Nuorelle kissalle virikkeitä.

hyppymyyrä

Hei.
Isälläni on kissa, kolme vuotias leikattu poikakissa. Kissa on yleensä kesällä ulkona jolloin itse keksii tekemisensä. Mutta mitä kissalle voisi järjestää sisällä? Kissa ei juurikaan kissanleluista välitä erikoisemmin, niin mitä voisin keksiä kissalle?

Mikä on kissalle "palkkioherkkua"? Mitä voisi antaa palkitsemiseen.
Voiko kissa oppia temppuja? kertokaa omia vinkkejänne.

Ja voiko kissalle tehdä agilityratoja? Tunnelin, pienehkön esteen?

9

128

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10+4

Mistä kissa innostuu tai minkä kissa kokee palkkioksi on kovin yksilökohtaisia. Meillä toisen kissan ehdottoman paras palkkio on rapsutukset ja silitykset kun taas toisella toimii katkaravut, kuivattu liha tai leikki.

Jos kissa ei juuri leikistä välitä voi kokeilla esimerkiksi raksujen piilottamista nurkkiin ja koloihin tai esim. tyhjään wc-paperirullaan, jonka kylkeen on tehty kolo ja päät tukittu. Kissalle voi opettaa temppuja istumisesta ja tassunannosta lähtien ja agilityakin voi tosiaan kissan kanssa kokeilla. Monet kissat rakastavat myös pahvilaatikoita, joista voi rakennella kissalle kaikennäköistä tutkittavaa.

Mitä leikkimiseen tulee, niin joskus saattaa myös olla, että kissaa kiinnostaa vain tietyntyyppiset lelut. Meillä vanhempi kissa ei innostu mistään muusta kuin naruista ja höyhenkepeistä, joten leikittämistäkin kannattaa kokeilla eri tyyppisillä leluilla. :)

• Millaisia leluja kissoilla on?Oletko koittanut aktivointipalloa?Jotain namia sinne sisään ja eiku menoks.

• hyppymyyrä

Mutta mitä herkkua sinne voisi laittaa? Eikö Kissanminttu ole vastustamatonta, kissojen mielestä? Voisin värkätä kissalle virikettä kuten agilityä, ja kokeilen opettaa temppuja. Mutta oppiiko jo kolme vuotias kissa vielä temppuja? Tietysti riippuen yksilöstä, mutta onko mahdollista enää? (:

• Tätä keskustelua tulen seuraamaan suurella mielenkiinnolla, koska minulla on sama ongelma kuin aloittajallakin. Meillä on vajaan vuoden vanha maine coon tyttö; se on sisäkissa, mutta sillä on melko iso ulkohäkki jossa kaksi isoa kiipeilypuuta. Mutta tuo virikekysymys sisätiloissa on ollut harmina meilläkin. Neitiä eivät oikein mitkään lelut kiinnosta. Minullakin oli käsitys että kissanminttu olisi vastustamaton tarjous, joten ostin sille pienen kissanminttupussukan. Tulos oli lyhyt nuuskaisu ja kylmä hylkäys. Sen jälkeen se ei edes katsonut sinne päin. Pahvilaatikoissa se jaksoi rymistellä jonkin aikaa, mutta se kyllästyi niihin vajaassa kahdessa viikossa.

Namilelut eivät toimi, koska talossa on myös koira joka syö mieluummin kissan eväitä kuin omiaan.

Kiipeilemään se kyllä pääsee sisälläkin, ja hyppimään tasoille siellä täällä, mutta tuntuu kuin se kaipaisi jotakin muutakin, en vain tiedä mitä. Se tykkää kyllä jahdata esim naruja, jos joku vetää niitä pitkin lattiaa, mutta mitkään sellaiset lelut mitkä vaatisivat itsenäistä leikkimistä, eivät kelpaa, eikä minulla ole aikaa leikkiä sen kanssa koko päivää.

Joten ideoita kaivattaisiin täälläkin.

• hipsu491

eräs työkaverini ost zoo plussasta tuon atkviontilelun http://www.zooplus.fi/shop/kissat/lelut/aktivointilelut/142657 kissoileen kissat ovat tykäneet kissoista toinen oli aiemmin nirso lelujen suhteen mutta tuosta innostui heti .jopa vanhakin kissa innostui leikimään hauskinta on kun molemmat innostuvat leikimään tuolla lelulla.

• Tuollainen saattaisi jopa toimiakin. Täytyypä alkaa katsella.

• greigxxx

www.facebook.com/aCatliCat

mahtavia tuotteita!!!

• shaibaaaa

Täh ?
        Tuollahan on pelkkää paskaa !

• greixxx

Shaibaaaa, älä viihti olla tuollainen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      24
      6963
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      28
      4428
    3. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      34
      3256
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      182
      3105
    5. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      10
      2078
    6. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1754
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      154
      1684
    8. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      147
      1632
    9. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1618
    10. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      23
      1582
    Aihe