Hei. Toivoisin vastausta tähän kysymykseen toyota-tietäjiltä, koska tämä asia on arveluttanut minua jo jonkin aikaa:
Olen ollut muutamia kertoja vannoutuneen toyota-miehen kyydissä kesällä ja talvella. Minua on mietityttänyt, että onko Toyotan automaattinen ilmastointi tosiaan niin huono, että ilmastointilaitetta pitää koko ajan rämplätä. Onko tälle joku syy, että automaattinen ilmastointi pidetään off-asennossa ja lämpötilaa säädellään puhallusteholla ja lämmöllä.
Minua häiritsee suuresti automaatti-ilmastoinnin räveltäminen kesken ajon, koska itse en ole siihen koskaan tuntenut tarvetta. Omassa Hondassani lämpötila on säädetty 20 asteeseen, eikä siihen ole tarvinnut koskea kesällä eikä talvella.
Toyotan automaattinen ilmastointi
38
4767
Vastaukset
- tonttu..
Keksi jotain uskottavampaaprovoa, mutta vaikeeta se sinun älylläsi on.
- loitotan
Niin, autoissa oli jo viimevuosituhannella automaattinenilmastointi. Paskalootiin se tais tulla vuos sitten, tosin ei se toimi.
- hyvä hyvä
Kyllä on taas riman alitus provoalottajalla. Pidätkö muita ihan tyhminä.
Automaatti-ilmastointi on todella AUTOMAATTI-ILMASTOINTI. Rävellä sinä alottaja vaikka munias vaihteeks.- Automaatti-ilmastoija
Ei ollut provo vaan totista totta. Onko toyota-miehet sitten niin yksinkertaisia etteivät älyä miten automaattinen ilmastointi toimii? Monet ovat omassakin autossa ensimmäisenä vänkärin paikalta räveltämässä lämpötilanappia ylös, jos auto on kylmä käynistettäessä. Hondassa ei puhallus lähde kovempaa puhaltamaan ennen kuin moottori on lämmennyt.
- pelittää hyvin
Automaatti-ilmastoija kirjoitti:
Ei ollut provo vaan totista totta. Onko toyota-miehet sitten niin yksinkertaisia etteivät älyä miten automaattinen ilmastointi toimii? Monet ovat omassakin autossa ensimmäisenä vänkärin paikalta räveltämässä lämpötilanappia ylös, jos auto on kylmä käynistettäessä. Hondassa ei puhallus lähde kovempaa puhaltamaan ennen kuin moottori on lämmennyt.
Kaverisi ei ymmärrä mitään ilmastointilaitteen käytöstä eli hän on vertaistensa joukossa. Jos sinä ymmärtäisit, olisit jo varmaan valistanut häntä asiassa.
Tojon automaatti ilmastointi toimii loistavasti, ainakin minun -98 mallissa.
Asettaa vaan lämpötilan 21-22 ja aut. asennon päälle, niin se saa olla siinä keväästä syksyyn asti. Todella kylmää alkaa tulla jo 5-7 sekunnin kuluttua auton koneen käynnistämisestä. Ei ole mitään lehmän henkäys niinkuin volkkarissa. - on se kumma?
pelittää hyvin kirjoitti:
Kaverisi ei ymmärrä mitään ilmastointilaitteen käytöstä eli hän on vertaistensa joukossa. Jos sinä ymmärtäisit, olisit jo varmaan valistanut häntä asiassa.
Tojon automaatti ilmastointi toimii loistavasti, ainakin minun -98 mallissa.
Asettaa vaan lämpötilan 21-22 ja aut. asennon päälle, niin se saa olla siinä keväästä syksyyn asti. Todella kylmää alkaa tulla jo 5-7 sekunnin kuluttua auton koneen käynnistämisestä. Ei ole mitään lehmän henkäys niinkuin volkkarissa.Mikäs tarve siihen on koskea syksystä kevääseenkään? Kyllä sieltä lämmintä tulee, kunhan kone vähän lämpenee. Ei kylmästä koneesta lämpöä saa, vaikka kuinka yrittää lisää vääntää. Omassa autossani joku matkustaja voi joskus haluta viileämpää tai lämpimämpää, mutta muuten säätöinin ei tarvitse koskea.
