Jalkalistat lisätyönä?

Itkeä vai nauraa

Hei,
onko jollain kokemusta Bauhausun asentamista laminaateista ja varsinkin jalkalistoista? Laskussa lisätyönä jalkalistojen asennus: 10 h, á 52, yhteensä 520 euroa! Asunto alle 50 neliön kaksio. Mitä tehdä?

16

8709

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5 tuntia maksimi

      tuon kokoiseen asuntoon. Kannattaa kysyä AINA hinta etukäteen niin ei tarvitse itkeä myöhemmin.

    • parikytävuottatehny

      Yleensä ammattilaiset laittaa lattialistat jm hinnalla n.5-6€m eli teidän tapauksessa 270-350€....Esim jos tunari tekee 10m2 ja menee päivä ei kukaan maksa siitä 520€
      Olishan se hyvä kysästä hinta etukäteen...toki jos hinta sisältää matskut on hinta ok.
      Paljoakaan et voi tehdä,valittaa ja saada ehkä hyvällä tuurilla vähän takas.
      Itellä menis ton tekemiseen n 4-6h riippuen huoneiden muodosta ja jalkalistasta.

      • Anonyymi

        Mitäs pojalle jää käteen nykyään materiaalihintojen noustua? Ei varmaan kannata mainostaa täällä jotain isä/poika-hintoja kun jengi saa vielä aivan väärän käsityksen ammattilaisen hinnoista. 5-6 euroa/jm on pimeä hinta hyvät ihmiset.


    • Timpermanni 55

      Onhan tuo pelkästä asennuksesta kohtuuton hinta, ellei niitä nyt ihan proppaamalla ole tarvinnut kiinnittää... Parasta aikaa teen lista-asennuksia, ja jalkalistat kun on kaikkein yksinkertaisimmat laittaa, tuollainen 50m2 asunto, max puolipäivää.
      Leveissä holkkalistoissa, vinonurkkaisissa taloissa meneekin sitten enmmän aikaa.. siis leveällä tarkoitan yli 70mm listoja.

    • fghfxgxgd

      Jos listat istuu hyvin niin ole tyytyväinen.'
      Asuntojahan on monenlaisia ja mallisia.
      Joissakin on niin paljon kulmaa ja mutkaa, että aikaa voi mennä yllättävän kauankin.
      Jos vielä seinät sellaista kiveä ettei meinaa saada kiinni pysymään kunnolla listoja niin tuo aika on ihan ok.

      Nämä seikat ei ilmennyt mistään, että millainen asunto on?

    • Rahalla saa.

      Olisko taas pitänyt ilmaiseksi saada? Jos ei tahdo maksaa, niin tee itse.

    • Hzvb

      Jos alkuperäinen kirjoittaja vielä lueskelee näitä niin olisi kiva kuulla miten tässä kävi? Maksoitko koko summan vai osan?

      Peruskuviohan tuntityössä on se, että asiakas maksaa työhön kuluvasta ajasta jolloin sitä hommaa ei kannata tehdä liian nopeastikaan...

      Jos haluaa hyvän lopputuloksen (tai on oikeasti luotettava tekijä) niin tuntilaskutus voi olla ihan hyväkin. Mutta mieluiten niin että pystyy itse pitämään silmällä sitä työntekoa ettei mene haamuilun puolelle.

      Teetin itse omaan taloono yhden vähän erikoisemman laatoitustyön tuntiveloituksella ihan sen takia että halusinkin että se kaveri käyttää reilusti aikaa ja tekee työn ajatuksella ja huolellisesti. Varmaan sen suihkukopin laatoituksen olisi urakalla saanut puolet halvemmalla mutta eipä varmasti olisi tullut yhtä veret seisauttavaa työnjälkeä kuin nyt.

    • kallista on

      Hinta on kova, tuntilaskutuskin listojenlaitosta. Veloitettuja tuntejakin on reilunlaisesti jos jos nuo on vain ammuttu kiinni.

      Eikä ammattitaitoiselle kaverille muut kuin 90 asteen kulmat pitäisi juuri hidastaa, ei se kulman puolitus nyt ylivoimaista ole.

      Toivottavasti edes työn jälki on sitten ihan ykköstasoa.

    • köyhät tinkii

      tehkää itse jos pitää ilmaiseksi saada!

    • fdfgfh6

      10 tuntia on ihan mahdollinen. Silloin tällöin tulee listoituksiakin tehtyä ja joskus on sellaisia kämppiä että yhtään 90 asteen kulmaa ei löydy talosta. Löytyy kaikkea 80 ja 100 asteen väliltä. Lisäksi seinät on kun äänisen aallot, ja betonielementtiä, jolloin kiinnitysvauhti ainakin puolittuu. Sitten vielä jos pitää massailla rakoja, naulan/propunkantoja ym. niin aivan hyvin voi viedä 10h. Kaksion listoitus voi viedä 3 tuntia tai sitten 15 tuntia, ei pysty sanomaan näkemättä.

      • Anonyymi

        Naulan kantaan! Semmoisena ammattimiehen yleisneuvona seuraavaa: jos haluat pysyä budjetissa ja jonkinlaisessa aikataulussa, kilpailuta urakka. Tottakai valitset sitten halvimman, jolloin työn jälki voi olla vaikka mitä mutta eihän se haittaa kun voit tehdä reklamaation ja pistää kaverin korjaamaan. Jos kuitenkin jätät urakan kilpailuttamatta esim. koska et nyt tiennyt että jalkalistat ei kuulu laminaattiasennuksen urakkaan ellei sovita, niin sitten vain puret hammasta ja annat sen kaverin tehdä rauhassa hyvää jälkeä. Maksoi mitä maksoi. Tai sitten sanot että ”kiitos”, jatkan tästä itse. Sitten kilpailutat uuden kaverin tekemään jalkalistat. Eli siis koittakaa nyt tilaajat käyttää sitä vitun maalaisjärkeä, koska ei kukaan teille ilmaiseksi tee tai edes puoli-ilmaiseksi varsinkaan jos pitää tehdä lasipalatsi.
        Myönnetään, että itellä mennyt niin hermot näiden tapausten kanssa että jos joku minulle vielä sanoo kesken urakan, ”hei, mitä sä arvioisit että menis näihin mun kämpän jalkalistoihin asennuksineen?”, niin sanon nykyään heti että ”En osaa ennakkoon sanoa siitä, mutta sen tiedän jo nyt ettei sulla ole varaa siihen”. Koska vain persaukiset kysyy näitä kysymyksiä. Rikkaille teen mielelläni rehellisesti ja avoimesti, kun eivät koskaan kysy mitään. Heitä kiinnostaa vain hyvä lopputulos. Jos ei oo rahaa, niin kannattaa yrittää opetella itse tekemään.


    • Raksa-Heksa

      Neliön muotoiseen 20neliön huoneeseen jalkalistoitus onnistuu tunnissa, mutta jos on yhtään kulmia, tehdään oviaukon peitelistat suoraan jalkalistoista jatkuviksi, massataan naulan- ja ruuvinkannat...johan menee aikaa. 50 neliön kaksioon voi mennä 10h, kaksi jamppaa tekee 5h työn niin sehän on siinä.

      Nuo 5-6€/metrihinnat eivät voi mitenkään olla kannattavia, varsinkaan jos on muita kuin 90-kulmia, on betoniseinää, on rapattua seinää, mikään ei pysy seinissä ja kulmat mitä sattuu. Lisäksi kun sirkkeli on parvekkeella tai jopa kokonaan ulkona talosta, joudut juoksemaan joka kerta ulos sahailemaan - aikaa kuluu.
      Kyllähän sitä neliskanttisen isonkin huoneen pyöräyttää listoilla ympäri helpostikin tunnissa, listametrejä voi tulla parikymmentä, jolloin kivalle tuntipalkalle siinä pääsee. Mutta toisinkin voi olla, eikä 5€/metri ole silloin millään laskukaavalla kannattavaa. Asiakkaan mielestä varmasti kova hinta tuokin, mutta jokainen voi alkaa itse sahailemaan jiirejä ja naulailemaan listoja, ei maksa mitään. ;)

      • jekkuli1

        asentajalle jää käteen 60 senttiä metriltä, materiaaliin, myyntiin ja toimituksiin menee loput.


    • Markus65

      Moi.on kokemusta. järkyt veloitukset bauhausilla. en suosittele kenellekään. eikä jälki mitenkään priimaa valitettavasti.

    • jekkulainen

      Kyl se firmalta tilattaessa menee tuohon hintaan. Asentaja itse saa tuosta vain 12eur tunti. Jos asentaja näytti tuntilappua niin siitä voi aina koittaa tinkiä ja firman pomon kanssa miettiä mitä kuuluu maksaa. Onhan siinä ylimääräiset siirtymät, työkalujen roudaus, perehdytys jotka vie urakkamiehen palkkaa. Todella hidas asentaja kyllä ollut kun menee 10 tuntia yhteen asuntoon.

    • jalkalistat_hinta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe