Mikä helvetti?

3t3gegg

Mulla on ollut jo pidemmän aikaa yli 5 viikkoo semmoinen olo, että kuin flunssassa urheilisi. Elikkä semmoinen, että olisi pieni keuhkoputken tulehdus, mutta limaa ei irtoa. Hengästyttää. Kuumetta ei ole missään vaiheessa ollut. Olen juossut näinä 5 viikon aikana, niin yksityisellä kuin julkisellakin puolella terveydenhuollossa. Mitään ei ole löytynyt. Kaikki alkoi kun olin elokuun lopulla ulkomailla, niin siellä hakeuduin ensimmäisen kerran hoitoon ja lääkäri määräsi minulle antibioottikuurin alkavaan keuhkoputken tulehdukseen. Olen nyt syömässä 3 antibioottikuuria tällä hetkellä. Olen myös vetänyt ainakin 2 kortisoni tabletti kuuria.

Joo elikkä olo on tosiaan semmonen, että kuin kipeänä (flunssaisena urheilisi) alkaa hengästyttää ja tuntuu, että olisi joku keuhkoputken tulehdus. Sairastan myös astmaa, mutta PEF arvot pyörivät 550-600 välillä. Myös lihassärkyjä esiintyy paikoitellen ja mustelmia tulee aika helposti näköjään. Kurkku oli viime viikonloppuna kipeä.

Lääkärissä on otettu tulehdusarvot (11 oli kun tänään soittivat). Keuhkoröntgen (Thorax-rtg seisten) kuvista ei löytynyt mitään. Sydämen koko normaalin puitteissa. Keuhkoverekkyys normaalin puitteissa. Keuhkoissa ei ylipäätään mitään poikkeavaa. Sukupuolitauti (HIV, Klamydia (myös suusta) ei löytynyt mitään. FIDD-arvot olivat normaalit, EKG oli normaali. Pieni verenkuva oli normaali. Hemoglobiini 156. B-tromp 230 (normaali). fB-Leukp 7,1 (viite 4.2 - 8.2). Korva-, nenä ja kurkkutautien erikoislääkäri ei löytänyt kurkusta mitään poikkeavaa.

Tällä hetkellä odottelen tuloksia mykoplasmasta ja keuhkoklamydiasta. Antibioottikuurina toimii amoxin, jonka lääkäri määräsi minulle poskiontelontulehdukseen, kun ultrassa mukamas "kaiku". Kävin samana päivänä sitten myös erikoislääkärillä, joka sanoi, että ei ole mitään tulehdusta, mutta aloitin kummiskin terveyskeskus lääkärin määräämän antibiootin.

Alkaa oikeesti pikkuhiljaa häiritsemään :/. Jännä, että välillä oireeni häviävät, mutta sitten taas illalla palaavat. Ensi viikolla kämppääni tehdään pinta tarkastus, sillä tein vuokranantajalle ilmoituksen kosteusvaurio epäilystä. En kuitenkaan usko, että asunnossa olisi hometta sillä opiskelija-solu ja kivi kerrostalo.

Toivon asiallisia vastauksia, sillä tiedän, että en ole luulotautinen!! Omat epäilykseni ovat borrelioosi/keuhkolaajentuma/jokin syöpä

Kiitoksia kaikille vastanneille!!!!

12

279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3t3gegg

      Niin ja leposyke 50 - 70 ja verenpaineet normaalit.

    • 3t3gegg

      Lisäyksenä vielä. Kaulastani (leuan alta) löytyy suurentunut imusolmuke. Löysin sen jo viime keväänä, ja silloin kävin sitä työterveyshuollossa kuvauttamassa, ja sanoivat sen olevan noussut parran leikkuusta, ja se ei ollut pahanlaatuinen. Silloin ei ollut näitä oireita. Samalla katsoi myös kilpirauhasen mikä oli kunnossa. Iältäni olen 21 vuotias opiskelija poika.

    • utelias äx

      missähänpäin olit ulkomailla.
      eritoten kiinnostaa kuinka pitkä matka on ollut ja millä olet mennyt ja tullut.

      • 3t3gegg

        Olin Kyproksella. Lentokoneella menin ja lento kesti n. 4 tunti per suunta. Eikös toi FIDD-arvot kerro veritulpasta? Ne olivat normaalit ja otettu 2xkertaa


    • 3t3gegg

      Viimesimmissä verikokeissa leukosyytit olivat 11 ja tulehdusarvo kans 11

    • utelias äx

      voimia sulle taistelussa vaivojen kanssa. mulla ei kyllä fidd ollut noussut ollenkaan ,vaikka oli massiivinen tulppa keuhkossa. ja tuskinpa olen ainoa lajissaan.
      olen jostain lukenut että fidd ei näytä jos tukos on vanha tai purkautunut

    • 3t3gegg

      näkyikö tuo tulppa kummiskin keuhkoröntgen kuvassa vai miten sitten lopulta löytyi?

    • utelias äx,

      keuhkotulppa ei näy millään muulla kun keuhkoverisuonten varjoaine tt kuvauksella. usein se jättää röntgen kuvaan jonkun varjostuman, mutta ei välttämättä sitäkään mulla oli se varjostuma jota ei noteerattu mitenkään.
      lopulta pääsin yksityisen röntgeniin kuvaamaan jalkasärkyä.
      lennot ainakin altistaa tulpille.
      sauhutteletko, jos niin kannattaa lopettaa ainakin niin pitkäksiaikaa kun vointisi kohentuu

      • 3t3gegg

        Joo sauhuttelen, tai olen oikeestaan lopettanut. En ollut nytkään polttanut 1,5 viikkoon Hitto olin äsken yhissä illan istuijaisissa ja tuli taas poltettua joku 4 tupakkaa ja tuntuu kuin olisi karvo suussa :(((((((((((((((. Miten ihminen voi olla näin tyhmä!!


      • 3t3gegg

        oletko mimkä ikäinen ja oliko verikokeissa jotain muuta poikkeavaa? Oliko jalkasärky kovaa? Itselläni ei ole jalkasärkyjä ollenkaan. Ainut, että suonenvetoja/kramppeja jalkapohjissa


    • utelias xä

      olin sairastuessani alle 50v.
      kaikki verikokeet oli ok.jalkasärky ei alkuun ollut mikään kova ,juuri suonenvedon kaltaista tiukkausta. muuta kipua oli kuin elohiiriä olisi ollut ropassa joka puolella
      oletko kokeillut koskaan asperiinia tuossa tilanteessa.keskustele vaikka lääkärisi kanssa asiasta. se nimittäin auttaa jos verenkierrossa on ongelmia. eikä siitä mitään haittaa ole ,jos et käytä lisäksi
      verenohennuslääkettä tai muuta joka ohentaa verta.
      ja kannattaa nostaa varmuuden vuoksi sängyn yläpäätä 10cm korkeammallle,

      joko olet saanut odottamasi tulokset?

      • 3t3gegg

        Joo mykoplasmaan antoivat 2 viikon antibioottikuurin. Viitearvo oli 45 ja multa löyty vasta-aine arvot verestä 117. Toivotaan nyt, että tällä häviää :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6679
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4320
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2740
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2070
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1613
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1427
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1104
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1061
    Aihe