Olen kyllä töissä, alisuoriudun. Mut en vaan saa muuta aikaan.
Kun tulen töistä, ei minulla ole mitään, yksin nyhjötän, ehkä telkkua kattelen, vaikka ei sekään kiinnosta.
Ei ole yhtään ystävää, kaikilla muilla on. Minua ei ikinä pyydetä mihinkään mukaan.
Kavereita kyllä on, varsinkin silloin, kun heillä loppuu rahat ja lainaan.
Kahdehdin Riesoja yms joilla on kova meininki ja ystäviä, vaikka heidän harrastus aiheuttaakiin täällä joissakin pahennusta, tietenkin.
Minulla ei ole vaimoa, ei lapsia. Onko enää edes syytä elää? Autollanikaan ei naisten huomiota saa.
En ole ruma, en tyhmä. Mutta en kelpaa naisille, en millään. En kai ole tarpeeksi sosiaalinen. En tiedä, tuppisuukaan en ole.
Jotenkin aina näin perjantaisin tahi muuten juhlapyhien edellä tulee tää olo. Miksi en kelpaa kenellekkään enkä mihinkään?
Menen mieluusti kadulle katsomaan kun joku riesa vetää suttua kadulla, noin sitä pitää!
Onko tosiaan niin, että tällä mennään hautaan asti? Mikä elämä se tällainen oikeen oli?
Ahdistaa oma huonous :(
253
4388
Vastaukset
- getupnow
Pää pystyyn nyt! Hanki itsellesi joku mukava harrastus, sieltä voi sitten löytyä naisiakin.
- Surullinen mies
Kiitos kannatuksesta.
Mikä harrastus se voisi olla, olen noin 40v
Mut jos nusessa kertakaikiaan ei ole sinkkunaisia, niin siinä suhteen on aivan edes yrittää.
Pierunainen ei oikeen ole mun juttu
- hauhau
Hanki koira, jos tykkäät eläimistä. Sitä ulkoiluttaessa, joutuu väkisinkin toisten koiranomistajien juttusille, kun koirat ryhtyvät leikkimään keskenään.
Aika monella naisella on koira! Voit hyvinkin törmätä elämäsi naiseen lenkkipolulla. Jos naista ei löytyisikään, saat koirasta ainakin uskollisen ystävän, joka ei jätä eikä petä. On iloisesti häntää heiluttaen vastassa, kun tulet kotiin. Koirasta huolehtiessa mieli piristyy, kunto kohenee ja saat sisältöä elämääsi. Olet jollekin elävälle olennolle rakas ja tärkeä.
Rotukoiran jos ostat sen kanssa voi harrastaa myös kaikenlaista. Käydä näyttelyissä ym. - Surullinen mies
Koira vois olla kiva, mutta kun minulla on jo kissa, ja luulen, että se ei oikeen tulisi toimeen koiran kanssa. On sen luontoinen.
Tonttu kissani onkin ainoa ystäväni. Onhan sekin tosin tyhjää parempi, vaikka kissat onkin kissoja, sangen itsekkäitä veijjareita. Kissa on kaveri kaikille, kunhan ruokkii ja rapsuttaa.
Harmittaa, kun ei ole lapsia, eikä taida tulla. Elämä valuu hukkaan. Rahani tuhlaan turhuuksiin, ostamalla jotain tulee hetkeksi iloinen olo, ja sitten lopulta typerä olo.
Kun ei ole ketään, joka perisi, on se ja sama mihin pienet pennosensa hassaa. Tietysti voisi laittaa hyväntekeväisyyteen, mutta eipä sekään onnea tuo.
Oikeasti pitäisi olla tyytyväinen, on työ, katto pään päällä, ruokaa, toimeentulo. Ei suurempia ongelmia terveyden kanssa. Monella asiat ei ole näin hyvin.
Silti, en ole onnellinen. Masentunut en ole, koen vain jotain tyhjyyttä. Haluaisin jakaa ajatuksia, puhua. Mutta ei ole ketään, paitsi tuo Tonttu. Siitä ei juurikaan juttuseuraksi kuitenkaan oikeen ole. - tonttu
Voisit vaikka aloittaa,jos on tyhjyyttä paljonkin ympärillä,niin ensinnäkin osta pienempi asunto ja pienempi auto,siinähän olisi aluksi,tulisi heti tiiviinpi tunnelma.Hyppää lentokoneeseen ja mene oikein ruuhkaiselle etelän aurinkorannalle,jopa rupeaa tyhjyys poistumaan ympäriltä.Tonttu täysihoitoon siksi ajaksi.
- vaeltaja.
Viihdyn yksin. Ei ole mitään paineita mihinkään suuntaan. Pyristelkää irti kulttuurimme tuottamista mielikuvista, jotka yrittävät pakottaa ihmisiä elämään jollain tietyllä tavalla. Sen jälkeen kaikki taakka putoaa itsestään pois. Uskaltakaa olla oma itsenne muista välittämättä.
- iwehföophwd9ohwd9
Kyllä taas aloittajalta ihan selvä provo.
Ettei olisi sama, mikä kirjoitteli niitä pöljiä riesa viestejä.
Ja täällä tyhmät uskoo kaiken lukemansa ja vielä antaa neuvoja.
Voi hyvää päivää taas..- arvasinhan oikein!
Oletan että nm,iweh ym ym on sama kirjoittaja joka kirjoittaa muka vitsikkäitä viestejä kiusaaja palstalle,tyyliin:osta pieniä kirjaimia koneeseesi ym. älytöntä ja typerää.
- Lohuttelija
Sinä olet vaan huono, mitätön, ketään kiiostamaton ja vätys. Kannattaa miettiä lopullista ratkaisua. Eihän tästä mitään tule muuten.
Ja vielä tuolla iällä on sitä yökastelua! Hae terkkarista sellainen laite joka herättää kun vahinko sänkyyn tapahtuu. Silloin ei koko kämppä haise inkotensille kuten itse jatkuvasti haiset. LUUSERI OLET!- Lämmin Suositus!
Ja siinä toinen typerys.Tee itse lopullinen ratkaisu niin maailmasta tulee parempi ja valtiolla olisi yksi elätettävä vähempänä.
- kokeilla sopii
Aloittajalle mitä siellä slummissasi mökötät ota pirssi ja painu kapakkiin tuopille siitä
se lähtee relaamaan . - Toinen tyhjä
Jos aloittaja on tosissaan, voimia arkeen!
Oletko harkinnut esim. kansalaisopiston jotakin harrastekurssia? Niiltä yleensä löytyy samanhenkisiä ihmisiä :) - Anna hyvän kiertää..
Olipa aloittajan kirjoitus provo tai ei. Tosiasia on, että "surullisen miehen" kaltaisia ihmisiä tämä murheellisten laulujen maa on pullollaan. Toivottavasti "lohuttelijan" ja "tontun" ja "iwe...n" oma surkea olotila hieman kohentui, kun sai täällä nimimerkin takana lymyten heittää kuraa viestin aloittajan niskaan.
- :)
löytyy vielä Nurmeksesta sinkkunaisia :)
- Ohikulkija.
Löytyy varmasti. Pöhöttyneitä läskiperseitä ja yleensä vielä yksinhuoltajia. Olen mielummin sinkkumies :)
- pää muuten hajoo
no nyt ois kossupullo avattu, eiköhän ne murheet huku viinaan.
- -
Ei auta Viina!
- viisas
Viina on viisasten juoma,jos sinä juot,menee hyvä kossu hukkaan.
- aina menee ohi
Sinkkuja on Nurmeksessakin, vaan miten saataisi kysyntä ja tarjonta kohtaamaan?
- qweqerwt
Mikä estää sopimasta yleistä sinkkutapaamista täällä netissä? Sinkkujen kävely tiettynä iltana tiettyyn kellon aikaan Nurmesjärven ympäri tai muuta vastaavaa.
- Sinkut
qweqerwt kirjoitti:
Mikä estää sopimasta yleistä sinkkutapaamista täällä netissä? Sinkkujen kävely tiettynä iltana tiettyyn kellon aikaan Nurmesjärven ympäri tai muuta vastaavaa.
Voisivat käydä yhdessä vaikka marjastusretkellä tai sieniretkellä. Saaliilla ei ole niin väliä vaan sillä yhdessä ololla. Itsekin haluaisin naisystävän jonka kanssa voisi käydä elokuvissa tai ihan vain viettää muuten aikaa. Yksin ei huvita mennä elokuviin, koska siellä olisi kuitenkin pariskuntia ja siitä johtuen tulisi vain haikea mieli kun katselee muiden yhdessä oloa.
- qweqerwtq
qweqerwt kirjoitti:
Kotvuoren veljiksille hyvä pimeän bisnes rahan hankiminen!
- helläluonto
qweqerwtq kirjoitti:
Parempi pysytellä moisista erossa ??
- tietämätön
qweqerwtq kirjoitti:
Mikä bisnes on kyseessä?
- rupea lukemaan?
Lukeminen olisi hyvä harrastus. Itse luen paljon ja voin suositella esim.John Grishamin kirjoja:jäät koukkuun takuuvarmasti!Pat O`Connor ja Lawrense Sander`s myös.Sandersin 7 Kuoleman syntiä on hyvä,erinomainen.Ja netistä voi lukea iltalehdet ja myös suomi 24:ää, tarkotan koko Suomen alueelta,saa nauraa sillä siellä on myös hyvää huumoria mukana.
- keppana keppo
Valitettavan moni aloittaa viinanjuontiharrastuksen yksinäisyyteen. Siitä ei hyvää seuraa. Jos siis alkaa ihan kokopäivätoimiseksi.
- mister äks
Ei ole asiaa, mitä viinalla ei saisi vielä pahemmaksi. Pikku tumut sillon tällön jees, mutta jos alkaa murheeseen juomaan, niin eihän se toimi.
- sinkku mies
Olisikin kiva keksiä joku sinkkupiiri Nuseen. Täällä ei ole niin helppoa kuin etelässä. Hyvät miehet -ja naiset on vähissä.
Siis sinkut, muutkin on varmasti hyviä tyyppejä. Mutta emme halua satiaisia.
Itse en oikeen viihdy baareissa, kun se on jotenkin niin aina sitä samaa.
Aivan taatusti Nusen seudulla, siis ei vain täällä, pohjois-karjalassa on rutosti naisia, jotka kaipaa asiallista miestä, asiallinen ei tarkoita tylsää.
Eikä edes se haittaa, jos kaupan päälle tulisi lapsia, edellisestä elämästä. Kunhan ei nyt sentään kauhean paljon.- Pie-emäntä
Moi! Nyt vastaan, tarkoittamatta mitään "pahaa ", toi olisi hyvä idea, että pyytäisitte, tai menisitte itse johonkin lähikaupunkiin sinkkujen tapaamisiin. Mitä tässä "itkemään", ei kukaan tuu suo kotoota hakemaan, itse pitää tehdä jotain. Ja mennä. Ilmoittakaa vaikka tällä palstalla, tai lehdessä missä "sinkkubileet" olisi menestys, niin paljon on yksinäisiä, jotka etsivät seuraa. JEE!!! Joku rohkee vaan aloittamaan homma, kyllä se siitä lähtee.
- gwegwertq
Baarista asiallisen miehen löytäminen on todella hankalaa.
Joku sinkkupiiri, jossa voisi aluksi ihan kaveripohjalta tavata vapaita miehiä olisi loisto ajatus. Jos sitten näistä tapaamisista löytyisi edes jollekin "se oikea", niin olisihan se aika mahtava juttu. Sienestyretket ym. yhteisen tekemisen merkeissä järjestetyt tapaamiset olisivat varmasti sopivan neutraali ympäristö tällaisten kotona viihtyvien "tavisten" mahdollisuus löytää elämän kumppani. - ykä yksinäinen
Se olisikin jotain, jos joku laittaisi jonkinlaisen sinkkupiirin pystyyn. Kyllä sitä tekemistä aina löytyisi.
Mutta ajatelkaa jos joku yksinäinen moisen laittaisi vireille, ja sitten ei kukaan tulisikaan paikalle... kyllä vetäisi mielen matalaksi. - sinkkujumppa
Pistäkää pystyyn vaikka sinkkujumppa,siitähän voi kehitellä jatkoajalla eri muotoja.
- Surullinen mies
Asia ei ole edistynyt, ja harmittaa, että muut sitten paneskelee satamassa, mut ei oo mun juttu. Alan olla epätoivoinen.
Ei ole mahdollista saada naista, jolla perse ei pumppaa satamassa, ja joka ois asiallinen. - Anna hyvän kiertää..
Mitä olet tehnyt tilanteesi korjaamiseksi? Oletko yrittänyt etsiä seuraa/ystäviä esim. suomi24 treffipalstoilta?
- Muutama1
Päivä sitten katsoin nurmeksen naistarjonnan treffipuolella ja tulos oli yksi lesbo ja 66v nainen. Jos joku vielä ihmettelee, että miksi joku on sinkkuna niin lopeta ihmettely.
- Moni voi
Muutama1 kirjoitti:
Päivä sitten katsoin nurmeksen naistarjonnan treffipuolella ja tulos oli yksi lesbo ja 66v nainen. Jos joku vielä ihmettelee, että miksi joku on sinkkuna niin lopeta ihmettely.
Luulla, että sinkkuus on omavalinta, mutta miten se voi olla omavalinta jos ei ole mitään muuta vaihtoehtoa?! Sitten olisi eri asia jos olisi mistä valita ja silti haluaisi olla sinkku. Täällä sinkkuus on pakonsanelema olotila, koska et pääse parisuhteeseen vaikka haluaisitkin. Baarissakaan ei huvita tehdä alotteita, koska siellä on vain varattuja heruttamassa huomiota.
- vinksin vonksin
Kävele avantoon, pääset otsikoihin ??
- huumori on taitolaji
Aika mauton idea, mene itseesi.
- vinksin vonksin
Eipä ole ongelmia ??
- jo riit, valitus
Kustantakaa surullinen mies viron bordelliin sossu vois panna alku avustuksen
harkinnanvaraisista noin mielialan kohentamiseen jos hippa profiloituu tuskassaan
jos ei niin lopettaa löpertelyn ketjussa . - pässi
Ei tiedä,vaikka pääsisi pässiksi Viroon,niin ei tarvitsisi maksaa paluulippua.
- pölypallero
Hei kuulepas nyt, vähän toista asennetta kehiin *murhärh*
Naisia ei kiinosta mies joka valmiiksi haukkuu itsensä maanrakoon..mitä haukuttavaa meille sitten enään jää ;-)
Oikeasti hyvällä itsetunnolla pääsee jo pitkälle,ja miksi olisit yhtään huonmpi kun joku muu, se klikki on vaan sun omassa päässäs.
Hei kuuleppas sieltä nurmeksesta pääsee poiskin välillä, ja sen jälkeen tuntuu jo paremmalta.
Vinkkinä vaan, että mullakin useita superkauniita sinkkunaisia kavereina, mutta totaali off on huonon itsetunnon omaava ja itseänsä väheksyvä mies, sehän ei ole edes miehekästä. Ja tuskin oot mikään notredamen kellonsoittajakaan..joten lopeta nyt se nössöily ja itseesi käpertyminen ja kunnon asennetta kehiin.
Teet suunnitelmia, vuokraat mökin vaikka etelä-suomesta saaristosta ja kattlet vähän sitä elämää, ja kietelet ja kaartelet.Anna onnelle mahdollisuus ja kaivaudu sieltä nurkastasi pois nyt !- Pie-emäntä
Kappas, nyt vasta luin Pölypalleron viestin. Onpas hyvää ja asiatietoista tekstiä teille yksinäisille ja kaikille muillekin. Ei sieltä kotoota todellakaan kukaan tuu teitä ulos hakemaan, itse se on lähdettävä, jos meinaa "menestyä" markkinoilla!
- ristomatti1
Tekstisi alku kuulosti aika paljon omalta elämältäni, mutta minulla ei ole televisiotakaan. En usko, että se paljoa piristäisikään. Yhden illan juttuja kyllä löydän baarista lähes joka viikonloppu. Joskus ovat nättejä, joskus vähän läskejä. Se on aika yhdentekevää, kun en heitä koskaan viettämämme yön jälkeen näe. Useinmiten siksi, etten halua. En löydä naista, jonka kanssa haluaisin jakaa elämäni. Haluaisin kyllä.
Naiset ovat kuin parkkipaikat; kaikki hyvät on varattuja ja vapaat on vammasille. - Mies 40
Pienellä paikkakunnalla asiat jotenkin eskaloituu. Mutta ei kuitenkaan haluisi muuttaa pois.
Kun mikään ei vaan enää tunnu miltään, ehkä haen niitä tunteita ja elämyksiä väärin ja vääristä paikoista.
Vaan kun koko elämä kaikkinensa tuntuu vain suoritukselta, ei elämältä. Elämä mataa samaa harmaata rataa päivästä toiseen. Näin totesi Aku Ankka ja olen samaa mieltä.
Alkaa tuntua, että mies 40v iässä alkaa olla valmis hautaan, jos ei ole perhettä, lapsia tms. Ja kun niitä ei ole :( Voi tietenkin miettiä, toisiko nekään onnea? - Pie-emäntä
Hei surullinen mies, en minä mikään pappi ole, mutta ei voi olle totta, että noinkin järkkyjä viestejä olet saanut,vaikka niin rehellisesti kirjoitat asioistasi. Tuntuu, että juuri tuonkaltaisten ihmisten takia sinulla meneekin huonosti. Kun on näitä tyhjänpäiväisiä ja lapsellisia höpö-höpötyyppejä, mutta onneksi olet kuitenkin saanut tosi hienoja vastauksiakin. Älä välitä, katsos kun minä uskon "karman lakiin" , kaikki hyvä on vielä edessäsi ja joka toista pahasti loukkaa tai haistattelee, saa itse joskus maistaa vielä karvaamman kerran omaa lääkettään ! Varmasti löytyy vaimo, jolla on noin hieno luonne kuin sinullakin !
Mutta toi tunne perjantai, niinkuin kerroit, älä odota koko perjantaita. Elä niinkuin "perjantai olisi joka päivä", niin sinulla on seitsemän kertaa paremmat mahdollisuudet tuplata oloasi, luulisin että ei tule niin paljon "takkiin" ? Painu ulos,ota se koira, mitä joku ehdotti,vaikka kissa onkin. Saattavat hyvinkin tulla toimeen alkujärkytyksen jälkeen? Ps. Älä tuhlaa rahaa turhuuksiin, vaan säästä, jotta voisit myöhemmin, kun aika koittaa rakentaa perhettä, jonne rahaa kyllä uppoaa. Äläkä lainaile rahojasi, ei ne ystävät siitä lisäänny, päinvastoin. Pyydä sinä itse lainaa lainaajiltasi, saattavat alkaa funtsimaan mitä,täh? Hyvää kesänjatkoa: kyllä se siitä, olet tosi kultainen ihminen - Pan Theo
Ei ole mitään karman lakia.
Ensinnäkin meidät on tänne sattuman kautta heitetty, siis luonto on monen sattuman kautta juuri meidät tänne luonut. Huomatkaa, siis luonto on luonut, ei mikään Jumala. Erillistä jumalaa ei ole olemassa, vaan luontoa voi jumalaksi kutsua jos kuka haluaa.
Ja meillä jokaisella on elämämme aikana kaikessa ratkaisuissa ja "tien haaroissa" vapaus valita. Mutta toisaalta meillä on myös pakko valita. Ja tämä vapaus ja toisaalta pakko saa meissä aikaan tuollaista ketjun aloittajan kuvailemaa tunnetta ja ahdistusta.
Ja kun me täältä kuolemme, kuka milläkin tavalla, me palaamme luonnon yhteyteen sinne mistä olemme tulleetkin. Meidän ruumiimmehan koostuu atomeista ja ne taas pienemmistä rakennusosista, joiden tarkkaa rakennetta ja teoriaa ei edes kannata miettiä. Mutta kun se ruumis kuolee ja myöhemmin hajoaa, se hajoaa ennen pitkää atomeiksi ja muiksi rakenneosiksi ja leviää ympäristöön muodostaen myöhemmin taas jotain uutta ja elollista.
Jos ja minun mielestäni kun meillä on myös sielu tai henki tai miksi tuota kutsutaankin, sekin koostuu jostain rakennusaineista, jotka myös hajoaa elämämme loputtua ympäristöön samalla tavalla kuin ruumiimmekin.
Tuon edellä sanotun perusteella on totta, että kuoltuamme elämme ympäristössämme, puissa, kukissa, tuulessa, järvissä, ukkosen ilmassa, kaikessa.
Näinhän kauniisti ajatellaan kuolinilmoitusten värssyissä yms ja se on siis totta, vaikkei se niin ihmeellistä olekaan kuin annetaan noissa värssyissä ymmärtää. Se on vaan luonnon laki ja sillä selvä.
Ja tuokin kuolemamme voi olla luonnon järjestämä vanhuuden ja "kulumisen" ja "lahoamisen" kautta tai se voi olla meidän oma valinta päiviemme päättämisen kautta keinolla tai toisella. Ei siinäkään ole mitään ihmeellistä, kuolintapamme on yksi valinta muiden valintojen joukossa. Siis lähteäkö omin neuvoin aikaisemmin vai luonnon järjestämänä myöhemmin.
Tällaista esittämääni uskoa luonnon omasta luomisesta ilman eri Jumalaa kutsutaan panteismiksi ja tällaista ihmiskäsitystä sattumanvaraisesta tänne syntymästä ja meidän valinnan vapaudesta ja toisaalta valinnan pakosta kutsutaan eksistentiaaliseksi ihmiskäsitykseksi. Omissa pohdinnoissani olen tämän "uskon" ja ihmiskäsityksen parhaiten minun ajatusmaailmaan sopivaksi havainnut. Mutta kukin taaplaa tyylillään.- Pie-emäntä
Voi sitä karmanlakia sanoa vaikka elämänlaikai, en tarkoittanut sitänäin jumalalliseksi asiaksi, vaan ihan realiseksi ajatukseksi, miten tuppaa käymään elämässä, jos huonosti "touhuilee"
- Pan Theo
Tarkoitit siis, että paha saa palkkansa. Useimmiten ei saa. Hyvin usein ulkoisesti parhaiten loppuun saakka pärjäävät ne, jotka elävät ja asioita tekevät viekkaudella, varkaudella, toisia hyväksikäyttäen, laittomasti, pahansuovasti, vain omaa etua tavoitellen jne.
- Pie-emäntä
Loppujen lopuksi niinhän se tuntuu olevan, mutta kannattaa siltikin yrittää parastaan, ainakin jää itselle hyvä omatunto, mikä kuitenkin usein auttaa jaksamaan.
Mutta katsotaan nyt tämä elämä ensin "loppuun" ,sittenpähän nähdään, miten kullekin on käynyt.? Vaikka onhan noita esimerkkejä pilvin pimein historiasta, eihän sitä yleensä kukaan toiselle kerro, onko onnellinen, vai ei. Torpan eukko saattaapi olla hyvinkin onnellinen, köyhyydestään huolimatta koska eukon viisas elämänasenne on kohdillaan ja sydän paikallaan.
- Surulinen mies
Kaikki saa uskoa miten haluaa, minä en synny uudestaan missään lounatuulessa tahi voikukiassa.
Uskon Jumalaan
Vaikka Jumalaa ei olisi, en usko mihinkään hippiaateeseen, että jäleensynnytään jossain.. ties missä. Jos Jumalaa ei ole, sitten vaan muututaan mullaksi. Lakataan olemasta.
Elämässä parasta on toisten auttaminen, mitä olen tehnyt, toki vaatimattomasti. Voisi tehdä enemmän, mutta kurjinkin ihminen on itsekäs, loppupeleissä.
Halutaan lähinnä auttaa itseä, tai jos on paremmin mennyt, omaa tuntoa.
Olen hyvin surullinen, en masentunut. Lähden ensiviikolla Kolille maastopyöräilemään.
Se tuo hetkeksi hyvän olon, kun väsyneenä tulee laavulle, laittaa tulet ja makkarat paistumaan. Silloin myös tulee olo, että voisipa jakaa tämän jonkun kanssa. Mutta ei, ei ole ketään, olen yksin. Se panee mieln mustaksi. - Flow mies
Luin aikoinaan kirjan ns. flow ilmiöstä. En muista kirjoittaa, suomalainen oli.
" Optimaalinen flow-kokemus syntyy, kun ihmisen taidot vastaavat käsillä olevaa haastetta ja hän on kiinnostuneesti paneutunut ko. aktiviteettiin. Csíkszentmihályi on tutkimuksissaan todennut ihmisten olevan onnellisimmillaan juuri tällaisina hetkinä elämässään."
Näin se varmaankin on. Elää tätä päivää, olkoon haaste sitten vaikka kaupassa käynti. Stephen King sanoi hyvin, että ihmiset elää toinen jalka menneisyydessä ja toinen jalka tulevaisuudessa. Haarat levällään sitten kusevat tämän päivän päälle.
Flow voisi olla sellaista elämän virrassa kulkemista, huomata kaunista ympärillään, tehdä asioita joista pitää, joka päivä. Kissa ja kotieläimet mainittiin jossain, itselläni on Burman kissa. Sen touhuja seuratessa tulee oikeasti hyvä olo. Kissa on hyvä ystävä yksinäiselle, vieressä huriseva katti todistetusti laskee ihmisen verenpainetta ja stressitasoa. Koirilla varmaan sama vaikutus.
Olisi hyvä, jos halut, taidot ja tarpeet olisi tasapainossa sen kanssa mitä tekee. Aina tietysti näin ei ole, ei ole minullakaan. Työni ei vastaa koulutustani, ja joskus se ketuttaa. Mutta on kuitenkin kiva, että on edes joku työ.
Olen ollut myös työttömänä, senkin voi kääntää hyväksi. On aikaa tehdä mitä haluaa, tietysti niin miten rahavarat antaa myöden.
Masentuneelle ei voi myönteistä asenetta myydä, heidän kannattaa hakea amattiapua.
No eipä mullamuuta, kuuntelen musaa, kissa touhuaa omiaan ja elämä kulkee kohti huomista.
Voimia kaikille!- Pie-emäntä
Kylläpä hienosti ja naulankantaan osui viestisi. Juuri noin minäkin ajattelen.
Meillä kaksi kissaa samasta pesueesta, yli kymmenvuotiaita veijareita ovat pienet "höppänät", mamman rakkaat antaneet niin paljon hyvää, ettei sitä ikinä uskoisi.
Sinullekin hyvää jatkoa ! - Flow mies
Pie-emäntä kirjoitti:
Kylläpä hienosti ja naulankantaan osui viestisi. Juuri noin minäkin ajattelen.
Meillä kaksi kissaa samasta pesueesta, yli kymmenvuotiaita veijareita ovat pienet "höppänät", mamman rakkaat antaneet niin paljon hyvää, ettei sitä ikinä uskoisi.
Sinullekin hyvää jatkoa !Kiva, etä täälläkin voi saada asialista keskustelua.
Minulla burma jo 17v vanhus, ja niin ikävää kun se on, alkaa olla lopetuksen paikka :(
Luultavasti otan seuraavaksi taas burmia tahi bengleita.
Joo, tiedän paskapuheet, ettämitä järkee maksaa kissasta, no tuskin siinä järjellä silloin ajatellaan :)
Kaikki kissat on ihanii, mut mä vaan haluun burman tahi bengalin, maksaa, joo, mut voin sen maksaa. Voisi sen rahan kurjempaankin käyttää, nihilisesti ajateltuna sen voisi myös paremmin käyttää.
Afrikan käyhät ei kuitenkaan saa nyt minun kissahankinnasta lisäetua. otan burman/bengalin makso mitä makso. - Pie-emäntä
Flow mies kirjoitti:
Kiva, etä täälläkin voi saada asialista keskustelua.
Minulla burma jo 17v vanhus, ja niin ikävää kun se on, alkaa olla lopetuksen paikka :(
Luultavasti otan seuraavaksi taas burmia tahi bengleita.
Joo, tiedän paskapuheet, ettämitä järkee maksaa kissasta, no tuskin siinä järjellä silloin ajatellaan :)
Kaikki kissat on ihanii, mut mä vaan haluun burman tahi bengalin, maksaa, joo, mut voin sen maksaa. Voisi sen rahan kurjempaankin käyttää, nihilisesti ajateltuna sen voisi myös paremmin käyttää.
Afrikan käyhät ei kuitenkaan saa nyt minun kissahankinnasta lisäetua. otan burman/bengalin makso mitä makso.No on tosi ikävää, mutta on kisu saanut viettää 17:ta hyvää vuotta kanssasi! Ota pois uusi kissa, tai kaksi, silloin hoitavat toinen toisiaan. Mitä se kelleen kuuluu paljonko maksavat, ei se ole toisten rahoista pois. Eläinrakkaana ihmisenä arvostan sinua tosi paljon, miten joku voi arvostaa yhtään mitään elämässä, jos viattomat luontokappaleetkin tuntuvat sietämättömiltä? Hyvää jatkoa kuitenkin, vaikka luopuminen kisustasi onkin tuskallista ja vaikeaa.
- Flow mies
Pie-emäntä kirjoitti:
No on tosi ikävää, mutta on kisu saanut viettää 17:ta hyvää vuotta kanssasi! Ota pois uusi kissa, tai kaksi, silloin hoitavat toinen toisiaan. Mitä se kelleen kuuluu paljonko maksavat, ei se ole toisten rahoista pois. Eläinrakkaana ihmisenä arvostan sinua tosi paljon, miten joku voi arvostaa yhtään mitään elämässä, jos viattomat luontokappaleetkin tuntuvat sietämättömiltä? Hyvää jatkoa kuitenkin, vaikka luopuminen kisustasi onkin tuskallista ja vaikeaa.
Näin on, 17 vuotta on kissalle jo kelpo ikä. Haluan, että kissa saa lähteä ilman tuskia kun aika koittaa, ja varmaankin koittaa ihan lähipäivinä. Sai kuitenkin elää hyvää kissanelämää kauan :)
Eläimet on vain eläimiä, mutta kyllä niihin kiintyy kummasti, ja luulenpa, että saatan itkua salaa päästellä hetken aikaa kun kisu siirtyy kissojen taivaaseen.
Koti ole koti ilman kissaa! Kissa tuo kotiin elämää. Jopa yöllä jos ei nukuta, on hauska kuunnella kissan tassujen rapsetta ja muuta peuhaamista.
- FDSFDF
TROLLI ! SAMA RUIKUTUS TÄÄLLÄ JO TALVELLA.
- mene itseesi
Missä näet ruikutusta?
- Pan Theo
Mitähän surullinen mies tarkoitti hippiaatteilla? Minun "uskontoni" on ainakin kaikkea muuta kuin hippiaate. "Jälleensyntyminen" tarkoittamani tavalla perustuu aineen häviämättömyyden lakiin, joka on yksi fysiikan peruslaeista. Aine muuttaa voi muuttaa muotoaan ja vaihtua toiseksi aineeksi mutta ei voi hävitä. Eikä ihmisruumiista suinkaan multaa tule, vaan se hajoaa ihan muiksi aineiksi. Iso osa ihmisestähän on esim. hiiltä. Ruumiin hajoamisen jatkuessa aineiden puoliintumisaikojen puitteissa päästään yhä pienimpiin aineen perusosiin ja tällöin todella tuo "uudestisyntyminen" voi tapahtua osaksi mitä ihmeellisimpiä aineita ja jopa tapahtumia. Näin ei tietenkään tapahdu ihmisruumiille kokonaisuudessaan, eli että ihmisen ruumis joksikin kukkasiksi muuttuisi, vaan esim. yksi atomi yhteen kohteeseen tai tapahtumaan ja toinen taas johonkin toiseen. Tai jopa niin, että yhden atomin elektroni johonkin luonnon aineeseen tai tapahtumaan ja protoni tai neutroni toiseen. Sen jälkeen voidaan mennä tarkastelemaan vielä pienenpiä aineosia, kuten kvarkkeja, yläkvarkki sinne, alakvarkki tuonne, lumokvarkki taas sinne jne.
Kaikki tuo on tietysti fysiikkaa, kemiaa ja biologiaa, joita täytyy edes peruskoulun oppimäärän verran tuntea, että asian voi ymmärtää. Ja tarkoitan todella tuon oppimäärän verran tuntea, ei riitä, että on peruskoulun käynyt. Tai vaikka muitakin kouluja jos ei ole asioita ymmärtänyt.
Niille uskon asioille jää lopulta aika vähän tilaa jos ja kun asiat ajatellaan ensin tieteen kannalta ja tieteen keinoin. Jäljelle voi jäädä vain se selvittämätön surullisuus, joka on joko omassa päänupissaan selvitettävä tai mentävä ammattiapua hakemaan.
Ja nuo uskon asiat voi sitten jokainen taaplata tyylillään, mutta faktat on faktoja ja tiede on faktaa.- ykä yksinäinen
On totta, että aine ei häviä mihinkään. Ruumis maatuu tahi muuttuu tuhkaksi, uskoi mihin tahansa. Toki siis erillaisiksi aineiksi. Niin paljon en ole kouluja käynyt, että ne kaikki tietäisin. Vettähän ihminen suurimmaksi osaksi on.
Mutta entäs sielu, onko se ainetta? Ihmisen tietoisuus, missä se sijaitsee ja lakkaako se olemasta kun kuolee, vai jatkaako olemista, jossain?
Mielestäni usko ja tiede ei ole ristiriidassa, miksi olisi? Ei tiede voi kaikkea selittää, eikä Jumalakaan anna ratkaisua kaikkiin asioihin. Usko on aina uskon asia. Uskomista johonkin. Uskoa harvemmin voi tieteellä todistaa, siis jos puhutaan vaikka Jumalasta. Uskon Jumalaan, mutta en minä voi Jumalan olemassaoloa mitenkään osoittaa.
Minua lähinnä kiinnostaa, miksi olen minä. Voi olla, että olemme kehittyneet jostain alkulimasta, mutta miten meihin on tullut tietoisuus ja miksi esim. millään eläimellä ei sellaista ole. Tarkoita lähinnä, esimerkkinä vaikka kuolema. Mikään eläin ei pohdi kuolemaansa, ei tajua kuolemaa.
Ja voihan olla, että elämme jossain matrix maailmassa, ja meitä ei edes ole olemassa, luulemme vain niin :) - ykä yksinäinen
ykä yksinäinen kirjoitti:
On totta, että aine ei häviä mihinkään. Ruumis maatuu tahi muuttuu tuhkaksi, uskoi mihin tahansa. Toki siis erillaisiksi aineiksi. Niin paljon en ole kouluja käynyt, että ne kaikki tietäisin. Vettähän ihminen suurimmaksi osaksi on.
Mutta entäs sielu, onko se ainetta? Ihmisen tietoisuus, missä se sijaitsee ja lakkaako se olemasta kun kuolee, vai jatkaako olemista, jossain?
Mielestäni usko ja tiede ei ole ristiriidassa, miksi olisi? Ei tiede voi kaikkea selittää, eikä Jumalakaan anna ratkaisua kaikkiin asioihin. Usko on aina uskon asia. Uskomista johonkin. Uskoa harvemmin voi tieteellä todistaa, siis jos puhutaan vaikka Jumalasta. Uskon Jumalaan, mutta en minä voi Jumalan olemassaoloa mitenkään osoittaa.
Minua lähinnä kiinnostaa, miksi olen minä. Voi olla, että olemme kehittyneet jostain alkulimasta, mutta miten meihin on tullut tietoisuus ja miksi esim. millään eläimellä ei sellaista ole. Tarkoita lähinnä, esimerkkinä vaikka kuolema. Mikään eläin ei pohdi kuolemaansa, ei tajua kuolemaa.
Ja voihan olla, että elämme jossain matrix maailmassa, ja meitä ei edes ole olemassa, luulemme vain niin :)Lisäys, tiede ei ole mitään faktaa, ei ole koskaan ollut eikä tule olemaan. Tiede on olettamuksia ja todennäköisyyksiä.
Maapallo ei ole litteä, vaikka tiede joskus niin totesi. Aurinkokaan ei kierrä maapalloa, vaikka se oli tieteellinen fakta joskus. Se mitä nyt pidetään faktana, voi osoittautua ihan muuksi, kun aikaa kuluu. - Pan Theo
Lisäys, tiede ei ole mitään faktaa, ei ole koskaan ollut eikä tule olemaan. Tiede on olettamuksia ja todennäköisyyksiä.
Maapallo ei ole litteä, vaikka tiede joskus niin totesi. Aurinkokaan ei kierrä maapalloa, vaikka se oli tieteellinen fakta joskus. Se mitä nyt pidetään faktana, voi osoittautua ihan muuksi, kun aikaa kuluu.Taisi olla kirkko, joka maapalloa litteäksi väitti ja tieteen edustaja, joka tuon väitteen vääräksi todisti. Samoin taisi olla kirkko, joka maapalloa kaiken keskuksena piti ja tiede, joka toisin asian todisti olevan.
