Missä Raamatussa on näin sanottu?

Tare

Seuroissa puhujat opettavat viimeisestä tuomiosta että Jumala kysyy vain yhden kysymyksen, onko synnit anteeksi, ja kun elämän kirjat avataan niin Jumala sanoo nimeltä näille vanhoillislestadiolaisille että ei yhtään syntiä. Missä tämä on Raamatun mukaan näin sanottu? Viimeinen tuomio Matt. 25. sanoo aivan muuta. Miksi tällaista saa opettaa kirkon suojeluksessa, miten vl ihmiset uskovat tällaista harhaoppia?

23

299

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harmin paikka

Täh?

Eikö siellä kysytäkkään SRK:n jäsenkirjaa?

Sittenhän olen ollut turhaan sen jäsen.

• Juonne

Tässä on sattunut erehdys puhujalla, piti varmaan sanoman että Jumala avaa ry:n jäsenkirjat sitten taivaassa, olethan ahkera ja maksat jäsenmaksusi, aivankuin iloisella mielellä.

• Hoitokokoustuomio

miksi saarnamiehet eivät koskaan puhu
      hoitokokouksista ja siitä, kuinka mädät kalat,eli mädillä kaloilla tarkoitetaan vanhuksia- heitettiin saatan.n haltuun.

• Hurjaa

Käytetäänkö teillä joistain lähimmäisistänne nimitystä "mädät kalat"? Onpa rumaa kielenkäyttöä.

• Jumala ei tuomitse ketään.

Joh 5;22 Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomiovallan Pojalle

Tuomari on Jeesus, joka esittelee VAIN OMANSA, uudestisyntyneet Isälleen puhtaina, verellään pestyinä.
      VL puhujat eivät tunne Jeesusta, muuten kun kuulopuheiden kautta.
      Jeesus vain pelastaa, Matt 10;32 Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa.
      Kun VL;t eivät tunnusta Jeesusta Herraksi, vaan puhuvat vain armahtavasta Jumalasta (Joka on todellisuudessa puhuja itse, sillä Hän myöntää tai pidättää synnit lähimmäiseltä?) saarnaavat He myös pakanallisesti.
      He joutuvat itse tuleen. Jae 33 Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa.
      Kristillisissä seurakunnissa Jeesus tunnustetaan Herraksi.
      Room 2;19 kertoo Heidän tuomiostaan; Älkää OTTAKO OIKEUTTA OMIIN KÄSIINNE, rakkaat ystävät, vaan antakaa Jumalan osoittaa vihansa. Onhan kirjoitettu: "Minun on tuomio, minä maksan tekojen mukaan" -- näin sanoo Herra.
      Tuomio on opettajalla väärästä opetuksesta moninkertainen, myös minulla, jos opetan väärin.
      Tästä tulee se SUURI KATASROFI, ETTÄ SYNNIN SOVITUS VILKUTTELULTA, saa aikaan väärää LUULOA vanhurskaudesta ja ihminen elää harhassa.
      Uskon että todellisuudessa pelottaa. Jeesus pelastaa vain omansa, ei muiden omia.
      Kes.

• 6

Ootko eläkkeellä, vai miten sul on aikaa runoilla täällä noin pitkiä satuja? Ja vielä oot nuin tosissaa, ...päättelen noista välihuudoistasi (isot kirjaimet) . Ilmeisesti yrität imitoida hihhulitelttakokousta tyyliin aamen aamen aamen

Hys

• Kylläpä tuomitsee

"Jumala ei tuomitse ketään."

No mutta siellähän sanotaan että jaetaan

Matt. 25: 31-46
        . ...hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: ‘Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.’

Kyllä tuossa on selkeä tuomio niille jotka eivät olleet osoittaneet lähimmäisenrakkautta eläessään.

• Vaikea paikka
        Kylläpä tuomitsee kirjoitti:

. ...hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: ‘Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.’

Kyllä tuossa on selkeä tuomio niille jotka eivät olleet osoittaneet lähimmäisenrakkautta eläessään.

Uskovainen taivaan portilla...

http://freepathways.wordpress.com/2011/09/08/uskovainen-taivaan-portilla/

• Rahanyhdistys
        Kylläpä tuomitsee kirjoitti:

Niin, niin, mutta SRK on sopinut Jumalan kanssa, että leipominen Rauhanyhdistyksen
        hyväksi korvaa nuo työt.

• 6 kirjoitti:

Ootko eläkkeellä, vai miten sul on aikaa runoilla täällä noin pitkiä satuja? Ja vielä oot nuin tosissaa, ...päättelen noista välihuudoistasi (isot kirjaimet) . Ilmeisesti yrität imitoida hihhulitelttakokousta tyyliin aamen aamen aamen

Hys

Miten minun työhistoria liittyy VL saarnan puutteellisuuteen?
        Olen siksi tosissaan, että minulla väärä opetus vie kadotukseen, samoin kun myös lestadiolisilla.

En imitoi ketään, muuta kun Jeesusta.

Amen on kiristyn sanoma – NÄIN TAPHTUKOOT.

Montako kertaa se esiintyi kirjoituksessani.
        Älä kirjoita minusta, kirjoita kirjoituksistani.

Muuten miksi leikit Hysin singleerauksella, miten Hän tähän liittyy.

Kes.

• Kylläpä tuomitsee kirjoitti:

31 "Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan kaikkien enkeliensä kanssa, hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle. ** Kuka istuu valtaistuimella, SE ON POIKA
        32 Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista.** Kenen eteen kootaan, HÄNEN ETEEN, ei Jumalan.
        33 Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen.** Kuka jakaa, POIKA
        34 Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti. ** Kuka sanoo omilleen, POIKA, tulkaa tänne. Isän siunatut ovat uudestisyntyneitä.

Kuka sanoo - Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne** Se on POIKA, ei Isä

Kuka sanoi - Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.'** Se oli Jeesus, ei Isä.

Joten mitenkähän se todella on?
        Kuka on Kuningas, jätit sen jakeen pois;
        40 Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.
        41 "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. ** Kuka sanoo ja tuomitsee, KUNINGAS, POIKA.

Miete voitte elää näin pimeässä.
        Kes.

• 666

Rakkaus, se puuttui viestistäsi ja kun se... Niin kaikki!

• 666 kirjoitti:

Rakkaus, se puuttui viestistäsi ja kun se... Niin kaikki!

Kenen viesteistä?
        Totuus on suurinta rakkautta, jos minua tarkoitat

• Kylläpä tuomitsee kirjoitti:

Kyllä, viimeisellä tuomiolla kuten niminkin sanoo, tuomitaan. Silloin vasta ratkaistaan kuka on kelvollinen Jumalan valtakunnan jäseneksi. Niin se tulee tapahtumaan. Ei täällä maan päällä kukaan julista itseänsä sen jäseneksi.
        Jos joku niin tekee, hän ei tunne Jumalan sanaa.

• Tare. Ei kai sentään puhujat tuollaista opeta? Jokainen joutuu tuomiolle ja vasta siinä vaiheessa ratkeaa, onko edessä iankaikkinen elämä vaiko kadotus.

Ilm.20
      12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
      13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
      14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
      15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.

• Tare

Minä luotan omiin korviini ja näin on usein puhuja asiaa kirkastanut. Muuta ei tarvita kuin uskoa omat synnit anteeksi niin taivaspaikka on siinä. Näin vl liikkeessä opetetaan itsekkäästi uskomaan lähimmäisestä välittämättä, Raamattu kirkastaa asian toisin, lähimmäisen rakkaus on toiseksi tärkein käsky Jumalan rakkauden jälkeen. Elämän kirjassa on niiden nimet jotka tekevät sydämessään sen mitä Raamattuun on kirjoitettu, vl liikkeen piiristä yritetään laittaa taivaaseen muullakin tavalla, se on harhaoppia.

