Koulunlykkäys ainoana vaihtoehtona...

En tiedä onko tämä oikealla palstallakaan, joten anteeksi tietämättömyyteni! (olen uusi täällä suomi24)Kuitenkin, haluasin kysyä heti näin alkuun, että onko täällä saman kokeneita opiskelijoita?Olen siis 16-vuotias tyttö etelä-savosta, joka muutti tänä syksynä kuopioon opiskelemaan. Minulla on ollut masennus jo suunnilleen alakoulun kuutosluokasta lähtien, takana koulukiusausta, isän alkoholismi, useita osastojaksoja jne. Ysiluokan loppu oli erityisen hankalaa aikaa mielenterveydellisistä syistä, mutta lähdin kuitenkin mieluummin isompaan kaupunkin opiskelemaan kuin olisin jäänyt pienelle kotipaikkakunnalle. Olen siis aina ollut hyvin yritteliäs ja ahkera, täydellisyyden tavoittelija. En ole sitä tyyppiä joka jää (vapaasta tahdostaan) makailemaan sängyn pohjalle, sillä minusta se on huonoin mahd. vaihtoehto...

Anyway, Olin kesällä todella innoissani uudesta koulusta ja opiskelija-elämästä, mutta masennus jatkui silti syksyllä pahentuneena, ja jouduin taas osastolle. Nyt sitten tuli sellainen päätös että kouluani lykätään vuodella, siis alottaisin saman koulun ensi syksynä uudestaan. Ennen opiskelujani ei ole lykätty enkä ole edes saanut helpotusta tms. Joten olen pettynyt itseeni, mutta toisaalta muuta vaihtoehtoa ei voinut oikein ajatella koska pitkään jatkunut masennus on laskenut toimintakykyni niin alas... Eli siis, mitä kaikkea välivuotena voi tehdä? Millä tavoin saisi pidettyä edes ne viimeiset motivaation rippeet yllä? Mitä te teitte välivuotena? Jos uskallat kerro myös mikä sai päätymään tälläiseen ratkaisuun. Kiitos jo etukäteen! : ) (lukisin mielelläni vain oikeita komentteja, enkä herjoja tms, kiitos.)

0

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

        Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
        Maailman menoa
        591
        4091
      2. Muuttaisiko viesti mitään

        Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
        Ikävä
        48
        3428
      3. Valpuri Nykänen elokapina

        Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
        Maailman menoa
        66
        2979
      4. Jos sinulla kiinnostaisi

        Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
        Ikävä
        38
        2911
      5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

        Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
        Ikävä
        19
        2244
      6. Jospa me nähtäisiin

        Sinne suuntaan menossa🤣
        Ikävä
        32
        2181
      7. Se että tavattiin

        Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
        Ikävä
        12
        2107
      8. Elämä jatkuu

        Onneksi ilman sinua
        Ikävä
        29
        1945
      9. Oot pala mun sielua

        Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
        Ikävä
        17
        1940
      10. Hei T........

        Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
        Suhteet
        47
        1889
      Aihe