Hei!
Minulla on Ala-Talkkarin kattila ja stokeri, siinä on erillinen ohjausyksikkö josta säädetään työ ja taukoajat, kattilan kyljessä on myös termostaatti, olen säätänyt nyt kattilaa tästä termostaatista, en vain ymmärrä mikä virka sitten tällä ohjaus yksiköllä on jos kerta termostaatista pystyn säätämään kattilan lämpötilan, jos esim kattilan lämpötila on 70C ja säädän termarista sen 80c, lähtee stokerista heti pellettiä palamaan, eli tuo ohjauyksikön virka mietityttää, muuten laitteessa ei mitään moittimista olekkaan vielä kun oppisi sitä käyttämään oikein! KIITOS KAIKISTA VASTAUKSISTA
Kattilan säätö termostaatista?
10
3261
Vastaukset
- 5y78
Ohjausyksikkö lienee ajastin, joka pätkii kattilan toimintaa. Tilanne lienee sama kuin meidän sähköisessä käyttövesikattilassa, erillinen digitaalinen ajastin sähkökaapin DIN-kiskossa antaa kattilalle sähköä joka toinen päivä 6 tuntia. Kattilan termari on säädetty 65 asteeseen.
- salaisuudet
Aikarele sieltä löytyy mutta kuvauksesi tilanteesta meni kyllä päin persettä. En vielä kerro kaikkea miten tuo ohjauskeskus toimii mutta kattilatermostaatin se tietysti tarvitsee ja kattilan lämpö hyvä olla 80c.
- Pelletti Marja
salaisuudet kirjoitti:
Aikarele sieltä löytyy mutta kuvauksesi tilanteesta meni kyllä päin persettä. En vielä kerro kaikkea miten tuo ohjauskeskus toimii mutta kattilatermostaatin se tietysti tarvitsee ja kattilan lämpö hyvä olla 80c.
Kaikella kunnioituksella mutta mua ei kiinnosta vittuaakaan mitä et kerro ja miä kerrot myöhemmin painu vittuun!
- salaisuudet
Pelletti Marja kirjoitti:
Kaikella kunnioituksella mutta mua ei kiinnosta vittuaakaan mitä et kerro ja miä kerrot myöhemmin painu vittuun!
En kerro sitten ollenkaan.
- joumään chigako
Ohjausyksiköllä säädetään se, että paljonko pellettiä sinne stokerin palopäähän syötetään. Kattilan kyljessä on sitten kattilatermostaatti joka antaa ohjausyksikölle käskyn, että nyt pellettiä palamaan.
- noinhan se karkeesti
Ellei syottössä olisi taukoja ollenkaan, se syöttäisi pellettiä pesään taukoamatta, niin ettei edelliset ehtisi palamaan, tai ede syttmään, lopulta sammuis koko pesä, ja pellettiä tulisi pian jo piipustakin.
- turvesmies
Sanokkas viisaammat, että miten isolla alueella stokerin palopäässä kuuluu polttoaineen palaa? Koko arinan matkalla? Poltan palaturvetta.
- Haketus
Mistä saa noita ohjauskeskuksen käyttöreleitä Halosen terminaali kaappiin mulla toisessa vikaa ei lyö aina päälle. Tuli sammuu kun ei syötä tavaraa.
- sibulis
Ala-talkkarilta lapualta.
- VaraosiaStokeriin
Lvi Katila Seinäjoki Rajatieltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961896- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693