Miten yhteys nettiin uudelta koneelta?

Haluu yhteyden

Ostin pienen ja halvan tabletin, DENVER TAC-7018. Ekä pääse alkua pitemmälle.
7 tuuman näyttö, Android 4.

Käyttöohjeissa kerrotaan mitä koneella voi tehdä, mutta ei MITEN!
Eli miten saan koneen löytämään netin? Minulla on puhelimessa Saunalahden nettiyhetys ja lisäksi Saunalahden nettitikku ja DNA:n mokkula.
Missään ei ole ohjetta, mitä täytyy tehdä, olen ihan ymmälläni!
Koneen sain auki ja muutettua suomenkieliseksi, mutta kukaan/mikään ei neuvo "käedstä pitäen", mitä seuraavaksi.
Auttakaa avutonta osaajaa. Normaali tietsikkahomma sujuu ihan tosta vaan, mutta nyt????

34

5787

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eli siis yritätkö saada toimimaan netin siinä wlanin vai mokkulan avulla?

      • Haluu yhteyden

        Kyllä


      • Haluu yhteyden

        Siis molempien. Mulla on puhelimessa mobiililaajakaista, sellainen Saunalahden Mini, mutta se lakaksi toimimasta. Kunnossa on ja maksettu. Mutta en tiedä, mitä mun täytyy edes tehdä, että saisin näkyviin tabletissa kohdan, johon voisin mennä yrittämään yhteyttä.
        Kun laitan mokkulan usb-porttiin, ei tapahdu mitään.
        En osaa mennä eteenpäin.
        Jos osaat neuvoa, olen onnessani!


      • Mokkula tuki ?
        Haluu yhteyden kirjoitti:

        Siis molempien. Mulla on puhelimessa mobiililaajakaista, sellainen Saunalahden Mini, mutta se lakaksi toimimasta. Kunnossa on ja maksettu. Mutta en tiedä, mitä mun täytyy edes tehdä, että saisin näkyviin tabletissa kohdan, johon voisin mennä yrittämään yhteyttä.
        Kun laitan mokkulan usb-porttiin, ei tapahdu mitään.
        En osaa mennä eteenpäin.
        Jos osaat neuvoa, olen onnessani!

        Oletko varma että se tabletti tukee mokkulaa ? Aika harva tabletti pystyy käyttämään mokkulaa, varsinkaan halvemmat.


      • Mokkula tuki ? kirjoitti:

        Oletko varma että se tabletti tukee mokkulaa ? Aika harva tabletti pystyy käyttämään mokkulaa, varsinkaan halvemmat.

        http://www.denver-electronics.com/denver-tac-7018/

        "3g can be used with external 3g dongle (not included) - Needs Linux/android "


      • Kartsa38v
        Haluu yhteyden kirjoitti:

        Siis molempien. Mulla on puhelimessa mobiililaajakaista, sellainen Saunalahden Mini, mutta se lakaksi toimimasta. Kunnossa on ja maksettu. Mutta en tiedä, mitä mun täytyy edes tehdä, että saisin näkyviin tabletissa kohdan, johon voisin mennä yrittämään yhteyttä.
        Kun laitan mokkulan usb-porttiin, ei tapahdu mitään.
        En osaa mennä eteenpäin.
        Jos osaat neuvoa, olen onnessani!

        Minä sain Joululahjaksi Mini Denver tabletin enkä minäkään saa nettiyhteyttä toimimaan.Minullakin kannettavassa Saunalahden Mokkula.Joku väitti että tarvii laajakaistayteyden että toimii.


      • Kartsa38v kirjoitti:

        Minä sain Joululahjaksi Mini Denver tabletin enkä minäkään saa nettiyhteyttä toimimaan.Minullakin kannettavassa Saunalahden Mokkula.Joku väitti että tarvii laajakaistayteyden että toimii.

        Ei tarvitse laajakaistayhteyttä. Helpoiten pääsee ehkä jakamalla yhteys puhelimesta tai ostaa 3G reititin.


      • Pims
        Kartsa38v kirjoitti:

        Minä sain Joululahjaksi Mini Denver tabletin enkä minäkään saa nettiyhteyttä toimimaan.Minullakin kannettavassa Saunalahden Mokkula.Joku väitti että tarvii laajakaistayteyden että toimii.

        No enpä saa minäkään. Minulla on 7 tuuman Denver. En saanut nettiyhteyttä omistamaani miniläppäriinkään. Eikä saa viisaammatkaan. Voi miniläppäriä tosin käyttää ihan muuten vaan. Joku liitin siihen pitäisi olla ehkä.. Dvd soittimessa ei näy tv omalla antennilla, mutta tv-johdolla näkyy. Entinen dvd-soitin särkyi, uudessa en saa näkymään tv:tä. Olipa hyvä, että luin toisten kokemuksia, että en tunne itseäni tosi tyhmäksi....


    • Kertoisitko puhelimesi mallin? Nimittäin siinä voi olla valmiina wlan jako ominaisuus, jonka avulla voit jakaa yhteyden tabletille.

    • Haluu yhteyden

      Mulla on Samsung galaxy minmi, ostettu viime elokuussa. Onko jotain yhteyttä sitten oltava puhelimeen, että saa tabletin toimimaan? Pitääkö mun saada puhelin ja tabletti jotenkin keskenään kytkettyä?
      Joka paikassa oletetaan, että ihmiset tietää nää asiat. Mutta jos on uusi, erilainen vekotin, niin mistä sen voisi tietää?
      Puhelimessa siis toimi välillä nettiyhteys ja sain Englannissa kesällä ihan helposti WiFI-yhteyden isäntäväen salasanoilla.
      Mutta kun en löydä tosta tabletista edes kohtaa, jolla voisi yrittää yhteyttä rakentaa.
      Paketissa (ja myyjän mukaan) pitäisi toimia siis myös mokkulalla, mutta ei tahdu mitään, vaikka laitan mokkulan USB-liitäntään tablettiin.
      Mä olen ihan ymmällä!!!!

    • Jos sinulla on siinä Minissä datapakettiliittymä niin silloin sinun tarvitsee vain kytkeä sen asetuksista wlan jaon päälle ja etsiä sillä tabletilla sen verkon.

      Kyseinen kohta löytyy siis täältä: Valikko->Asetukset->→ Langattomat ja verkot → Yhdist. ja siirr. tukiasema.

      Tämän jälkeen voit halutessasi nimetä wlan yhteyden ja salata se samasta kohdasta. Sen jälkeen laitat wlanin päälle siitä tabletista ja etsit äsken tehdyn wlan verkon.

    • Haluu yhteyden

      Nyt sain jo esiin Android AP ja yhdistetty. Mutta ei futaa vielä.
      Mä luovutan!

      • Kartsa38v

        Taitaa olla aika skeida tää Denverin Minitablet,kun minäkään en saa nettiyhteyttä toimimaan enkä nettii tällä.


    • Haluu yhteyden

      Tänäänkni haronut hiuksia, ei tapahtunut mitään edistystä,
      Miten wlan-yhetys nimetään? Siis onko jo olemassa vai saanko laittaa itse ihan minkä tahansa nimen? Salasanant ietysti keksin itse.
      Miten tabletti tietää, mikä on minun mobiililaajakaistani, eihän se voi noin vaan alkaa toimia????
      En ymmärrä.....:(

    • Wlan yhteyden voi nimetä makunsa mukaan tabletin wlan jako asetuksista. Sinun pitää etsiä sillä tabletilla se itse tehty wlan verkko.

    • Tablet harkinnassa

      Tabletin myyjä kertoi, että ota sim-kortti mokkulasta pois ja laita se tabletkoneeseen. (Toivottavasti sim-kortti on oikeaa kokoa).

      Toimii se kone myös wifillä.

      Mitään en tiedä tuosta asiasta, mutta tuon neuvon sain.

    • Ihan oikein myyjä neuvoi, jos tabletissa on sim-korttipaikka ja sim-korttisi on oikean kokoinen.

      • Tablet harkinnassa

        Kävin puhelinoperaattorilla tutustumassa tableteihin, kai ne osaa neuvoa paremmin kuin sinä.

        Sim-korttejahan on useampia kokoja puhelimissakin, jos et satu tietämään !
        Tässä käyttöohje ko. laitteeseen, sivu 10 (internet/wi-fi). http://www.masterpiece.dk/UploadetFiles/11174/138/TAC-7018_IB_Finnish.pdf

        Kyseessä olevasta laitteesta en tiedä, onko siinä sim-kortin paikka, on nimittäin halpis laite.

        Eikö sinulla ole muuta tekemistä kuin mutu-tiedon jakaminen täällä. Nuku ettet simahda lopullisesti.


      • Tablet harkinnassa kirjoitti:

        Kävin puhelinoperaattorilla tutustumassa tableteihin, kai ne osaa neuvoa paremmin kuin sinä.

        Sim-korttejahan on useampia kokoja puhelimissakin, jos et satu tietämään !
        Tässä käyttöohje ko. laitteeseen, sivu 10 (internet/wi-fi). http://www.masterpiece.dk/UploadetFiles/11174/138/TAC-7018_IB_Finnish.pdf

        Kyseessä olevasta laitteesta en tiedä, onko siinä sim-kortin paikka, on nimittäin halpis laite.

        Eikö sinulla ole muuta tekemistä kuin mutu-tiedon jakaminen täällä. Nuku ettet simahda lopullisesti.

        Parempi kysyä näin että eikö sinulla ole muuta tekemistä kuin kommentoida minun viestejä?


    • rok

      soita maahantuojalle Inbound Finland Oy

    • PPR

      Denver vaatii USB-liitäntään OTG (On-The-Go) adapterin. Hae jostain nettikaupasta, niin löydät helposti alta 10 €:lla.
      Tällaista tämä on, kun ei ole kunnon ohjeita!

    • iPad-

      Tästä se nähtiin, ettei kannata ostaa Android-tablettia. Ainoa oikea iPad, niin ei olisi tällaista ongelmaa tullutkaan. Toinen on helppokäyttöinen, toisesta ei ota pirukaan selvää.

      • PPAP2

        joopa joo... eiköhän tuossa ollut kyse siitä, etteivät kaikki kertakaikkiaan ole sinut teknisten laiteiden kanssa..


    • Ostinko paskaa

      Sama vika rahikaisella...Denver TAQ-80053 tabletilla. Ei löydä mokkulaa (vaikka on ko välipiuha) eikä toistakaan Wifi laitetta. Kysyy kyllä salasanan ja näyttää yhteyden mutta ei yhdistä?? Nuo toimivat kyllä läppärissä että niissä ei ole vikaa. Neuvokaa viisaat mitä pitää tehdä.
      P.S olen resetoinut laitteen, ei auta..

    • Mokkula ei toimi suoraan usb piuhalla Android tabletissa vaan se voi vaatia roottauksen.

      Mutta taas wlanin pitäisi toimia kun yhdistää omaan verkkoon ja kirjoittaa oikein salasanan.

      • ostinko paskaa

        ok mutta selitätkö ääliölle mikä on roottaus? Niin minukin mielestä pitäisi mutta ei vaan vörki...kirjoitusteksti on suomi kohdassa..


    • Roottaus: http://wiki.androidsuomi.fi/Mitä_roottaminen_tarkoittaa

      Eli sillä puretaan suojaukset ja käyttäjä saa "pääkäyttäjän" oikeudet.

      Mitä suojausta käytät wlanissa? Jotkut tabletit eivät välttämättä tue WPA2 suojausta.

      • ostinko paskaa

        Juurikin tämä suojaus kyseessä..


    • Silloin kokeile vaihtaa se huonommaksi kuten WPA tai Wep jos mahdollista.

      • ostinko paskaa

        Ja se taphtuu miten?


    • Wlan reitittimen asetuksista.

    • wifi-mokkula

      Kaupasta saa wifi-mokkuloita sillä saa suoraan jaettua monelle koneelle joissa on wlan yhteys

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      181
      31422
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      247
      20156
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      415
      10425
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6515
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      26
      4528
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      190
      3947
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      64
      3931
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1577
    9. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      94
      1439
    10. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      50
      1369
    Aihe