Tervehdys. Tramal tulehduskipulääke parasetamoli yhdistelmä on nähty, eipä enää juurikaan auta. (vahva ketoprofeeni hivenen mutta sulattaa mahalaukun). Töissä pitäisi käydä ja proteesi ei kuitenkaan aivan vielä aiheellinen. Mikähän olisi seuraava suunta tuon lääkityksen kanssa, alkaa hermot mennä jomotukseen ja vihlontaan? Lääkäreilläkin tuntuu olevan vaikeuksia ymmärtää kivun tasoa ja haittaa varsinkin yöllä ja portaissa, vaikka mri-kuvasta näkee maallikkokin että valmista on.
Lonkan vaikea nivelrikko ja lääkitys
7
563
Vastaukset
- gluko...
Oletko kokeillut glukosamiinia, esim. glucosamin orion. Mulla se auttoi lonkkien nivelrikkoon mutta jouduin lopettamaan sen käytön allergian takia. Lääkärin mukaan toisille tulee allergiaa ja toisille ei, mulle tuli ja harmittaa kun lääke tehosi kyllä nivelrikkoon.
- alottaja vainen
No joo, söin vuodenverran ja samalla ajalla rustot vähenivät oikein kunnolla :-) ei myöskään vaikutusta kipuun. Olen myös kuullut että toisilla auttaa mutta luultavasti kuulun itse siihen toiseen ryhmään että vähempi.. Kai se on sitten seuraavana oxyconttia yhdistettävä setamoliin ja tulehduskipuraksuihin niin pitäisi tuolla jo lonkkakivut lähteä. Työssä ajelen paljon autoa niin menee varmaankin 2-3 viikkoa et senverran tottuu huimaukseen et viitsii taas ajella.
- navettapiika
Oma lonkkani on ollut loppu jo kymmenen vuotta, siellä ne luunpäät iloisesti raapii toisiaan. Kipulääkkeenä on nyt motifeneä yöksi ja sirdaludia pahimpaan kipuun. Arvaan, että nyt iski epäluulo, mutta sain avun laihdutuksen myötä ja tuska helpotti. Myös fysioterapeutin venytyshoidosta on apua pahimpaan kipuun. Keinonivel odottaa, mutta koska leikkaus ei ole ongelmaton, koska lonkkani on epämuodostunut eli minulla ei ole lonkankaulaa lainkaan niin sitä ei tehdä kuin pakon edessä. Liikunta on myös auttanut eli pyrin liikkumaan työssäni mahdollisimman paljon,autolla ajo on yhtä tuskaa, mutta tyynyjen avulla pitkätkin matkat onnistuu. Lisänä minulla on työkengissä henkilökohtaiset pohjalliset, kalliit kyllä, mutta parantavat asentoa tosi paljon. Jos et apua löydä, kannattas painostaa lääkäreitä nivelen vaihtoon, kipulääkkeistä kun on monenlaista harmia.
- onnellinen olen
Leikkaus auttaa, se on tosi. Sen jälkeen on kuinuusi ihminen, kaikki onnistuu.
Itseltäni leikattiin lonkka, kun kävely ei onnistunut ja joka ikinen liike teki kipeää, mihinkään en oikein pystynyt lähtemään.
Nyt on tekonivel lonkassa, ja liikkuu kuin ennenkin, eikä satu! Aivan loistava minun tapauksessa. Ne kivun päivät jäivät taakse ja nyt mennään kuin ennekin. - ,
Viljat ja nivelien kuluminen on yhdistetty toisiinsa. Jotta jättäisin viljat, niin tulevaisuudessa muut nivelet saattavat jättää kulumatta.
Joo, ei ne leikkaa kuin viimesessä hädässä ja siihen menee vuosia hirveen tuskan kanssa.
Valitettavasti.
Clucosamiini auttaa toisia ja toisia ei. Sitä saa edullisesti iHerbistä.
Viljoista, jos kiinnostaa
http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm - elliivo
Kokeile luontaiskaupan Emesem-valmistetta.
Se on 100% MSM:ää ja minulla se vei polven nivelrikkokivut kokonaan pois. Alkoi vaikuttaa jo viikon käytön jälkeen.
MSM:ää saa myös jauheena mutta helpompi niellä kapseleina.
Tulehduskipu-ja kipulääkkeillä ei ole hyvä vuosikausia pilata sisuksiaan. - aabbccm
hei, ikää35v, millaisia oireita sinulla on ollut lonkassa ja kuinka pitkään? Onko kipu jatkuvaa vai oliko kivuttomampia kausia? Entä kipua liikkuessa, liikunnan jälkeen, leposärkyä vai minkälaista?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442470Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961157Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131071Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi296888- 66858
- 53841
- 89837
- 46829
- 51743