Muinaiset avaruusoliot

29

300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfb ewbeb

      Maailmassa on voinut olla menneisyydessä nykyistä korkeammin kehittyneitä kulttuureja(siis ihmis) jotka ovat sittemin hävineet, ainakin sellaisten olemassaolosta on pientä vihiä.

      Muinaisen kaksoivirtamaakulttuurin yksi suurimmista salaisuuksista taisi olla sähkö/hasmal?

    • ------------------

      Tuota se pitkäaikatyöttömyys teettää, taantuu ala-astelaisen koulukiusaajan asteelle.

      • On siis kiusaamista laittaa UFO-keskustelupalstalle linkki muinaisastronauttiajatukseen kriittisesti suhtautuvaan videoon?

        Mitähän sinun mielestäsi olisi eduskunnalle esitetty välikysymys? Varmaankin maanpetos tai jotain vastaavaa?


      • 4+8
        kekek-kekek kirjoitti:

        On siis kiusaamista laittaa UFO-keskustelupalstalle linkki muinaisastronauttiajatukseen kriittisesti suhtautuvaan videoon?

        Mitähän sinun mielestäsi olisi eduskunnalle esitetty välikysymys? Varmaankin maanpetos tai jotain vastaavaa?

        Onhan se tiedetty iät ja ajat, ettei hörhöjä faktat kiinnosta. Sadut on kivempia vaikka perustuvatkin vääristelyyn ja suoranaisiin valheisiin.

        Kovasti hörhöt aina väittävät perehtyneensä asioihin perusteellisesti, mutta jää kyllä toinen kuva jos perehtyminen jää valheellisten viihdedokkareiden varaan.


      • 0,25
        4+8 kirjoitti:

        Onhan se tiedetty iät ja ajat, ettei hörhöjä faktat kiinnosta. Sadut on kivempia vaikka perustuvatkin vääristelyyn ja suoranaisiin valheisiin.

        Kovasti hörhöt aina väittävät perehtyneensä asioihin perusteellisesti, mutta jää kyllä toinen kuva jos perehtyminen jää valheellisten viihdedokkareiden varaan.

        Skeptikon kuuluisi epäillä tätäkin ;)?

        Täytyy taas ajatella kenen etuja ajaisi näin suuri vaivannäkö aiheeseen. Ei kukaan jaksa debunkata ultra-lehteä tjms. Onko debunkkaajilla varmasti oikeaa tietoa (?)

        Outoa on esimerkiksi wtc-debunked sivusto. Pitää oikein sellainen perustaa, jos asia olisi vähäpätöinen sellaista ei tehtäsi :) Onhan kyseessä tietenkin jenkkien maine, että se on ihan ymmärrettävää. Samaa voisi kysyä nyt ? Ketä ahdistaisi, jos uskontoihin tulisi uudenlaisia näkökulmia ?


      • nakit ja muussi
        4+8 kirjoitti:

        Onhan se tiedetty iät ja ajat, ettei hörhöjä faktat kiinnosta. Sadut on kivempia vaikka perustuvatkin vääristelyyn ja suoranaisiin valheisiin.

        Kovasti hörhöt aina väittävät perehtyneensä asioihin perusteellisesti, mutta jää kyllä toinen kuva jos perehtyminen jää valheellisten viihdedokkareiden varaan.

        Faktaahan on että Sumerilaiset loivat nopeasti korkeakulttuurin, joka perustui kehittyneeseen maanviljelykseen, luku- ja kirjoitustaitoon ja muutoinkin varttuvien sukupolvien monipuoliseen kasvatukseen ja koulutukseen.
        Kouluissa opetettiin paitsi viljelystaitoja myös kauppaa, kirjanpitoa, tähtitiedettä, historiaa ja jopa kielten etymologiaa
        Sumerilaiset katsoivat koko elämän olevan jumalien johdatuksessa niitä edustivat mm. Enlil ja Marduk ( ’Marsin lähettiläs’) ja Ashur, jotka järjestyksessä perivät toistensa valta-aseman sumerien ylijumalana .
        Savitauluista on löydetty yli 3000 jumalille omistettua nimeä, MUTTA ne merkitsivät siis luonnonilmiöille annettuja vertauskuvallisia nimityksiä! Myöhemmin kansanparissa ne personoituvat niin, että kansa alkoi pitää ilmiöitä aitoina jumalpersoonina.
        Annunnakit siis liittyivät tähtiin, jota olivat vuoroin horisontin alapuolella ja vuoroon yläpuolella ja näin he ollessaan välillä ’manalassa’ tulivat kuten egyptiläisten Osiriskin ’sielujen tuomareiksi.’,,kyse on siis edelleen luonnon, eli tähtitaivaan ilmiöistä kun puhutaan Anunakeista/kin.


