lintsannut? No, nyt tekisi mieli pistää nämä lääkärit syytteeseen kun antavat tuollaista tietoa julki syytellen potilaitaan kun kyse on heidän ammattitaidon tuloksista. Jos tahallaan antaa lomaa terveelle ja sitten syyttää heitä niin kyllä on lääkärissä vika.
Olen nimittäin tosi vihainen karenssiehdotuksesta.
Todella sairaille se on vakava paikka ja on väärin pistää heidät kärsimään sillä he ovat juuri niitä jotka joutuvat sairastamaan vaikka kaikki päivät olisivat pois palkasta, se on heille pakkotilanne jos meinaavat edes jonkinlaisen yleiskunnon säilyttää.
Lintsarithan vain menee töihin sen sijaan että lintsaisivat jos kerran luvatta pois ovat olleet, nämä 130 000 siis.
Ristiriitaista on, päiväkodissa pistetään lapsi kotiin kun kipeä koska ei kykene toimimaan päivärytmin mukaan, toista on aikuisen maailmassa? Siellä on vain lakisääteiset tauot, siellä on tartuntavaara kuten päiväkodissakin, kaverit vihasia kun pärskit siellä, vihasia kun jäät kotiin ja et edes aavista onko lääkäri oikeasti sitä mieltä että olet sairas kun antaa sen sairasloman, sehän voi valehdella vaikka on valalla ammatissaan.
Nyt tahdon julki kaikki ne lääkärit jotka ovat rikkoneet ammattietiikkaansa!!!!
Eipä tässä nyt kerralla edes kaikkea mitä tulee mieleen asian tiimoilta, olen niin tuohduksissakin että hyvä kun näppäimet kestävät painallukseni :)
vai 130 000
35
154
Vastaukset
Niin. sekin jäi, kun tuntee olonsa tosi kurjaksi ja heikoksi niin millä perkuleen todisteilla sitten taistelet siitä jos lääkäri väittää että no joo, annan sulle lintsarille sairaslomaa mutta kyllä sinä mielestäni et sairas ole.
Muutenkin puhutaan arvauskeskuksista etteivät löydä sairauksia ja toisia jopa kuolee hoidotta kun on väärä diagnoosi tai ei löydetä syytä.
Mutta kun syyttelyn linjalle on lääkäritkin lähteneet lehden otsikon mukaan niiin
jotain on tehtävä asian eteen potilaidenkin.
Itse en ole joutunut vielä paljonkaan poissa olemaan töistä mutta vaara vaanii kokoajan enemmän ikääntyessä ja on loukkaavaa nuo asenteet kertakaikkiaan.- Sibone*
Tässä kun puhut ikääntymisestä, sitähän se on itsekullakin, koko ajan.
Oikeestas vasta viimeaikoina on tullut joskus mieleen, kun aloitteli työelämässä, nuorena.
Muistuu mieleen monta henkilöä, jotka oli eläkkeellä.. kuka selästä, kuka kädestä.. Elivät mun mielestä normaalia elämää, en muista koskaan kuulleeni heidän valittaneen mitään kipuja mistään.
En tiedä eläkkeiden määrää, tai sitä, miten paljon kipulääkkeitä.
Enkä mä heitä syyllistä, mutta oletan, että aikoja sitten on "päässyt" eläkkeelle nykyiseen verrattuna paljon paljon helpommin.
Lainausmerkeissä "päässyt".. Läheskään kaikki ei edes haluaisi pois työelämästä ennen aikojaan! Sibone* kirjoitti:
Tässä kun puhut ikääntymisestä, sitähän se on itsekullakin, koko ajan.
Oikeestas vasta viimeaikoina on tullut joskus mieleen, kun aloitteli työelämässä, nuorena.
Muistuu mieleen monta henkilöä, jotka oli eläkkeellä.. kuka selästä, kuka kädestä.. Elivät mun mielestä normaalia elämää, en muista koskaan kuulleeni heidän valittaneen mitään kipuja mistään.
En tiedä eläkkeiden määrää, tai sitä, miten paljon kipulääkkeitä.
Enkä mä heitä syyllistä, mutta oletan, että aikoja sitten on "päässyt" eläkkeelle nykyiseen verrattuna paljon paljon helpommin.
Lainausmerkeissä "päässyt".. Läheskään kaikki ei edes haluaisi pois työelämästä ennen aikojaan!Nuorenahan meidän ikäiset oli ikäloppuja, nyt ei halua ajatella niin.
Meillä erilainen ympäristö sillä minä taas näin taistelua että pääsisi eläkkeelle mutta kaikki eivät päässeet vaan kituivat kuoliaaksi ennen kuin oltiin sitä mieltä ettei enää työelämään.
Oli myös niitä jotka tahtoivat eläkkeelle aiemmin.
Kyllä minä olen valittavia kuullut, itse heidän joukossaan kun puhun oireistani, sitähän kai tarkoitat.Mutta se on hyvä jutella että tietoa saa lisää,voi myös vaihtaa niistä mielipiteitä . Nykyään oireista puhuminen tavoittaa useamman johtuen internetin yms. suomista mahdollisuuksista se kannatta ottaa huomioon.
En pidä kovin suurena paheena ikävämmästäkin puhumista, poliitikothan toivat tämänkin aiheen esiin, kyllä muillakin on oikeus ottaa kantaa.
Nykyään varsinkin kun on työnhakijoita enemmän kuin töitä, ei pitäisi olla kamala paikka jos sairaampi on eläkkeellä ja se terveempi töissä?
Muutenkin joskus ajattelee kun tekivät paljon ruumiillista työtä mutta eivät käyneet missään jumpissa tai salilla kuin harvat ja silti olivat paremmassa kunnossa kuin moni meistä nykyisin. Nekin jotka työkseen liikkuvat, sairastelevat jäsenistään enemmän tai vähemmän, harmin paikka sillä kipu ei tunnu hyvältä, ei ennen tuntunut eikä tunnu nykyisinkään.
Näistä voisi jauhaa iät ja ajat ja paljon eri mielipiteitä on asian tiimoilta.
Koska sairas on sairas niin kai asiaan suhtautuminen riippuu omasta lähestymistavasta asiaan.
Jos puolikuntoisena ollaan töissä niin jatkovuosina näkee mitä se on tehnyt ihmiselle ja sen elimistön ja mielen sietokyvylle.- Luuseri
Lääkärin mielestä on turha sairasloma jos hänen ei näe syytä töistä poissaoloon. Ei kuitenkaan uskalla sitten olla kirjoittamatta saikkulilappua koska jos kuitenkin jotain sattuu niin hän olisi mahdollisesti syytteessä hoitovirheestä.
Huvittavia nuo lääkärissä käynnit joskus. Kävin lääkärissä ihan oikean diagnosoidun sairauden takia. Lääkäri sitten kysyy jotta miten olet saanut nukuttua, on oleellista tämän sairauden hoidon kannalta että saa nukuttua, valvominen lisää oireita. Kun sitten kerroin että kivut valvottavat öisin ja että voisiko hän kirjoittaa Panadolista 100kpl:n reseptin ettei jatkuvasti tarvitse 30kpl:n pakkauksia hakea hän suuressa asiantuntijan viisaudessaan loihe lausumaan jotta täällä käsitellään vain yksi vaiva ja tuota asiaa varten täytyy varata uusi aika. Hoksasi vissiin tyhmyytensä hymystäni ja sanan puhumatta kuitenkin kirjoitti reseptin. Sairaslomaa en pyytänyt eikä hän sitä tarjonnut.
Saa siinä sitten ihmetellä että lääkäreille ei ole aikoja jos tuonkin reseptin hakemista varten olisin tarvinnut erillisen ajan lääkärille :)) Luuseri kirjoitti:
Lääkärin mielestä on turha sairasloma jos hänen ei näe syytä töistä poissaoloon. Ei kuitenkaan uskalla sitten olla kirjoittamatta saikkulilappua koska jos kuitenkin jotain sattuu niin hän olisi mahdollisesti syytteessä hoitovirheestä.
Huvittavia nuo lääkärissä käynnit joskus. Kävin lääkärissä ihan oikean diagnosoidun sairauden takia. Lääkäri sitten kysyy jotta miten olet saanut nukuttua, on oleellista tämän sairauden hoidon kannalta että saa nukuttua, valvominen lisää oireita. Kun sitten kerroin että kivut valvottavat öisin ja että voisiko hän kirjoittaa Panadolista 100kpl:n reseptin ettei jatkuvasti tarvitse 30kpl:n pakkauksia hakea hän suuressa asiantuntijan viisaudessaan loihe lausumaan jotta täällä käsitellään vain yksi vaiva ja tuota asiaa varten täytyy varata uusi aika. Hoksasi vissiin tyhmyytensä hymystäni ja sanan puhumatta kuitenkin kirjoitti reseptin. Sairaslomaa en pyytänyt eikä hän sitä tarjonnut.
Saa siinä sitten ihmetellä että lääkäreille ei ole aikoja jos tuonkin reseptin hakemista varten olisin tarvinnut erillisen ajan lääkärille :))Kipeänä ei aina jaksaisi sitä rumbaa mikä on todistusten ja soittelujen kanssa.
On tosiaa ollut varmaan siinä miettimistä että halloota lääkäri, hoidetaanko nyt kaikki kerralla :)
Varsinkin kun samaan asiaan liittyy.- Luuseri
vantaannainen kirjoitti:
Kipeänä ei aina jaksaisi sitä rumbaa mikä on todistusten ja soittelujen kanssa.
On tosiaa ollut varmaan siinä miettimistä että halloota lääkäri, hoidetaanko nyt kaikki kerralla :)
Varsinkin kun samaan asiaan liittyy.No näi. Itse ensin kysyy et miten olet saanut nukuttua ja sit kun sanon jotta kivut valvottaa. hän siihen jotta se on ihan eri vaiva et heil ruukataan aina yksi vaiva kerralla käsitellä. Pukkas pikkasen hymyä ja hoksas varmaan itsekin kun sitten sanan puhumatta lykkäsi tulostimesta resehtiä tulemaan :). Et saahaanhan sitä yhden vaivan taktiikalla jonot tukkoon :))
Henkensä kaupalla Terveyskeskusissa käydään, ellei ole ihan "normivaiva"...
Ystävättäreni ramppasi koko kevään ja alun kesääkin valittamassa oireitaan - meni sitten yksityiselle, joka otti tarvittavat kokeet.
MUNUAISSYÖPÄ!
Kaikilla ei ole varaa teettää yksityisellä kalliita kokeita - onneksi ystävättärelläni oli.
Ennusteensa ei ole kuitenkaan paras mahdollinen, kun diagnosointi viivähti yli puolella vuodella.vantaannainen kirjoitti:
Nuorenahan meidän ikäiset oli ikäloppuja, nyt ei halua ajatella niin.
Meillä erilainen ympäristö sillä minä taas näin taistelua että pääsisi eläkkeelle mutta kaikki eivät päässeet vaan kituivat kuoliaaksi ennen kuin oltiin sitä mieltä ettei enää työelämään.
Oli myös niitä jotka tahtoivat eläkkeelle aiemmin.
Kyllä minä olen valittavia kuullut, itse heidän joukossaan kun puhun oireistani, sitähän kai tarkoitat.Mutta se on hyvä jutella että tietoa saa lisää,voi myös vaihtaa niistä mielipiteitä . Nykyään oireista puhuminen tavoittaa useamman johtuen internetin yms. suomista mahdollisuuksista se kannatta ottaa huomioon.
En pidä kovin suurena paheena ikävämmästäkin puhumista, poliitikothan toivat tämänkin aiheen esiin, kyllä muillakin on oikeus ottaa kantaa.
Nykyään varsinkin kun on työnhakijoita enemmän kuin töitä, ei pitäisi olla kamala paikka jos sairaampi on eläkkeellä ja se terveempi töissä?
Muutenkin joskus ajattelee kun tekivät paljon ruumiillista työtä mutta eivät käyneet missään jumpissa tai salilla kuin harvat ja silti olivat paremmassa kunnossa kuin moni meistä nykyisin. Nekin jotka työkseen liikkuvat, sairastelevat jäsenistään enemmän tai vähemmän, harmin paikka sillä kipu ei tunnu hyvältä, ei ennen tuntunut eikä tunnu nykyisinkään.
Näistä voisi jauhaa iät ja ajat ja paljon eri mielipiteitä on asian tiimoilta.
Koska sairas on sairas niin kai asiaan suhtautuminen riippuu omasta lähestymistavasta asiaan.
Jos puolikuntoisena ollaan töissä niin jatkovuosina näkee mitä se on tehnyt ihmiselle ja sen elimistön ja mielen sietokyvylle.Ei tää kohdistunut millään tavalla sinuun!
Yleisesti ottaen karenssiehdotuksen vastaisuus oli ymmärtääkseni avauksen pääasiallinen aihe. En huomannut kummempaa vaivojen valistusta.. vaan, ettet ole joutunut olemaan paljoa pois töistä vielä.. en lue läheskään kaikkea, ja enimmäkseen käväisen vaan tällä 50 :lla.
