Nyt on Open Office writer:ssa niin, että ainoastaan Open Officen

Nyt on Open Office w

Nyt on Open Office writer:ssa niin, että ainoastaan Open Officen oma kaava – objekti toimii. Tarkoitan tällä sitä, että kun haluaa tehdä matemaattisen kaavan, niin menee Lisää → Objekti → Kaava. Tämän jälkeen voi muodostaa matemaattista tekstiä ja sitä voi myös jälkeenpäin halutessaan muokata.
Olen saanut aiemmin muodostettua Open Office Writer – dokumenttiin myös MathType – apuohjelman kaavan( en muista mistä sellainen on onnistunut, mutta muistan, että jonakin päivänä sain vaan tehtyä sellaisen. Tämän avullahan ei OO:ssa pysty normaalisti kaavaa kirjoittamaan) ja sitten olen kyennyt myös jälkikäteen muokkaamaan sitä. Nyt kuitenkin kun olen lisännyt dokumenttiin kuvan( 613px-Stirling_Cycle_color.png ), niin sen jälkeen ei ole pystynyt muokkaamaan Math Type – apuohjelmalla tehtyja kaavoja, vaan tulee virheviesti: Yleinen virhe. Ja kun poistaa kuvan niin ongelma muuttuu sellaiseksi, että se näyttää kaavan OpenOffice.org Math – ohjelmalla, mutta sitä ei voi muokata. Ja jos Math Type – ohjelma aukeaakin muokkausta varten, niin muokkauksen jälkeen kaavan tilalla näkyy Object 253 -kuvake. Tämän lisäksi nyt ei onnistu edes kuvan lisääminen dokumenttiin.
Ehkä yksi syy voisi olla se, että OpenOffice writer on ollut kauan aikaa päällä ja ehkä voisi kokeilla sitä, että käynnistää tietokoneen ja OO:n uudestaan.
Joo tuossa testasin tallettaa uutta dokumenttia( Tiedosto → Tallenna Nimellä) eikä onnistunut. Eli nähtävästi OO on ollut liian kauan aikaa ”päällä”. Käynnistin nyt uudestaan OO:n ja tietokoneen ja huomaan, että ei ole enää äsken mainittuja ongelmia vaan voin Math Type:n kaavoja muokata. Ilmeisesti OO:lla on bugi, joka tulee ilmi, kun OO on ollut kauan aikaa ”päällä”. Onko tuttua tällainen käyttäytyminen?

1

207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eipäs ole kyseistä MathType-ohjelmaa käytettävissä, mutta nettihaun perusteella näyttää seuraavalta:
      a) MathType väittää toimivansa OpenOfficen kanssa (versiot 3.1...3.4).
      b) OpenOffice ei lupaa yhteensopivuutta.
      c) Ihmisillä on ollut ongelmia
      d) Joku on väsännyt makron asian hoitamiseen

      Tämä on käsittääkseni sellainen asia, että siitä ei voine tehdä varsinaista virheilmoitusta OpenOfficen suuntaan, koska ominaisuutta ei ole edes luvattu toimivaksi? Toisaalta voi kylläkin tehdä parannusehdotuksen. Osoite on:
      https://issues.apache.org/ooo/

      Kun en tunne kyseistä kaavaohjelmaa, niin en tiedä, onko siitä mahdollista joukkotallentaa vanhat kaavat OpenOffice Mathin tiedostomuotoon. Tämän jälkeen vain Mathin käyttö sitten kaavoissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe