mene just tällatavalla, että ei voi nähdä kenestä on kysymys.


      • 2.pettynyt
        PettynytOlento kirjoitti:

        Rääkätty olen minäkin. On se ihme, että jos ei halua osallistua toisten seläntakanapuhumis- ja kyykytyspeleihin, niin saa vihat joskus niskaansa. Onkohan taustalla joku periaate siitä, että "jos et puhu minun kanssa pahaa niin et ole samalla puolella"?

        Kiusattu olen minäkin.


      • Anonyymi
        Joklkhfds kirjoitti:

        Samoin. Samat tyypit kehtaa hehkuttaa korkealentoisuuksia tasa-arvosta, ihmisarvosta yms samalla kun potkivat heikoimpia ojanpohjalle. Aplodit raikaa ja sädekehä loistaa. Mitään ristiriitaa ei edes yleisö havaitse. Ei tällaiselle psykoottiselle massalle enää mitään mahda.

        Tekopyhiä paskoja ovat
        vain, jotka heikompiaan
        sortaa, kuinka moni hauras
        vanhus on iloinen kun
        saavat apua osakseen taikka
        joku kuuntelee heidän
        tarinointiaan. Siinä nuorempi
        polvi viisastuu kun kuuntelee
        tarinoita menneiltä vuosilta.

        Nykypäivän pinnallisuus ja
        hektisyys eivät tarjoa samanlaista
        fiilispohjaa.

        Kyllä mulla on usein ikävä isäni
        äitiä, joka oli läsnä arjessani kun
        olin 0-12v. Aina piti minua hyvänä
        pojanpoikanaan. On mulla usein
        ikävä myös äitini äitiä.


      • Anonyymi
        oiuytreyuio kirjoitti:

        Olen todella kiinnostunut moraalista, etiikasta, heikkojen puolustamisesta yms.
        mutta minut on rääkätty suunnilleen rammaksi ja kukaan ei enää puhu minulle.

        Olen todella kiinnostunut työntämään ihmisiä junan alle.


    • rene83

      Hei pettynyt olento! Sinut voi vielä tavoittaa kun olet kirjoittanut hiljattain. Samoja asioita olen pohtinut ja olisi kiva vaihtaa ajatuksia kanssasi. Laita sähköpostia jos tykkäisit kirjoittaa samanlaisen arvomaailman omaavan kanssa.
      [email protected]

    • PettynytOlento

      Tosi kiva, että haluat kirjoitella minun kanssa! Ja sekin tuntuu mukavalta, että joku muukin on pohtinut samoja asioita. En siis ole ihan yksin ajatuksineni. Laitan sinulle postia, kunhan tässä saan aikaiseksi. Toivottavasti et pety, koska minäkin olen tavallaan "vain ihminen", enkä aina pysty täydellisesti noudattamaan omia eettisiä periaatteitani. Pyrkimys kyllä on.
      Onko vielä muita, joilla on samanlaisia mietteitä? Tai erilaisia?

    • Miostrada

      Kyllä muakin kyllästyttää. Pari kertaa koko kesässä olen "joutunut" puheisiin jonkun kanssa. Miks niillä on aina jotain negatiivista mielessä.

      Haukutaan ja epäillään naapureita mm. varkaiksi, miehiä sotkuisiksi ja juopoiksi, nuorisoa laiskaksi, nykyajan lapsia kurittomiksi. Tekis varmaan hyvää paukaista että joo, naiset on varmaan tyhmiä, huoria tai ainakin juoruämmiä :-)

      Tuntematon ihminen pyöräkellarissa utelee asunko yksin ja kun sanon asuvani yksin, kysyy jo että onko mulla miehiä???? Huom! Miehiä! Kuinka monta lasta on, missä ne nyt on? Teki mieli sanoa että joo, on mulla miehille jonotusnumerot oven pielessä ja kakaroita oon suoltanu sen mukaisesti maailmaan, enkä tiedä missä ovat. Ei se, että olen suht simsakka akka ja asun yksin, oikeuta ketään ajattelemaan mun olevan jotenkin leväperäinen tai kenellekään selitysvelassa. Hiljainen ja siisti asukas olen.

      Ei vois vähempää kiinnostaa tyystin aiheeton ja hyvin yleistävä ilkeily. Mitä semmoiseen edes sanoo? Koitan vaan luikkia tieheni jottei kohta seuraavassa vaiheessa väitetä minun olleen jostain asiasta samaa mieltä tai edes läsnä mokomissa paskanjauhannoissa. Pirun ämmä viel koitti siinä pihalla udella mihin suuntaan olen pyörineni lähdössä. Näin hänen pyöränsä paikasta ja asennosta mihin päin hän aikoo mennä ja kurvasin jumalatonta vauhtia päinvastaiseen suuntaa. Sinne jäi!
      Kyllästyttää! Jos ainut toivoni on tuon kaltaiset ihmiset, niin taatusti pysyn mieluimmin yksin. Yksin asun ja elän. Koko ikäni olen kaikin keinoin pyrkinyt olemaan sivussa kaikesta pahuudesta ja juoruilusta. Siksikö, kun en retostele omia tai muiden asioita jään aina jotenkin ilkeiden arvailujen uhriksi ja myös yksin. Joskus olen kerrottuja vääriä huhuja oikaissut. Sepä onkin kamala synti. Menee hyvä juoru ja ilkeily pilalle.
      Kun ei tiedetä, niin kuinka ollakkaan, keksitään jotain negatiivista ja täysin tuulesta tempaistua tai minua pidetään jopa ylpeänä tms. Tahdon olla sovussa ja rauhassa ihmisten ja ympäristöni kanssa. En halua sekaantua mihinkään ilkeämielisyyteen, enkä halua ihmisten haavoittavan edes puolella sanalla itseänikään. Pitäkööt tunkkinsa!

      • ABCkatti

        Tuo sovussa ja rauhassa elämisen tarve asuu vahvana, kumpa voisi liimata otsaan tarran jossa lukee: anna olla, ja sitä kunnioitettaisiin


      • Miostrada
        ABCkatti kirjoitti:

        Tuo sovussa ja rauhassa elämisen tarve asuu vahvana, kumpa voisi liimata otsaan tarran jossa lukee: anna olla, ja sitä kunnioitettaisiin

        Tarkoitamme kait kuitenkin samaa asiaa ilmaisulla "sovussa ja rauhassa" olemisella. Koetko sinä kuitenkin, siten kuin minäkin, ettei enää ja vieläkään ole muuta vaihtoehtoa kuin olla yksin ja pyrkiä olemaan sillä tavoin sovussa ja rauhassa kaikessa ja kaikesta?
        Itse en haluaisi olla tyystin yksikseni ja siinä mielessä rauhassa, vaikka pahasti näyttää siltä että ihmisten puheista ei juurikaan positiivista tai edes mitään neutraalia seuraa.
        No, ei se mittään, jos aina ei riemu olekaan ylimmillään, mut miks ihmeessä aina joka Jumalan asiasta on oltava negatiivista kälinää. Silloin saisivat antaa olla.

        Joku "anna olla" - otsalappua kunnioittava (jos semmoinen jossain olisi) voisi sen otsassa olevan lapun tulkita niin että minut pitää kiertää kaukaa ja jättää omaan rauhaani/yksin.
        Huh! Tulipa nyt juuri mieleeni, että hän joka ymmärtäsi mainitsemasi lapun viestin saattaisikin olla se oikea ja etsimäni ihminen.


    • ABCkatti

      Ihmiset on vaikeita. Itse olen eristäytyvä luonteeltani joka on tahattomasti joutunut sosiaaliseen kanssakäymiseen kymmenien erilaisten ihmisten kanssa jotka kukin tuntuvat kaipaavan johtajaa ja jotakuta joka sanelee sen mitä mieltä heidän kulloinkin tulisi olla. Kuin lampaat he määkii ja aina, teet mitä tahansa tai olit tekemättä, niin he mäkättävät selän takana ja vain kiertotietä saa tietää mikä asia kulloinkin meni pieleen. Olen väsynyt ja pettynyt ja tehnyt vakaan päätöksen, että irtisanoudun tästä kaikesta. Minun ei tarvitse tässä iässä (yli 40) sietää mitään mitä en halua osakseni. Surullista on se että pelkään jääväni täysin kaiken ulkopuolelle. Olen niin pelottava lähestyttävä. Onnellisin olen kuitenkin yksin omien ajatusteni ja kissojeni kanssa. Ristiriitaista, hankalaa ja hyväksyttävää. Me kaikki olemme ihmisiä.

      • Empatiakyvytön

        Kissat on niin ihania. Ihmisiä voisi harventaa joku kaunis sielu.


    • Mäkin eristäydyn kohta. Silti aina toisinaaan kaipaisi ainakin naisen seuraa. Muuten vaikeet ihmiset ja suku jne olkoot omissa oloissaan ja mä omissa.

    • äuytelöä

      Kiva lukea, että Suomessakin on monta näissä aatoksissa itsellä vähän samanlaisia,

    • PettynytOlento

      Mitä ajattelette, ovatko pehmeät arvot, eettisyys, moraali, empatia, yhteisöllisyys jne. tie parempaan yhteiskunnalliseen hyvinvointiin? Onko kukaan pohtinut asiaa?
      Ja onko se hirveä kilpailu todella välttämätöntä?

      • 2.pettynyt

        Onhan tuota tullut pohdittua. Jotenkin näyttää siltä että lähipiirissä tämä ei onnistu, ystävien ja sukulaisten kanssa. Kun taas itse yhteiskunnassa lainmuutosten kautta kaikki näyttää kuitenkin menevän parempaan suuntaan. Kun perustulo vielä tulee takaamaan sen ettei ketään potkaista pihalle pakkaseen, kun Suomen oloissa asunto yksistään on välttämätön jos haluaa hengissä selvitä. Asiat siis näyttävät menevän parempaan suuntaan, mutta, samaan aikaan yksinäisyys näyttää vain lisääntyvän.

        Me ihmiset pystymme eristäytymään nykyisellä systeemillä helposti toisistamme, kun kela tai sosiaalihuolto maksaa tarvittavat tuet automaattisesti tilille. Siis jos on työtön tai eläkeläinen tai opiskelija tvs. Kuten itsekin kuulun yllämainittuun joukkoon.

        Törmäsin uskomattomaan musiikkiin pitkästä aikaa, haluan linkittää yhden kappaleen Public image Ltd:n Flowers of Romancen albumilta. Tämä on aika kokeilevaa musiikkia, mutta hypnoottista, toivottavasti muutkin tykkää.
        https://www.youtube.com/watch?v=PrdL42hbpsQ


      • PettynytOlento

        Olen itsekin huomannut saman, siis että yhteiskunnallisella tasolla mennään ja ollaan menty vähän parempaan suuntaan. Tasa-arvoa kannatan minäkin. Jotenkin tuntuu yleensäkin maailmassa väärältä se, että toisilla on miljardeja ja toiset eivät saa tarpeeksi ruokaa. Esim. monet miljardöörit saattavat olla yhtä rikkaita kuin köyhä valtio. Ja varallisuus kertyy vain parille prosentille, kun iso osa ihmisistä elää köyhyydessä. Mutta miten ihmeessä globaalia markkinataloutta pystyy muuttamaan? Ehkä "maapallovero", jossa jokainen valtio maksaisi omien tulojensa mukaan veroa, minkä avulla autettaisiin köyhimpiä paikkoja ja esim. katastrofin uhreja? Mietinpä tässä vaan, en tiedä oisko tuo ollenkaan mahdollista.
        Jotenkin ihmisten välinen vuorovaikutus sitten sillä ruohonjuuritasolla tuntuu olevan vielä vähän "villiä länttä".