• Tare kirjoitti:

Minä luotan omiin korviini ja näin on usein puhuja asiaa kirkastanut. Muuta ei tarvita kuin uskoa omat synnit anteeksi niin taivaspaikka on siinä. Näin vl liikkeessä opetetaan itsekkäästi uskomaan lähimmäisestä välittämättä, Raamattu kirkastaa asian toisin, lähimmäisen rakkaus on toiseksi tärkein käsky Jumalan rakkauden jälkeen. Elämän kirjassa on niiden nimet jotka tekevät sydämessään sen mitä Raamattuun on kirjoitettu, vl liikkeen piiristä yritetään laittaa taivaaseen muullakin tavalla, se on harhaoppia.

Sanoisiko Paavali näin tuollaisista opettajista.

Gal. 1:8
        Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

Kun muistat tuon todistuksen Tare, niin näetkö seuroissa edessäsi kirotun puhujan ? Haluatko kuunnella kirottua puhujaa ja uskoa hänen oppiinsa?

• Tare

En halua kuunnella sellaista väärää opetusta. Kaikki puhujat ei näin opeta mutta liian useat, siis Pyhää henkeä ei niillä ole, ja Pyhä henki ei ole siellä missä ihmiset sitä itsessään mainostaa, Pyhä henki menee tuulen lailla mihin tahtoo ja se on siellä missä ihminen ei sitä itse ymmärrä ja näkyy hyvinä hedelminä.

• Koska Vl-liike on evl-krkkoon kuuluva liike, hyväksytkö myös kirkon tavat, säännöt ja opit.? Onko PH kirkon opettajissa?

• SRK teki säännöt

Raamatun lisälehdistä yleensä saarnataan,
      Ei raamatusta.

Meikkiväreistä saarnamies paasasi tunnin.

Tuskin Jumalan ja Jeesuksen sanaa edes mainitsi. loppurukouksessa korkeintaan.

• Kaikki synnit anteek

Juuri tuollainen opetus aiheuttaa suurta kärsimystä vl-uskovaisille. Itse muistan aina lapsena ajatelleeni, että onkohan nyt kaikki synnit varmasti anteeksi jos jotain sattuu...

Kun isäni lähti työmatkalle, olin aina huolissani, että onkohan hän nyt varmasti pyytänyt kaikki synnit anteeksi lähtiessään jos lentokone putoaa. VL-uskonnossa yksinkertaisesti usko ei riitä, vaan tarvitaan tekoja.

• Isäsi oli varmasti tunnollinen ja Jumalaa pelkäävä mies. Isäsi vika ei ollut se, että hän uskoi uskonnollisen järjestön antavan synnit anteeksi. Hänelle oli koko elämänsä ajan uskoteltu sellaista oppia, että hänet oli eksytetty pois totuudesta.
      Siksipä lentokoneeseen noustessa hänellä oli hyvä mieli, että synnit oli annettu anteeksi uskonnollisessa järjestössä, eikä hän siten uskonut hänellä olevan syntiä.

Totuus on kuitenkin aivan muuta. Ihminen saa syntinsä anteeksi Jumalalta rukouksessa Jeesuksen kautta. Tosiasiassa isäsi oli saanut "synninpäästön" ihmiseltä, joka itsekin oli hylännyt totuuden ja toimi ihmisoppien ja sääntöjen mukaan.
      Jokainen, joka haluaa tietää mikä on totuus, se on etsittävä itse Jeesuksen julistamasta Jumalan sanasta. Muuta totuutta ei ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      116
      2058
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      159
      1545
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      55
      1374
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      55
      1158
    5. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      164
      1131
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      966
    7. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      62
      872
    8. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      36
      867
    9. Nyt on hyvä laittaa

kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      864
    10. Kuinka nättinä

Sitä pitää olla että huomataan 🙃
      Ikävä
      56
      811
    Aihe