Niin hyvin yleisellä tasolla kerroin nuoruuteni muistoista, eläkkeellä olevista ihmisistä.
Ja tuo määrä ihmisiä on tosi tosi pieni suhteutettuna koko kansaan.
En tiedä, pätkiikö muistini; muttei oo kuvaa, että oisin koskaan nuorena ajatellut kenenkään olevan vanha, saati ikäloppu.
Mutta näillä vuosin tulee joskus mieleen, kuinka nuori (ja usein fiksu) joku on..:)Minea44 kirjoitti:
Henkensä kaupalla Terveyskeskusissa käydään, ellei ole ihan "normivaiva"...
Ystävättäreni ramppasi koko kevään ja alun kesääkin valittamassa oireitaan - meni sitten yksityiselle, joka otti tarvittavat kokeet.
MUNUAISSYÖPÄ!
Kaikilla ei ole varaa teettää yksityisellä kalliita kokeita - onneksi ystävättärelläni oli.
Ennusteensa ei ole kuitenkaan paras mahdollinen, kun diagnosointi viivähti yli puolella vuodella.surullista kuin hukkuva apua huutaisi ja se auttaja "kuulematta" ohittaisi.
- clhein
Olisi kai siihen IL:n otsikkoon mahtunut vaikka pienellä;
"..ja pari miljoonaa ei hakenut saikkua"
Iltapäivälehtien on jostain revittävä ne jutut, jos ei mitään hurjaa
tapahdu, sitten tehdään uutisia ;)Siltä usein tuntuu. Vaikeaa on käsittää sekin että lääkärit ovat itse kuulemma kertoneet että turhia sairaslomia on,heidän luo sitten pitäisi tauteineen mennä ja vielä luottaa!
Toki tällä haetaan vaaleja ajatellen ääniä , tiedän sen, vedotaan säästöihin ja lintsareiden kiinniottoon.
Ihmistuntemus on kyllä hyvä kun uutisia tehdään, tekijät ja kalastelijat tuntevat ihmisluonnon ja miten sen saa toimimaan tietyllä tavalla noin suurinpiirtein, silti se harmittaa.
- ...
Jaa.
Tollasta uutisointia en ollutkaan hokannut. Asiassa on jotain mätää, jos lomia kirjoittavat lekurit heittelevät arvauslukuja kehiin. Useissa työpaikoissa voi olla kolmekin päivää pois pelkällä ilmoituksella, ilman todistusta. Lekureita kai keljuttaa, että ihmiset voi ite ottaa lyhyen sairiksen, ilman, että lekuri saa palkkaa paperin kirjoittamisesta. se syy rutinalle, se mun mielipide.
=DW=Käytännössä tuskin monikaan on ilman todistusta poissa jo senkin takia että tulee turhaa kyräilyä.
- tiinaex...
tekstissähän lääkärit just sanoivat ettei tarvitse aina olla kuumetta että on oikeutettu sairauslomaan jos on todella kova räkätauti ja vaikka kurkunpään tulehdus eikä pysty puhumaan ja jos on työssä pakko puhua niin eihän sillon voi töitä tehdä ja jos ihminen on todella sairas niin tuskin siinä tapauksessa miettii onko ensimmäinen päivä palkaton vai ei ja kyllä mun mielestä päiväkoti ja työpaikka on ihan eri juttu päiväkodissa todella mennään päivärytmin mukaan eikä siellä ole henkilökuntaa hoitamaan sairasta lasta aikuisten maailmassa niinkun kirjoitit aina joku pärskii ja yskii kuka minkäkin takia sitäpaitsi lehdessähän puhuttiin turhista poissa oloista ja jos ihminen on niin sairas ettei jaksa tehdä töitä niin sillon pitää mennä lääkäriin samassa tekstissähän oli myös asiaa siitä että suru ei ole sairaus eikä läheisen ihmisen kuolema oikeuta sairauslomaan se on sovittava työnantajan kanssa aikanaankun olin töissä vieraalla muistan ne kaksi kertaa kun mulle läheinen ihminen kuoli soitin silloin työnantajalle ja sovittiin että olen pois ja teen myöhemmin ne tunnit sillon se oli mahdollista toiden vaihtoehto olis se että ne olis otettu palkasta pois mutta ei tullu kyllä mieleenkään että olisin mennyt noissa tapauksissa lääkärille enhän ollut sairas.
Sitä minäkin että sairastaessa kotona ja terveenä töissä. Päiväkoti on mielestäni verrainnollinen työelämään, molemmissa sairastavan on parempi pysyä kotona jotta ei tartuta muita ja koska ei kykene päivän rytmiin ja on otettava huomioon myös jälkitautien riskit. Lääkärintodistusta vaaditaan lähes kaikkialla heti.
Ja lääkärin tulee sitä antaessaan olla vilpitön ja potilaan etua ajatteleva toipumiseen tähdäten, pitää vielä katsoa lääkärinvala tuolta kunnolla uudelleen.
Myös suru ja mielen lasku on sairaus, masennuksenkin vuoksi on paljon eläkkeellä, hyväksy nyt vain se tosiasia että myös mieli voi hoitamattomana ja pahojen kokemusten kautta sairastua, perintötekijätkin voivat vaikuttaa alttiuteen.
Jos taas siitä syntyy poru työkavereiden kesken tai työnantajien tai lääkärien tai poliitikkojen että läheisen kuolema voi järkyttää mielen niin ettei kykene keskittymään työhön tms. niin siteen kyllä ei puhuta enää mielestäni ihmisyydestä. Julkisestikin on jopa otettu osaa esimerkiksin näihin kouluampumisten uhrien läheisten terapia-apuun, se on tiedostettu.
Se että läheisen henki viedään tappamalla tai että sen yli ajaa joku tai se itse aiheuttaa kolarin ja kuolee tai sairastuu kuolettavasti syöpään tai... nämä kaikki ovat aika rajuja elämänmuutostilanteita joita ei aina ihminen jaksa oireilematta kantaa. Vain harvoin siitä selviää päivällä. Onko sinulta kuollut lapsi tai aviomies että voisit jotenkin miettiä miltä menetys voisi tuntua?
Nämä asioita joihin ei mielestäni tule kivirekeä raskaammaksi enää lastata.
Mutta sitten ne jotka on luvatta poissa, niistä tulee keskustella ihan erikseen eikä niihin ottaa mukaan sairaita ja sairaslomia, rankaisua.
Mä ainakin karehduin sen lääkärin sanoista joka sanoi, et ihmiset huijjaa lapsen sairastumisella.
Silkkaa pskaa, ainakin omien lasten kans, piti joka kerta mennä neuvolaan hakeen lapsen sairastumisesta todistus työnantajalle...
Muistan kerrankin kun neuvolan hoitaja sanoi et ei tää laps ole kipee, mun piti sanoo et kai se nyt on kipee, kun mun piti töistä lähtee pois sen takia et lastentarhasta soitettiin ja sanottiin et pitää hakee pois.
Et sillon sitä noottia siine tarhan suuntaan, mut mä tartten todistuksen työnantajalle et laps on kipee...
Tiedä sit, halusko ne siel tarhassa vaan päästä lapsista eroo, et vapaapäiväJoo se on loukkaavaa mielestäni myös että lasten kautta aletaan painostamaan.
Kyllä on kamalaksi mennyt maailma kun jo sairastakin kadehditaan.
Lapsetkin revitään mukaan häpeälliseen toimintaan, yök!!
- Rattus sp.
Vaikea uskoa tuota määrää. Tänäänkin on ollut pientä kuumeilua, mutta aion mennä huomenna töihin. Kuitenkin niin, että välttelen omassa työhuoneessani työkavereita ja enkä aio käydä taukotilassa. Hoitelen asioita tietokoneen välityksellä ja puhelimella.
Viimeeksi monia vuosia sitten olin sairaslomalla tilanteessa, jossa minulle oli keuhkoputkentulehdus ja 50 arvoa ylöspäin mentäessä olisin joutunut sairaalaan keuhkokuumetapauksena.Niin, sairaslomia on ainakin minun työpaikallani aika ajoin mutta oikeastaan se on senlaatuinen työpaikkakin että siellä tulee tietyntyyppisiä sairaslomia.
Sinun työsi on istumatyötä jossa ei tarvitse olla työssä ihmisjoukkojen seassa esim.asiakaspalvelussa , et myös tee raskaampaa ruumiillista työtä jossa fysiikalta kysytään aikatavalla jotta hommat hoituu.
Eri ammateissa on eri tilanteet, sankareita olkoon ketkä ovat lähes sairaslomitta työuransa läpivieneet, mutta rikollisiksi en nimitä niitä jotka joutuvat olemaan enemmän pois tai jotka vaativat tukea kyetäkseen olemaan töissä.
On hienoa jos saa olla terve. On hienoa jos saa olla kaunis.
