Helpotusta ristiselälle?

ristiselkäkipuinen

Olen kärsinyt ristiselkäkivuista jo parisen vuotta. Aamulla kaikki on hyvin, sitten menen töihin (työskentelen keittiössä) ja olen pystyssä vähintään 8 tuntia päivässä. Kuuden tunnin kohdalla alkaa jo selässä tuntua ja kotiin päästyäni kipu alkaa ristiselässä olla jo sietämätöntä. Särkylääkkeet eivät auta, lihasrelaksantit eivät auta, mikään asento ei ole hyvä, ainoa mikä auttaa on mennä selkä seinää vasten matalaan kyykkyasentoon. Lääkärissä olen käynyt asian johdosta kerran kun kipu oli niin kovaa ettei meinannut enään happi kulkea. Silloin määräsi Panadol 1G ja Sirdalud 4mg. Kummastakaan ei siis apua ollut. Ei oikeastaan minkäänlaista vaikutusta. Lääkäri myös sanoi että selkäkivut häviäisi jos suostuisin ottamaan pari päivää sairaslomaa ja lepuuttaisin selkääni kunnolla. Kyllähän se lepo auttaa, siihen asti kun menen taas töihin.

En tiedä onko tällä yhteyttä mutta viisitoista vuotiaana (olen nyt 25) kärsin toisenlaisista selkäkivuista, joka kerta kun menin makaamaan niin minuutin verran oli sietämätöntä vihlomista selkärangassa.

Voisiko kivut olla seurausta siitä että ala-asteella sain kerran pesäpallomailasta selkääni kun seisoin liikuntatunnilla hieman väärässä paikassa. Muistaakseni selkääni ei silloin tutkittu mitenkään. Eikä myöskään myöhemmin kun koulun terveyden hoitajalle valitin selän vihlomisesta, sanoi vain että selkä toisella luokalla normaalissa koululääkärin tarkastuksessa tunnusteltu eikä silloin huomattu mitään vikaa niin ei siinä sitä voi olla nyttenkään.

Nyt kipu laitetaan vaan työhön tottumattomaksi vaikka sitä olen jo sen pari vuotta tehnyt eikä kivut ole helpottaneet mihinkään suuntaan.

Mikä ihme mahtaa selkääni vaivata ja mistä helpotusta? Tykkään kuitenkin työstäni enkä siitä haluaisi luopua.

2

156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jkhj
    • Epäilen aloittajan tapauksessa nivelmuutoksia lannerangan alueella. Täsmälleen samat oireet oli minullakin. Rtg-kuvissa todettiin myös skolioosi.
      Alaselkäni on silmin nähden liian notko. Kun nikamia koossa pitävät tukikudokset, lihakset ja jänteet ovat liian heikot, kivut ovat jokapäiväisiä.

Lannerangan alueen tukikudoksia itse lähdin kuntouttamaan viimeksi n. 10v. sitten. Se tapahtui lattialla maaten jalat sohvan alla.
      Makuuasennosta istualleen muutama kerta aluksi. Sattuu aluksi, mutta kun pitää näitä harjoituksia joka toinen päivä, alue alkaa vähitellen kiinteytymään.

Harjoitukseen tulee lisää tehoa kun laittaa kädet makuulla ollessa taakse ja nousee siitä polvet koukistumatta istuma-asentoon.
      Viikon parin päästä lanneranka jo tuntuu vahvemmalta.

Arvelen, että nimim. ristiselkäkipuinen tulee oireilemaan ilman omaa selkäjumppaa lopunikäänsä, koska kyseessä saattaa olla alarangan asentovirhettä mukana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      22
      2297
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      87
      1423
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      116
      1218
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1110
    5. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      18
      899
    6. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      249
      831
    7. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      52
      822
    8. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      202
      799
    9. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      17
      792
    10. Mun tuli yhtäkkiä

Ikävä sua❤️...
      Ikävä
      34
      765
    Aihe