- Toimiva on
Ei Toyon automaatti-ilmastoinnissa kummempaa vikaa ole ollut ja räpeltää sitä ei automaatti- tai manuaaliasennossa tarvitse.
Ainoa ns. "vika" on sisäilman kierron jääminen päälle siinä kun ei ole automaattista katkaisua.- versoman69
Sisäilman kierron saavat korjaamolla ohjelmoitua niin, ettei mene päälle. itselle tehtiin se juuri 30 tkm huollossa ja ei kiukuta enää. Tuo toiminto on varmaan hyvä jossain aavikko- tai muissa kuumissa olosuhteissa, ei mitään tarvetta suomessa.
Sanoivat vain, että mikäli akku menee tyhjäksi tai se joudutaan irroittamaan, niin silloin tuo toiminta palaa automaattisesti ja se joudutaan uudelleen ohjelmoimaan pois. - Toimiva on
versoman69 kirjoitti:
Sisäilman kierron saavat korjaamolla ohjelmoitua niin, ettei mene päälle. itselle tehtiin se juuri 30 tkm huollossa ja ei kiukuta enää. Tuo toiminto on varmaan hyvä jossain aavikko- tai muissa kuumissa olosuhteissa, ei mitään tarvetta suomessa.
Sanoivat vain, että mikäli akku menee tyhjäksi tai se joudutaan irroittamaan, niin silloin tuo toiminta palaa automaattisesti ja se joudutaan uudelleen ohjelmoimaan pois.Ok, tämähän oli hyvä tieto.
Tack.
- Kiala Viulu
"Onko tälle
joku syy, että automaattinen
ilmastointi pidetään off-
asennossa ja lämpötilaa
säädellään puhallusteholla ja
lämmöllä"
Oliko provo kenties?
Eihän ilmastointi ja lämpötilan säätö määrättyyn astelukuun voi missään tapauksessa toimia ja pysyä, kun ilmastointi on pois päältä off-asennssa automaattisessa ilmastoinnissa. Automaattisessa ilmastoinnissa juuri myös määrätyn lämpötilan pysyminen on asetettu ilmastoinnin kautta.
Ilmastointi pitää olla aina päällå muutenkin on-asennossa vuodet läpeenså, ettei laite vioitu. Ilmastointilaitteet on aina hajalla kaikista merkeistä, kun niitä ei käytetä kuin kesäisin muutama kuumana päivänä.
Ilmastoinnin päällä pitäminen myös auttaa talvella ikkunoiden huurujen poistumiseen nopeasti, vaikka kombressori ei lähdekkään käymään alle 5 c asteessa.
Kaikki asiat kyllä opastetaan selkeästi auton ohjekirjassa, mutta se lukemisen vaiva..- toi loota
> Eihän ilmastointi ja lämpötilan säätö määrättyyn astelukuun voi missään tapauksessa toimia ja pysyä
No, riippuu siitä, puhutaanko toilootista vai kunnon autoista.
Kyllä kunnollisessa autossa automaatti-ilmastointi pitää halutun lämpötilan. Vaikka "ilmastointi off asennossa". Siis jäähdytyksen kompressori kytkettynä pois päältä. Tietenkin sillä edellytyksellä, että ulkoilma on tarpeeksi viileää.
Oikea automaatti-ilmastointi osaa myös säädellä puhallussuunnat automaattisesti lämmitys/jäähdytystarpeen mukaan ja osaa myös pitää ikkunat huurteettomina. Etenkin heti startin jälkeen, kun ei moottorista vielä saa kunnolla lämpöä. Toilootissa asia on selvästoi toisin, kun pitää puhallukset ymmärtää käsin kääntää tuulilasille & pitää vielä ymmärtää kytkeä sisäkierto pois. Toilootissa kun on liian pienet lämmitys- ja jäähdytyskennot, tilanne koitetaan paikata käyttämällä sisäkiertoa koko ajan. - Kiala Viulu
toi loota kirjoitti:
> Eihän ilmastointi ja lämpötilan säätö määrättyyn astelukuun voi missään tapauksessa toimia ja pysyä
No, riippuu siitä, puhutaanko toilootista vai kunnon autoista.
Kyllä kunnollisessa autossa automaatti-ilmastointi pitää halutun lämpötilan. Vaikka "ilmastointi off asennossa". Siis jäähdytyksen kompressori kytkettynä pois päältä. Tietenkin sillä edellytyksellä, että ulkoilma on tarpeeksi viileää.
Oikea automaatti-ilmastointi osaa myös säädellä puhallussuunnat automaattisesti lämmitys/jäähdytystarpeen mukaan ja osaa myös pitää ikkunat huurteettomina. Etenkin heti startin jälkeen, kun ei moottorista vielä saa kunnolla lämpöä. Toilootissa asia on selvästoi toisin, kun pitää puhallukset ymmärtää käsin kääntää tuulilasille & pitää vielä ymmärtää kytkeä sisäkierto pois. Toilootissa kun on liian pienet lämmitys- ja jäähdytyskennot, tilanne koitetaan paikata käyttämällä sisäkiertoa koko ajan.Ilmastointi pitää olla aina päällä ja se on myös suunniteltu sen mukaan. Silloin kaikki toimii normaalisti ja laite toimii rikkoutumatta.
Ilmastointilaite hajoaa ja alkaa vuotaa käytön puutteesta kaikissa automerkeissä. Jos kylmäaineet ei kierrä ilmastointilaitteessa koko ajan, kuivattaa se ensimmäisenä tiivisteet ja kylmäaineet valuu tiivisteistä ulos. Kylmainetta häviää n.10 % kierrosta 2 vuodessa, vaikka kaikki oli kunnossa. Siksi ilmastointilaitteen pitää huoltaa ainakin joka toinen vuosi. - toi loota
Kiala Viulu kirjoitti:
Ilmastointi pitää olla aina päällä ja se on myös suunniteltu sen mukaan. Silloin kaikki toimii normaalisti ja laite toimii rikkoutumatta.
Ilmastointilaite hajoaa ja alkaa vuotaa käytön puutteesta kaikissa automerkeissä. Jos kylmäaineet ei kierrä ilmastointilaitteessa koko ajan, kuivattaa se ensimmäisenä tiivisteet ja kylmäaineet valuu tiivisteistä ulos. Kylmainetta häviää n.10 % kierrosta 2 vuodessa, vaikka kaikki oli kunnossa. Siksi ilmastointilaitteen pitää huoltaa ainakin joka toinen vuosi.> Ilmastointi pitää olla aina päällä ja se on myös suunniteltu sen mukaan
Jaa, myös pakkasella?
Että siinä taas nähtiin - toilootan ostajat eivät paljoa auto- tai muustakaan tekniikasta ymmärrä. Eivät he muutoin toilootaa ostaisikaan.
Ilmastointilaitteet eivät toimi alle 3-4 °C lämpötilassa lainkaa. Ja tiivisteiden voiteluun riittää käyttö väh. kerran kuussa. Suositushan on, että talvellakin pistettäisiin kylmästöinti päälle kerran/kk esim. lämpimässä parkkihallissa.
Ulkolämpötilan ollessa 10-15 °C ja sään kuiva on täyttä järjen käyhyyttä pitää ilmastointia päällä, polttoaineenkulutusta lisäämässä.
BTW automaatti muuten takoittaa sitä, että myös puhallussuunta säätyy sisäkiertoa kytketään automaattisesti, mm. ulkoilman laadun mukaan päälle/pois. Toilootissa näköjään automaatti on niin tyhmä, että parempaan tulokseen pääsee pakottamalla puhalluksen jatkuvasti tuulilasille. Liittyy ehkä japsilootille tyypilliseen ilmanvaihdon tehottomuuteen ja ikkunoiden huurtumistaipumukseen.
Aikamoisia puolivalmisteita ovat, kun kerran pitää huollossa käydä ohjelmoimassa sisäkierron pakkosyöttö pois.
- Kiala Viulu
Koko linkki lukemisen arvoinen aihe:
Http://keskustelu.suomi24.fi/node/5983010- AsiaLover
ilmastointi siirtyy ajoittain pois etuikkunasta ja Jos on sateinen tai kylmä ilma,pitää manuaalisesti siirtää se takaisin...
- Kiala Viulu
AsiaLover kirjoitti:
ilmastointi siirtyy ajoittain pois etuikkunasta ja Jos on sateinen tai kylmä ilma,pitää manuaalisesti siirtää se takaisin...
Ilmastoinnin pitää ja on syytäkin asettaa pysyvästi puhaltamaan vain ikkunoille, koska suora kylmä puhallus tekee vain pään kipeäksi ja niskat jäykäksi.
Autossani on aina ilmastointi päällä ikkunoita vasten asetettu puhaltamaan ja hienosti toimii ilman murheita. - Kiala Viulu
Kiala Viulu kirjoitti:
Ilmastoinnin pitää ja on syytäkin asettaa pysyvästi puhaltamaan vain ikkunoille, koska suora kylmä puhallus tekee vain pään kipeäksi ja niskat jäykäksi.
Autossani on aina ilmastointi päällä ikkunoita vasten asetettu puhaltamaan ja hienosti toimii ilman murheita.Valitettavasti vain tajusin sen liian yöhään, aiemmin pidin puhalluksen aina kohti päätäni, jonka seurauksena jäädytin aivoni ja vinksahdin Toyotismiin. Samalla pidin myös aina penkinlämmittimen täysillä, ja kärvensin kivekseni. No se ei ole suurikaan menetys, enpähän pääse jatkamaan sukuani.
- kaikki tietää petterin
Kiala Viulu kirjoitti:
Valitettavasti vain tajusin sen liian yöhään, aiemmin pidin puhalluksen aina kohti päätäni, jonka seurauksena jäädytin aivoni ja vinksahdin Toyotismiin. Samalla pidin myös aina penkinlämmittimen täysillä, ja kärvensin kivekseni. No se ei ole suurikaan menetys, enpähän pääse jatkamaan sukuani.
Feikki Viulu petterin apukoultu tason kirjoitukset ja itselleen vastailut tunnetaan, eikä niitä kukaan noteeraa
- Kiala Viulu
kaikki tietää petterin kirjoitti:
Feikki Viulu petterin apukoultu tason kirjoitukset ja itselleen vastailut tunnetaan, eikä niitä kukaan noteeraa
Ainakin sinä tunnut aina noteeraavan. Mutta onhan mukava että sin ullakin on joklu jonka kanssa keskustella, ettet ole maailmassa aivan yksin.
- feikki petteri
Kiala Viulu kirjoitti:
Ainakin sinä tunnut aina noteeraavan. Mutta onhan mukava että sin ullakin on joklu jonka kanssa keskustella, ettet ole maailmassa aivan yksin.
Pakko pikku-petteriä on jonkun noteerata, ettei tunne kovin yksinäiseksi itseään Toyota palstalla kömpelöine kirjoituksineen. Ehkä taas nukahdat pian hikisenä vapisten Toyota fobian saattelemana ja raivoat taas aamusta Toyota intoa täynnä
- RUAHHAHHAA!!!
feikki petteri kirjoitti:
Pakko pikku-petteriä on jonkun noteerata, ettei tunne kovin yksinäiseksi itseään Toyota palstalla kömpelöine kirjoituksineen. Ehkä taas nukahdat pian hikisenä vapisten Toyota fobian saattelemana ja raivoat taas aamusta Toyota intoa täynnä
Pikku Tero-Kyllikki keksi ihan uuden sanan, Toyotafobia. Onhan niitä kyllä ihan aiheellista pelätäkin, rumia tehottomia kotteroita joissa kaasupolkimet hirttää kiinni, alatukivarret irtoilee ja vielä ratin ja penkin välissä tavallista yksinkertaisempia ja rumempia yksilöitä.
- poru-petterimme
RUAHHAHHAA!!! kirjoitti:
Pikku Tero-Kyllikki keksi ihan uuden sanan, Toyotafobia. Onhan niitä kyllä ihan aiheellista pelätäkin, rumia tehottomia kotteroita joissa kaasupolkimet hirttää kiinni, alatukivarret irtoilee ja vielä ratin ja penkin välissä tavallista yksinkertaisempia ja rumempia yksilöitä.
Kyllä petterimmekin sitten joskus paranee pysyvästi Toyota fobiasta, kun saa kortin ja omistaa oman Toyotan
petterille Toyotalla ajaminen on kuin lääkettä ja reseptien uusiminen saa jäädä
toyotan omistaminen myös rauhoittaa petterin vapinahikoilua ja pään tärinän vähetessä silmamunat pysyy päässä tipahtelematta - entinen tojotero
poru-petterimme kirjoitti:
Kyllä petterimmekin sitten joskus paranee pysyvästi Toyota fobiasta, kun saa kortin ja omistaa oman Toyotan
petterille Toyotalla ajaminen on kuin lääkettä ja reseptien uusiminen saa jäädä
toyotan omistaminen myös rauhoittaa petterin vapinahikoilua ja pään tärinän vähetessä silmamunat pysyy päässä tipahtelemattaProsessi menee kyllä päinvastoin. Ensin on tojo ja luja usko tojon ylivertaisuuteen. Vaan sitten kun talvikeleillä on toistuvasti täysin matkustajana, vaikka kuskin pukilla istuukin, ja "pientä laittoo" riittää (ruostetta yms.) kiitettävästi, niin älykkäämmät yksilöt saattavat jopa ajatella, että merkkiä vaihtamalla saa ainakin paremmat ajo-ominaisuudet & hieman tyyliä japanhorrorin sijaan.
Tyhmemmät jäävät lahkoon & rahastettaviksi. Esim. nämä takaisinkutsut nähdään jonain ylivertaisena palvelua. Juuei mikää ole mukavampaa kuin roudata autoa 2 kertaa vuodessa huoltoon...
No, vikoja ei ole - tai jos on, niin eihän sitä kenellekään uskalla/kehtaa tunnustaa. Se on niin noloa, kun ainoa peruste muutoin ankean auton ostamiselle on juuri tämä myytti viattomuudesta ja sitten se oma yksilö onkin kaikkea muuta kuin viaton. Ei aito tojotero voi sellaista myöntää edes itselleen, koska joutuisi silloin kiistämään uskonsa. - megacooler
Kiala Viulu kirjoitti:
Ilmastoinnin pitää ja on syytäkin asettaa pysyvästi puhaltamaan vain ikkunoille, koska suora kylmä puhallus tekee vain pään kipeäksi ja niskat jäykäksi.
Autossani on aina ilmastointi päällä ikkunoita vasten asetettu puhaltamaan ja hienosti toimii ilman murheita.Kyllä tojossa perusasetuksella ilmaan puhalletaan kojelaudan suuttimista nimenomaan matkustamoon sen jäähdyttämiseksi. JOs haluaa jotakin muuta, niin voi asetella suulakkeet puhaltamaan keskeltä ylös ja sivuilta sivulaseihin. Näin minulla on jatkuvasti. Modesta voi sitten valita puhalluksen 1. matkustamoon, 2 tuulilasille, 3 lasille jalkatilaan sekä muita erilaisia yhdistelmiä.
LÄmpötila-asetuksena käytän lyhyilla matkoilla 21 ja pitemmillä 23 astetta. - puhiseva petterimme
entinen tojotero kirjoitti:
Prosessi menee kyllä päinvastoin. Ensin on tojo ja luja usko tojon ylivertaisuuteen. Vaan sitten kun talvikeleillä on toistuvasti täysin matkustajana, vaikka kuskin pukilla istuukin, ja "pientä laittoo" riittää (ruostetta yms.) kiitettävästi, niin älykkäämmät yksilöt saattavat jopa ajatella, että merkkiä vaihtamalla saa ainakin paremmat ajo-ominaisuudet & hieman tyyliä japanhorrorin sijaan.
Tyhmemmät jäävät lahkoon & rahastettaviksi. Esim. nämä takaisinkutsut nähdään jonain ylivertaisena palvelua. Juuei mikää ole mukavampaa kuin roudata autoa 2 kertaa vuodessa huoltoon...
No, vikoja ei ole - tai jos on, niin eihän sitä kenellekään uskalla/kehtaa tunnustaa. Se on niin noloa, kun ainoa peruste muutoin ankean auton ostamiselle on juuri tämä myytti viattomuudesta ja sitten se oma yksilö onkin kaikkea muuta kuin viaton. Ei aito tojotero voi sellaista myöntää edes itselleen, koska joutuisi silloin kiistämään uskonsa.petteri pennun vanhat ja kestokuluneet fraasit on hupaisia, kun ei muuta enää keksi. Samoja katkeria virsiä joutuu porukolli petteri hinkkaamaan vuosia, eikä näytä kehenkään tehoavan. Toyotan myynti se vain kasvaa ja poru-petterin synkkyys tiiviistyy palstalla, vaikka petteri yrittää kaikkensa päivystäessään palstaa.
Älä heittäydy alakuloiseksi petteri, vaikka Toyota menee menojaan muilta karkuun kaikilla osa-alueilla
www.iltasanomat.fi/autot/art-1288504586354.html
www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201208426
www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/toyota-nousi-alkuvuonna-ykkoseksi
www.iltasanomat.fi/autot/art-1288438105446.html - asdsfghfjghn
megacooler kirjoitti:
Kyllä tojossa perusasetuksella ilmaan puhalletaan kojelaudan suuttimista nimenomaan matkustamoon sen jäähdyttämiseksi. JOs haluaa jotakin muuta, niin voi asetella suulakkeet puhaltamaan keskeltä ylös ja sivuilta sivulaseihin. Näin minulla on jatkuvasti. Modesta voi sitten valita puhalluksen 1. matkustamoon, 2 tuulilasille, 3 lasille jalkatilaan sekä muita erilaisia yhdistelmiä.
LÄmpötila-asetuksena käytän lyhyilla matkoilla 21 ja pitemmillä 23 astetta.Aivan liian lämmintä, ei kai kenelläkään ole kotonakaan noin lämmintä. Tuossa lämpötilassa on jo vaarana nukahtaa pitkällä matkalla. n. 19-20 astetta on hyvä lämpötila, ei ole liian kylmää mutta pysyy virkeänä.
- itsekkös
On se ihmeellistä,kun joku kysyy asiallisesti ilmastoinnista,niin joka kerta tulee niitä viisaita jotka muuttavat puheen aiheen ihan muuksi.Tällaiset tyypit voi pysyä pois linjoilta,ja mennä vaikka äitiltä kysyyn,että koska syödään1
- Herätys--
itsekkös kirjoitti:
On se ihmeellistä,kun joku kysyy asiallisesti ilmastoinnista,niin joka kerta tulee niitä viisaita jotka muuttavat puheen aiheen ihan muuksi.Tällaiset tyypit voi pysyä pois linjoilta,ja mennä vaikka äitiltä kysyyn,että koska syödään1
Myöhäisherännäinen ???
Juna meni 4 vuotta sitten
- Toyota on Auto.
Masturboin ajaessa, välillä molemmin käsin. Siksi Toyotani vaeltaa, muuten auto on ihan loistava ajaa. Hajotkaa volsuunne, hinttarit.
- tero on hinttari
harrastat seksiä miehen kanssa = olet itse hinttari
- petterin suklaatupa
tero on hinttari kirjoitti:
harrastat seksiä miehen kanssa = olet itse hinttari
pikku-petterimme on oman peräkamarin nuolija ja sen tunnistaa ruskeasta kielestä. petterille se on kuin sinfoniaa, kun saa jäätelötikun jänteiden väliin uurnasta
- RUAHHAHHAAA!!!
petterin suklaatupa kirjoitti:
pikku-petterimme on oman peräkamarin nuolija ja sen tunnistaa ruskeasta kielestä. petterille se on kuin sinfoniaa, kun saa jäätelötikun jänteiden väliin uurnasta
Tero-Kyllikille ei selvästi ole edes peräkammari- termin merkitys selvillä... Kannattaisi ehkälakata puhumasta sellaisista asioista joista et mitään ymmärrä.
- tupauuno petteri
RUAHHAHHAAA!!! kirjoitti:
Tero-Kyllikille ei selvästi ole edes peräkammari- termin merkitys selvillä... Kannattaisi ehkälakata puhumasta sellaisista asioista joista et mitään ymmärrä.
pikku-petterillämme on jo hampaatkin ruskeana. Niin syvällä on käynyt petterin finninen leuka lihaksen toisella puolella
- Hoh hoijaa
Jaahas eiköhän tämä ketju ollut tässä, meni taas niin lapselliseksi. Tämmöiseen provoketjuun ei kannataisi vastata mitään. Provo tämä on siksi että tuskin aloittaja kysyy täällä suomi24lla miksi kuski räpeltää ilmastointilaitetta. Hän olisi voinut sitä kysyä suoraan kuljettajalta, ja jos kuljettaja on hänen tuttunsa, tuskin hän täällä "selän takana" tuommoisia kyselee, en minä ainakaan niin tekisi.
Että antaa olla jo.Provo oli huono. - 350
Camry '98 ainakin päästi kylmällä ikkunat huurtumaan ennenkuin alkoi lämmittämään ja puhallin käynnistyi.
- Kiala Viulu
Ikkunat ei huurru pakkasella ja kostealla ilmalla kun laittaa puhaltamaan kylmää ilmaa joksikin aikaa suoraan ikkunoille ja aukaisee sivuikkuna(n)(t) raolleen käynnistyksen jälkeen. Vasta sitten puhaltamaan lämmintä kun moottori lämmennyt ja jaksaa antaa lämmintä puhaltimen kautta.
Moottori myös lämpenee huomattavasti nopeammin kun ei yritäkkään laittaa heti puhaltamaan lämmintä ilmaa. Myös sisäilman kierto pitää olla pois päälta koska se on pahin huurukaapin tekijä.
Onhan se tietysti vähän kylmä ajaa pakkasella ensi kilometrit, mutta tärkeämpää on näkyvyys ilman huuruja.
Jos on ilmastoiti niin ehdottomasti aina päällä, vaikka kombressori ei lähdekkään päälle enää alle 5 asteessa. Laite poistaa tehokkaasti huurteet, vaikka kompura ei käynnistykkään talvella.
- gin b
Joillain vain ei mene jakeluun,että automaattisen ilmastoinnin päälläolo alle 5 asteessa ei käynnistä kompressoria ja vaikka ilmastoinnin merkkivalo palaa,puhaltavat kaikki suuttimet kuitenkin lämmintä.
Kaikki riippuu vain siitä,minkä lämpöasteluvun olet systeemiisi valinnut.
Ilmastointi ilman viilennystäkin kuitenkin tehostaa ilmankieroa tuntuvasti ja huurre sekä vesihöyry katoaa tehokkaammin ja automaattiasentoa kannattaa suosia,jos se kerran on.
Eli aivan samoin kuin viilentävä ilmastointi ja kompressori ei käynnisty kesälläkään,jos ulkona on 20 ja asennat auton sisälämpötilaksi 26.
Monet luulevat ilmastoinnin päälläolon aina kuluttavan kuluttavan kompressoria ja polttoainetta,mutta näin ei tosiaankaan ole.- gin b
ja tuossa tietysti tarkoitin 20:llä auton sisälämpötilaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302255
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261968Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121509Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121347Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 951066
- 17987
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752