samaa tarinaa kun varhaisemmassa viestissä mutta pitää koittaa uudelleen kysyä:
1989 kaasariCarina ja polttoainetta menee sellaiset 15-20litraa satasella, eli tankillisella pääsee sellaiset 300-400km. Auto automaattilaatikolla ja ollut syyskuun alusta ja juuri ennen myyntiä oli katsastettu.
Itse en ole tällä ajanut kuin muutaman kymmenen kilometriä ja kyydissä ollut muutaman kerran. Hieman olen tutkiskellut autoa, mutta en ainakaan pikatsekkauksella löytänyt mitään. Bensaa ei tihkunut mistään, tankki ja täyttöputki(mitä nyt näkyy auton alta, kurasuojan alla piilossa olevan kuntoa en tiedä).
Ilmansuodatin musta ja tukkeessa kai, paljonko vaikuttaa kulutukseen?, economyvalo palaa kuulemma melkeen aina kun kiihdyttääei, huoltokirjaa ei ole, eli ei mitään tietoa tehdyist huolloista tms, jakohihnan vaihdot oli merkitty opaskirjaan.
Kierrokset tyhjäkäynnillä oli kylmänä noin 1100-1300, lämpimänä siinä 900 paikkeilla, eli ryyppykään ei päälle siis liene koko aikaa...
Apuja tarttis saara :-? vaimokkeelta menee kaikki rahat bensaan :(
CarinaII bensankulutus ~15-20L/100km
5
159
Vastaukset
- a
Kaasariautossa tuo likainenilmansuodatin lisää kulutusta paljon, eli vaihda se nyt aluksi, economy valo on alipainetoiminen, eli mitä likaisempi ilmanputsari sitä enemmän se palaa, eli sekin viittaisi likaiseen ilmanputsariin.
Lisäksi kannattaa varmistaa, että automaatti toimii oikein, ja pitää isoimman vaihteen aina maantiellä kytkettynä. - 20+
Ja varmistaa D-asento, vaimokkeesi voi ajaa vaikka ykkösellä, jos on ajanut manuaalia aiemmin :)
- kaarinaII
ilmansuodatin on vaihdettu, ja myös tulpat. D-asenolla on ajettu. Onkohan kaasarin ilmaruuvi tms. säätö pielessä?
- a(2)
Pysyykö automaatti isoimmalla vaihteella maantiellä? Minkälaiset arvot tulee päästötestistä? Katsastuksessahan tuo pitäisi tehdä? Tai käytä jossain paikassa.
- kaarinaII
a(2) kirjoitti:
Pysyykö automaatti isoimmalla vaihteella maantiellä? Minkälaiset arvot tulee päästötestistä? Katsastuksessahan tuo pitäisi tehdä? Tai käytä jossain paikassa.
ei ole mitään lippuja-lappuja säästyny katsastuksesta tai huolloista, omistajan oppaaseen merkattu hihnanvaihtoja, ostettu juuri katsastettuna, eli läpi on päästöistä mennyt. Automaatista en tiedä, luullakseni pysyy ylivaihteella, kierroksia ei ole niin paljoa että pienemmällä vaihteella menisi... Huomenna pitäisi käydä näyttämässä pakotesteissä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2184280Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k223299Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2611908Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,51347Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast381207Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1581148Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin96855- 63755
- 176730
- 30727