      • 2.pettynyt
        PettynytOlento kirjoitti:

        Olen itsekin huomannut saman, siis että yhteiskunnallisella tasolla mennään ja ollaan menty vähän parempaan suuntaan. Tasa-arvoa kannatan minäkin. Jotenkin tuntuu yleensäkin maailmassa väärältä se, että toisilla on miljardeja ja toiset eivät saa tarpeeksi ruokaa. Esim. monet miljardöörit saattavat olla yhtä rikkaita kuin köyhä valtio. Ja varallisuus kertyy vain parille prosentille, kun iso osa ihmisistä elää köyhyydessä. Mutta miten ihmeessä globaalia markkinataloutta pystyy muuttamaan? Ehkä "maapallovero", jossa jokainen valtio maksaisi omien tulojensa mukaan veroa, minkä avulla autettaisiin köyhimpiä paikkoja ja esim. katastrofin uhreja? Mietinpä tässä vaan, en tiedä oisko tuo ollenkaan mahdollista.
        Jotenkin ihmisten välinen vuorovaikutus sitten sillä ruohonjuuritasolla tuntuu olevan vielä vähän "villiä länttä".

        "Mutta miten ihmeessä globaalia markkinataloutta pystyy muuttamaan? "

        Lakien muutoksilla. Tämä on hidas kehitys, tiedetään. Mutta nythän tuli jälleen joku kansainvälinen tilastollinen vertailututkimus jossa verrattiin n. 40 vuoden päähän nykyaikaa, ja tutkimuksessa todettiin että maailman köyhyys on muistaakseni jopa puolittunut siitä, mitä se oli vielä 1960-luvulla.

        Tätä tarkoitin sillä ylempänä, että kyllä maailma menee koko ajan parempaan suuntaan. Me kaiken keskellä emme vain helposti huomaa näitä hyviä hitaita muutoksia.


      • Empatiakyvytön

        Maailman pystyisi muuttamaan paremmaksi paikaksi, jos vain löytyy tarpeeksi tahtoa. Miksi sitä ei sitten löydy niiltä, joilla on rahaa ja valtaa tehdä asioille jotakin?


      • läskimaha
        2.pettynyt kirjoitti:

        "Mutta miten ihmeessä globaalia markkinataloutta pystyy muuttamaan? "

        Lakien muutoksilla. Tämä on hidas kehitys, tiedetään. Mutta nythän tuli jälleen joku kansainvälinen tilastollinen vertailututkimus jossa verrattiin n. 40 vuoden päähän nykyaikaa, ja tutkimuksessa todettiin että maailman köyhyys on muistaakseni jopa puolittunut siitä, mitä se oli vielä 1960-luvulla.

        Tätä tarkoitin sillä ylempänä, että kyllä maailma menee koko ajan parempaan suuntaan. Me kaiken keskellä emme vain helposti huomaa näitä hyviä hitaita muutoksia.

        Ei mene! Huonompaan suuntaan menee, kun afrikassa lisäännytään kuin kaniinit. Maapallon kestokyky ei riitä tälle paremmalle suunnalle eli väestöräjähdykselle.


      • Anonyymi
        läskimaha kirjoitti:

        Ei mene! Huonompaan suuntaan menee, kun afrikassa lisäännytään kuin kaniinit. Maapallon kestokyky ei riitä tälle paremmalle suunnalle eli väestöräjähdykselle.

        Kyllä menee.

        Sinä et vain sitä katkeruudeltasi kykene näkemään.


    • Samaamieltäolen

      Niin minäkin olen kyllästynyt juurikin tuohon ja siihen, että suurin osa ihmisistä käyttää kilttiä ja lojaalia ihmistä hyväksi omiin tarpeisiin ja silloin kuin se heille mahtaa sopia. Ja Odottavat muiden joustavan ja tekevän enemmän kuin itse ovat valmiita tekemään ja joustamaan. Jos kerran et suostu heidän tahtoon niin voi sitä ilkeilyä ja painostusta. Helpompaa olla kiltin ja herkän yksinäisyydessä.

      • 3.pettynyt

        "Mieluiten yksin kuin huonossa seurassa."


      • Samaamieltäolen

        Niin.. ja itse introvertteyttäni myöskin kaipaan luotettavaa seuraa enkä oikein jaksa pitää yllä small talkkia. Ystävyys on näkemykseni mukaan jotain syvällisempää kuin se , että vaihdetaan vaan juorut.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Maailma on tälläinen, se selittyy sillä että paha on olemassa ja se ilmenee monin muodoin. Opiskelen teologiaa ihan yksityisesti ja monet asiat avautuvat teologian kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailma on tälläinen, se selittyy sillä että paha on olemassa ja se ilmenee monin muodoin. Opiskelen teologiaa ihan yksityisesti ja monet asiat avautuvat teologian kautta.

        Teologia, uskomusmaailma jumaluuksineen on ihmisen itsensä rakentamaa placeboa vastaukseksi elollisuuden vaikeisiin peruskysymyksiin.

        Sitten kun tuon ympärille rakennelaan dogmeja ja uskontoja hierarkioineen, niin aivan liian usein tai väistämätä sen seuraamuksena on henkinen tyrania ja dogmien kautta kontrollin ja vallan ottaminen toisiin.

        Mitä fundiksempi, sitä turmiollisempi, mutta joillekin se luo placebo-turvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teologia, uskomusmaailma jumaluuksineen on ihmisen itsensä rakentamaa placeboa vastaukseksi elollisuuden vaikeisiin peruskysymyksiin.

        Sitten kun tuon ympärille rakennelaan dogmeja ja uskontoja hierarkioineen, niin aivan liian usein tai väistämätä sen seuraamuksena on henkinen tyrania ja dogmien kautta kontrollin ja vallan ottaminen toisiin.

        Mitä fundiksempi, sitä turmiollisempi, mutta joillekin se luo placebo-turvaa.

        Teologian opiskelulla moni asia loksahtaa kohdalleen, tämä on siis teoriaa. Eri asia mikä on nk.realiteetti, sitä kannattaa vältellä uskomalla yksin. Tietty voi soittaa papille ja puhua.Paras kun pysyy ev.luterilaisessa tai ortodoksisessa kirkossa.

        Minä olen pettynyt tässä realiteetissä muissa asioissa pahasti, olen lukenut paljon ja se realiteetti on todella erilaista.

        Niin se on että yksin se on vain käytävä tässä maailmassa jossa paha on olemassa. On toki hyvääkin ettei nyt vaivu synkkyyteen.

        Rakkaus on tietenkin ykkönen, työ ja talouskin pitäisi olla kunnossa. Itsestä pitää pitää huolta.Siinä se elämän tuoli.

        Viihdyn ihan hyvin yksin, no prob. Luen siis paljon, voisi sanoa opiskelen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teologian opiskelulla moni asia loksahtaa kohdalleen, tämä on siis teoriaa. Eri asia mikä on nk.realiteetti, sitä kannattaa vältellä uskomalla yksin. Tietty voi soittaa papille ja puhua.Paras kun pysyy ev.luterilaisessa tai ortodoksisessa kirkossa.

        Minä olen pettynyt tässä realiteetissä muissa asioissa pahasti, olen lukenut paljon ja se realiteetti on todella erilaista.

        Niin se on että yksin se on vain käytävä tässä maailmassa jossa paha on olemassa. On toki hyvääkin ettei nyt vaivu synkkyyteen.

        Rakkaus on tietenkin ykkönen, työ ja talouskin pitäisi olla kunnossa. Itsestä pitää pitää huolta.Siinä se elämän tuoli.

        Viihdyn ihan hyvin yksin, no prob. Luen siis paljon, voisi sanoa opiskelen.

        Sivuutit sujuvasti kaiken mitä uskomusmaailman ja dogmiikan aiheesta lyhyesti kommentoin.

        Raamattu teeseineen ja kristinusko ei kestä lähempää kriittistä analyysia ja punnintaa sen enmpää kuin muutkaan jumaluusteoriat uskonkappaleineen.

        Varsin outoa tai suorastaan epä-älyllistä kommenttini sisältöön nähden kaupitella pappeja uskomusmaailman nolla-arvon kehäpäätelmineen, jotka lepäävät tyhjän päällä ilman todellisia perustuksia.

        Pappi ei ole tervetullut mahdolliselle sairasvuoteelleni ja vielä vähempi hautarauhaani rikkomaan ja likaamaan. Tämä näin jo periaatteen vuolksi.

        Mutta uskomuksien aihepiiri menee aivan liian kauakasi avauksen aiheesta, johon osuin ihan vahingossa 'terveyttä' pääotsikon alla.

        Ps. No, kerta kiellon päälle. Kun avauksessa mainittiin maailmassa oleva pahuus, niin raamattuteorian mukaan luoja-jumala on siitäkin vastuussa, koska on kaiken luoja ja alullepanija, niin hyvän kuin pahankin.

        Raamatun kertomukseen nojaten "sydämetkin lukemaan" kykenevä luoja-jumala toimi suorastaan narsisistis-perversillä tavalla jo ensiparin suhteen rakentelemalla manipuloiden noille naiveille elämänkokemust aomaamattomille ansoja jo heti ensi hetkestään alkaen.

        Kertomuksen mukaan laittoi heidän kimppuunsa heitä manipuloimaan jopa kaikkein suurimman, kierommaan, älykkäämmän ja kokenemman päävastustajansa, itse pahuuden isän.

        Tämä kaiken lisäksi jo ennen kuin heillä oli edes aikaa lisääntyä niin, että jokainen olisi ottanut vastuun itsestään. Nyt kertomuksen mukaan ensiparin jälkeläiset, koko ihmiskunta, maksaa kammottavaa laskua asiasta, johon eivät edes ole osallisia ja vastuullisia.

        Kertomuksen jumala, epätäydellisistä ihmisistä poiketen, ei osannut tehdä b-plaania, jotta tuolta totaalisen epäoikeudenmukaiselta katastrofilta olisi vältytty.

        Hyvin "rakkaudellinen, moraalinen, inhimillinen ja oikeudenmukainen" jumaluus.

        Kuin sattumalta, jumaluudet ovat niin hyvässä kuin pahasskain kuin ihmiset, sillä ovathan ne ihmisten itsensä luomia jumaluuksia, tarinoita.

        Ps.ps. Tarinan luoja-jumala loi maan rakenteeltaan liikkuvine mannerlaattoineen, tulivuorineen ja merenalaisine tulivuorineen hyvin vaaralliseksi, vammauttavaksi ja tappavaksi paikaksi ihmiskunnan asua.

        Tai lukemattomat virukset ja örkit, jotka aiehuttavat kärsimystä ja kuolemaakin, kuten ebola & Co. Sitten ihmiset koettavat parhaans amukaan parsia luojan missauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teologian opiskelulla moni asia loksahtaa kohdalleen, tämä on siis teoriaa. Eri asia mikä on nk.realiteetti, sitä kannattaa vältellä uskomalla yksin. Tietty voi soittaa papille ja puhua.Paras kun pysyy ev.luterilaisessa tai ortodoksisessa kirkossa.

        Minä olen pettynyt tässä realiteetissä muissa asioissa pahasti, olen lukenut paljon ja se realiteetti on todella erilaista.

        Niin se on että yksin se on vain käytävä tässä maailmassa jossa paha on olemassa. On toki hyvääkin ettei nyt vaivu synkkyyteen.

        Rakkaus on tietenkin ykkönen, työ ja talouskin pitäisi olla kunnossa. Itsestä pitää pitää huolta.Siinä se elämän tuoli.

        Viihdyn ihan hyvin yksin, no prob. Luen siis paljon, voisi sanoa opiskelen.

        Vielä pieni lisäys edellisiin kommentteihini.

        Kuin sattumalta jäitit kertomatta oleellisimman, eli mitkä palaset ja miten loksahtavat kohdilleen teologian opiskelun avulla jota toisillekin suositelet, vaikka toki teemat tunnen, eli arvaan mihin palasiin uskomusmaailman viitteet vievät.

        Mutta kun teologia ja juurikin Raamatun tarinoihin nojaava sellainen kiinnostaa, niin kannustan huomioimaan muutamia keskeisiä elementtejä. Näitäkin elementtejä esille nostaessa papit reagoivat epäloogisine meriselityksineen kuin umpikierot poliitikot.

        Uskovilla on yksinä keksiesinä käyttäminään lentävinä lauseinaan mm. "jumalan aito sana, jumalan viisaus, jumalan muuttumaton sana Raamatussa" jne. ainoana ja korkeimpana elämän oppaana.

        Samalla useinkin kiisteleveät keskenään oikeaoppisuudesta tukeutuen sanoihin ja pilkkuihinkin teesejään oikeiksi tukemaan.

        Mutta mikä on todellisuus?

        Vuosisatojen kuluessa Raamattu on kopioijien toimesta, liki koko oopus, niin VT kuin UT:n on muuttanut muotoaan ollen sisäisesti ristiriitainen ja on kuin tilkkutäkki eri aikakausilta. Usein väitettyä "alkuperäista ja aitoa" jumalan sanaa ei edes ole olemassa.

        ***

        "Raamatun käsikirjoitukset todistavat, että tekstejä muokattiin vuosisatoja vastaamaan kunkin aikakauden käsityksiä. Kuvat Israel Museum."

        "Näkyy rivien välistä. Käsikirjoitusten kopioijat merkitsivät uusia tulkintoja rivien väleihin ja marginaaleihin. Seuraavalla jäljentämiskierroksella huomautukset siirtyivät osaksi virallista tekstiä."

        - https://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/uusimmat/raamatun_sana_on_niin_kuin_luetaan

        ***

        Edellä mainittu johtaa sitten alla olevaa todellisuuteen.

        "An Incredible Interactive Chart of Biblical Contradictions"

        - https://friendlyatheist.patheos.com/2013/08/19/an-incredible-interactive-chart-of-biblical-contradictions/

        ***

        Edellä olevan estämättä Raamattua edelleen kaupitellaan jumalallisena 'jostakin pelastavana' aitona totuuna.

        Kertomuksen Jeesuskin petti seuraajansa, teki heille oharit jo noin 2000-vuotta sitten.

        Siltikin Raamatun tekstiin omiaan lukien hänen pikaista paluutaan edelleen kaupitellaan ja johon jokaista opastetaan olemaan valmis tai markkinoitu taivaspaikka muuttuu h.elvetin ikuiseksi tuomioksi.

        Kyseessä on yksi ihmiskunnan pahimmista vedätyksistä, joita litugioita julistellaan pitkin Eurropankin suuria kivikirkkoja, jotka on rakennettu orjatyövoiman kirjaimellisella verellä.

        Paljon on "palasia" jotka teologit seleketiivisesti kokonaan sivuuttavat ja / tai koettavat toiseksi kaunistellen nimetä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teologian opiskelulla moni asia loksahtaa kohdalleen, tämä on siis teoriaa. Eri asia mikä on nk.realiteetti, sitä kannattaa vältellä uskomalla yksin. Tietty voi soittaa papille ja puhua.Paras kun pysyy ev.luterilaisessa tai ortodoksisessa kirkossa.

        Minä olen pettynyt tässä realiteetissä muissa asioissa pahasti, olen lukenut paljon ja se realiteetti on todella erilaista.

        Niin se on että yksin se on vain käytävä tässä maailmassa jossa paha on olemassa. On toki hyvääkin ettei nyt vaivu synkkyyteen.

        Rakkaus on tietenkin ykkönen, työ ja talouskin pitäisi olla kunnossa. Itsestä pitää pitää huolta.Siinä se elämän tuoli.

        Viihdyn ihan hyvin yksin, no prob. Luen siis paljon, voisi sanoa opiskelen.

        Meinaan kirjoittaa huomenna paperille, että en kirjoittaisi tälle palstalle enään. Poltan sen paperin ennen kuin vuosi vaihtuu.

        Tuntuu siltä, ettei olisi tarvettakaan. Jotenkin hassusti minulle aukeni tämä topic - mikä ei ole tyypillinen topic minulle.

        Teologian opiskelu? Kuulostaa hyvälle - mutta kannattaa muistaa, että teologian historiassa ihmisen pahuus on läsnä. Mitä kauemmaksi historiaan tai eri uskontokuntien väliselle keskustelulle mennään, sitä vahvempi on usko - että ihminen on aina paha.

        Kun olet valmis opiskeltuasi teologiaa - opiskele psykologiaa ja esimerkiksi psykodynaamista tai analyyttistä teoriaa. Tässä otteita:
        http://www.psykoterapia-lehti.fi/tekstit/takala316.pdf
        tai
        http://www.psykoterapia-lehti.fi/tekstit/takala_raha_puhuu_4_17.pdf

        Kannattaa myös muistaa, että pedagogiikka lähtee vahvasti myös teologian juurilta. Myös sieltä löytyy varmasti mukavaa opittavaa - milloin teoriat eroavat ja milloin ovat läsnä. Sekä milloin asiat eroavat. Mikä sinusta on tervettä ja mikä ei,

        Toiset lähtevät siitä, että sinun opittava pahuutesi ja vain omatunto voi pitää asiasta huolta. Mutta jos ihminen on aina jossain kerroksessa aina paha - vaikkakin itsepuolustuksen herättyä, silloin kuin sinua provosoidaan.. kasvaako pahuus vai täyttääkö valo sen?

        Suurin ydin on minusta vanhassa intiaanisadussa kumpi susi voittaa: https://hidastaelamaa.fi/2012/05/vanhan-ja-nuoren-intiaanin-keskustelu/

        Tieteelliset artikelit jäävät 6-0 jälkeen, kun pohditaan olemisen syvintä olemusta. Jos ruokit pahuutta - olet paha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaan kirjoittaa huomenna paperille, että en kirjoittaisi tälle palstalle enään. Poltan sen paperin ennen kuin vuosi vaihtuu.

        Tuntuu siltä, ettei olisi tarvettakaan. Jotenkin hassusti minulle aukeni tämä topic - mikä ei ole tyypillinen topic minulle.

        Teologian opiskelu? Kuulostaa hyvälle - mutta kannattaa muistaa, että teologian historiassa ihmisen pahuus on läsnä. Mitä kauemmaksi historiaan tai eri uskontokuntien väliselle keskustelulle mennään, sitä vahvempi on usko - että ihminen on aina paha.