- ykä yksinäinen
Pan Theo kirjoitti:
Taisi olla kirkko, joka maapalloa litteäksi väitti ja tieteen edustaja, joka tuon väitteen vääräksi todisti. Samoin taisi olla kirkko, joka maapalloa kaiken keskuksena piti ja tiede, joka toisin asian todisti olevan.
Sinulla selkeästi on jotain kirkkoa vastaan. Toki keskiajalla monet "tieteilijät" oli kirkon leiveissä. Hyvässä ja pahassa. Silloin kirkko oli faktillista tietoa, kansalla ei ollut mitään tietoa oikeastaan mistään, uskottiin mitä sanottiin. Keskiajalla ei edes ollut ateisteja, koko termiä ei silloin tunnettu.
Nyt "tiedemiehet" on yliopistojen yms. leiveissä, onko se kirkkoa parempi? Se on omalla tavallaan oma kirkkonsa, missä ollaan fanaattisia puolustamaan omaa kantaa tahi mielipidettä.
Mitään faktaa ei ole olemassa edes siitä, miten elämä sai alkunsa. Sitä vain arvellaan. Laajeneeko maailmankaikkeus, siitä on sanottu faktana tietessä, että kyllä se laajenee. Toisaalta toiset oppineet sanoo, että eipä laajene. Kenen fakta tässä nyt on tiedettä ja totta? Ainakaan kirkko ei ole tähän asiaan ottanut kantaa.
Kaikki kuitenkin johtaa lopulta entropiaan, kaikki järjestys horjuu. Kun teet hiekkakakun, sen tuuli puhaltaa lopulta kumoon. Järjesty ei ikinä enää palaa. Kakku ei palaa entiseen muotoonsa. Näin menee myös maailma, väestönkasvu on liiallista, pian soditaan vedestä!
Tieteen faktoista vielä, tieteilijät ovat aivan kahtaa mieltä ilmaston lämpeämisestä, ja molemmat leirit sanoo asian olevan täysin fakta :) Jomman kumman on pakko olla väärässä :P
En ole fyysikko, en teologi, yliopisto on kuitenkin käyty. - Pan Theo
Sinulla selkeästi on jotain kirkkoa vastaan. Toki keskiajalla monet "tieteilijät" oli kirkon leiveissä. Hyvässä ja pahassa. Silloin kirkko oli faktillista tietoa, kansalla ei ollut mitään tietoa oikeastaan mistään, uskottiin mitä sanottiin. Keskiajalla ei edes ollut ateisteja, koko termiä ei silloin tunnettu.
Nyt "tiedemiehet" on yliopistojen yms. leiveissä, onko se kirkkoa parempi? Se on omalla tavallaan oma kirkkonsa, missä ollaan fanaattisia puolustamaan omaa kantaa tahi mielipidettä.
Mitään faktaa ei ole olemassa edes siitä, miten elämä sai alkunsa. Sitä vain arvellaan. Laajeneeko maailmankaikkeus, siitä on sanottu faktana tietessä, että kyllä se laajenee. Toisaalta toiset oppineet sanoo, että eipä laajene. Kenen fakta tässä nyt on tiedettä ja totta? Ainakaan kirkko ei ole tähän asiaan ottanut kantaa.
Kaikki kuitenkin johtaa lopulta entropiaan, kaikki järjestys horjuu. Kun teet hiekkakakun, sen tuuli puhaltaa lopulta kumoon. Järjesty ei ikinä enää palaa. Kakku ei palaa entiseen muotoonsa. Näin menee myös maailma, väestönkasvu on liiallista, pian soditaan vedestä!
Tieteen faktoista vielä, tieteilijät ovat aivan kahtaa mieltä ilmaston lämpeämisestä, ja molemmat leirit sanoo asian olevan täysin fakta :) Jomman kumman on pakko olla väärässä :P
En ole fyysikko, en teologi, yliopisto on kuitenkin käyty.Toden totta, minulla on paljonkin kirkkoa vastaan. Tunnustaudun ateistiksi, niin kuin lähes kaikki panteistit ovat.
Olen muuten samaa mieltä kaikessa edellisessä kappaleessa esittämäsi kanssa.
Minäkään en ole fyysikko, enkä teologi, olen insinööri. - ykä y
Pan Theo kirjoitti:
Toden totta, minulla on paljonkin kirkkoa vastaan. Tunnustaudun ateistiksi, niin kuin lähes kaikki panteistit ovat.
Olen muuten samaa mieltä kaikessa edellisessä kappaleessa esittämäsi kanssa.
Minäkään en ole fyysikko, enkä teologi, olen insinööri.Mitä sinulla on kirkkoa vastaan? Ihan vain ole utelias :)
- Pie-emäntä
En ole fyysikko, en teologi, yliopisto on kuitenkin käyty.Hei yksinäinen!
Nyt on pakko vastata, koska kirjoituksesi oli todella hieno! Mitä itseäsi vähättelet, koska olethan kuitenkin yliopistossa opiskellu. Luojan kiitos on järkeä muillekin annettu, vaikkei ihan niin paljon kuin sinulle. Se että sanot, ettei eläimellä ole tietoisuutta kuolemasta; olen eri mieltä, olen nähnyt useita dokumentteja, filmejä yms. Esim. Norsu suree poikasensa kuolemaa, on hoivannut sitä ennen jäähyväisiä;ja kerronta ohjelmassa on ollut sen suuntaista, että emo on ymmärtänyt tulevan.Kuinka apinalaumat hoitavat toisiaan ja tavallaan osaavat ja ymmärtävät luopua lajikumppanistaan, kuitenkin taakseen surullisesti katsoen. Poikanen on saattanut kyllä jäädä viikoksikin suremaan emonsa menetystä ,kun ei ole vauvana ymmärtänyt.
Ei kukaan sitä ole todistanut, etteikö eläin ymmärtäisi kuolemaa. Omia kissojani seuranneena, tiedän että ne jättävät jäähyväisensä, kiitoksensa kaikesta, jopa niiden silmät ovat surulliset kun on aika siirtyä pois!
Tämäpä tästä, aika surullisesta asiasta, mutta mielipiteet ja ajatukset on, eikös? Sinulla ne riittäisi pidemmälle opiskeluunkin, etkä taatusti olisi yksinäinen.
- väittäjä
Väittäjä on varmaa juovuksissa ollut letunpaistaja
- juudas i
Miten käy ihmisen kuoleman jälkeen, se sitten selviää kuoleman jälkeen. Jotain käy, en usko, että ihminen kaikkinensa vain lakkaisi olemasta ja muuttuisi alkuaineiksi. Toki, voihan niinkin käydä. Kukaan ei ole tullut kertomaan, että mites kävi :)
- 21 grammaa
On todettu, että kuoleman hetkellä ihminen kevenee 21 grammaa. Tämä johtuu siitä, että sielu poistuu ja painaa juurikin tuon 21 grammaa! Tämä on ihan tieteellisesti todettu.
- Puistokemisti prof
Vuonna 1906 Duncan McDougall teki sarjan kokeita Massachusettsin yleisessä sairaalassa saadakseen selville, poistuuko ruumiista jotakin näkymätöntä kuolinhetkellä. Tätä tarkoitusta varten hän rakensi tarkan vaa’an, jolle kuolemaisillaan oleva henkilö asetettiin. Kun kokeet osoittivat, että ruumis kevenee 20–30 grammaa ihmisen kuollessa, alettiin väittää McDougallin punninneen sielun. Kun samankaltaisia tutkimustuloksia saatiin muuallakin, alettiin pitää todennäköisenä, että ruumis kevenee juuri sielun poistumisen takia.
- Eiköhän
Sieltä poistu jotain muuta kuin sielu, koska pidättäjä lihakset rentoutuvat kuollessa.
- ykä yksinäinen
Joulukuu taas alkaa, joulu on kamalinta aikaa yksinäiselle, muut viettää perhejuhlaa, saa lahjoja, kinkkku maistuu.
Yksinäiselle joulu ei ole kiva homma, ahdistus nousee huippuun, ei ole yhtään kivaa, vaikka yrittää unohtaa koko joulun.- Surullinen mies
Ei oo tosiaan joulu oikeen herkkua, sitä toivoisi, että koko joulua ei olisi, samalla voisi poistaa juhannuksen, pääsiäisen, vapun ja vaikka ihan kaiken :(
- heikot ohjeet
Surullinen mies kirjoitti:
Ei oo tosiaan joulu oikeen herkkua, sitä toivoisi, että koko joulua ei olisi, samalla voisi poistaa juhannuksen, pääsiäisen, vapun ja vaikka ihan kaiken :(
Elä nyt noin.. Jouluna kirkkoon, laulamaan, mitä vain. Ei sitä joulua tarvi viettää jos ei halua. Muista, että aika tappaa kaikki, se onnellisinkin perhe pian kasvaa horsmaa, olemme kuoleman suhteen täysin tasa-arvoisia. Se korjaa jokaisen.
Mene metsään, katso luontoa, laita linnuille ruokinta, näet, kuinka nämä lintuset niin ilolla käy kiinni eineeseen. Sitä kun katsoo, niin sehän on parempaa kuin telkun töllöttely.
Kyllä touhua riittää, yritä päästä päästäsi pois ja nauttia siitä, mistä nauttia voi :)
- Anna hyvän kiertää..
Mitäs "surulliselle miehelle" muuten kuuluu? Onko elämäsi edelleen yhtä tyhjää, synkkää ja ikävää niin kuin alussa kerroit. Eikö mitään valonpilkkuja ole elämässäsi?
Voisitko ajatella jotain vapaaehtoistyötä, mihin voisit osallistua. SPR:n ystäväpalvelu, ensiapuryhmä tai muu vastaava toiminta. Siellä väkisinkin tutustuisi uusiin ihmisiin ja saisit sisältöä omaan elämääsi. - sur.mies.aloittaja
No elossa, ei kovin iloa oo. Toi lintujen ruokinta oli hyvä idea ja jo toimii. Hauskahan niiden touhua on katsoa.
Jokin vapaaehtoistyö olisi varmaan olisi hyvä, työ tympii edelleen, haluisin autttaa, mut en osaa. No lintuja.
Mulla on työ, missä saan elantoni, vaan se ei ole työ mitä haluan tehdä. Mutta voiko valita? Hyvä että on edes työ. Täällä.
Tuntuu turhalta valitaa, molnella ei ole työtä ja muutenkin hankalaa.
Ja mie inisen, kun monella muulla on asiat huonommin.
Tunnen itseni nyt täysin typeräksi. - Anna hyvän kiertää..
Et sinä mikään typerä ole! Pois tuommoset ajatukset heti!
Itsellänikin risteilee ihan vastaavat ajatukset päässä vähän väliä. Eikä se todellakaan lohduta, vaikka näkee, että toisilla on asiat vielä huonommassa jamassa kuin itsellä.
Älä menetä toivoasi! Haaveile!Tee muutoksia niissä asioissa elämässäsi, mitä voit muuttaa. Niille asioille, joille et mitään voi, ne on vaan hyväksyttävä. Mieti mitä sinä haluat elämältä ja ala pienin askelin edetä kohti tuota haavetta, saatat hyvinkin sen saavuttaa. Mitäänhän ei tapahdu, jos mitään ei yritä. Asiat saattaa mennä pieleen, vaikka kuinka parhaasi yrittäisit.
Näissä pettymyksissä ja vastoinkäymissäkin kuitenkin piilee monesti opetus. (-Vaikka ei se siltä tunnu sillä hetkellä, kun elämä antaa oikein kunnolla turpaan!)
Koettelemusten jälkeen voi kuitenkin tutkailla itseään ja tekemisiään ja jatkaa matkaansa entistä viisaampana ja jotain uutta elämästä oppineena. Ennen kaikkea pitää koettaa välttää polkemasta samaan ansaan uudestaan ja uudestaan.Sitäkin voi ja pitää tehdä niin kauan kunnes oppii, ettei se kannata.
Ei elämä niin vakavaa ole. Pitäisi vaan koettaa unohtaa menneet ja herätä uteliaana jokaiseen uuteen päivään. Helpommin sanottu kuin tehty! Joka päivä voi kuitenkin itseään ja ajatusmaailmaansa yrittää kääntää asteen verran positiivisempaan suuntaan, kun huomaa vaeltavansa taas siellä murheen laaksossa.
Kun kuljet avoimin mielin ja suhtaudut aidosti ja ennakkoluulottomasti kaikkiin kohtaamiisi ihmisiin, voit jonain päivänä törmätä myös siihen ihmiseen jota olet koko elämäsi kaivannut, toivonut ja odottanut.
Matkalla voit joutua muutamaa rupisammakkoa suutelemaan ja pariin ovelaan kettuunkin voit törmätä. Ihmistä ja virheistä ihminen kuitenkin oppii!
Mikään ei ole niin kamalaa kuin elämätön elämä. Iloa, valoa ja onnea toivon elämääsi surullinen mies!
Pysytään tutkalla ja vaihdetaan kuulumisia. - Surullinen mies
Jotenkin ei vaan elämä maistu, miten voi olla näin saamaton. Aamukahvit plörisee tossa ja kohta töihin. Salaa toivon, että tulisi, ja voi tullakkin, yt neuvottelut ja koko firma lopetettaisiin. Ehkä se sysäisi uuteen.
Lintusille latasin ruokaa, en arvannut, että sitä todella menee! Viikossa menee 10 litran ämpärillinen, teen lintusille aina koktailin, anringonkukkaa, viljasekoitusta ja pähkinärouhetta. Ja tietysti talipalloja on. Talipalloja ei saa koskaan siinä muoviverkossa laittaa, koska lintu saattaa jäädä kynsistään jumiin sellaiseen.
Luin sellaista, minusta ainakin mielenkiintoista Mindfulness kirjaa. Touhu on minulle toki tuttua, kärsin aikoinaan (koputan puuta) aika pahasta paniikkihäiriöstä. Terapeuttini mulle tuuppas tuota mindfulness juttu ja sehän toimi! Suomi vaan on siinä jamamassa, että jos en ei itse pysty terapiaa maksamaan, ei sitä oikeastaan edes saa. Touhu ei ole halpaa.
Touhu on lähellä nlp terapiaa, Eli ei jäätäisi märehtimään menneitä, vaan todetaan ongelma, ja ratkaistaan se. Mielestäni järkevä tapa useimpiin ongelmiin.
Vaikka nyt ulkoisesti kaikki on aika jees, silti surettaa. Lähinnä se, että ei ole ystäviä. Ei perhettä. Ei lapsia.
Joulu se on se pahin aika, pitäis olla sitä tai tätä. Yksin sitten kaattoo joulunpyhät töllöä, kun ei ole ketään. No onneksi on netflix ja muut, voi kattoo vaikka hyviä sarjoja.
Aaamuisin aina katson tän, tai kuuntelen. Biisi ei ole kaksinen, mutta silti jotenkin piristävä. Reipas tyttö, nätti kun mikä, video hauska, joukolla mennään ottamaan alieneita vastaan. Olisikin hauska nähdä, kun nurmeslaiset innostuisi pelloilla tanssimaan näin, ja kaikki olisi kuin suurta perhettä.
No ei muuta
http://www.youtube.com/watch?v=CGyEd0aKWZE - Anna hyvän kiertää..
Hei!
Minä haaveilen lottovoitosta, että voisi hypätä tästä työelämän oravanpyörästä ja tehdä elämällään ihan mitä huvittaa, ei olisi ainakaan rahasta kiinni. Työn oikein kunnolla tökkiessä haaveilen myös potkujen saamisesta.
Se on jännä, vaikka kuinka itse tajuaa, että pitäisi tehdä jotain elämälleen, kun ei ole siihen nykyisessä muodossaan kovin tyytyväinen, sitä ei vaan uskalla tehdä mitään asioiden eteen, ennen kuin on ihan pakko. Luulenpa tässä maassa on aika monta muutakin, jotka painivat samojen ongelmien kanssa.
Itsekin olen joskus lintuja ruokkinut. Se on tosi kivaa puuhaa. Tuntee itsensä tarpeelliseksi, kun tietää auttavansa lintuja selviytymään kylmän talven läpi ruokkimalla niitä säännöllisesti.
Lintujen touhua ruokintapaikalla on hauska seurata. Sinitiainen on myös sen verran utelias ja seurallinen veitikka, että sen saa opetettua hakemaan syötävää myös kädeltä. Vaatii kyllä hermoja ja aikaa tököttää paikallaan, niin kauan, että lopulta uskaltautuvat kädellesi. Varo vaan, noin hyviä ruokia kun tarjoilet, sinulla on kohta kaikki kulmakunnan linnut ja oravatkin ruokittavana. : )
Itsekin olen kärsinyt nuorempana paniikkihäiriöstä. Aluksi en edes tajunnut, mitä minulle tapahtuu. Tunne oli kyllä sanoin kuvaamattoman kamala...
Onneksi sait apua vaivaasi.
Luen tällä hetkellä psykoterapeutti Mirja Sinkkosen kirjaa, jossa puhutaan emotionaalisesta yksinäisyydestä. Se voi olla ihmisellä oikeastaan perustunne, joka on aina ollut, eikä liity kyseiseen tilanteeseen. "Yhteydettömyyden ja luottamattomuuden juuret vievät aina taaksepäin; siellä jossain on kokemuksia ohittamisesta, välinpitämättömyydestä, rakkaudettomuudesta, emotionaalisesta kylmyydestä ja ankaruudesta. Sivusta katsomisesta ja oman itsen piilottamisesta on tullut kiinteä osa omaa olemista. Todellinen itse on toisten saavuttamattomissa, ettei tulisi haavoitetuksi."
Mitä tällä kaikella yritän sanoa on, että voit kokea olevasi todella yksin, vaikka sinulla olisi suurikin joukko "ystäviä" ympärilläsi.
Älä vertaa itseäsi muihin ja aseta itsellesi pakkoja, mitä pitäisi olla, että joulu olisi normien mukainen. Ihan oikein teet, kun mietit, mistä itse nautit ja mikä tuottaa sinulle iloa ja nauti niistä täysillä!
Ei ne perhejoulutkaan mitään kiiltokuvamaisen ihania välttämättä ole. Riitoja, ryyppäämistä ym. kauniissa kulisseissa!
Joulun pyhien ratoksi suosittelen piipahtamaan myös kirjastoon ja hakemaan sieltä jotain mielenkiintoista luettavaa. Mielenkiintoista kirjaa lukiessa aika kuluu kuin siivillä ja saa muuta ajateltavaa kuin omat murheet.
Kävin kuuntelemassa biisin, se on todella "voimaannuttava". Linkitän tänne joskus omiani. Kaikki me ollaan yhtä suurta perhettä. : )- Surullinen mies
Jopas nyt miestä koetellaan, autokin hajosi, mikä lie siihen tullut. No se on vain kasa peltiä. Ongelma vain se, että auto on pakko olla. Vaikka tulen toimeen, en voi tosta vain menää hakee uutta. Että tämäkin vielä piti tulla.
Se on totta, että joulu on vain yksi päivä muiden joukossa. Useissa perheissä se onnellinen joulu on vain kullissia. Pinnan alla voi olla vaikka mitä kuonaa. Jouluna tehdään eniten itsemurhia.
Minusta Kahdeksan Surmanluotia on hyvä elokuva suomalaisesta mantaliteetista. Yritetään, yritetään, ei osata hellittää, ja sitten se kaikki eskaloituu epätoivoisiin ratkaisuihin.
Se on surullista. Ihminen voi olla yksinäinen omasta valinnastaan. Mutta on myös ihmisiä jotka kokee itsensä yksinäiseksi, vaikka olisi seuraa ja ihmisiä ympärillä.
Sitten on kaltaisiani, joilla vaan ei ole ketään, ei ainakaan saatavilla, ei lähellä. Lentäneet maailmalle. Aina voi soittaa, on skypet ja vaikka mitkä. Mutta ei se ole sama asia, kuitenkaan.
Tarkkailin muuten tiaisia, talitintit ottaa jyvän nokkaan ja lentää pois sen syömään muualla. Sinitijaiset jää nauttimaan evään laudalle. Pieni mut jännä ero!
Tämä on upea, raskasta joulua.. Hienoa, että huippumuusikot on vaivautuneet tällaisen tehdä!
https://www.youtube.com/watch?v=2s_QgMCW9ks
- Anna hyvän kiertää..
Pakkanen on autoasi puraissut? Omani keksii aina jotain pientä korjattavaa, kun kelit vaihtelee kosteasta pakkasen puolelle. Rahaa jäisi aika kivasti säästöön vuoden mittaan, jos tulisi toimeen ilman autoa. Pakollisten menojen jälkeen kun tulee vielä noita korjaamolaskuja. Toivottavasti ei sinun autossasi kuitenkaan mitään isompaa vikaa ole.
Kahdeksan surmanluotia on aika vanha elokuva, mutta edelleen ajankohtainen. Vastaavan kaltaisia perhetragedioita on sattunut viime vuosina melko paljon. En ole elokuvaa katsonut moneen vuoteen, vaikka uusintoja on tullut. Viimeksi kun katsoin, rupesi suorastaan ahdistamaan. : (
Sinulla ei ole sukulaisia samalla paikkakunnalla ? Vanhemmat elossa vielä ? Entäs kun saat auton kuntoon, ajaa päräyttäisit tai muuten matkustaisit tapaamaan noita ihmisiä, jotka ovat lentäneet luotasi maailmalle?
Itse lähden viikonlopuksi tapaamaan tuttuja toiselle paikkakunnalle. Tympäisee näissä omissa nurkissa pyöriminen. Jaksaa sitten taas tätä arkista aherrusta paremmin, kun käy välillä muualla pyörähtämässä.
Aurinkoista ulkoilu ja lintujen tarkkailukeliä ainakin lauantaiksi on säätiedotus luvannut! : ) - Surullinen mies
Vastasin ja eikös sekin hävinnyt pois :(
- Anna hyvän kiertää.
Nyt en ymmärrä, mikä hävisi pois? :-? Paljon on tuolla youtubessa hyviä tuoreita versioita vanhoista joululauluista. Itse en niin hirrvveesti tuosta raskaasta musiikista tykkää. Tuolla Antti Railiolla on kyllä tosi hyvä ääni. Pystyy laulamaan ihan mitä haluaa. Muutenkin suloisen näkönen mussukka ja on lavakarismaa hänellä :-). Minä en osaa noita youtube-videoita tänne näköjään ladata, tumpelo kun olen näiden tietokoneiden kanssa. :-(
Joko sait autosi kuntoon?- on saanut
Joo. Sai se.
- Surullinen mies
Sain autoni toimimaan :) Vain puola oli rikki, pikku homma ja nyt auto kehrää kuin kissa.
Nyt auto toimii kuten pitää, ei nyi, kiihtyy napakasti
Olen laittanut joulukeräyksiin, lapsille. En ole enää lapsi ja ei ne lahjat enää mulle oo juttu.
Tokihan joulu ahdistaa, kun yksin. Kinkku on ja ajattelin, että nautin ihan yksin. Eipä paineita, ei mitään.
Onneksi joulu on pian ohi :) - 60 luku
Taitaa olla 60 luvun autokin,kun puola löytyy. Vaihda uudempaan.
- puola.
Kyllä puola on vielä uusissakin autoissa, ilman sitä kun ei auto toimi.
- Anna hyvän kiertää..
Hyvä, että sulla on menopeli kunnossa.
Itselläni tässä joulutohinat painaa päälle. Pitäis käydä kaupassa, leipoa ym.
Joka joulu aion, etten hössötä liikoja, mutta kuitenkin ne vähäisetkin jouluvalmistelut jää aina viime tippaan ja stressi iskee...
Jouluaattona kaivaudun sohvan nurkkaan syömään suklaata, katselen telkkaria. Syön itseni ähkyyn kinkkua ja piirakoita. Aattoiltana saunon pitkän kaavan mukaan, rauhassa.
Minulla on muutama läheinen ihminen joulua viettämässä kanssani, joten ihan yksin ei minun tarvitse olla. Ymmärrän hyvin, että sinua ahdistaa, kun yksin olo ei ole vapaaehtoista. Koeta kuitenkin parhaasi mukaan nauttia joulusta. Toivottavasti uusi vuosi tuo tullessaan uusia tuulia elämääsi muuttaen sitä valoisampaan suuntaan. Kaikesta huolimatta toivotan sinulle hyvää joulua!
Tutkaillaan taas tilannetta viimeistään joulun jälkeen. :-) - einimi
Se on se niin sanottu puola vähän eri nimellä.
- Automekaanikko
Virallinen nimi lienee sytytyspuola. Mutta joo, bensiinikäyttöisissä autoissa se kyllä on edeleen kaikissa. Uusissa niitä on jopa jokaiselle sylinterille oma. Ja ne muuten maksaa, ja paljon!
- Abecita
Sinulle surullinen mies;
olen yksinäinen nainen...ja viihdyn todella. - surullinen mies
Aattoa tässä vietetään, kuuntelen Lumen Valon musiikkia ja juon glögiä. Ei tässä erityisiä joulutunnelmia ole, päivä toisen joukossa.
Yksinäisyyteen tottuu, ja jopa turtuu. Tietysti riippuen onko yksinäisyys itevalittua vaiko ei.
Ostin itselleni jopa lahjan. Minulla on tuo playstation laite, on jo ollut vuoden. Olen käyttänyt sitä vain blue-ray soittimena sekä sen kautta voi kätevästi käyttää netflix palvelua.
Ostin siihen pelin! Kovasti kehutun GTA V. Saas nähdä, voisikin mennä sitä koittamaan :)
Stille Nacht! Heilige Nacht!
http://www.youtube.com/watch?v=_I8gBui3rQ8 - surullinen mies
Tein mitä tein.
Vaan laitto vihaksi. Oli kyse vain joulupukista.
Laitto vihaksi se, että minä ajattelen niin, että jouklupukki on hauska satuolento, mutta lapsille PITÄÄ kertoa, että lahjat ei tule satuolennolta, vaan ihmisiltä.
Näin ei käynyt, ja nyt kummityttöni luulee saaeensa minun antamat lahjat pukilta, ei minulta!
Verenpaine nousee, mut eipä voi mitään, kuin nuolla haavojaan :( Miksi lapsille ei voi kertoa totuutta :(- Anonyymi
Lahjat annetaan antamisen ilosta, ei siksi, että lahjanantaja yrittää tietämättään ostaa näin itselleen hyväksyntää. Mitä vasen käsi antaa, sitä oikea kasi ei edes tiedä. Jotenkin näin se menee. Rakkautta ei voi ostaa, ei edes lapsilta.
Siinä kuitenkin olen samaa mieltä, että lapsille kuuluisi kertoa, että joulupukki on keksitty hömpötys. Näin siksi, etteivät lapset tulisi punninneeksi lahjojen määrän mukaan omaa arvoaan ihmisenä. Köyhien lapsille aiheuttaa huonouden tunnetta se, kun varakkaimpien lapset kyselevät mitä kukin sai joululahjaksi ja se köyhä ei voi kertoa ehkä mitään. Tämä jos mikä syö itsetuntoa! Samaa hömpötystä on koulun kevätjuhlissa jaettavat "keksityt" stipendit, joilla eliittiporras jakaa keskenään niitä "kannustimia" keksityin aihein. Todellisuuden kanssa on hyvin vähän tekemistä, jos sitäkään.
- Sannoite Pukki
On tosiaan älytäntä, että lapsille uskotellaan pukin tuoneen lahjat, lapset ei ymmärrä, että joku läheinen halusi heitä muistaa.
Aamulla katselin hetken sitä "pukin kuumalinja" ohjelmaa. Järkyttävää, että 8-11 vuotiaat sinne vielä soittaa aivan täpinöissä, uskovat vielä joulupukkiin! Ei hyvänen aika sentään... - Surullinen mies
Onneksi joulu on ohi..
Mietin tätä biisiä, itsekkin rämpytän kitaraa, ja tässä tosi mukavan rouheet saundit.. tyylikästä, viipyilevää ja oikealla tavalla laiskaa soittoa :)
Sanat on myös aivan loistavat, uskoi luojaan tahi ei. Jostainhan me tänne ollaan tupsahdettu. En aivan usko, että se olisi vain pelkkää sattumaa :)
Video ei ole mikään miljoonalla eurolla toteutettu, mutta tavallaan tämä se on tyylikäs, ja sopii sanoitukseen mainiosti.
http://www.youtube.com/watch?v=SsL7JD10HmM - Surullinen mies
Ammattiliitot kuluu menneseen Neuvostoliittoon. Nykyään ne on joutavia. Itse kuulun Loimaan kassaan. En viitsi turhasta maksaa.
Se, pompsaahtako palkat -5% tahi 5% ei aiheuta mitään muutosta kenenkään elämään, sitä ei edes huomaa!
Itse pistän aina veroprosentin 8 mitä verottaja esittää. En huomaa sitä vuoden aikana mitenkään, mutta jouluksi tulee aina sitten kiva ylläri, kun tilille rapsahtaa 2-3 tuhatta palautusta. Toki se on maksettua, mutta se on hyvä keino säästää. En huomaa, että palkasta menee liikaa veroa, mutta aina ilahdun, kun tulee palautusta :) Tyhmää? Ehkä, mut mitä sitten?
Suomessa maksetaan veroa kohtuudella, palvelujakin sitten on. Vaikka valitetaan, niin varmaan ollaan top 10 listalla maailmassa, kuitenkin.
Jenkeissä et saa mitään hoitoa, jos ei ole vakuutusta, ja köyhille/sairaille ei vakuutusta anneta, se on systeemi, mitä emme suomeen halua.
Kun köyhissä maissa kuollaan malariaan/ripuliin/nälkään niin me valitamme, vaikka täällä kaikki lihoo ja pulskistuu, vaikka ei edes tekisi mitään!
Sossu ruokkii, kela syöttää. Joo, täällä tosiaan pärjää ja lihoo vaikka ei tekisi yhtään mitään. Se on surullista.
On tosiaan ihmisiä, jotka ei vaan jaksa, mutta valtavasti on ihmisiä jotka ei vaan viitsi, ja he syövät euroja, jotka voisi olla tarpeen niille, jotka sitä tarvitsee! - anna hyvän kiertää..
Hyvä neuvo, tuo veroprosentin nosto.
Huomattavasti mukavampaa saada palautuksia kun maksaa veroja jälkikäteen.- Vain tomppelit
toimivat noin.
Fiksu minimoi etukäteen maksettavat verot, sijoittaa rahat tuottavasti ja saa pitää verottajalle kuuluvaa rahaa yli vuoden lähes korotta.
Omaan elämäänsä voi parantaa vain tekemällä jotain asian hyväksi... - Surullinen mies
Vain tomppelit kirjoitti:
toimivat noin.
Fiksu minimoi etukäteen maksettavat verot, sijoittaa rahat tuottavasti ja saa pitää verottajalle kuuluvaa rahaa yli vuoden lähes korotta.
Omaan elämäänsä voi parantaa vain tekemällä jotain asian hyväksi...Enpä sanoisi, tavallisella duunarilla tulot on on kuitenkin tasoa mitä saat, sen kulutat.
Kun ja jos aletaan sijoittamaan, silloin ei pelleillä muutamalla tonnilla, koska ei niillä mitään myöskään sitten saa. Sillon pitää olla rutosti rahaa.
Verojen minimoiminen tunnetusti myös johtaa usein mätkyihin.
Hyväksi koettu keino on minulla, ja monella muullakin itse nostaa veroprosenttia yli verottajan ehdotuksen. Itse teen sen jo siksi, että minulla on vuositulo verokortti, ja en millään voi tietää mitä tienaan etukäteen.
Ja vaikka olisi tasaiset tulot, pikku prosentin nosto ei tunnu missään, mut saa sit aina vuoden päätteeksi vähän rahaa. Sama kun laittaisi vähän joka tilistä sukanvarteen, mutta verottajalla ne säilyy varmasti :)
Veroprosentin voi nostaa itse, ilmoittamalla työnantajalle. Onnistunee netissäkin nykyään, en tosin ole koittanut. Laskea prosenttia taas ei voi tehdä itse. - Pankkiiriliikkeiden
Enpä sanoisi, tavallisella duunarilla tulot on on kuitenkin tasoa mitä saat, sen kulutat.
Kun ja jos aletaan sijoittamaan, silloin ei pelleillä muutamalla tonnilla, koska ei niillä mitään myöskään sitten saa. Sillon pitää olla rutosti rahaa.
Verojen minimoiminen tunnetusti myös johtaa usein mätkyihin.
Hyväksi koettu keino on minulla, ja monella muullakin itse nostaa veroprosenttia yli verottajan ehdotuksen. Itse teen sen jo siksi, että minulla on vuositulo verokortti, ja en millään voi tietää mitä tienaan etukäteen.
Ja vaikka olisi tasaiset tulot, pikku prosentin nosto ei tunnu missään, mut saa sit aina vuoden päätteeksi vähän rahaa. Sama kun laittaisi vähän joka tilistä sukanvarteen, mutta verottajalla ne säilyy varmasti :)
Veroprosentin voi nostaa itse, ilmoittamalla työnantajalle. Onnistunee netissäkin nykyään, en tosin ole koittanut. Laskea prosenttia taas ei voi tehdä itse.kautta voi netissä sijoittaa edulliseti pieniäkin summia pörssiin. Suomen pörssin keskimääräinen tuotto oli vuonna 2013 yli 20%. Siitä voi korkoa korolle kaavalla laskea mitä taphtuu esim. 1000 eurolle muutamassa vuodessa.
- anna hyvän kiertää..
Niin,me ei kaikki olla yhtä fiksuja. Jokainen meistä toimii omassa elämässään parhaaksi katsomallaan tavalla. Tosi kiva,jos sinä olet onnistunut vaurastumaan yllä mainitsemallasi tavalla. :-)
- Surullinen mies
Uusi vuosi ja uudet kujeet, lähden Kolille viettämään. En ole aikoihin siellä käynyt, majapaikka on siellä lomakolin, käränkälammen luona, vai mikä se nyt oli.
Ennen siellä toimi ravintola, jopa hampurilaispaikka. Nykyään ei vissiin mitään enää, mikä on yllättävää, kun sinne on noussut mökkiä kuin sieniä sateella.
Paikka paisuu, palvelut ei. No, ainakin Kolin kyläkauppa taatusti menestyy! Sieltä on einekset haettava.
Harmittaa vain, että lunta ei ole :( Ei pääse hiihtämään, ostin jopa suksipaketin, juurikin tämä reissu mielessäni, mutta haaveet hiihtämisestä saa heitää, rinteeseen sentään pääsee, jos sohjossa haluu lasketella.
Niin tai näin, kiertelen laavuja, yövyn niissä pari yötä, varaan mukaan makkaraa ja paistia. Mikä mukavampaa. Venäläiset turistit ei onneksi noita laavuja löydä, saa olla rauhassa. - anna hyvän kiertää..
Argh! Pakahdun kateudesta! Minäkin tykkään Kolista. Siellä sielu todella lepää...Oispa vähän hienoa viettää siellä uutta vuotta!
En ole siellä itse käynyt kovinkaan pitkiä reissuja patikoimassa. Mökkeillyt, telttaillut ja veneillyt olen siellä Kolin lähistöllä.
Tuo laavulla yöpyminen tähän aikaan talvella olisi varmaan kokemisen arvoinen juttu. Toivottavasti sulla on hyvä makuupussi. :D
Venäläisiä Kolilla tähän aikaan varmaan on paljon. Todennäköisesti rinteissä ja kylpylässä ovat ruplaamassa, joten rauhassa saat patikoida. :)
Tuo kylpyläkin on ihan kokemisen arvoinen juttu. Saunan lauteilta ja kylpytynnyristä voi ihailla maisemaa Pieliselle. Syksyllä kun oli vähän turisteja Kolilla, siellä oli tosi mukavaa nautiskella olostaan kaikessa rauhassa saunoen.
Minulla on myös sukset ja jopa lumikengätkin tuolla varastossa odottamassa, mutta lunta vain puuttuu. :( Tosi ikävä on tämä alkutalvi ollut, kun on ollut niin sateista ja pimeää.
Minä juhlin uutta vuotta työnteon merkeissä. Pitää viedä uusi verokorttikin työnantajalle ja nostaa sitä veroprosenttia taas vähän. Se on todellakin köyhän duunarin ainut varma säästötili! ;)
Toivon sinulle todella nautinnollista ja mukavaa reissua Kolille!
Kirjoittelehan taas, miten reissu meni. :) - anna hyvän kiertää..
- anna hyvän kiertää..
- Surullinen mies
"anna hyvän kiertää"
Olen vielä reissussa, mutta palailen pois, kun lunta vaan ei ole. Olisin halunnut ajelee motokelkalla.. vaan ei onnaa. Hiihtokin ois maistunut.
Kolin palvelut herätti ihmetystä, niitä ei ole. Vain kyläkauppa, mikä toki hyvä, mutta eipä muuta.
Hotelli oli täynnä venäläisiä, taksia ei saanut illan pääteeksi ei sittenmillään, joten jalat alle ja 6 km kävelyä. No, kunto koheni.
Jännää tää Kolin kehitys, se ei oikeen tunnu toimivan. Koko homma on vain venäläisille suuniteltu, eikä se haitaa, rahaa tuovat. Mutta palvelut laahaa.. Kolin kyläkauppa toki varmasti menestyy :)
Silti, onneksi Koli on suojelualuetta, eikä sinne saa rakentaa. Mutta loma kolin alue on jo täynnä aivan mauttomia viritelmiä, surullista.
Mökki, jonka idea on näyttää hirsipuulta, mutta on betonia? Haloo?- Surullinen mies
"anna hyvän kiertää, tää sulle, hyvää uutta vuotta"
Pidä hyvää huolta!
http://www.youtube.com/watch?v=X56XidHGs9w
- anna hyvän kiertää..
Kaunis, herkkä biisi... Kiitos!
Hyvää Uutta vuotta sinullekin! :) - anna hyvän kiertää..
- Surullinen mies
Johanna Kurkela kai on löytänyt hevi Holopaisen, oivallinen pari. Molemmat taitavia muusikoita. Toki romanssi ei ole uusi, mutta hyvin osasivat pitää salana pitkään.
Muistan, kun saatoin rakkaani hautaan, oli 30v kuollessaan, eli nuorena lähti, ja ihan huonoa tuuria.
Kuuntelin silloin tätä biisiä paljon, saatoin soittaakin. Vide on tietty mitä on, mut siin on hyvä idea. Surraan kun on surun aika, sitten päästetään irti ja me joilla elämä jatkuu, jatketaan sitä.
http://www.youtube.com/watch?v=lIiZION79-w - anna hyvän kiertää..
-Auts, johan osasin biisin taas valita... :(
Johanna laulaa niin kuin enkeli ja näyttääkin enkeliltä tai metsäkeijulta. Hevi-Holopainen taas on se menninkäinen. :)
Hyvä, että ovat onnistuneet pitämään suhteensa salassa, eivätkä revittele sitä tuolla lehtien palstoilla. Fiksuja ihmisiä. Toivottavasti tulevat onnelliseksi. :)
Itsekin olen kuunnellut Johannaa viime vuosina terapiamusiikkina. Yksi ihmissuhde päättyi äkkiä, ilman mitään syitä ja selittelyjä. Olen täällä nuoleskellut haavojani ja kasaillut elämääni.
Tuo sinun viimeinen lause vain kolahti. Itken täällä vuolaasti, enkä oikein itsekään tiedä miksi. Olenko sittenkään päästänyt irti ja jatkanut elämääni...- Surullinen mies
Kun kuolema erottaa, se on julmaa. Mutta asialle ei voi mitään. Ei siitä ikinä toivu, tai miten sen sanoisi, sitä ei ikinä unohda.
Toki sama tuska voi tulla muunlaisestakin erosta. Kaikenlaiset erot on aina ikäviä.
Tämä viisaus ei ole minun keksimä, mutta se on niin totta. Näin se vain on.
"Toisen ihmisen rakastamisen etuoikeus sisältää aina eroon joutumisen riskin. Emme voi rakastaa täydesti joutumatta tämän mahdollisuuden kanssa kasvokkain. Se on yksi elämän muuttumattomista totuuksista"
Niin, aina jos rakastumme, otamme riskin, että se ei kestä. Sen voi katkaista ero, tahi kuolema.
Silti, riski on otettava :) Jos haluaa rakastua/rakastaa. - anna hyvän kiertää.
Kun kuolema erottaa, se on julmaa. Mutta asialle ei voi mitään. Ei siitä ikinä toivu, tai miten sen sanoisi, sitä ei ikinä unohda.
Toki sama tuska voi tulla muunlaisestakin erosta. Kaikenlaiset erot on aina ikäviä.
Tämä viisaus ei ole minun keksimä, mutta se on niin totta. Näin se vain on.
"Toisen ihmisen rakastamisen etuoikeus sisältää aina eroon joutumisen riskin. Emme voi rakastaa täydesti joutumatta tämän mahdollisuuden kanssa kasvokkain. Se on yksi elämän muuttumattomista totuuksista"
Niin, aina jos rakastumme, otamme riskin, että se ei kestä. Sen voi katkaista ero, tahi kuolema.
Silti, riski on otettava :) Jos haluaa rakastua/rakastaa."Tuntea joku, jonka kanssa vallitsee yhteisymmärrys välimatkoista tai lausumattomista ajatuksista huolimatta.
- se voi tehdä tästä maailmasta puutarhan"
-Johan Wolfgang Von Goethe-
- tervetuloa
Kyllä tuskan julistaminen kiinnostaa ihmisiä,olisikohan aika tulla tähän hetkeen,koska ikinä ei tiedä,koska päivä on viimeinen.Ruvettaisiinko nauttimaan näistä vielä olevista elonpäivistä ja lopetetaan paskan jauhaminen.Nautitaan elämästä,eikä väkisin masenneta mielialaa.
- Surullinen mies
Sitä tässä yritettiin sanoa, et tainnut ymmärtää?
- anna hyvän kiertää..
"Jos joku sanoo sinulle: sudet piirittävät majaani,
ja vastaat:
kuvittelua, vainohulluutta,
suljet häneltä oven.
Sanot: se mahtaa tuntua kauhealta,
ja hän ilahtuu, lahjan saanut.
Tila on sallittava,
tilaa liikkua vaikka susien kokemisessa
syynsä siihenkin täytyy olla,
ei mikään tyhjästä synny.
Tunnetta ei voi komentaa,
raskautettua mieltä nopeasti muuttaa,
se kääntyy hitaasti kuin laiva."
-Helena Anhava-
- anna hyvän kiertää..
Tämä pimeys ahistaa!
Jouluun asti meni kaikki hyvin, kun oli niin paljon tekemistä. Jouluna monta päivää ihmisiä ympärillä ja mukavaa yhdessä oloa.
Nyt joku ihmeellinen joulun jälkeinen "henkinen krapula". Jotain ikäkriisiäkin pukkaa, kun pitää miettiä kaikkia syntyjä ja syviä. Mitä on elämässään tehnyt ja mitä olisi voinut tehdä toisin ja miten tästä eteen päin. Elämästä puuttuu se rakas ihminen, jonka kanssa voisi tuonne sohvan nurkkaan käpertyä tällaisina pimeinä iltoina. :(
Tiedän, että tälle polulle, joka johtaa sinne murheen laaksoon, ei pitäisi lähteä. Pitäisi nauttia tästä päivästä, niistä asioita jotka on hyvin jo elämässä. Asiat voisivat olla huonomminkin jne. Aina ei vaan jaksa ajatella niin, vaikka kuinka asioita järkeilisi!
Sitä paitsi pienet itkut silloin tällöin tekee hyvää ihmiselle. Siitä on tehty ihan tieteellisiä tutkimuksiakin! Itku vähentää stressiä, poistaa ylimääräisiä mineraaleja ja hormooneja elimistöstä. :)
Olettekos muuten huomanneet, että tunnetilat todellakin tarttuu herkemmin kuin flunssa ihmisestä toiseen! Esim. jos työpaikalla työkaveri tulee sinne aamulla hirmuisen ketutuksen vallassa. Hänen ei tarvitse edes sanoa mitään, mutta tuo negatiivinen tunnetila tarttuu. Kohta koko työyhteisö samassa jamassa.
Samoin myös positiivinen, iloinen ihminen hohtaa tuota tunnetilaa ulospäin ja levittää hyvää oloa ympärilleen.
Pitänee siis olla varovainen, mitä täällä netissäkin kirjoittelee, ettei levittele huonon fiiliksen viboja ympäriinsä! Tuppaa välillä unohtumaan, että tällä keskustelupalstalla käy muitakin kuin "surullinen mies" ja minä. :D
"Surullinen mies" missäs muuten majailit siellä Kolilla uutena vuotena. Jossain mökissäkö? Voitko suositella jotain hyvää ja halpaa majapaikkaa? Kesällä, jos sinne lähtee, ei välttämättä tarvitse kovin kummoista yöpymispaikkaa, kunhan on katto pään päällä. -Jos nyt ei kuitenkaan laavussa halua yöpyä. :)
Missä siellä se betonihirsimökki viritys oli?- Surullinen mies
Meillä on firman mökki ollut jo kymmeniä vuosia kolilla, siellä loma-kolin alueella. Siis sama alue missä oli ne mökkimessut joskus, itse "kolin" alueelle ei saa rakentaa. Sieltä löytyy myös se kammo betoninen mökki, missä betoni on tehty puun näköiseksi... mikähän idea siinäkin?
Paikka on siis siinä käränkälammen ympärillä. Sinne sitä mökkiä on noussut kuin sieniä sateella ja heikoimmat on purettu tieltä pois. Siellä majailin, ja kyllä olin laavullakin useita öitä.
Alueella on tolkuttomasti vuokrattavia mökkejä, varsinkin niitä alkuperäisiä loma-kolin mökkejä saa varmasti edullisesti. Hintahaarukka kuitenkin lienee uskomaton, jostain 20 euroa yö leirintäalueen mökistä aina 1000 euroa yö kelolinnoihin. Niitä siellä riittää. Imeisesti mökkimessujen aikaan karkasi mopo käsistä, eikä kaikkia saatu myytyä, joten niitä vuokraillaan. Kolin palvelut kun aika vaatimattomat, rajoittuen lähinnä kyläkauppaan ja kolin huipulla olevaan hotelliin, jossa kylpylä.
Tässä tietoa betonikelomökistä, se on siinä aika liki käränkälampea, mutta enemmän kuitenkin pielisen rannan suuntaan.
http://www.lieksa.fi/Resource.phx/sivut/sivut-lieksa-messut/nayttelykohteet/kuusi.htx?locale=fi_FI
Joo, 4 kympin kriisiä pukkaa. Tuntuu, että enää ei ehdi aloittaa mitään uutta, ja vanha ei oikeen maistu. Vaikea homma. En tosiaan ole mahtavia saanut elämässäni aikaiseksi. Eniten varmaan harmittaa, kun ei ole lapsia :( Ja sellaiseksi tilanne voi jäädä.
- Surullinen mies
Lapissa yms. tietty on kiva vaeltaa, on hieman haastetta edes.
Kolin alueella on kuitenkin hienoja reittejä, laavuja niiden varrella. Se ei ole samalla tavalla haastavaa, reitit on merkittyjä, eksyä ei voi edes ilman karttaa. Eikä alueella edes ole suotavaa lähteä pois merkityiltä reiteiltä, tällä yritetään suojella luontoa.
Mutta jokus se on kivaakin, että saa olla komean luonnon keskellä, ja ilman huolta suunnistamisesta, reiteistä yms. Laavuillakin valmiiksi polttopuuta rutosti. Joskus on hauskaa ja kivaa näin, voi vaan nauttia!
Hotelliin tulevat turistit kiertää sitä kolin huippua, ei ne pitkälle siitä lähde. Ne on kuin persekärpäsiä, ei lähde kaukasi sontaläjästä ;)
Olin 3 yötä laavuilla, ja rauhassa sai olla. Toki päivällä joitakin kulkijoita oli, vaan kun ilta pimeni, sai olla ihan täysin rauhassa ja yksin :)
Rentoa, valmiit puut, jopa kuivaa klapia, ei tarvinnut muuta kuin nauttia. Sää nyt oli mitä oli.
Olen saman reitin vetänyt vuosia sitten, ja silloin pakkanen öisin laski -35 asteeseen. Sillon oli fiilistä laavulla, kristallinkirkas tähtitaivas! Täydellinen hiljaisuus, mitä nyt nuotio napsahteli ja heitti kipinöitä ilmaan.
Nukkua ei edes malttanut, ja meinashan siinä vilu tulla, jos ei kunnon roihua laavun edessä polttanut.
Kun istuu laavulla, nuotio palaa ja metsä napsahtelee jännästi, kun pakkanen puree. Se on upea tunne! Ainut asia mikä ehkä harmitti, oli se, että oli yksin, olisi hienoa, jos voisi upeat hetket jakaa toisen ihmisen kanssa. Mutta jos ei voi, nauttii niistä ihan itsekkin, toki. - Anna hyvän kiertää.
Joo, olen samaa mieltä siitä betonimökistä. En ymmärrä kuka tuollaisen haluaisi. Lieköhän Pielisen betoni saanut niitä miten hyvin kaupaksi. :-}
Olen pari kertaa "mökkeillyt" Kolilla sellaisissa hyvin varustettua omakotitaloa muistuttavissa paikoissa, sähkösaunat ja kaikki. Olivat kyllä hyvällä paikalla ihan Pielisen rannalla.
Itse tykkään kuitenkin enemmän sellaisesta hyvin alkeellisesta mökkeilystä, jossa sauna lämmitetään puilla ja käyttövedet kannetaan järvestä. Eikä mökissä tarvitse olla mitään turhia ylellisyyksiä. Päivä kuluu mukavasti ihan arkiaskareissa puuhastellessa ja illat kalastellaan, uidaan, saunotaan ja katsellaan auringon laskua. Istutaan nuotiolla, otetaan ehkä olutta ja parannetaan maailmaa mukavassa seurassa .
Kerran olen vain laavulla yöpynyt ja silloinkin kesällä. Nukkumisesta ei silloinkaan tullut mitään, kun itikat oli kiusana.
Tuo patikoimaan lähteminen kyllä kiinnostaisi. Kuulostaa nuo Kolin reitit ihan minun tasoiselle patikoijalle sopivilta, kun eksymisvaaraakaan ei ole. ;-)
Täytyy pistää harkintaan tuo Koli, ensi kesän lomaa suunnitellessa.
Sinä olet vielä nuori mies. Ehdit vielä tehdä vaikka mitä muutoksia elämässäsi, jos vain haluat ja tunnet siihen tarvetta. Jos ei sinulla ole perhettä, voit vapaasti vaihtaa vaikka paikkakuntaa, lähteä opiskelemaan. Ihan mitä vaan... :-)
Miehillä tuo suvun jatkaminenkaan ei ole niin ikään sidottu, niin kuin naisilla. Hyvin ehdit vielä niitä omia lapsiakin hankkia, kunhan löydät sen tulevien lapsiesi äidin.
Eikä tässä elämässä niin ihmeitä tarvitse saavuttaakaan. Kunhan on paikka, jota voi kodiksi kutsua, rahaa toimeen tuloon ja rauha sydämessä.
Itse olen jo melkein 5-kymppinen viirupöllö. :-) Kariutunut pitkä avioliitto takana. Poikanen on lentänyt jo pesästä ja pärjää hyvin omillaan. Nyt olisi aikaa elää vain itselleen ja tehdä asioita joista nauttii, mutta aivan niin kuin sinäkin kaipaan sitä läheistä ihmistä, jonka kanssa jakaa asioita.
-Tein muuten uuden vuoden lupauksen, että tänä vuonna ihan oikeasti ryhdyn tekemään asioille jotain! Yritän lopettaa vanhojen asioiden märehtimisen ja asioiden jossittelun. Alku ei ole lupaava, mutta päivä kerrallaan mennään. :-) - Anna hyvän kiertää.
http://youtu.be/Pl9xPl7qkU4
Ihanan yltiöromanttinen kesäbiisi! - Surullinen mies
Kolilla oleva mökkinne ei ole öky, mutta ei nyt mikään eräkämppäkään. Siellä on kaikki mukavuudet taulutelkkarista pesukoneeseen. Jopa koivuklapit tuodaan valmiiksi ja kasataan liiteriin :D Kaikki tulee valmiina.
Se on tavallan ihan jees, mökki kuitenkin hyvällä maulla tehty, pyöröhirttä. Se on tavallaan mukava lötköttelypaikka. Olen oppinut nauttimaan siitä, että voi vaan ulkoilla ja mökillä kaikki mukavuudet. Lähinnä siellä olen käynyt maastopyöräilemässä, hiihtämässä/laskettelemassa ja moottorikelkkailemassa. Onhan se kiva, kun päivän pääteeksi väsyneenä ei sentään vesiä tarvi kantaa sisään, puut on valmiina, ja voi mennä pihalle tekee nuotin ja laittaa siinä ruokaa, nautiskellen muutamia oluita samalla.
Mökki, missä sitten ei ole mukavuuksia, on sellainenkin nautittava. Siinä vaan on sitten ihan eri fiilis ja asenne. Oma mökkini on länsi-suomessa, sähköt sinne tulee. Mutta muuten käydään ulkohuusissa, vedet kannetaan järvestä, puut pilkotaan itse. Hauskaa puuhaa sekin. Mitään erityistä erämaata siinä tosin ei ole silleen lähellä, normi metsää vain, ja tietysti iso järvi.
Sitten on vielä se, mistä pidän myös, kun lapissa vaeltaa. Autiomökit. Niissä kaikki tehdään itse, ja mukavuudet on seinät ja katto, sekä yleensä kamiina.
Ja se karuin vaihtoehto, mistä myös pidän, on tehdä joka yöksi itse se majoituspaikka. Telttaa en ikinä metsään kanna, en näe siinä mitään järkeä, jonkunlainen laavukangas tietty on mukana usein, ja siihen verkko hyttysiä varten. Silläkin pärjää hyvin, eikä paina paljon.
Ehkä nyt, kun ikää on tullut, olen alkanut nauttia siitä, että mökissä on mukavuudet ja sieltä käsin tekee tekee sitten päivän maastofillariretkiä tms. ja illalla pääsee saunan kautta mukavaan petiin ja puhtaisiin lakanoihin.
Nuorempana sellainen askeettisuus oli jopa itseisarvo, ei enää. Tätä se ikä tekee :) Ihmisestä tulee kermaperse, ja haluaa tehdä samoja asioita kuin ennekin, ilman ankeutta.
Joskus nuorena kävin saariselällä ukk puistossa 2 viikon vaelluksella. Varustus oli minimaalinen, ruokana oli vain ja ainoastaan riisiä ja suolaa. Ei mitään muuta. Joitakin kaloja sain, mitä piristi ruokavaliota. Olihan se kokemus, paino putosi melkoisesti. Mutta miksi? Nyt kun mietin, niin sitä vaan halusi kokeilla rajojaan. Enää tuonlainen touhu ei oikeen innostaisi. Ja tietenkin pitää muistaa, että enää ei ole 20v kolli. Riskejä en sinänsä pelkää, kun ei omaa perhettä tahi lapsia ole.
On vähän sellainen tunne, että jätän Nurmeksen pian. - Surullinen mies
Päivän biisinä voisi olla tämä. Niukka ja vähäeleinen kipale. Samalla melankolisella tavallaan kaunis. Jostain syystä tämä tuli mieleen, on varmaan vähän John Doe fiilikset.
John Doe on termi jenkeissä, millä kutsutaan kuollutta, mitä ei voida tunnistaa, tai kukaan ei tunne. Ja jos on elävä, kuka ei tiedä kuka on, eikä kukaan muukaan häntä tunne tahi tunnista. Ne on sitten John Doe ja numero perään.
http://www.youtube.com/watch?v=qFyfY7D9LDE - Anna hyvän kiertää..
Tuo on kyllä niin totta, että ikä alkaa laittaa rajoja kaikelle tekemiselle vapaa-ajalla ja töissä. :-) Se on tosi ärsyttävää, kun mieli kapinoi vanhenemista vastaan, mutta keho alkaa ilmoitella "parasta ennen päiväyksen" menneen umpeen. :-D
Kroppa vaan kestä enää samaa rasitusta kuin ennen nuorempana. Todellakin näillä kymmenillä osaa arvostaa kunnon vuodetta, missä nukkua! Ei onnistuisi minulla enää tuollainen askeettinen retkeily ja varsinkaan jollain retkipatjalla nukkuminen, ei ainakaan monta yötä.
Tuota Nurmeksesta pois muuttamista kannattaa kyllä tosissaan harkita. Olen itsekin siellä asunut ja yksi elämäni järkevimmistä päätöksistä oli muuttaa sieltä pois.
Kun altistaa itsensä muutokselle, ei koskaan tiedä mitä hyvää se tuo tullessaan.
Itsekin kun mietin, en olisi ikinä törmännyt lapseni isään siellä. Jos olisin jäänyt sinne, en ehkä koskaan olisi saanut ihanaa lastani.
Pari hyvää ystävää, jotka ovat pysyneet rinnallani myötä ja vastoin käymisissä, olisi myös jäänyt saamatta jne...
Kannattaa kuunnella omaa sisintään, sieltä se vastaus tulee, mikä sinulle on hyväksi.
Isot muutokset ja tuntemattomaan heittäytyminen pelottaa aina, mutta voi olla myös alku uudelle ja paremmalle elämälle. Ainahan sinne Nurmekseen voi takaisin tulla, jos siltä tuntuu.
Olen "ulkoiluttanut" itseäni viime päivinä. Käynyt elokuvissa, taidenäyttelyssä ja kaveria tapaamassa. On jo vähän virkeämpi olo. Pahasti näyttää siltä, että pian päästään hiihtämäänkin, kun vaan vielä vähän lisää lunta sataa. On sinunkin uudelle suksipaketille käyttöä tänä talvena. :-)
Linkittämäsi biisi oli todella vähäeleinen ja koskettava.- Anna hyvän kiertää..
http://youtu.be/C0i1_PyfIkc.
Kaunis biisi ja esittäjä. :-) Tykkään Tehosekoittimen versiosta ehkä enemmän...
Oletko muuten katsonut tuon elokuvan? - Anna hyvän kiertää..
Anna hyvän kiertää.. kirjoitti:
http://youtu.be/C0i1_PyfIkc.
Kaunis biisi ja esittäjä. :-) Tykkään Tehosekoittimen versiosta ehkä enemmän...
Oletko muuten katsonut tuon elokuvan? - Surullinen mies
En ole Nurmeksessa syntynyt, ehkä lähdin etsimään onnea Nurmekseen?
Toki isovanhepiani on Nurmeksessa päin, no lähinnä valtimolla. Toinen. Rakastan niitä maisemia!
Minulla on jo asunto etelässä, vantaalla, sekä työpaikka sillä. Näin se meni, nurmeksessa olisi vaihtoehtona ollut työttömyys tai paikalleen kuoleminen.
Uusi työpaikkakaan ei ole ministeritasoa, mut on kuitekin työ, missä näen hyviä puolia.
Asuntokin jo on :) Ei häävi, mut on! - Surullinen mies
En ole Nurmeksessa syntynyt, ehkä lähdin etsimään onnea Nurmekseen?
Toki isovanhepiani on Nurmeksessa päin, no lähinnä valtimolla. Toinen. Rakastan niitä maisemia!
Minulla on jo asunto etelässä, vantaalla, sekä työpaikka sillä. Näin se meni, nurmeksessa olisi vaihtoehtona ollut työttömyys tai paikalleen kuoleminen.
Uusi työpaikkakaan ei ole ministeritasoa, mut on kuitekin työ, missä näen hyviä puolia.
Asuntokin jo on :) Ei häävi, mut on!"Anna hyvän kiertää.."
Osaan kyllä hesan, siellä synnyin, mutta elämä vei.
Jos haluat oppaan, olen valmis :D
Vasta toukokuussa alkaa miulla työt, eikä ne ole nurmeksessa. Harmi! Tai ei ole, se on ihanaa.
- Anna hyvän kiertää..
En minäkään Nurmeksesta mitään muuta kaipaa, kuin niitä vaaramaisemia ja Pielistä. Tyhjä, kuollut pikkukaupunki varsinkin näin talvella.
Hyvä, että olet päässyt sieltä isompiin ympyröihin ja elämä alkaa taas järjestyä parhain päin. :-)
Minä käyn siellä hesassa yleensä kerran kesässä pyörähtämässä. Ensimmäisenä päivänä se ihmisvilinä tuntuu ihanalta virkistävältä. Toisena päivänä siihen alkaa jo tottua ja jossain määrin se alkaa jopa ahdistaa, Kolmantena päivänä sieltä lähtee ihan mielellään takaisin tänne vähän pienempiin ympyröihin. ;-)
Hyvin olen tähän saakka pärjännyt siellä hesassa kaupunkikartan ja ystävällisten paikkakuntalaisten avustuksella paikasta toiseen, mutta hyvä tietää, että tarvittaessa on myös henkilökohtaista opastusta tarjolla. :-D - Iloinen mies
Niin..
Minä jään kaipaamaan ilmastoa, Kolia. Wanha nurmes on kaunis paikka, kauniita puutaloja.
Luontoa löytyy etelästäkin, ei tietysti yhtä jykevää. Mutta ainahan sitä voi lomilla käydä, jos ei nyt enää nurmeksessa, niin kolilla. Omistan pikkuisen metsää valtimolla, yritän siitä päästä eroon. En olisi sitä edes halunnut, mutta perin sen, ja siitä on ollut aikalailla harmia.
Synnyin Helsingissä, lastenklinikalla. Asuin haparoivat ensivuoteni ihan Helsingin keskustassa. Sittemmin olen asununut melko monissa paikoissa, puolensa kaikissa.
Porvoosta olen eniten pitänyt, sopivan kokoinen paikka, ja kaunis!
Nurmesta tuskin jää ikävä, muistoja toki. - Anna hyvän kiertää.
Raatihuoneen kadulla taitaa ne isot, todella upeat vanhat puutalot olla. Ne puutalot, Kirkkokatu koivuneen ja keskustan puoleinen Nurmesjärven ympäristö näyttää varsinkin kesällä tosi hienolta.
Minä läksin opiskelemaan Nurmeksesta ja sille tielleni jäin. En tosin Pohjois-Karjalaa pidemmälle ole päässyt. :D.
Kolikin on niin lähellä, että hävettää ihan tunnustaa, etten siellä kovin usein ole viime vuosina käynyt. Enimmäkseen veneillyt siellä ja telttaillut saarissa siinä lähellä, siitäkin on jo vuosia. Ensi kesänä kyllä olen ajatellut lähteä niille patikointireiteille.
Olen kyllä monesti miettinyt Etelä-Suomeen muuttamista. Ihan töiden takia. Täällä ei oikein voi valita työpaikkaansa. Nykyisessä työpaikassa olen ollut jo niin kauan, että jokin muutos tekisi hyvää. Koulutason tutkinnolla ei minun alallani paljon etenemismahdollisuuksia ole. Ainahan voisi tietysti lähteä opiskelemaan Amk-tutkintoa ja sitä kautta päästä mielekkäämpiin töihin. Etelässä saisin todennäköisesti melkeinpä valita, minne menisin töihin. Siellä on meidän alalla työvoimapula.
Toistaiseksi olen viihtynyt täällä, kun ympärillä on kaikkea mitä kaipaan vapaa-ajalla. Melkein kotiovelta pääsen metsään ulkoilemaan koiran kanssa. Talvella lähes suoraan ladulle. Vesistötkin ihan lähellä.
Minä en onneksi omista mitään muuta, kuin tämän asunto-osakkeen yhdessä pankin kanssa. :) Huolta ja murhetta tästäkin tietysti jossain määrin on. Pitäisi varmaan ruveta jo säästämään tuleviin remontteihin jne.
Tuo metsän omistaminen on varmaan aika hankalaa, varsinkin jos asuu kauempana. Eikös metsän omistajalla ole kaikenlaisia metsänhoidollisia velvoitteitakin. Hakkuita, istutuksia? Alueen kaavoituskin voi vaikuttaa siihen saatko sinä hakkuita siellä tehdä. Toivottavasti pääset siitä metsäpalstasta eroon, jos siitä harmia on. - Surullinen mies
Kyllä omistamastani maasta on ollut vain haittaa. Verottaja näkee siinä tukkimetsää, oikeasti siel ei kasva kun pajua ja horsmaa.
Minä muutan juurikin sen takia, että sain uuden, paremman duunin. Ehkä vielä menen opiskelemaankin. Siitäkin huolimatta, että minulla on jo 3 tutkintoa takana, ja teen työtä, mikä ei liity mihinkään opiskelemiini ammatteihin...
Mietin tätä kun katsoin. Olen kerran ollut CMA festareilla jenkeissä, se on siellä todella isoo touhua, stadion varmaan vetää 100 000 ihmistä ja miljoonat kattoo telkusta, siis jenkeissä. Siellä tuo Country musa on iso juttu. Suomessa ei, ja hyvä niin.
Se on aika noloo minusta.. biisit on sitä naukumista, koira kuoli, vaimo jätti ja pickup auto hajosi.
Tässä on kantri laulaja, joka vetää upeasti, vaan ei kantria.
Tyttö on kaunis, ja niin täynnä energiaa. Näkee, että hän todella tykkää siitä mitä tekee ja sen huomaa! Rampikuume ei vaivaa, jos sitä on, ei sitä ainakaan huomaa. Ja typykkä antaa laulun tulla oikeen kunnolla!
Hyvin harvat on superlahjakkaita. Useimmat on vain taviksia. Niin se elämä menee. Harva lopulta saa tehdä sitä, mitä oikeasti haluaisi.
Tämä nuori nainen on jo mijonääri ja saa tehdä mitä haluaa.
http://www.youtube.com/watch?v=mytxVdkAZrc - Anna hyvän kiertää..
Sinä ainakin olet taitava tai luonnon lahjakkuus jossain ammatissa, kun saat töitä ilman koulutustakin. :-)
Läksit sitten jenkkeihin kantrimusiikki festivaaleille , vaikka et tykkää kantrimusiikista?:-D
Olet tainnut matkustella paljon muutenkin? Minä olen käynyt vain kaikissa näissä naapurimaissa ja muutaman kerran etelän lomakohteissa pimeyttä pakoilemassa talvella. Pohjois-Norjassa haluasin kyllä käydä uudestaan. Siellä oli aivan tajuttoman kaunista!
Iloinen mies taitaa tykätä pitkätukkaisista vaaleaveriköistä, jotka osaavat laulaa. ;-) Samaa näköä on tässä Carriessa kuin tuossa Couldingin Elliessäkin. Kieltämättä kaunis ja energinen nainen. Upeat sääret! :-)
Eipä tule äkkiä mieleen ketään suomalaista naisartistia, kenellä olisi vastaava energialataus esiintyessään. Ehkä Kaija-K? Kerran olin Kaijan keikalla ja meiniki oli kuin suoraan jostain elokuvasta. Porukat hyppi pöydillä ja kaikki, tarjoilijoista lähtien, hoilasivat yhteen ääneen Kaijan mukana nyrkit pystyssä "sä olet kaunis, rietas, onnellinen..." En tiedä sitten, miten paljon sillä oli vaikutusta tunnelmaan, että porukat oli aikas humalassa. Joka tapauksessa hauskaa oli. :-)
Minä olen sitä mieltä, että valtavasti lahjakkuutta hukataan ihan sillä, että monella lapsella elämän lähtökohdat on niin huonot, etteivät he pääse toteuttamaan itseään ja sitä lahjakkuutta mitä heissä on.
Vanhemmat eivät tyhmyyttään tajua tai omien ongelmiensa vuoksi kykene auttamaan lastaan kasvamaan sellaisiksi ihmisiksi, millaisia heistä olisi optimaalisissa olosuhteissa tullut.
Toki kovalla työllä ja sinnikkyydellä voi nousta ryysyistäkin rikkauteen.
Pirstaleisen itsetunnonkin voi kasata ja kyetä luomaan itselleen ihan hyvän elämän, vaikka kotiolot olisivat olleet mitä surkeimmat. Siinä menee vain hurjasti enegiaan hukkaan. :-(
Raha kyllä rauhoittaa ja antaa mahdollisuuksia nauttia elämästä, kun sitä on, mutta tuoko se onnea? Enpä usko. - Surullinen mies
En varsinaisesti lähtenyt jenkkeihin kantrin takia, olin silloin naimisissa, ja ex vaimoni oli suuri kantrifani, en voi kertoa miten, ettei intimiteetti suoja mene. Ansioitunut kuitenkin. Siitä naisesta en kuitenkaan ole kuullut yhtään mitään 13 vuoteen, enkä edes halua. Ero oli ikävä, kaikinpuolin.
En ole kamalasti matkustanut, jonkin verran kuitenkin. Lähinnä vain siksi, että pääsee tekee jotain mitä haluaa. Esim alpeille laskettelee. Tenuriffat ja sellaiset pakettimatkakohteet ei oikeen oo mun juttu.
Norjassa käyn usein, en edes pidä sitä matkusteluna. Olin nuorena norskeissa kalatehtaalla töissä, kuten moni muukin. Se oli kasvattava kokemus. Oppi työntekoo, koska palkka oli urakka. Ja kun oppi, palkka oli hyvä. Mutta turskien perkaaminen ja käsittely tyskin ketään jaksaa pitkään kiinnostaa.
En koskaan kuitenkaan ole erityisen hyvin tienannut, toisaalta, en huonostikkaan. Olen siinäkin suhteessa tavis.
Nykyisen ammatin, joka on käsityätä/käsityöläinen opin oppipoikana, ja nyt osaan homman jo ilman apuja hyvin.
Haluaisin siinä edetä, mutta se on vaikeaa. Koulutusta ei alalle edes ole, suomessa. Saksassa saisi alaan täsmäkoulutusta. Joten mietin sitä, saksani ei ole hääviä, mutta enkulla opetus kuulemma on.
Sitten voisi vain tyytyä tähän, aloittaa uusi duuni toukokuussa, ja se siinä. Näin varmaan ainakin aluksi teen, ei pidä alkaa typeräksi.
On hyvä, että on tukevasti töissä, ja siitä sitten miettii uutta. Se on niin helpompaa, kun EI ole PAKKO.
Lähen hakemaan lähikaupasta paketin, missä on uusi soitin autooni :) En kyllä sitä ala vaihtaa näillä pakkasilla, ehkä huomen ajan kiesin työpaikan talliin, missä ei ole pakkasta.
Mikä olisi päivän biisi, käyn ensin postissa ja mietin sit :) - Surullinen mies
Olkoon se tämä, lepposaa bluegrass musaa, ja sanotaanko näin, soittajatytöt on vähintään viehättäviä :)
http://www.youtube.com/watch?v=CothyjEwe00&feature=related - toijjii
Tässä on kans nättejä misuja, ottaisin vaikka yöksi viereen!
http://www.youtube.com/watch?v=ccvkO5u-Mws - Takametsien mies
Kerropa Surullinen mies miten verottaja muka näkee metsäsi tukkimetsänä. Verottaja ei nimittäin nykyään nää kenenkään metsää mitenkään. Aikoinaan pinta-alaverotuksen aikaan näki, mutta ei enää. Metsä kuuluu nykyään pääomaverotuksen piiriin, eli kun myyt, maksat pääomaveroa, muuten et maksa mitään veroa. Eikä omaisuusveroakaan ole enää olemassakaan.
Sinä keksit noita höpöjuttujasi. Eikä siinä mitään pahaa ole, että mielikuvitus pelaa. Ja sinulla näkyy pelaavan.- Surullinen mies
Eipä tarvii sulle mitään selittää, sen voin sanoa, että maata ei välttämättä kannata omistaa.
- Näkijä ja Tekijä
No joo-o. Ja sama kirjoittajahan tuo näkyy olevan molempien noiden nimimerkkien ( Anna hyvän kiertää ja Surullinen mies ) takana. No eipähän ainakaan tule riitaa kun itse itselleen vastaa. Vaan kaikenlaisia sukan kuluttajia sitä tähän maailmaan mahtuukin...
- Surullinen mies
Lähinnä tulee surullinen olo sinun suhteen.
- Sielunpaimen
Kun tarkemmin noita juttuja lukee, niin tosiaan sama kirjoittahan nuo on molempien nimimerkkien jutut kirjoittanut. Ovelaa, ehkä hiukan lapsellista, ehkä hiukan hellyttävää ja ehkä hiukan säälittävää. Mutta jatka vaan jos tuosta jotain iloa saat. Ei täällä ole syytä kenenkään pieniin ja harmittomiin jekkuihin puuttua. Hyvää jatkoa sinulle ja anna tosiaan hyvän kiertää.
- Anna hyvän kiertää..
Täällähän on mielenkiintoinen keskustelu käynnissä. :-D
Sehän tässä nettikeskustelussa juuri hauskaa / ikävää on, ettet koskaan tiedä kenen kanssa oikeasti olet tekemisissä. Se on jokaisen täällä kirjoittelevan syytä pitää mielessä. :-I
Jokainen voi tekeytyä ihan miksi haluaa ja keksiä tarinoita tai lainalla niitä täältä keskustelupalstoilta, jos ei oma mielikuvitus riitä. Täällähän näitä kaikenlaisia tarinoita riittää! Netti on pullollaan tietoa, voit tekeytyä ihan minkä alan asiantuntijaksi haluat. :-)
Ihmiset valehtelee ja kaunistelee asioita. Kukapa ei olisi tähän syyllistynyt?
Se on tämä nettikeskustelu vähän niin kuin savolaisen kanssa haastelisi, vastuu siirtyy aina kuuntelijalle, tässä tapauksessa lukijalle.
Saattaapi olla, että minä olenkin surullisen miehen sivupersoona kuin myös "näkijä ja tekijä" sekä" sielunpaimen" tai sitten en. :-D
Hyvää jatkoa vain kaikille! - Surullinen mies
Niin, ei kukaan voi tetää kuka kukin on :D Olen tässä lähinnä käynyt "anna hyvän kiertää" henkilön kanssa keskustelua. En tunnusta puhuvani itseleni :P
Ja eipä minua kiinnosta, jos joku luulee asian toisin olevan, se on heidän ongelma, ei minun. Luulotautisia Nurmeksessa riittää, ja tämä oli hyvä muistutus, miksi Nurmeksessa ei kannata ehkä asua. Niin kauhea kateus että sehän vie kalatkin vedestä.
Otin selvää mahdollisuudesta opiskeluun, vielä kerran :) Suomessakin saattaisi onnistua, mutta todella heikosti. Alalla työnäkymät olisi vakiot, niitä on aina vähän, vaan vähän on tekijöitäkin. Lähinnä yrittäjiksi päädytään, tai jos käy aivan uskomaton munkki, saa viran vaikka museovirastolta. Tai ehkä kunnalta. Tai jostain, vaan niitä virkoja ei paljon ole.
Tästä tuli mieleen ihana irlanti. Video on loistava, joskin surullinen, tai miten sen nyt ottaa.
http://www.youtube.com/watch?v=R-PmyAfQ5xY&feature=relmfu - Anna hyvän kiertää..
Vähän surullinen, mutta kuitenkin positiivinen perusvire. :-) Jos nyt mitään tästä ymmärsin vajavaisella englannin kielen taidollani.
Ois varmaan kiva istua kuuntelemassa livenä tätä jossain Pubissa. Älä vain sano, että olet käynyt Irlannissakin? :-D
Sehän mukava, jos sitä haluamaasi koulutusta löytyy Suomestakin.
Useinhan noihin ammatteihin, joissa kädentaitoja tarvitaan, kuuluu myös työharjoittelu?
Minä sain kerran koulutukseen liityvän työharjoittelun jälkeen, kyseisestä työharjoittelupaikasta myös määräaikaisen työn, josta taas sain työkokemusta, jonka ansiosta sain muualta vakituisen työpaikan.
Sitä taas yritän tässä selittää, että eihän sitä koskaan tiedä, vaikka sinullakin kävisi uskomaton munkki ja saisit mieleisen työpaikan itsellesi. :-)
Minun työpaikalla on tulossa nyt kevään aikana, jotain "organisaatio uudistuksia, toimintojen tehostamiseksi". Työpaikat eivät kuulema ole vaarassa, mutta toiseen työyksikköön voi olla siirto edessä. Asioista ei tiedoteta kunnolla ja kaikenlaiset huhut velloo ympäriinsä. Minulle on ihan sama. Tehkööt ihan mitä uudistuksia haluavat. Katsonpahan sitten haluanko enää olla koko systeemissä ollenkaan mukana.
Yleinen ongelma joka tuppukylässä taitaa tuo kyttääminen ja kateus olla. Meinasin jo, etten tule takas tänne. Niiiin ärsyttää tuommonen asenne! Viisain varmaan olla välittämättä. :-/ - Surullinen mies
Tunnustan, olen irlannissa käynyt useasti :)
Rakastan irkkumussaa, ja irkut on vähän kuin suomalaiset.
Irlanti on kaunis maa, jos tykkää karuista maisemista. Irkuissa parasta on se välittömyys, bupeissa ei raikaa karaoke, vaan kunnon live soitto. Vettä siellä sataa aina :)
Tämä biisi sai tyrmäys negatiiviset arvostelut. Minusta tää on kiva, tarttuva ralli, ja tässä ei ole irkkua, mut ihan vähän kuitenkin taitaa olla.
http://www.youtube.com/watch?v=cd3XZ79MKpY - Surullinen mies
Hämyisä, intiimi baari, tuoppi jos toinenkin tietenkin guinnes olutta, nestemäistä ruisleipää :) Se on ihanaa! Suomessa sitä saa vain harvoista paikoista oikein tarjoiltuna, hanasta. Alkosta saatava tosin on ihan hyvää sekin, mut ei siihen saa sitä ihanaa samettista vaahtoa.
Tässä ihanaa irlannin herkkua tunti :)
http://www.youtube.com/watch?v=l_jjcL2QTsc - Noloa
Nolo.
- Anna hyvän kiertää..
Joo, kyllä tuota kuuntelisi paljon mieluummin, kuin jotain karaokea. :-D
Tuo irlannin "murre" on kyllä sen verran erikoinen, ettei siitä äkkiä nappaa kuin muutaman sanan, jonka ymmärtää. Ehkä sitten, kun korva tottuu tuohon ääntämistapaan?
Olen muuten onnistunut saamaan näiltäkin leveysasteilta guinnesia hanasta. Se vaahto on just ihana siinä päällä. Juomahan on todella ruokaisa, ei sitä paria tuoppia enempää jaksa juoda. Tätä kuunnellessa kyllä voisi nautiskella jotain hyvää viskiäkin. ;-) - Surullinen mies
Irkuissahan vieläkin kuulee sitä Iirin kieltä. Skoteissa puhutaan periaattessa enkkua, mutta mitään tolkkua siitä ei saa edes hyvällä englannin taidolla, on se niin ihmeellistä mongerrusta.
Elämä mataa samaa harmaata rataa, ajattelin matkustaa tässä talven aikaan johonkin, vaan on rahat vähissä. Islanti ois kiva, talvella se ei tietysti ole mikään kovin lämmin paikka, mutta sellaista en edes halua. Uusi-seelanti jää vielä ensi vuoteen, kun on tässä ollut sellaista hieman odottamatonta rahanmenoa.
Ostan harvoin tavaraa, jos ostan, ostan laadukasta. Nyt piti ostaa puhelin. Puhelin on minulle monikäytökapistus. Se on puhelin, navigaattori, apu geokätköharrastuksessa, musasoitin lenkillä sekä autossa. Siksi ostin uusinta ja parasta. Hajoneesta saanen vakuutusyhtiöltä satasen pari. Uusi maksoi yli 500 euroa. Kauhistuttava hinta, mutta halvalla ei hyvä saa, tai voi saada, mutta ei sellaista mitä haluan.
Pähkäilen nyt, miten saan geokätköily ohjelman luuriin. Maastokartat mulla siihen on, mutta niissä ei kätköt näy. Mutta onnistuu se, pitää vaan googlailla.
Olen jotenkin iloinen, että nurmes on nyt minun osalta historiaa. Tää on nähty. Tämä ketju ja koko nurmes palsta kannusti ja auttoi päätöksen teossa.
Haluan kiittää "Anna hyvän kiertää.." nimimerkkiä. Kiitos :) Hyvässä.
Tämä on kaunista.
http://www.youtube.com/watch?v=lB6a-iD6ZOY- Anna hyvän kiertää..
En todellakaan väitä osaavani englantia hyvin, mutta tähän saakka olen ihan kohtalaisen mukavasti tullut toimeen tällä kielitaidolla erilaisten ulkomaan elävien kanssa.
Tähän saakka tuskaisimman keskustelun englanniksi kävin juuri muutama kuukausi sitten erään skotin kanssa, jonka puheesta en saanut juuri mitään selvää!
Sana sieltä ja toinen täältä, väliin käsittämätöntä mongerrusta joka kuulostaa hämärästi englannilta. Tyyppi kehtasi vielä vitsailla jotain englannin ääntämistavastani, joka ei kuitenkaan ihan Kimi Räikkös tasoa ole. :-D
Islantiin minäkin lähtisin, jos olisi varaa. Islannnihevosvaellukselle osallistuminen Islannissa ollut suuri haaveeni. Olen harrastanut jonkin verran kouluratsastusta ja käynyt maastotunneilla. Viime vuosina kyllä harvemmin. :-( Islannin hevosillakin olen käynyt ratsastamassa. Ne ovat yleensä rauhallisia ja tasaisia luonteeltaan. Tietysti yksilöllisiä eroja niissäkin on.
Ihan aloittelijatkin pystyvät niillä hyvin ratsastamaan. Issikkavaelluksilla yhdistyy hyvällä tavalla luonnossa liikkuminen ja ratsastus. Issikat pystyvät liikkumaan tosi ketterästi ryteikköisissä metsissäkin. Issikoilla on myös oma askel-laji töltti, joka on nelitahtinen askellus, jossa on tosi mukava istua kyydissä ja matka etenee joutuisaan. Kannattaa kokeilla, jos sinne Islantiin joskus lähdet. :-)
Miksi tuonne Uuteen-Seelantiin lähtisit? Minulle ihan tuntematon maa. Mitäs siellä on?
Minä hankin vasta äskettäin uuden puhelimen. Minulle on tähän saakka riittänyt pelkkä puhelin, mutta ostin nyt sellaisen 100 euroa maksavan, jossa on nettiyhteys ja navigaattori.
Tuollainen kalliimpi puhelin olisi varmaan kätevä, jos siihen pystyisi esim. hyvän marja tai sienipaikan koordinaatit tallentamaan. Minä olen kyllä täysi tumpelo kaikkien teknisten laitteiden kanssa, joten minulla pitää olla kaikki laitteet mahdollisimman yksinkertaisia ja helppokäyttöisiä. ;-)
Kiitos itsellesi surullinen mies! Minusta on ollut tosi mukavaa kirjoitella kanssasi ja tutustua musikkiin, jota olet tänne linkittänyt. :-) - ...
Anna hyvän kiertää.. kirjoitti:
En todellakaan väitä osaavani englantia hyvin, mutta tähän saakka olen ihan kohtalaisen mukavasti tullut toimeen tällä kielitaidolla erilaisten ulkomaan elävien kanssa.
Tähän saakka tuskaisimman keskustelun englanniksi kävin juuri muutama kuukausi sitten erään skotin kanssa, jonka puheesta en saanut juuri mitään selvää!
Sana sieltä ja toinen täältä, väliin käsittämätöntä mongerrusta joka kuulostaa hämärästi englannilta. Tyyppi kehtasi vielä vitsailla jotain englannin ääntämistavastani, joka ei kuitenkaan ihan Kimi Räikkös tasoa ole. :-D
Islantiin minäkin lähtisin, jos olisi varaa. Islannnihevosvaellukselle osallistuminen Islannissa ollut suuri haaveeni. Olen harrastanut jonkin verran kouluratsastusta ja käynyt maastotunneilla. Viime vuosina kyllä harvemmin. :-( Islannin hevosillakin olen käynyt ratsastamassa. Ne ovat yleensä rauhallisia ja tasaisia luonteeltaan. Tietysti yksilöllisiä eroja niissäkin on.
Ihan aloittelijatkin pystyvät niillä hyvin ratsastamaan. Issikkavaelluksilla yhdistyy hyvällä tavalla luonnossa liikkuminen ja ratsastus. Issikat pystyvät liikkumaan tosi ketterästi ryteikköisissä metsissäkin. Issikoilla on myös oma askel-laji töltti, joka on nelitahtinen askellus, jossa on tosi mukava istua kyydissä ja matka etenee joutuisaan. Kannattaa kokeilla, jos sinne Islantiin joskus lähdet. :-)
Miksi tuonne Uuteen-Seelantiin lähtisit? Minulle ihan tuntematon maa. Mitäs siellä on?
Minä hankin vasta äskettäin uuden puhelimen. Minulle on tähän saakka riittänyt pelkkä puhelin, mutta ostin nyt sellaisen 100 euroa maksavan, jossa on nettiyhteys ja navigaattori.
Tuollainen kalliimpi puhelin olisi varmaan kätevä, jos siihen pystyisi esim. hyvän marja tai sienipaikan koordinaatit tallentamaan. Minä olen kyllä täysi tumpelo kaikkien teknisten laitteiden kanssa, joten minulla pitää olla kaikki laitteet mahdollisimman yksinkertaisia ja helppokäyttöisiä. ;-)
Kiitos itsellesi surullinen mies! Minusta on ollut tosi mukavaa kirjoitella kanssasi ja tutustua musikkiin, jota olet tänne linkittänyt. :-)
- Pipipää
Pitäisikö sinun hakea jostain apua tuohon kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön ja skitsofreniaan, sekä jakautuneeseen/pirstoituneeseen persoonaan. Aika vakavalta näyttää tuo sinun tilanteesi.
- Surullinen mies
Juuri tällaiset viestit on ollut apuna, poismuutossa.
Epäilen, että edellisen viestin ulostaja juuri kärsii mainitsemistaan ongelmista, voimia hänelle. - Ikuinen Ystäväsi
Kuinkahan kauas olet muuttanut? Varmaan olet siirtänyt sänkysi siitä ikkunaseinältä sille Porokylän puoleiselle seinälle. Kyllä tuollaisen irtioton jälkeen sinun kannattaakin tämä Nurmeksen palsta jättää. Kiitos sinulle mukana olosta ja hyvää jatkoa muilla palstoilla.
- Surullinen mies
Tämä on nyt nähty ja kiitos ei.
- S M
U-seelnanti minua viehättää, siellä tehtiin taru sormusten herrasta filmit.
Google mapsilla katselin paikkoja, ja olen mykistnyt, niin kaunista!
Sinne minä haluan, ja menen :) - Koo Vee Gee
Minäkin yritin googlettaa. Ei löytynyt mitään hakusanalla U-seelnanti, petyin.
Sitten googletin sanalla Höljäkkä. Löytyi kaikkea ihanaa. Rakastuin ensi silmäyksellä Iivari Monoseen. Hänet minä haluan ja saan. - Surullinen mies
Olen aloittaja, muutin etelään, olen nykyään lentoasemalla töissä, tarkemmin en viitsi sanoa, logistiikan parissa. Isoja lentokoneita :) Lentäjä sentää en ole :D
Hyvä fiilis, ei tämä mikään nurmes ole, luontoa löytyy tältäkin, sIílti.
Muutenkin mukavaa, kun on ihmisiä, eikä vaan vänkyttämistä, onko jukola paree kuin tokmanni :)
Mutta terveiset vaan nuseen, go on! :) - Surullinen mies
Nyt on asiaa katseltu, ja koettu.
Onko elämnlaatuni parantunut? Ei ole.
Nyt tulee toimeen, raha riittää. Vaan eipä täältä etelästä ole oikeen ystäviä saanut.
Ehkä en vain osaa?
Harmi, että onnea on lähdettävä etsinään etelään, koska nurmes tarjoaa vain ei oota.
En ole onnellinen, vaikka pitäisi, nyt on jees kämppä ja tulot millä pärjää.
Olen entistäkin epä-onnellisempi, kuitenkin, lopulta.- beam me up
Yritä sosialsoitua, mene rohkeasti minne kukaan ei ole enne mennyt :)
Kyllä saat kontakia jos haluut :)
- Anonyymi
Yksinäisyytenkin tottuu, tahi sanoisinko turtuu.
Mulla ei koskaan edes ole ollut ystäviä, siksi en kai tiedä mitä tuntuu menettää tms.- Anonyymi
Eihän noita ystäviä ole liiemälti ollu. Nyt illat pimenee kovaa vauhtia, kohta ollaan kuin säkissä.
Yksi hyvä ystävä vois olla, joka sotkisi sopivasti päivärytmiä. Toivottavasti puolukka metsästä löydän sellaisen.
Marjaisissa merkeissä kaikille hyvää ruska aikaa/taikaa.
- Anonyymi
Joulun lähestyessä yksinäisyys oikeen tiivistyy, kaikilla muiila on jotain mitä itsellä ei ole.
Näin se on minullakin, se ei johdu nurmeslaisuudesta, satun nyt täällä asumaan.
Jouluna ja sitä odotellessa kuuntelen aina Lorna Sohrea, en kuitenkaan suosittele kuin ehkä vain omalla vastuulla, tämä ei piristä!
Teitä on varoitettu ÄLÄ katso
https://www.youtube.com/watch?v=tqxvzs7ojvQ&t=6s&ab_channel=MusicHeaven - Anonyymi
Meitä on paljon! Yksinäisiä.
Elkää nyt, vaikka joulua pukkaa, vetäkö itseänne hirteen :)
Meitä jota kukaan ei tarvitse, meitä o paljon :) - Anonyymi
Taidat olla punavihervassari kun nuin huonosti menee?😕
- Anonyymi
Onneksi on vain enää viisi tuntia valoisaa aikaa, niin saapi nukkua pidempään.
- Anonyymi
Toivottavasti joulu on monen mielestä pian ohi, koska lähes kaikillakaan ei ole rahaa ylimääräiseen mässäilyyn, tulee vain paha olo.
- Anonyymi
Minulla on rahaa todella paljon🤓 minulla on tesla ja se on niin älykäs 😇
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain rakkautta puuttuu? Raha ja älykäs Tesla on kylmä rakas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos pidät olematonta Teslaasi älykkäänä, niin sulta se ainakin puuttuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain rakkautta puuttuu? Raha ja älykäs Tesla on kylmä rakas.
Iso rintaiset kesäkissat tulevat teslani kyytiin😇
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Iso rintaiset kesäkissat tulevat teslani kyytiin😇
Olet väärillä jäljillä, jos luulet että rakkaus asuu suurissa rinnoissa. Silikooniset implantit siellä asuu.
- Anonyymi
Aloitus on kyllä totta, vaikka siitä onkin aikaa kulunut, olisi kiva tietää jos aloittaja vielä tulisi tänne ja kertoisi miten nyt menee??
Kovasti hehkutetaaan joka tuutista nykyään, että ihminen on sosiaalinen eläin, ja jos ei sosiaalista verkostoa löydy, masentuu heti ja peräti kuolee!
No ei se nyt ihan niin mene. Jotkut vaan haluaa olla olla yksin. Mutta jos yksinäisyys on ei haluttu tila, se on toki ikävä homma, ei se ainakaan heti tapa, kaikeen voi sopeutua. Silloin se kissa/koira tms voi olla kultaakin kalliimpi!
Ihminen sopetuu, mutta olisi hyvä että kenenkään ei tarvitsisi yksinäisyyteen sopetua.
Kannttaa olla "älykäs" kuten tuo tesloista herjaaja, jos näkee apua tarvitsevan/yksinäisen, eikun jeesaamaan, se ei maksa mitään ja lopulta siitä jää itsellekkin hyvä mieli! Oikeesti, jää! Ei se ole narsismia!
Hauskaa joulun odotusta, mä meen kuuntelee jaazzia 😍- Anonyymi
Miksi sana älykäs on sitaateissa? Pottuilua savolaisittain?
- Anonyymi
Kyllä!
Pie-emäntä ja muutkin ihanat!
Olen täällä, eikä elämä ole paljon parantunut, joskaan ei huonontunut.
Näin kauheaa joulua odotellessa.. mistä Samatha Fox muistetaan, no tietenkin niistä isoista tisseistä. Noloo.
Hänelläkin meni 50 vuotta ja nyt vasta hokataan, sehän osaa laulaa! katsokaa ja ihmetelkää! Kaunista joulunodotusta kaikille.
https://www.youtube.com/watch?v=S-owkVR5PPI&ab_channel=NestorTheBand 👍💖👺 - Anonyymi
Vaikka olis kuinka viisas ja vahva nuoruudessa. Kaikilla meillä alkaa jossain vaiheessa alamäki, sikäli luonto on tuossa asiassa tasapuolinen.
- Anonyymi
Epätasaistakin silti löytyy. Kas näin, Eino Leinoa: Muualla tulta säihkyy harmaahapset
Vanhoissa hehkuu hengen aurinko
Meil' ukkoina jo syntyy sylilapset
Ja nuori mies on valmis hautaan jo
Ei käy tasan onnen lahjat, ei ei! Edes luonto ei tarjoile tasapuolisuutta.
- Anonyymi
vetäse lapaseen tesla ukko.
- Anonyymi
Mitäs ohjeita annatte "tarvitan lidl nurmeksen" ukolle?
- Anonyymi
Tosi hyvä tuo biisi, enpä ois uskonut, että vielä törmää Samantha Foxiin!
- Anonyymi
Mikä "riesa"?
- Anonyymi
Ford Sierra
- Anonyymi
teslani.
- Anonyymi
Hei! Vinkki keskustelun aloittajalle 🫵 Kolme keinoa selättää ahdistus:
1. Sukupuolia on kaksi
2. Emme ole sodassa Venäjän kanssa
3. Ilmasto muuttuu ilmastotoimista huolimatta
Nämä kun sisäistää, niin ahdistus helpottaa 97% - Anonyymi
Olen kejun aloittaja.
Edeleen hengissä, mutta kuten Aku Ankka sanoo
#elämä mataa samaa harmaata rataa#
Eipä tästäkään joulusta jälkipolveille kerottavaa jää
Aika pettynys, olisipa edes ysi ystävä, mutta ei oo :( - Anonyymi
Yritin torjua joulun ahdistusta KALJALLA ja eipä olew häövi lopputulos, oon sekaisin kuin seinäkello,
Yritän rei kaamin ensivuoteen, ei elämä ainakaan ju åpottelemma paremmaksi muutu
Pitää kohdata se ahdistus ja käydä sen kimppuun! - Anonyymi
Erikoinen ketju.
Hupaisin neuvo on tuo hanki koira :)
Miksi ei mutta ehkä kissa olisi parempi, miksei koirakin.
Kun kissa loikaa masun päälle, ja alkaa siinä hurisemaan, se poistaa tehokaasti masennusta pois.
Toki koiratkin, ne ei hyrise mut efeksi on sama.
Ylipäätään elämillä on hyvä vaikutus ihmisiin! - Anonyymi
Helsingin Luonnontieteellisessä museossa elää kanta myrkyllisiä ruskohämähäkkejä. Arasta ja vain öisin liikkuvasta lajista ei kuitenkaan ole välitöntä vaaraa ihmiselle.
Suomessa myrkyllisiä hämähäkkejä elää lähinnä terraario-olosuhteissa eläintarhoissa tai lemmikkeinä. Luonnontieteellisen museon tiloissa kuitenkin elelee vapaana kanta myrkyllisiä ruskohämähäkkejä. Luonnossa lajia tavataan Etelä-Amerikassa, erityisesti Chilessä.
Ruskohämähäkki on siinä mielessä ihmiselle vaarallinen, että sen purema voi aiheuttaa paikallisen kuolion. Hämähäkit eivät kuitenkaan ole syy jättää museovierailua väliin, sillä ne elävät lähinnä museon kellarissa ja rakenteissa.
Laji on varsin arka ja liikkuu lähinnä öisin, mistä johtuen vierailijat törmäävät hämähäkkeihin vain harvoin.
– Aika harvoin näitä näkee, ehkä muutaman kerran vuodessa, museomestari Timo Pajunen sanoo.
– Itse olen pari kertaa törmännyt.
Luonnontieteellisen museon viralliselta Instagram-tililtä löytyy kuva museorakennuksen salaisesta asukkaasta. Ruskohämähäkkejä on nähty päivisin vain hyvin harvoin, vaikka populaatio on elellyt rakennuksessa jo vuosikymmmeniä, kuvatekstissä kerrotaan. (Jos kuva ei näy, katso se täältä)
Kanta voi Pajusen mukaan hyvin – ainakin siitä päätellen, että museon henkilökunta törmää hämähäkkeihin aika ajoin.
Hämähäkkien arvellaan ajautuneen museoon hedelmälastin mukana 1960-luvulla. Kooltaan ruskohämähäkki on selkeästi havaittava, jalat mukaan laskettuna noin kolmen sentin pituinen ja väriltään suklaanruskea.
Pajusen mukaan suurella osalla Suomen luonnosta löytyvillä hämähäkeillä on myrkkyä, mutta ihmiselle niistä ei ole vaaraa.
– Vesihämähäkin purema lienee kivuliain, mutta tämäkään laji ei ole ihmiselle vaarallinen. - Anonyymi
hämä hggi9
- Anonyymi
Nut eiky eiku nyt on sitten tämäkin joulu tapetelu pois,
Ei jää tsätkökään paljo n kerrottavaa.
Epäonnistuin taas! - Anonyymi
Kohta vuosi vaihtuu taas, enää 20 min. Mikään ei muutu kuitenkaan paremmaksi, kaikki muuttuu vain pahemmaksi! Jos omakin elämä on jo pitkään ollut sivuraiteilla, niin nyt on koko maailma. Mitä tästä vuodesta jäi kerttovaa? Jälkipolville, mitä pian ei enää edes ole!
Pandemiaa
Sotaa
Ilmasto lämpenee
Väestönkasvu on hillitöntä ja se ihan pian kostautuu ikävällä tavoin
Suomi velkaantuu
Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Onko isossa mittakaavassa tapahtunut mitään hyvää? EI OLE
Linkola ymmärsi nää asiat jo 70 luvulla paremmin kuin kukaan muu, vaikka huru-ukko olikin.
No, eikun ääntä ja valoa päin.
T Ketjun aloittaja - Anonyymi
Taas meni niin pieleen 😒
- Anonyymi
Niin no.. ei mulla lisätävää.
- Anonyymi
Niin, se on kyllä hirveetä välillä.
- Anonyymi
Kukaan ei välitä enää yhtään mistään, kaikki vaan on!
Niiku mitää pahaa e tapahtus, hei ne jää jälkipolville!
Se on totta ne tosiaan jää. - Anonyymi
Hmm
Koitappa Jazzia :)
https://www.youtube.com/watch?v=wVb4C3ECWLw&ab_channel=DrImakita
:) - Anonyymi
Vittuako kyyhötätte mökkiä lämmitellen,kun ei ole uskallusta tehdä valintoja elämässä,niin tyhjä itkeä!
- Anonyymi
Käsittääkseni käsittämätön
- Anonyymi
Hyvä musa voisi jeesta!
- Anonyymi
Se on kyllä totta, suositten Nanowaria 😂🤣😃
https://www.youtube.com/watch?v=y3a0zZ_NLk0&ab_channel=NanowarofSteel-Topic
pomps pomps - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on kyllä totta, suositten Nanowaria 😂🤣😃
https://www.youtube.com/watch?v=y3a0zZ_NLk0&ab_channel=NanowarofSteel-Topic
pomps pompsOnpas siinä reipas meno, biisi on tuut-tuut-tuttu mutten muista mistä 🏃♂️🙋♂️
- Anonyymi
Erikoispäivinä tuntuu erityisen kurjalta. Joulu, juhannus, pääsiäinen, vappu.
Silloin ihmiset kokoontuu yhteen ja on hauskaa.
Tuntuu kurjalta, kun ei ole mitään mihin mennä, ei yhtään ystävää 😭 Muut juhlii vappua, minä möllötän kotona, yksin. - Anonyymi
Oletko liian ronkeli naisten suhteen? Tai ollut joskus? Sellaisen asian kyllä muistaa vaikka lopun ikänsä. Olen saanut pakit henkilöltä, jonka luulin ihastuneen minuun! Olipa oikeasti epämiellyttävä yllätys. Ja se siitä. Eipä asiat ole muuksi muuttuneet. Käskivät odottaa Sitäkö minun pitää odottaa, että hän pariutuujonkun toisen ka ssa.?? En ole odottanut, vuodet vaan kuluvat hitaasti....
- Anonyymi
Voi ei tästä taas alkaa kammottava viikko 😩
- Anonyymi
Miksi?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi?!
Ihmiset kokoontuu katsomaan lätkää, euroviisuja yms. Silloin kitetyy tämä kauheus, minä niitä katselen yksin kotona jättiruudulta, ei tule ketään seuraksi. Onneksi on tuo kissa sentään.
Muutenkin kevät on pahaa aikaa, olisi kivaa jos olisi ainainen syksy! Pimeää, synkkää ja märkää.
Olen muuten ketjun aloittaja, aloituksesta näyttää kuluneen n 11 vuotta!
Elämä ei ole paremmaksi muuttunut, en sitä edes odottanut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmiset kokoontuu katsomaan lätkää, euroviisuja yms. Silloin kitetyy tämä kauheus, minä niitä katselen yksin kotona jättiruudulta, ei tule ketään seuraksi. Onneksi on tuo kissa sentään.
Muutenkin kevät on pahaa aikaa, olisi kivaa jos olisi ainainen syksy! Pimeää, synkkää ja märkää.
Olen muuten ketjun aloittaja, aloituksesta näyttää kuluneen n 11 vuotta!
Elämä ei ole paremmaksi muuttunut, en sitä edes odottanut.Mene vaikka baariin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mene vaikka baariin!
Oi olen yrittänyt
Mutta jään aina seinäksi, kukaan ei edes huomaa minua. Oma vikahan se onm se onkin se moka.
Kukaan ei ei edes humomaa minua, olen aivan näkymätön 🤔
- Anonyymi
Mulla on kolilla mökki, ei öky, mutta mökki silti!
Pari kertaa olen sinne naisen saanut, ilmeisesti odottivat jotain jakuzi altaita ja suurta möhinää. Ei ole, ja samantein halusivat pois. Kolin taxsikuski sai töitä.
En ole edes ruma, vähän ehkä hippi. En ole lihava, en haise. Näin vaan aina käy 🥺 - Anonyymi
Jos lohduttaa, et ole ainut yksinäinen.
- Anonyymi
Mä laitan aina musat soimaan kun alkaa ahdistaa.
- Anonyymi
Näin keväsisin..
laiton makuualustan ulos. Lintujen kevöäinto on mykistävää, ääntä lähtee.
Se al al - Anonyymi
Nyt on paha mieli 😩
- Anonyymi
Kesä ja valo tuo kuonan ja lian näkyviin, sieluni -ja mieleni on musta. Valo sattuu, en kestä valoa!
- Anonyymi
Saatat olla vampyyri? Dracula? 🤔🧛♂️
- Anonyymi
Voi se olla noinkin, mutta mulla matalapaine ahdistaa ja valo saa keviämmän olon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi se olla noinkin, mutta mulla matalapaine ahdistaa ja valo saa keviämmän olon.
Ilmeisesti et ole siis vampyyri?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmeisesti et ole siis vampyyri?
Ilmeisesti en tiedä olenko vampyyri 🤔
- Anonyymi
Etsi joku harrastus vaikka
- Anonyymi
Mitä suosittelet? Olen yrittänyt harrastaa, mutta aina jään yksin harrastamaan.
Olen mm etsinyt ja löytänyt kaikki pohjois karjalan geokätköt. No en kaikkia, ehkä 95% Olen ollut myös miiteissä, missä kätköilijät tapaa toisiaan. Lopputulos ei yllätä, sielläkin jäin yksin 🥺
Minulta kai puuttuu sitten kyky sosiaalisuuteen, en ymmärrä. Kun olen yksin, olen yksin, kun olen muiden seurassa, olen yksin. Outoa.
ostin hienon sähköfillarin, canyon neuron, sillä sotken pitkin metsiä, kävin jopa kolilla, latinki riitti hyvin yhteen suuntaan. mutta yksinäistä puuhaa, voi voi
- Anonyymi
Nurmeksessa on paljon yksinäisiä, asialle voisi jotain tehdä kuitenkin.
- Anonyymi
Voisi avata vaikka Nurmeshovin, niin yksinäiset voisivat siellä tavata toisiaan vanhasta muistista.
- Anonyymi
Kannattaa vaikka ensin keikauttaa se oma vene
https://www.youtube.com/watch?v=fewGfeaX8U0
ja olla vähän kapinassa! Sitten miettiä mikä asia on vinksulla ja miten? Yleensä asiat ei ole niin vinossa ettei niitä saisi oikaistua! 🙋🏽♂️ - Anonyymi
Elämä saattaa olla ulkoisesti mallillaan, mutta esim mulla ei ole yhtään oikeaa ystävää. Ei ketään!
Kun työviikko on ohi, hukutan itseni pulloon, sinne ne murheet hukkuu kätevästi hetkeksi. Ei ole muuta!!
Ihan niinku tässä videossa.. hei mä oon ok.. mut laiteaan vinkkupullon lisäksi vielä pari vodkaa.. ja hei, juhlat tulossa, jos tuosta vielä viskipullo ja pari limuviinaa.. ja hei, laita nyt vielä yksi viskipullo vielä lisää. hei hei, ei tässä oon vaan ok ja illanvietto ystävien kanssa 🧙♂️
https://www.youtube.com/watch?v=AIIovpUQiro&ab_channel=MassiveAttackVEVO - Anonyymi
Kyllä joku kaveri aina löytyy, ja se ei ole pullossa. Vaikka kaveri sekin.
Koita ulostaa itsesi, ala vaikka etsimään geokätköjä. - Anonyymi
JÖSSES!
- Anonyymi
Mulla tuli tänään sama fiilis, toimin hoitoalalla.
Kyllä tää o surkeaa, vaikka kuinka haluaisi hoitaa ei vaan voi, ei riitä aika.
Hoitovirheitä jo tulee.
Juttu vaan on niin, että ei voi enää hoitaa! Osaaminen ja halu on, mut ei vaan enää pysty. KUN EI KERKII - Anonyymi
Kauhea on alkoholismisairaus 😗
- Anonyymi
On niitä muitakin, toski alkoholsmi joskus ärsyttää. mutta tauti sekin emmekä voi alkaa asiakkaita valokoimaan, toki prioriseettiä aina tarkoitetaan.
- Anonyymi
Juuri Nusessa läydettiin ihminen, hajusta valitettiin, kalmo oli ollut kämpässä n 4kk ja alkaahan se haista. Kukaan ei ollut häntä kaivannut.
Se on aika surullista 😣 - Anonyymi
Nurmeksessa on paljon pahoinvointia.
- Anonyymi
Poliisi ajoi naisen päälle suojatiellä
- Anonyymi
Joulun lähestyessä pahoinvointi alkaa konkretisoitua teoiksi. Hauskaa joulunodotusta 🤶🎅
- Anonyymi
Joulu on monelle kovaa aikaa, eikä aina ilon juhlaa.
- Anonyymi
Näin on, itsemurhiin tulee aina pompsaus jopulun aikaan.
- Anonyymi
Omaa ahdistusta voinee määritellä niin, että onko muut enemmän -tai vähemmän ahdistuneita.
Pitää sitten pohtia, miten itse osuu tähän kartalle.
Näin ei pitäisi tietenkään tehdä, mutta niin tehdään.
Siksi tehdään ahdistavia elokuvia yms. Puhumattakaan kauheista dokkareista.
Ihminen saa lohtua siitä, kun näkee, että voi vattu, jollain menee vielä huonommin kuin minulla!
Ei se ihmistä ahdistuksessa lopulta jeesaa, et näkee, jollaan menee vielä huonommin.
Mutta voi se mittasuhteita tuoda. Katsoin Netfliksissä olevan keskitysleiri dokkarin, se on niin ylitsevuotavaa, ruumiita tuupataan dosereilla hautoihin, niitä on läjittäin, niitä on paljon. Niitä on uskomattoman paljon, niitä on kuin halkoja pinossa, tuhansia, kymmeniätuhansia!
Luuksi laihtuneita ihmisiä, mitä ei ihmisiksi enää tunnista! Näky on todella irvokasta!
Siinä miettii, että omat murheet on aika pieniä. Mut ei se tietenkään niin mene, mutta silti on siinä se, että todella voi sanoa, että paskemminkin voisi mennä!- Anonyymi
Täällä ei oo totuttu älykkäisiin kommentteihin 😮
- Anonyymi
Muistan dokkarin, se on netikassa vielä, nimi muuttunut. En nyt jaksa sitä kaivaa, laitan kun tulen baarista.
Se ei ole kaunista katseltavaa. - Anonyymi
Ihminen tuppaa vertaamaan aina itseään toisiin.
Ennen koulssakin vedettiin arvosanat ns. gaussin käyrällä. Se oli ihan hyvä systeemi. Hyvää ei saanut helpolla ja oikeasti nelkkuja napsahteli. Itsekkin sain kerran ehdot ja jouduin kesällä opiskelemaan etten jää luokalle.
Oli myös iso virhe lopettaa tasokurssit. Ennen ne jotka halusi oppia ja oli lahjoja, otti laajat kurssit. Ne jotka ei meni suppealla.
Nyt kaikki opiskelu laahaa niiden heikkolahjaisten häiriköinnin ja "oppimisen" tahtiin. Lahjakkaat ja normaalit tunneilla turhautuu kun opetus ei edisty eikä haasta, kun tuneilla vatuloi näitä häirikköjä ja heikkolahjaisia.
Nykyään kaikki päästetään läpi, luokalle ei jätetä eikä niitä 4osia anneta. - Anonyymi
Totta, tuo on kyllä haitta.
- Anonyymi
Opettajana noloa mutta meidän on pakko hyvksyä kaikki.
Jos luulette että luokalle voi jättää täysin kyvyttömän, ei voi.- Anonyymi
Tottakai voi, mutta kun olette vätyksiä.
- Anonyymi
Omaishoitajana kadun että että ryhdyin tähän.
- Anonyymi
En suosittele.
- Anonyymi
Joulun jälkeen Juhannus on vuoden kamalin päivä. Kaikilla on hauskaa, makkarat tirisee rillissä, viini virtaa, kaikki halailee toisiaan on kivaa. Puheensorina pulputtaa.
Yksinäinen ehkä avaa sen pirkkatölkin, laittaa pakastepizzan uuniin ja napsauttaa Netflixin päälle. Kissalle ehkä vähän parempaa evästä.
No, näin se meni tämäkin Juhannus 🤔- Anonyymi
Aikalailla noin se minunkin juhannus meni 🥺
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192490- 1482224
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292152Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201684Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871593Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961516- 2791394
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131379- 1301356