Psykologin työ ulkomailla

Psykologiksi haluava

Hei!

Oon lukiossa, ja pitkään olen jo miettinyt, että psykologia voisi olla mielenkiintoinen ala opiskella tulevaisuudessa. Onko kellään tietoa, käykö Suomen psykologin paperit ulkomailla? Haluan ehdottomasti muuttaa aikuisena Yhdysvaltoihin, mutta pitääkö minun opiskella psykologiksi ulkomailla, jotta voin työskennellä siellä? Olen yrittänyt etsiä netistä vastausta, mutta en vaan löydä, joten jos joku tietää, niin kertokaa ihmeessä.

4

2854

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mimsku

Samaa pohtinut täälläkin..

• 2131

Sinulla taitaa olla upea kielitaito ja amerikkalaisen kulttuurin tuntemus jos aiot sinne menna ihmisten mielia parantamaan.

• embo palabaus

Suomalaisilla psykologin papruilla ei valitettavasti tee juuri mitään USA:ssa. Maassa on kova kilpailu alan työpaikoista ja maisterin papruilla ei siinä kisassa tee tänä päivänä paljoakaan. Käytännössä USA:ssa psykologeilla on nykyään tohtorin tutkinto ja vieläpä paikallisesta APA-akkreditoidusta yliopistosta.

Paras mahdollisuus olisi opiskella tutkinnot Yhdysvalloissa, mutta se on erittäin kallista. Yksi mitä voisi kokeilla on, että suoritat kaikki tutkinnot tohtorin tutkintoa myöten Suomessa ja pyrit hankkimaan vahvat näytöt psykologian alueen tutkimustyössä. Sillä voisi irrota työpaikka psykologian tutkijana jostain yliopistosta, joskin kisa on kova niissäkin ja tenurea on vaikea saada.

Ketjussa mainittiin jo kielen ja kulttuurin tuntemus. Ne ovat vaikeita, mutta eivät mahdottomia. Haaste on kuitenkin niin suuri, että kehotan harkitsemaan kannattaako se. Henkilökohtaisesti suosittelisin psykologin ammattia jossain muussa maassa kuin USA:ssa. Vaihtoehtoisesti jos haluat USA:han, niin suosittelin jotain muuta ammattia.

• lopussa kiitos jne.

Hyvä vastaus!

Tuohon voisi oikeastaan lisätä vielä sen, että josUSA:han tosiaan haluaa, niin ehdottomasti yliopistotutkinto ensin Suomessa (ellei rahat tosiaan riitä suoraan USA:laiseen yliopistoon) ja opiskeluaikana sitten vaihto-opiskelijaksi Yhdysvaltoihin tutustumaan maahan sekä solmimaan kontakteja. Jotkut ovat onnistuneet jo vaihto-opiskeluaikana pohjustamaan itselleen jatko-opiskelupaikkaa tohtorintutkintoon sikäläisessä yliopistossa, mutta työtä se vaatii ja pitää olla ns. suht terävä tyyppi. Mahdollisuuksia on kyllä, mutta niiden eteen pitää tehdä työtä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      204
      2358
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      40
      1572
    3. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      135
      1222
    4. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      288
      1018
    5. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      56
      972
    6. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      288
      915
    7. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      55
      906
    8. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      20
      902
    9. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      18
      765
    10. Aina ku nään sun kuvan

Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭
      Ikävä
      58
      763
    Aihe