        Kun olet valmis opiskeltuasi teologiaa - opiskele psykologiaa ja esimerkiksi psykodynaamista tai analyyttistä teoriaa. Tässä otteita:
        http://www.psykoterapia-lehti.fi/tekstit/takala316.pdf
        tai
        http://www.psykoterapia-lehti.fi/tekstit/takala_raha_puhuu_4_17.pdf

        Kannattaa myös muistaa, että pedagogiikka lähtee vahvasti myös teologian juurilta. Myös sieltä löytyy varmasti mukavaa opittavaa - milloin teoriat eroavat ja milloin ovat läsnä. Sekä milloin asiat eroavat. Mikä sinusta on tervettä ja mikä ei,

        Toiset lähtevät siitä, että sinun opittava pahuutesi ja vain omatunto voi pitää asiasta huolta. Mutta jos ihminen on aina jossain kerroksessa aina paha - vaikkakin itsepuolustuksen herättyä, silloin kuin sinua provosoidaan.. kasvaako pahuus vai täyttääkö valo sen?

        Suurin ydin on minusta vanhassa intiaanisadussa kumpi susi voittaa: https://hidastaelamaa.fi/2012/05/vanhan-ja-nuoren-intiaanin-keskustelu/

        Tieteelliset artikelit jäävät 6-0 jälkeen, kun pohditaan olemisen syvintä olemusta. Jos ruokit pahuutta - olet paha.

        Ei tuo oma mukajärkeilysi ja -tieteilysi kestä kriittisyyttä ainakaan sen enempää kuin naiivisti tulkitut ja ymmärretyt teologiatkaan.

        Teologiaan perehtymisen jälkeen ei ole mitään syytä "syventää" tarkastelua jollain psykologialla. Psykologia on oikean teologian rinnalla täyttä pilipaliajattelua. Toisekseen se ei ole tietty myöskään edes erityisen tieteellistäkään (etenkään joku psykoanalyysi, jota mainostelet, mutta ei muukaan psykologia, ainakaan jotain jostakin sanova sellainen).

        Voi olla, ettei teologian opiskelulla asiat paikalleenkaan loksahda. Mutta kyllähän se jonkun tiede.fi-höpöttelyt tai psykoterapiat aina sivistyksessä voittaa. Jos näistä pitää valita ajankulut, niin varmaan sitten teologia. Haha...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuo oma mukajärkeilysi ja -tieteilysi kestä kriittisyyttä ainakaan sen enempää kuin naiivisti tulkitut ja ymmärretyt teologiatkaan.

        Teologiaan perehtymisen jälkeen ei ole mitään syytä "syventää" tarkastelua jollain psykologialla. Psykologia on oikean teologian rinnalla täyttä pilipaliajattelua. Toisekseen se ei ole tietty myöskään edes erityisen tieteellistäkään (etenkään joku psykoanalyysi, jota mainostelet, mutta ei muukaan psykologia, ainakaan jotain jostakin sanova sellainen).

        Voi olla, ettei teologian opiskelulla asiat paikalleenkaan loksahda. Mutta kyllähän se jonkun tiede.fi-höpöttelyt tai psykoterapiat aina sivistyksessä voittaa. Jos näistä pitää valita ajankulut, niin varmaan sitten teologia. Haha...

        ...Ohoh, vastaus meni ehkä vähän vääriin kommentteihin osin, kun luin niitä kursiivisesti vain. No sama se, repikää siitä jaotellusti vaikka.


    • Anonyymi

      vaikka jumalaa ei olisikaan niin on jokin isompi juttu mitä me ei vielä tiedetä vaan ollaan selitelty ja satuiltu jollain jumalajutuilla. mailman kaikkeus on niin valtava mihin me siinä kuulutaan ja mikä tarkoitus meillä on vai onko mitään.

      • Anonyymi

        Ihmisiä kannattaa todella varoa, ei tiedä mitä tulee. Six mäkin oon kyllästynyt ihmisiin, kivempi olla yksin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisiä kannattaa todella varoa, ei tiedä mitä tulee. Six mäkin oon kyllästynyt ihmisiin, kivempi olla yksin.

        Haluutko jutella?


    • Anonyymi

      Minusta tuo kuulosti enemmän pettymiseltä ihmisiin. Tai turhautumiselta.

      Itse olen ehkä enemmänkin kyllästynyt: ihmisten paskajutut eivät enää jaksa edes kiinnostaa. Tiedän, että ihmiset ovat täyttä paskaa, mutta en oikeastaan jaksa välittää siitä. Ihmiset eivät enää juuri vittujakaan kiinnosta. Ei niille ole mitään tehtävissä kuitenkaan, eikä tälle maailmalle. Kaikki horisontit ovat oikeastaan ummessa.

      • Anonyymi

        Tälläinen tämä maailma vaan on, sille kun ei voi oikein mitään. Meillä on vapaa tahto ja sitä käytetään sitten vaikka mihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tälläinen tämä maailma vaan on, sille kun ei voi oikein mitään. Meillä on vapaa tahto ja sitä käytetään sitten vaikka mihin.

        Jokaisella on tietysti omat kokemuksensa elämässä. Syy kyllästymiseen tulee sen kautta, psykologia selittää tämänkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisella on tietysti omat kokemuksensa elämässä. Syy kyllästymiseen tulee sen kautta, psykologia selittää tämänkin.

        Minä olen kyllästynyt vastaamaan aina samoihin kysymyksiin. Huoh, sen takia on todellakin kyllästynyt ihmisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tälläinen tämä maailma vaan on, sille kun ei voi oikein mitään. Meillä on vapaa tahto ja sitä käytetään sitten vaikka mihin.

        Ei kukaan fiksu järkevä ihminen
        halua vapaaehtoisesti elää diktatuurissa,
        jossa ylempi taho pompottelee alempaa
        tahoa miten lystäävät, kyllä parlamentaarinen
        demokratia on kaikista paras, jota Mauno
        Koivisto vahvisti Suomessa 1980-luvulla.