    • 4+8

      Siinäpä oli kattava faktapaketti viihdedokkareiden vastineeksi, vaikka sinänsä tuttua kauraa.

    • Jaaaaaaaah....

      Taas näköjään esillä kuinka 5000 vuotta vanhoilla kuparisahoilla tehdään tarkkuustyötä graniittiin. Ei siellä mitään ufoja varmaankaan ollut mutta kyllä niiden tekniikoiden on parempia ollut pakko olla.

    • 18+1

      Tuosta pätkästä kävi hyvin selväksi että työ ei ole niin tarkkaa kuin hörhödokkareissa väitetään, materiaalikaan ei ole graniittiia tai dioriittia vaan pehmeää hiekkakiveä sekä työstövälineetkään ei ole kuparia vaan kestävämpää seosta. Hörhödokkareissa kaikki on pielessä.

      • Jaaaaaaaaaaaah....

        Tuon dokkarin sivulla kylllä puhutaan kuparisahojen käytöstä graniitin leikkaamiseen.


      • 12+3
        Jaaaaaaaaaaaah.... kirjoitti:

        Tuon dokkarin sivulla kylllä puhutaan kuparisahojen käytöstä graniitin leikkaamiseen.

        Pumapunku-osiossa nuo kohdat korjattiin oikeiksi. Graniittia ja kuparia väitetään käytetyn materiaalina vain niissä pätkissä, mitkä oli lainattu ufodokkareista. Myös pyramidiosuudessa mainittiin että valtaosa kivistä on hiekka- ja kalkkikiveä, graniittia on käytetty hyvin niukasti. Suurin osa on hiekkakiveä, n. 85 %.


      • Jaaaah.....
        12+3 kirjoitti:

        Pumapunku-osiossa nuo kohdat korjattiin oikeiksi. Graniittia ja kuparia väitetään käytetyn materiaalina vain niissä pätkissä, mitkä oli lainattu ufodokkareista. Myös pyramidiosuudessa mainittiin että valtaosa kivistä on hiekka- ja kalkkikiveä, graniittia on käytetty hyvin niukasti. Suurin osa on hiekkakiveä, n. 85 %.

        Vaikuttaa vähän epätasaisen laatuiselta jos yhdessä paikkaa puhutaan toista ja toisessa kohtaa joudutaan sitä korjaamaan. Tosin "hörhödokkareissa" ei varmaan tehdä sitäkään.


      • 12+13
        Jaaaah..... kirjoitti:

        Vaikuttaa vähän epätasaisen laatuiselta jos yhdessä paikkaa puhutaan toista ja toisessa kohtaa joudutaan sitä korjaamaan. Tosin "hörhödokkareissa" ei varmaan tehdä sitäkään.

        Ne "hörhödokkareista" lainatut kohdat ovat tuossa dokumentissa ihan vain sen takia, että katsoja tietää mitä nissä väitetään. Asioiden oikea laita tulee ilmi heti samassa yhteydessä. Hyvin toimiva konsepti.


      • Jaaaah...
        12+13 kirjoitti:

        Ne "hörhödokkareista" lainatut kohdat ovat tuossa dokumentissa ihan vain sen takia, että katsoja tietää mitä nissä väitetään. Asioiden oikea laita tulee ilmi heti samassa yhteydessä. Hyvin toimiva konsepti.

        No tämähän onkin oikeasti hyvä dokkari tuli oikein valvottua sitä katsoessa. Odotin sellaista älytöntä arkeologimaista tuubaa jossa ei ymmärretä mitään matematiikasta, materiaalitieteistä tai käytännön rakentamisesta.

        Dokkarin tekijä on tajunnut kuinka jälkeenjääneitä nykyään vallitsevat egyptologian teoriat pyramidien rakentamisesta ovat ja on hakenut vaihtoehtoteorian joka minustakin vaikuttaa lupaavalta. Täälläkin oli joku tosiuskovainen "skeptikko" joka minulle ehkä noin vuosi sitten kivenkovaan väitti olevansa "ylivoimaisen älykäs" eikä huomannut nykyisissä teorioissa mitään ongelmaa eikä osannut arvioida tarvittavia työmääriä jne. Sentään tämän dokkarin tekijä on ollut sen verran älykäs että on sivuuttanut nämä vallitsevat tuubat kokonaan jotka tämä "ylivoimaisen älykäs" idiootti oli niellyt sellaisenaan ja kokoajan kuvitteli että olen joku "avaruusveljiin" uskova koska hän ei tajunnut ongelmien laajuutta itse...

        Tämä Houdin saattaa oikeasti päästä lähelle minua eniten askarruttaneiden ongelmien kanssa ja tässä dokumentissä vastattiin myös siihen kuinka on mahdotonta roudata pyramidin kivimäärä kaukaisilta louhoksilta ja miten ne saatiin sinne sijoittamalla pyramidi louhoksille.

        Ancient Aliens oli sinällään hyvä dokkari siinä että toi esille tämän naurettavan egyptologien esittämän tuuban mutta laittoi tilalle sitten nämä lentävät lautaset kun ei itse löytänyt ratkaisua.


      • AlienNews
        Jaaaah... kirjoitti:

        No tämähän onkin oikeasti hyvä dokkari tuli oikein valvottua sitä katsoessa. Odotin sellaista älytöntä arkeologimaista tuubaa jossa ei ymmärretä mitään matematiikasta, materiaalitieteistä tai käytännön rakentamisesta.

        Dokkarin tekijä on tajunnut kuinka jälkeenjääneitä nykyään vallitsevat egyptologian teoriat pyramidien rakentamisesta ovat ja on hakenut vaihtoehtoteorian joka minustakin vaikuttaa lupaavalta. Täälläkin oli joku tosiuskovainen "skeptikko" joka minulle ehkä noin vuosi sitten kivenkovaan väitti olevansa "ylivoimaisen älykäs" eikä huomannut nykyisissä teorioissa mitään ongelmaa eikä osannut arvioida tarvittavia työmääriä jne. Sentään tämän dokkarin tekijä on ollut sen verran älykäs että on sivuuttanut nämä vallitsevat tuubat kokonaan jotka tämä "ylivoimaisen älykäs" idiootti oli niellyt sellaisenaan ja kokoajan kuvitteli että olen joku "avaruusveljiin" uskova koska hän ei tajunnut ongelmien laajuutta itse...

        Tämä Houdin saattaa oikeasti päästä lähelle minua eniten askarruttaneiden ongelmien kanssa ja tässä dokumentissä vastattiin myös siihen kuinka on mahdotonta roudata pyramidin kivimäärä kaukaisilta louhoksilta ja miten ne saatiin sinne sijoittamalla pyramidi louhoksille.

        Ancient Aliens oli sinällään hyvä dokkari siinä että toi esille tämän naurettavan egyptologien esittämän tuuban mutta laittoi tilalle sitten nämä lentävät lautaset kun ei itse löytänyt ratkaisua.

        Täällä keskustelutekniikka ja argumentointi on edes hieman kohentunut.
        HIENOA


      • 14+10
        Jaaaah... kirjoitti:

        No tämähän onkin oikeasti hyvä dokkari tuli oikein valvottua sitä katsoessa. Odotin sellaista älytöntä arkeologimaista tuubaa jossa ei ymmärretä mitään matematiikasta, materiaalitieteistä tai käytännön rakentamisesta.

        Dokkarin tekijä on tajunnut kuinka jälkeenjääneitä nykyään vallitsevat egyptologian teoriat pyramidien rakentamisesta ovat ja on hakenut vaihtoehtoteorian joka minustakin vaikuttaa lupaavalta. Täälläkin oli joku tosiuskovainen "skeptikko" joka minulle ehkä noin vuosi sitten kivenkovaan väitti olevansa "ylivoimaisen älykäs" eikä huomannut nykyisissä teorioissa mitään ongelmaa eikä osannut arvioida tarvittavia työmääriä jne. Sentään tämän dokkarin tekijä on ollut sen verran älykäs että on sivuuttanut nämä vallitsevat tuubat kokonaan jotka tämä "ylivoimaisen älykäs" idiootti oli niellyt sellaisenaan ja kokoajan kuvitteli että olen joku "avaruusveljiin" uskova koska hän ei tajunnut ongelmien laajuutta itse...

        Tämä Houdin saattaa oikeasti päästä lähelle minua eniten askarruttaneiden ongelmien kanssa ja tässä dokumentissä vastattiin myös siihen kuinka on mahdotonta roudata pyramidin kivimäärä kaukaisilta louhoksilta ja miten ne saatiin sinne sijoittamalla pyramidi louhoksille.

        Ancient Aliens oli sinällään hyvä dokkari siinä että toi esille tämän naurettavan egyptologien esittämän tuuban mutta laittoi tilalle sitten nämä lentävät lautaset kun ei itse löytänyt ratkaisua.

        Onhan nuo viereiset louhokset olleet tiedossa, joten tuntuu oudolta että joku arkeologi olisi niistä tietämätön.

        esim. Smithsonian sivuilla lukee:

        "Most of the stone for the Giza pyramids was quarried on the Giza plateau itself. Some of the limestone casing was brought from Tura, across the Nile, and a few of the rooms were cased with granite from Aswan."

        http://www.si.edu/Encyclopedia_SI/nmnh/pyramid.htm


      • 15+15
        14+10 kirjoitti:

        Onhan nuo viereiset louhokset olleet tiedossa, joten tuntuu oudolta että joku arkeologi olisi niistä tietämätön.

        esim. Smithsonian sivuilla lukee:

        "Most of the stone for the Giza pyramids was quarried on the Giza plateau itself. Some of the limestone casing was brought from Tura, across the Nile, and a few of the rooms were cased with granite from Aswan."

        http://www.si.edu/Encyclopedia_SI/nmnh/pyramid.htm

        arkeologi :-) ...piti oleman egyptologi


      • Jaaah...
        14+10 kirjoitti:

        Onhan nuo viereiset louhokset olleet tiedossa, joten tuntuu oudolta että joku arkeologi olisi niistä tietämätön.

        esim. Smithsonian sivuilla lukee:

        "Most of the stone for the Giza pyramids was quarried on the Giza plateau itself. Some of the limestone casing was brought from Tura, across the Nile, and a few of the rooms were cased with granite from Aswan."

        http://www.si.edu/Encyclopedia_SI/nmnh/pyramid.htm

        "Onhan nuo viereiset louhokset olleet tiedossa, joten tuntuu oudolta että joku arkeologi olisi niistä tietämätön."

        Tutustu ihmeessä niihin vallitseviin teorioihin niin et ihmettele miksi tämä skeptikko teki dokkarin jossa ne sivuutettiin melkein täysin, paria tyrmäysiskua lukuunottamatta. Hän jopa sanoi että ei ole ihme että ihmiset lähtevät hakemaan vaihtoehtoja kun nyt vallalla on tuuba.

        En tiedä keneltä sain miinuksia mutta olisikohan ollut juuri tämä sama ylivoimaisen älytön teennäis-skeptikko. Hänellä ei ollut mitään ongelmia kivien roudaamisesta kauempaakaan.


    • olen sika

      Niinpä, Sumerilaisten aurinkokuntaa kuvaavassa lieriösinetissä on aurinko ja sen ympärillä 10 erisuuruista palloa, ja yhden (maan?) sivulla vielä pieni pallo(kuu), mistä nuista tiesivät!
      Sumerissahan on vielä tuhansia kaivamattomia tellejä ja kymmeniä tuhansia kääntämättömiä savitaulunkappaleita, emme tiedä, mitä vielä löytyy. Sumerilaiset tunsivat itse asiassa muuten jopa Pluton.
      Puhumattakaan, että näkymättömän Sirius B:n kierto tunnettiin. Se meidän 'jumalista polveutuminen' on minusta testattava hypoteesi ihmisen genomin tutkimuksessa.
      Jumalillekin tulisi 'tietyt geenit' lasketuksi.
      Onko meissä Anunnakien ja Nephilimien 'geeniumarkkerit', onko maanulkopuolista roduista tihkunut meihin geenejä?
      Minusta tämä on heprealaisen kuin sumerilaisenkin kertiomusperinteen valossa täysin mahdollista, eikä ole sattumaa että sana 'geeni' tule heprean sanasta 'gaan', joka merkitsee intohimoa(maan tyttäret ja taivaanpojat =intohimoa,,nam) .



      ps- Heprealainen enkelinimi serafia tulee sarapista/'polttavasta tulesta' ja Kreikan enkeli angeloksenkin juuret ovat myös perin mielenkiintoiset alien teoriaa tutkittaessa.

      • Höpönlöpön...


    • Magicg.

      Eipä tuossa Disclosure/muinaiset avaruusoliot dokkarissa mitään uutta ole joten ei sitä viitsi edes katsokaan siksi,että siinä,ja sitä vastaavissa,tuodaan ainoastaan esille vanhoja juttuja.

      Tällaiset asiat kun nousivat esille jo 60/70-luvulla mm.Erich von Dänikenin,Ernst von Khuonin kirjojen sekä myös suomalaisen Ulf Nordströmin erään kirjan myötä.

      Myös eräät niihin aikoihin ilmestyneet kotimaiset aikakausilehdet kirjoittivat näistä asioista silloin,kun keskustelu niiden ympärillä kävi kuumimmillaan 60/70-luvulla.

      Vuonna 1984 Suomessa julkaistiin kirja "Mysteerien maailma."

      Alkuperäisteos Mysteries Of The Unexplained,jonka on julkaissut The Reader's Digest Association,Inc..,New York,vuonna 1982.

      Tässäkin kirjassa,joka tuolla kirjahyllyssäni muiden vastaavien kirjojen kanssa on,tuodaan esille myös tässä viestiketjussa esille tulleita asioita.

      Eli hohhoijaa,ei mitään uutta Auringon alla vaikka vaikka vuosi 2012 on kohta finaalissa.

      • Tuo elokuva tuossa linkissä vaan lyttää perustellusti kokonaan sen JIM-kanavan esittämän Muinaiset avaruusolennot sarjan ja Dänikenin jne. siinä sivussa.


      • Jaaah...
        kekek-kekek kirjoitti:

        Tuo elokuva tuossa linkissä vaan lyttää perustellusti kokonaan sen JIM-kanavan esittämän Muinaiset avaruusolennot sarjan ja Dänikenin jne. siinä sivussa.

        Eikä ole onneksi pyhää lehmää nämä vallitsevatkaan höpöteoriat tuossa debunkkauksessa.Voin suositella tämän katsomista vaikka aluksi suhtauduin nihkeästi kun luin vain sieltä nettisivulta vähän heikosti tehtyä koostetta. Itse dokkari on asiaa.

        Ancient aliensin hyvä puoli oli tuoda joitain älyttömyyksiä keskusteluun, harmi vaan että se "avaruusveli" juttu ja siinä esitetyt ajatukset sitten sokaisivat sen verran että keskustelua ei syntynytkään...

        Itse en usko että kukaan avaruusolio olisi noita rakentanut mutta uskon teknologian olleen silloin kehittyneempää kuin aikaisemmin lähinnä raamattu kourassa Egyptiä kolunneet egyptologit ovat ymmärtäneet.


    • Anonyymi

      Hyvä, huippuhyvä sarja on muinaiset avaruusoliot ja pistää paljon kysymyksiä, JIM TV pyörii nyt uudet kaudet ja näyttää tulevan koko kesän uusia jaksoja, kaudet 8, 9 ja 10
      Todella mielenkiintoinen sarja on alkanut ja tulossa lisää Wau.

    • Anonyymi

      Tosi mielenkiintoinen sarja, seuraan juuri ja nauhoitan parhaat jaksot.

    • Anonyymi

      Muinaiset avaruusoliot on aina ollut huonosti tehty sarja, jossa heitetään esiin oletuksia ilman mitään todisteita. Tyyliin: tuo näyttää hieman avaruyusolennolta, sen on pakko olla avaruusolio. Kun ei edes tiedetä tarkkaan miltä näyttävät. Lähinnä "aivot narikkaan"-tyylistä viihdettä.

    • Anonyymi

      Olen katsonut sarjaa mielenkiinnolla. Lapsikin ymmärtää, että ohjelman tekijöiden väitteet ovat oikeasti vain hypoteeseja. Se ei menoa ja minua häiritse, sillä olenhan itsekin kirjoitellut monenlaista scifiä pöytälaatikkoon.

    • Anonyymi

      Kun tai jos uhvo-miehet saapuivat kauan sitten planeetalle, heidän olisi heti kannattanut opettaa kirjoitustaito ja pyöränkäyttö koko planeetalle. Ilmeisesti niin ei tapahtunut vaan itse jouduttiin. Panee miettimään kävikö täällä uhvo-miehiä lainkaan tuhansia vuosia sitten...

      • Anonyymi

        Olen varma siitä että ne eivät tunteneet itsekään vielä pyörää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1408
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1261
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1205
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1155
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      28
      1147
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1053
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1043
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe