Syitä miksi on hakemassa USA:an vaihtoon?

vaihtoonlähtijä

Eli olen hakemassa USAan vaihtoon ja minun tulisi haastattelussa perustella miksi haluan opiskelemaan juuri Jenkkeihin? Mulla on mielessä, että USA on tunnettu korkeasta yliopisto-tasosta sekä haluaisin oppia enemmän englantia.. Olisiko muita hyviä perusteluja?

5

309

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemus-K

Usa avaa sinulle uutta perspektiiviä myös Euroopan ulkopuolisista näkemyksistä ja ajatuksista. Usa on hyvin avoin uusille ajatuksille ja asioille koska sinne tulee jatkuvasti ihmisiä ympäri maailmaa. Monia asioita ajatellaan ilman pitkää historian painolastia joka on tietysti sekä hyvä että huono asia.

Lisäksi esim. Aasia ja varsinkin latinalainen Amerikka on siellä läsnä ihan eri tavalla kuin Euroopassa niin opiskelijoiden kuin professoreidenkin mukana.

• vaihtoonlähtijä

Kiitoksia! Aivan totta, tuo perspektiivi-asia. Aika tuttua juttua on tämä eurooppalainen meininki mutta olisi hienoa saada vähän jenkkiläistä perspektiiviä..

• järjestö oleellinen

USA on edelleen yksi suosituimmista kohteista, mistä johtuen joillakin järjestöillä on vaikeuksia hyvien ja luotettavien perheiden löytämisessä, kuten esim. STS:n useat tapaukset osoittavat. Kannattaakin olla tarkkana vaihto-oppilasjärjestäöä valitessa!

• Ikävä tosiasia

Kaikilla järjestöillä paitsi kenties Rotareilla, joilla on tiukat kiintiöt sekä isäntäperheet hankittuina "veljien" keskuudesta, on vaikeuksia saada USAsta isäntäperheitä. Sinne vaan yksinkertaisesti hakee liikaa porukkaa. Muillakin järjestöillä pitäisi olla maakohtaiset tarkat kiintiöt USAan sillä satojen suomalaisten lisäksi joka muustakin maailman maasta sinne hakee satoja nuoria.

Ei haastattelulla ole mitään väliä muilla järjestöillä paitsi Rotareilla (kiintiöiden vuoksi juuri). Kaupallisilla järjestöillä se on vain muodollisuus. Bisneksen vuoksi he ottavat listoilleen kaikki, mutta se , löytyykö kaikille hyvää perhettä, onkin sitten ihan sattuman kauppaa. Harkitse vielä jotain muuta maata.

• i'm in usa

yhdysvaltojen kulttuuri on erittäin kiehtova. ihmisiä on muutanu ympäri maapalloa yhdysvaltoihin ja siks kaikilla on hiukan erilaiset taustat ja tarinat kerrottavanaa. silti kaikki ovat kuitenki amerikkalaisia ja heistä löytää jotain muutaki samaa kuin vain englannin kieli. koskaan ei tiedä millaiseen ihmiseen törmäää seuraavaksi...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2972
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      68
      2847
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1832
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1689
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1612
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1610
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1269
    Aihe