        Mauno Koivisto oli suosittu monella
        alalla vierailijana taikka puhujana
        1960-1990-luvulla. Ei voi sanoa samaa
        Vihtori Kosolasta eikä Taisto Sinisalosta,
        vaikka Kosolalla ja Sinisalolla oli oma
        fanikuntansa, Kosolalla 1870-1910-luvulla
        syntyneiden keskuudessa ja Sinisalolla 1910-1950-luvulla syntyneiden keskuudessa.

        Koivisto kannatti vapaata yhteiskuntaa ja
        vakaata valtiontaloutta, jossa kansalaisten tarpeet otetaan huomioon ja toteutuvat, näin ei ikävä kyllä ollut samaan aikaan Neuvostoliitossa eikä Itä-Saksassa, samoilla linjoilla Koiviston kanssa olivat Ruotsin Sosialidemokraatit, varsinkin silloinen pääministeri Olof Palme.


    • Anonyymi

      Itseäni vituttavat kylläkin
      egoilevat, nirppanokat ja
      kiivailevat ihmiset. Tuntuu että
      Helsinki on pullollaan tällaisia
      ihmisiä nykyään...liikaakin. Tosikkous
      ja moralismi ottaneet jossain
      määrin vallan helsinkiläisissä. Missä
      huumori jonka Johan Alfred Tanner, Aku
      Korhonen, Matti Jurva, Siiri Angerkoski,
      Leo Lähteenmäki, Esa Pakarinen, Veikko Lavi, Reino Helismaa, Armas Jokio, Esko Toivonen, Leo Lastumäki, Pentti Siimes, Pertti Pasanen ja Juha
      Vainio taisivat omana aikanaan 1910-1990-luvuilla.

      Tapani Kansan biisi Tulkaa
      tytöt takaisin vuodelta 1978
      on osuva kuvaus mitä pinnal-
      lisuus saa aikaan ympärillämme.
      Että oliko Ansa Ikonen, Irma
      Seikkula, Regina Linnanheimo ja
      Helena Kara omana aikanaan
      vuosina 1933-1946 sittenkään
      yhtään huonoja nuoria ihmisiä
      ja naisia. Hyvännäköisiä kuitenkin.

      Löytyy heti perspektiiviä kun
      saa lukea tietoa, miten Helsingissä
      elettiin vuosina 1550-1950 ja nähdä
      valokuvia 1890-1950-luvun Helsingistä.
      Sehän me tiedetään millainen Helsinki
      on ollut 1960-luvulta lähtien.

      Vaan kuinkahan moni osaa eläytyä
      vuoteen 1229, kun Turku oli juuri
      perustettu kaupunki Suomen länsi-
      rannikolla, tai vuoteen 1252 kun
      Pohjolan suurkaupunki Tukholma
      (Stockholm) oli juuri perustettu
      kaupunki Ruotsissa.

      Kokoomus pullistelee Helsingin
      ykkösenä vielä tulevan vuoden
      2020, kunnes 2021 käydään kun-
      nallisvaalit ja arvotaan paikkajakauma
      äänimäärien perusteella. Eipä mun
      mielestä nyt 2 vuoden aikana Kokoomus
      ole saanut mitään merkittävää aikaiseksi
      Helsingissä.

      • Anonyymi

        Minä olen unohtanut politiikan jo aikoja sitten, se siitä.

        Yksin on hyvä olla, saa lukea ym. Erakkoja on aina ollut, on ja tulee olemaan. Meillä on vapaa tahto jotka haluamme olla yssikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen unohtanut politiikan jo aikoja sitten, se siitä.

        Yksin on hyvä olla, saa lukea ym. Erakkoja on aina ollut, on ja tulee olemaan. Meillä on vapaa tahto jotka haluamme olla yssikseen.

        Ei Suomi mikään lintukoto ole vaikka niin kuvitellaan. Täälläkin on paljon pahuutta, näin se vaan on. Tälle me emme voi mitään. Pahalta välttyy kun suhtautuu ihmisiin "neutristi", liikaa puuttumatta asioihin. Ihminen on tunnetusti vastuussa sanoistaan ja teoistaan.Eräät kyllästyvät ja elävät siksi omissa oloissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Suomi mikään lintukoto ole vaikka niin kuvitellaan. Täälläkin on paljon pahuutta, näin se vaan on. Tälle me emme voi mitään. Pahalta välttyy kun suhtautuu ihmisiin "neutristi", liikaa puuttumatta asioihin. Ihminen on tunnetusti vastuussa sanoistaan ja teoistaan.Eräät kyllästyvät ja elävät siksi omissa oloissaan.

        Vanha sanonta, ihminen on susi toista kohtaan. Kannattaa pitää mielessä sekin. On täällä hyvääkin, sekä pahaa. Näin se vaan on.


    • Anonyymi

      Sen verran täytyy kommentoida omasta kokemuksestani käsin, koska jokaisellahan on vain se oma kokemusmaailma ja elämä.
      Pettymys ainakin itselläni liittyy vahvasti siihen kuinka ensin ollaan tiivisti hyviä ystäviä, kavereita, tuttuja ja sitten yht'äkkiä nämä katkeaa.
      Tähän en ole löytänyt mitään järjellistä syytä.
      Miksi ystävä jonka kanssa tapasimme viikottain, jaoimme asioita elämästä sitten ei enää ollutkaan yhteyksissä. Aiemmin molemmat soittelimme ihan sopivasti vuorotellen. Nyt ei enää.
      En ymmärrä mitä on tapahtunut.
      Tottakai tulee pettymys. Suuttumuskin iskee, on tullut jotenkin "huijattu" olo-vaikea selittää....
      Sitten olin pitkään yksin ihan juuri näiden syiden takia. En pystynyt luottamaan Yhteenkään ihmiseen. Meni aivan täysin koko luottamus.
      Sitten vaikea ihmissuhde, joka vain lisäsi epäluottamusta koska tämä ihminen suoraan mustamaalsi minua. Tämä on vielä asia erikseen, mutta vaikea sellainen koska tässä toinen ihminen mustamaalaa minua vieraiden ihmisten silmien edessä!! Mutta se siitä.
      Itse pyrin kaikesta huolimatta tutustumaan uusiin ihmisiin. En tahdo joutua mihinkään umpioon tai yksinäisyyteen sen takia että olen pettynyt ihmiseen. Mutta eihän se helppoa ole:luottaa ihmiseen. Kuitenkin minua kantavat myös positiiviset kokemukset!! Onneksi niitäkin löytyy edes vähän! Tsemppiä teille kaikille ja kyllä kannattaa vaikeuksista huolimatta nostaa katse ylöspäin! :) Ja muista! Joskus joku voikin yllättää sinut, postitiivisesti! Silloin ymmärrät, että on olemassa myös mukavia ihmisiä:)

      • Anonyymi

        Hyvää ja pahaa, nimenomaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää ja pahaa, nimenomaan.

        Samoin kyllästynyt, ei mitään sanottavaa oikein kenellekkään.

        Oon mä tosin rakastunut yhteen tyttöön, asuu tosin 80 km päässä ja on ruotsinkielinen. Semmosta se on kun ihastuu ja rakastuu.

        Kello on 06:16, ällöttää tää talvi. Tylsää.


      • Anonyymi

        Missäpäin Suomea on helppo tutustua toisiin ihmisiin? Vai onko missään?


    • Anonyymi

      Solmio, tuo saatanaan palvojien yleisin tunnsmerkki loistaa joka psykopaatin kaulassa.

    • Anonyymi

      Mennään kadulle puukottamaan ihmisiä.

    • Anonyymi

      Mitä aloittaja nyt tarkalleen kirjoittikaan. Suurin piirtein. Kunnolliset, mitä sen nyt kellekin tarkoittaa, piilossa vaikuttaa ehkä olevan, mutta kyllä niitä on enemmän kuin arvaakaan. Ei tarvitse olla masentavaa, että paskasta maailmasta jotain tajuaa, mutta siihen suuntaan sen paras olisi mennä, että alkaa ymmärtämään itsestänsä.

      • Anonyymi

        Kaiken kokemani jälkeen ajattelen niin, että on niitä kunnollisiakin ja luotettavia. Olen nähnyt sen ikäisteni silmissä. Sellaisten mukavan tuntuisten enemmän jo elämää nähneiden silmistä. Sellainen ihminen tuntuu turvalliselta ja samanlaiselta kuin itsekin olen. Yhdessä elämän viimeiset vuodet ovat haaveena.


    • Anonyymi

      Kiitos kiiton.

      Sanoman toimitus pahoittelee, että olemme pahoja ihmisiä. vitsi vitsi, ei me mitään pahoitella.

    • Anonyymi

      Olen viime aikoina pettynyt työkavereihin,lapsen opettajaan yms. Jätin yhden työhomman,koska asiakas vittuili aina. Onneksi on työ,jossa voin valita työskentelypaikat.

    • Anonyymi

      Eikö olisi helpompaa ajatella, että ihmiset ovat hyviä ja kilttejä lähtökohtaisesti. Näin itse nykyään ajattelen ja ei mulla ole ollut sen jälkeen ongelmaa tulla ihmisten kanssa toimeen. Okei okei, nyt kirjoittelen täällä anonyyminä, mutta pidän siitä, että saan jutella vieraammillekin ihmisille, kertoa mielipiteitäni ja jutella maailman menosta ihn myös kasvotusten. Siitäkin huolimatta minulla skitsoaffektiivinenhäiriö ja kirjoittelen täällä tylsyyttäni, tykkään siisi olla muiden seurassa. Yksin on sitten hankalampaa. Tällä hetkellä olen yksin kotona ja on tylsää ja levotonta.

    • Anonyymi

      Sama täällä. Paahdan vain kuin robotti päivästä toiseen. Olen varmaan ärsyttävä työkaveri,täynnä vihaa.

    • Anonyymi

      Sama,olen kyllästynyt. Äitini kuoli ja lapseni otettiin huostaan ym. Olen muuttunut jotenkin turraksi. Rakastan lastani enemmän kuin mitä muuta.

      • Anonyymi

        Keskusteluapua elämän kriisitilanteissa. On aika jännä palvelu. Automaatti katkaisee puhelun, jottei ns. auttajan tarvitse kuunnella toisen huolia ikuisesti. Ja vaikka ns. apua tarvitseva olisi kuinka asiallinen, niin naps puhelu voi katketa noin vain. Eikö normaaliin kanssakäymiseen kuulu, että kekustelu voidaan lopettaa sivistyneesti. Jos olet vaikka läheistesi kuoltua jäänyt yksin,niin näköjään tässä maassa olet sitten totisesti yksin. Suomalaiset on äärettömän epäsosiaalinen kansa.


    • Anonyymi

      Totta on että yliherkkä reagoi asioihin helpommin kun se epä empaattinen ihminen
      Mutta lohtuna ainulle , jokainen yliherkkä on keskitasoa älykkäämpi ihmisenä.
      He näkevät esim työpaikalla kun tulevat vaikka kahvi huoneeseen että on sähköä ilmassa, ja saavat tietää jälkeenpäin että niin oli ollutkin, koska olivat juuri puhuneet hänestä . Joten moni sanoo että on luulotautia mutta sitä se ei ole , ainoastaan kyky tuntea tilanteet kuten ne ovat. Kukaan yliherkkä ei halua olla yliherkkä, sillä herkkyys tekee ihmisen elämän usein vaikeaksi , mutta ihmisen autonominen hermosto reagoi
      Automaattisesti ja sitä ei tahdolla voi ohjata . Kuten moni sanoo kokoo ittes , siis miten paljon ihminen itse haluaisi ” koota” itsensä vaan ei siihen kykene . Sitä se on autonomisen hermoston kanssa. Voi toki ottaa lääkettä joka vähentää kehon reagoimista jos tuntuu että tulee seinä eteen vaikka mitä yrittää .
      Toisin kaikkea hyvää sinulle

      • Anonyymi

        Olisiko musiiki hyvää terapiaa tai tarkoitan oikeastaan omaa soittamista.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe