Onko kokoemusta tästä objektiivista..

mainävaan

Nikon AF-S Nikkor 16-85mm f/3.5-5.6 DX ED VR ? Jos , niin millaisia?

5

165

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koppi898898

hyvä se on! Osta pois vaan, himpun pimee, mutta kuvanlaatu hintaan nähden loistava, hiljanen moottori, jonkinlainen pölysuojauskin on.
      Tuntuu olevan harvoon käytettyjen markkinoilla, joten sekin kertoo jo jotain.
      itsellä ollut v 08 asti, enkä myy pois vaikka melkein kaikki muut on kiertäny tasaseen tahtiin.
      kuuklaa testejä jos haluut tekstispeksejä.

• Nikon D300s

Luokassaan on ihan ok obiska johon päädyin itse asiassa varsin kattavan vertailun jälkeen. Plussana pari naksua himmennettynä piirtää keskeltä todella terävästi yhdistettynä kattavaan polttovälialueeseen josa ihan huonoja alueita ei ole. Miinuspuolella laajispäässä vääristymää löytyy joka tulee esille mm. kaupunkikuvissa. Roikui rungon nokalla vallan kunnes N24-70f2.8 syrjäytti sen mutta en pistä silti tuota kiertoon, ainakaan ennen FF runkoa.

Suosittelen tuossa hintaluokassa.

• Nikon D300s

Täydennystä:

http://www.photozone.de/nikon--nikkor-aps-c-lens-tests/377-nikkor_1685_3556vr?start=1

"Despite some shortcomings the Nikkor AF-S 16-85mm f/3.5-5.6G ED VR DX is probably still the best DX standard zoom lens in Nikon mount to date. It is very sharp throughout the range although there could be a little less field curvature (curved focus field) at 16mm. "

Omat käyttökokemukset tukevat kyllä tuota testin väittämää.

• kokko22

Omat kokemukseni ovat tuosta kätevästä zoomista oikein hyvät d300:n peruslasina. Terävä ja toistaa värejä hyvin. Luotetttavan tuntuinen rakenne, vakain ja tarkennus toimivat hyvin. Harmittaa, kun jouduin siitä luopumaan siirtyessäni FX-koon kameraan.

• ...5.6?

Hyvä objektiivi vaikka onkin surkea valovoima.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      121
      1861
    2. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      143
      1741
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      56
      1562
    4. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      167
      1382
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      177
      1375
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      151
      1326
    7. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1228
    8. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      76
      1183
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1168
    10. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1055
    Aihe