En myöskään hylkää niitä joiden henkinen tasapaino järkkyy ja ovat siksi sairaslomalla.
Minun kuvitelmani paremmasta huomisesta sisältää inhimillisempää otetta toisiimme ja itseemme.
Meitä raihnasia ikääntyviä työläisiä on niin paljon liikaa, ja siksi ne yrittää tappaa meidät työllä.
No ihan oikeesti, en kyllä tiedä noita sairasloma käytäntöjä, kun itse olen ollut sairaslomalla olen ollut sairaalassa leikkauksissa ja se saikku on annettu sieltä. pyysin vielä et jos sais vaan kaksi viikkoa, niin väkisin tukittii kuukausi. Sama silmäleikkauksen jälkeen, yritin sanoa et jos pelkkä viikko riittäisi, tungettiin väkisin useita viikkoja. Ja työnantaja kyllä sanoi ettei hänelle maksa enenpää ku viikon palkan verran vaik olisin kaksi kuukautta. Itsehän me ne sairaspäivärahat maksetaan...mulla ainaskin lukee tilinauhassa jotain että, sairasvakuutuksen päivärahamaksu 0,82% sisältyy ennakonpidätysprosenttiin...
Ja noista 130 00 lintsaavasta arvelen että jos ne on sellaisia jotka saa itse kirjoittaa itselleen saikkua. En ole varma mut luulen et kaupungin virassa olevat vissiin saa itse kirjoittaa saikkua itselleen kolme päivää....ehkä olen väärässä.- Luuseri
Joissain työpaikoissa saa olla omailmoitusjärjestelmällä pois töistä tiettyjen määrättyjen sairauksien vuoksi kolme päivää, sika-influensan aikana päiväluku nostettiin viiteen. Uskon että tätä kolmen päivän mahdollisuutta käytetään myös "väärin".
Luuseri kirjoitti:
Joissain työpaikoissa saa olla omailmoitusjärjestelmällä pois töistä tiettyjen määrättyjen sairauksien vuoksi kolme päivää, sika-influensan aikana päiväluku nostettiin viiteen. Uskon että tätä kolmen päivän mahdollisuutta käytetään myös "väärin".
Jep niin oon käsittänyt. Ja nyt me rehelliset työläset joudutaan heidän takia kärsimään. En tiedä mitä tuollaiset työpaikat ovat, kuin se kunta, jotain isoja firmoja kait?
Mulla on työnantajat lääkäreitä, joten mulla ei ole huolta, työnantaja hoitaa jos tulee pipi. Terve olen ollut ja mitään yhden -viiden päivän lomia en ole tarvinnut, vaan sit enemmän kerralla.Ole tyytyväinen että sinut väkisin määrättiin pitämään ne lomat senpituisina.
Usein kun rasittaa ennenaikojaan leikattuja paikkoja, mitätöi hyvän leikkaustuloksen ja se on usein peruuttamatonta. Tuttuni (potevia piisaa..) oli polvileikkauksessa ja meni liian aikaisin töihin kun oli niin tarpeen ja pilallehan se leikattu polvi meni eikä sitä enää uudelleen voitu leikata ja kaikenlisäksi se ei kestänyt sitä rääkkiä kauhean montaa vuotta vaan eläkkeelle joutui aiemmin kuin oli tarkoitus, kiire ja tarve loppui siihen.
Sepä se tuossa raihnaisuudessa on että kun tätä ikää pukkaa niin alkaa tulla vuosi vuodelta rankemman tuntuiseksi, harmi.
Aiemmin ajatteli että teen sitä ja tätä kun eläke koittaa, nyt alkaa hieman
jo jyskyttämään ajatusta että saisipa tehdä sitä ja....Luuseri kirjoitti:
No jos se noista on kiinni niin miksi laajasti koetetaan asiaa hoitaa kun
kerran ainoa toimenpide on että tuo omailmoitus sitten poistetaan käytöstä.- Rattus sp.
Hmm.. saisin olla ilmoituksella poissa töistä 2-3 päivää (en ole tarkastanut). Aika harva tuota luulisi käyttävän hyödyksi. Luulen, että meitä on enemmän, jotka menevät sairaana töihin. Niin menin minäkin maanantaina kuumeisena työhön ja ihan kumman hyvin nuo työt sujuivat.
vantaannainen kirjoitti:
Ole tyytyväinen että sinut väkisin määrättiin pitämään ne lomat senpituisina.
Usein kun rasittaa ennenaikojaan leikattuja paikkoja, mitätöi hyvän leikkaustuloksen ja se on usein peruuttamatonta. Tuttuni (potevia piisaa..) oli polvileikkauksessa ja meni liian aikaisin töihin kun oli niin tarpeen ja pilallehan se leikattu polvi meni eikä sitä enää uudelleen voitu leikata ja kaikenlisäksi se ei kestänyt sitä rääkkiä kauhean montaa vuotta vaan eläkkeelle joutui aiemmin kuin oli tarkoitus, kiire ja tarve loppui siihen.
Sepä se tuossa raihnaisuudessa on että kun tätä ikää pukkaa niin alkaa tulla vuosi vuodelta rankemman tuntuiseksi, harmi.
Aiemmin ajatteli että teen sitä ja tätä kun eläke koittaa, nyt alkaa hieman
jo jyskyttämään ajatusta että saisipa tehdä sitä ja....joo parempi se on potea kunnolla itsensä terveeksi kun mennä puolikuntoisena. Eikä sitä oikein itse osaa arvioida, lääkärit on sitä varten. Tänävuonna en ole ollut edes terveskeskuksessa joten terveyskeskusmaksukin voi tältävuodelta säästyä.
miljoona kirjoitti:
joo parempi se on potea kunnolla itsensä terveeksi kun mennä puolikuntoisena. Eikä sitä oikein itse osaa arvioida, lääkärit on sitä varten. Tänävuonna en ole ollut edes terveskeskuksessa joten terveyskeskusmaksukin voi tältävuodelta säästyä.
Saat olla tyytyväinen, se on niin taivaallisen erilaista mennä liikuskella ja olla kun on terve olo.
Sairaana on niin turkasen toistaitoinen olo kaikin puolin.
Kyllä minäkin saan olla kiitollinen että suurimman osan tähänastisesta elämästä olen kuitenkin saanut olla aikasen terve.Rattus sp. kirjoitti:
Hmm.. saisin olla ilmoituksella poissa töistä 2-3 päivää (en ole tarkastanut). Aika harva tuota luulisi käyttävän hyödyksi. Luulen, että meitä on enemmän, jotka menevät sairaana töihin. Niin menin minäkin maanantaina kuumeisena työhön ja ihan kumman hyvin nuo työt sujuivat.
Aika moni se on mennyt sairaana töihin, aika monelle ei ole tullut siitä yhtään mitään seuraamuksia josta tietenkin päättelee ettei se tainnut ollakaan niin sairas.
Töissäkin oli jo puhe että piruvie, pistäkööt pieneen puurtamiseen vaikka kuntopyörällä (hymyilen jo itsekin) niin näkevät että jos pulssi heti nousee paljon niin kipeä täytyy olla..... ja jos tippuu niin kipeämpi.- Rattus sp.
vantaannainen kirjoitti:
Aika moni se on mennyt sairaana töihin, aika monelle ei ole tullut siitä yhtään mitään seuraamuksia josta tietenkin päättelee ettei se tainnut ollakaan niin sairas.
Töissäkin oli jo puhe että piruvie, pistäkööt pieneen puurtamiseen vaikka kuntopyörällä (hymyilen jo itsekin) niin näkevät että jos pulssi heti nousee paljon niin kipeä täytyy olla..... ja jos tippuu niin kipeämpi.Tuollainen syyllistäminen voi johtaa siihen periaattelliseen päätökseen, ettei kukaan mene sairaana työhön. Siitähän vasta soppa syntyisi :). Huomattaisiin, että asia oli toisinpäin.
vantaannainen kirjoitti:
Saat olla tyytyväinen, se on niin taivaallisen erilaista mennä liikuskella ja olla kun on terve olo.
Sairaana on niin turkasen toistaitoinen olo kaikin puolin.
Kyllä minäkin saan olla kiitollinen että suurimman osan tähänastisesta elämästä olen kuitenkin saanut olla aikasen terve.Niin, olen fyysisesti vajaakuntoinen ja siis koko ajan sairas, mutta mun vikoja ei voi parantaa ja en pysty raskaisiin töihin. Siksi teen osa-aikaista työtä, tällähetkellä kuus-kuus ja puoli per päivä tuntista työtä. En ole koskaan hakenut osa-aikaeläkettä, vaik se mulle kuuluisikin. Onneksi olen huomannut opiskella ja löytänyt sopivan kevyen työn ja ymmärtäväiset työnantajat...
Viime vuonna leikattiin yksi silmä ja ensi vuoden puolella menen toista korjaamaan, todella kalliiksi tulee, hyvä jos palkka riittää voi olla että säästöistä, niistä pahan päivän varoista, joudun ottamaan. Maksusitoumuksia ei tuu mistään päin....vantaannainen kirjoitti:
Töissäkin oli jo puhe että piruvie, pistäkööt pieneen puurtamiseen vaikka kuntopyörällä (hymyilen jo itsekin) niin näkevät että jos pulssi heti nousee paljon niin kipeä täytyy olla..... ja jos tippuu niin kipeämpi.hih hih hihh... ja niille kipeimmille sit soitetaan ruumisauto...
Mut kait ne yritää ensin puristaa siltä ne säästöt irti. Muuten ne rikkaudet menee lähisukulaisille. Ja ne kun se on ehtinyt jo niin säästäväiseksi opettaa, niin ne joutuisi taas takas johonki hyvään piiloon...Rattus sp. kirjoitti:
Tuollainen syyllistäminen voi johtaa siihen periaattelliseen päätökseen, ettei kukaan mene sairaana työhön. Siitähän vasta soppa syntyisi :). Huomattaisiin, että asia oli toisinpäin.
Mitä siinä syyllistää? JOs toteat hyvin menneen et mielestäni ole silloin kovin sairas voinut olla koska sairaana ei yleensä hyvin työt suju.
Se olisi hyvä jo ei mentäisi sairaana töihin, me aikuiset, yleensä lapsia pitää komentaa että nyt kiltisti sisällä ja menehän välillä lepäämään kun olet kuumeessa :)miljoona kirjoitti:
hih hih hihh... ja niille kipeimmille sit soitetaan ruumisauto...
Mut kait ne yritää ensin puristaa siltä ne säästöt irti. Muuten ne rikkaudet menee lähisukulaisille. Ja ne kun se on ehtinyt jo niin säästäväiseksi opettaa, niin ne joutuisi taas takas johonki hyvään piiloon...Joo siinä voi joku tippunut olla kanttuvei lopullisesti :)
Taitaa olla vähän vaarallinen testi..
Säästöthän pyritään ottamaan jo ennen kuukahdusta, jos niitä monilla yhä on niin sehän vain osoittaa että on verotettu aivan liian vähän.- Rattus sp.
vantaannainen kirjoitti:
Mitä siinä syyllistää? JOs toteat hyvin menneen et mielestäni ole silloin kovin sairas voinut olla koska sairaana ei yleensä hyvin työt suju.
Se olisi hyvä jo ei mentäisi sairaana töihin, me aikuiset, yleensä lapsia pitää komentaa että nyt kiltisti sisällä ja menehän välillä lepäämään kun olet kuumeessa :)Äh.. tarkoitin tuota otsikointia, joka on lehdissä eli kuinka paljon ihmisiä lintsaa töistä. Epäilen suurimman osan olevan liiankin tunnollisia.
Pitää tunnustaa, että menin lopulta myös pyörällä töihin. Nuo pahuksen linja-autot kulkevat liian harvoin.
Nyt ollaan jo voiton puolella ja paljon on saatu tällä viikolla aikaiseksi :). miljoona kirjoitti:
Niin, olen fyysisesti vajaakuntoinen ja siis koko ajan sairas, mutta mun vikoja ei voi parantaa ja en pysty raskaisiin töihin. Siksi teen osa-aikaista työtä, tällähetkellä kuus-kuus ja puoli per päivä tuntista työtä. En ole koskaan hakenut osa-aikaeläkettä, vaik se mulle kuuluisikin. Onneksi olen huomannut opiskella ja löytänyt sopivan kevyen työn ja ymmärtäväiset työnantajat...
Viime vuonna leikattiin yksi silmä ja ensi vuoden puolella menen toista korjaamaan, todella kalliiksi tulee, hyvä jos palkka riittää voi olla että säästöistä, niistä pahan päivän varoista, joudun ottamaan. Maksusitoumuksia ei tuu mistään päin....Ahas, onneksesi todella olet löytänyt oman paikan missä työskennellä.
Tuohon osa-aikaeläkkeeseen en voi sen kummemmin kommentoida koska oletan että sinä olet siinä hyvässä tilanteessa kun taas toiset tarvitsevat kipeästi sen eläkelisänkin pärjätäkseen.
Tsemppiä!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1696472
- 584452
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283058- 612967
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161895- 151554
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271526Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381485- 341320
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431201