Turun itsepuolustuslajit

-89-

Onko Turussa muita oikeita itsepuolustuslajeja krav magan ja defendon lisäksi? Tiedän että esim. vapaaottelussa oppii myös paljon hyödyllisiä taitoja, ehkä jopa enemmän kuin varsinaisissa ip-lajeissa, mutta tahdon harrastaa sellaista lajia jossa asioita käsitellään nimenomaan itsepuolustuksen näkökulmasta. Keväällä olisi hyvää aikaa peruskurssille, joten olisi kiva kuulla muistakin vaihtoehdoista, jotta osaisin hakeutua sen lajin pariin joka kiinnostaa eniten.

10

358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -69-

      Jos

      "tahdot harrastaa sellaista lajia jossa asioita käsitellään nimenomaan itsepuolustuksen näkökulmasta"

      mene itsepuolustus lajin harjoituksiin.

      Jos tahdot muuttua ihmiseksi, joka kykenee puolustamaan itseään, mene kamppailu-urheilulajin (esim. vapaaottelu) harjoituksiin.

      Munille potkimiseen ja sormien työntämiseen silmiin en jaksaisi käydä kursseja. Toisaalta edes vähän realistiseen kamppailutilanteeseen valmentaa vain oikea otteleminen jossa voitetaan ja hävitään.

      Parasta jälkimmäisessä on se, että saatat pian unohtaa alkuperäisen vähän hölmön itsepuolustustavoitteesi ja oppia nauttimaan kamppailemisesta ja ottelemisesta harjoitussalilla yksinkertaisesti siksi että se on hienoa.

      • -89-

        Täytyykö tästäkin tehdä sellainen keskustelu eri lajien paremmuudesta, joita tämä palsta tuntuu olevan pullollaan? En peräänkuuluttanut toimivinta lajia vaan tietoa siitä, mitä itsepuolustuslajeja Turussa voi harrastaa.

        Tahdon aloittaa varsinaisen itsepuolustuslajin siksi, että itsepuolustusnäkökulma antaa mielekkään kontekstin harjoittelulle. Olen harrastanut 2 kamppailu-urheilulajia puoli vuotta, enkä viihtynyt niissä kun koko harjoittelun pointti tuntui olevan kilpailemisessa ja/tai vyökokeissa. Lisätään vielä, että en usko koskaan tarvitsevani kummoisia ip-taitoja tosielämässä, joten en tarvitse mitenkään erityisen tehokasta lajia. Haluan vain kivan harrastuksen, jossa oppii jotain kivoja juttuja, en sen enempää.


      • -69-
        -89- kirjoitti:

        Täytyykö tästäkin tehdä sellainen keskustelu eri lajien paremmuudesta, joita tämä palsta tuntuu olevan pullollaan? En peräänkuuluttanut toimivinta lajia vaan tietoa siitä, mitä itsepuolustuslajeja Turussa voi harrastaa.

        Tahdon aloittaa varsinaisen itsepuolustuslajin siksi, että itsepuolustusnäkökulma antaa mielekkään kontekstin harjoittelulle. Olen harrastanut 2 kamppailu-urheilulajia puoli vuotta, enkä viihtynyt niissä kun koko harjoittelun pointti tuntui olevan kilpailemisessa ja/tai vyökokeissa. Lisätään vielä, että en usko koskaan tarvitsevani kummoisia ip-taitoja tosielämässä, joten en tarvitse mitenkään erityisen tehokasta lajia. Haluan vain kivan harrastuksen, jossa oppii jotain kivoja juttuja, en sen enempää.

        "Tahdon aloittaa varsinaisen itsepuolustuslajin siksi, että itsepuolustusnäkökulma antaa mielekkään kontekstin harjoittelulle. Olen harrastanut 2 kamppailu-urheilulajia puoli vuotta, enkä viihtynyt niissä kun koko harjoittelun pointti tuntui olevan kilpailemisessa ja/tai vyökokeissa."


        Olet hukassa. Usko pois, olen katsellut näitä juttuja sekä urheilu että ip puolelta.

        Puolessa vuodessa ei opi eikä tajua lajista mitään ellei ole vuosien pohjaa toisesta hyvin samanlaisesta lajista. Ja itsepuolustus ei ole mielekäs konteksti harjoittelulle, ellet asu Mogadishussa. Kilpaileminen sen sijaan ovat hyvä pointti harjoittelullle, siinä sentään säilyy jonkinlainen todellisuudentaju, kun opittua voi välillä testata kisassa tai ainakin harjoitusmatseissa salilla.


      • jiu jiu
        -69- kirjoitti:

        "Tahdon aloittaa varsinaisen itsepuolustuslajin siksi, että itsepuolustusnäkökulma antaa mielekkään kontekstin harjoittelulle. Olen harrastanut 2 kamppailu-urheilulajia puoli vuotta, enkä viihtynyt niissä kun koko harjoittelun pointti tuntui olevan kilpailemisessa ja/tai vyökokeissa."


        Olet hukassa. Usko pois, olen katsellut näitä juttuja sekä urheilu että ip puolelta.

        Puolessa vuodessa ei opi eikä tajua lajista mitään ellei ole vuosien pohjaa toisesta hyvin samanlaisesta lajista. Ja itsepuolustus ei ole mielekäs konteksti harjoittelulle, ellet asu Mogadishussa. Kilpaileminen sen sijaan ovat hyvä pointti harjoittelullle, siinä sentään säilyy jonkinlainen todellisuudentaju, kun opittua voi välillä testata kisassa tai ainakin harjoitusmatseissa salilla.

        Kannattaa sinunkin herätä todellisuuteen. Jos keverilla on halu/edellytykset/mahdollisuudet käydä treeneissä kaksi kertaa viikossa, niin sillä harjoittelumäärällä ei missään lajissa mennä kilpailuihin.

        Kun treenaa pari kertaa viikossa niin silloin kannattaa treenata sitä mistä itse tykkää, oli se sitten kehä- tai IP-laji.

        Seuroissa on eroja, mutta monissa kamppailu-urheiluun keskittyneissä seuroissa toiminta menee huippu-urheilijoiden ehdoilla. Silloin keskikuntoinen jamppa tuntee itsensä ulkopuoliseksi, kuten tämän ketjun aloittajakin mainitsi.

        Itsepuolustustakin voi harrastaa motiiveina pelkästään hauskanpito ja kuntoilu, niin kuin myös kamppailu-urheilua. Itse harrastan molempia.


    • Turussa Ip

      Shaolinissa on moderni jujutsu, vetäjänä Kai Westersund, veitsikamppailun ja jujutsun pioneeri. Moderni jujutsu on Krav magan lisäksi hyvä itsepuolustuslaji.

      • kffjdjvjfjjjhhjjjdj

        Aloita aikido kun juttuun pääsee sitälle ei lajia voi koskaan lopettaa.


    • ip-guru
      • -88-

        Sit jos se hyökkäis niinku sovitaan nyt et vaikka se löis vasemmalla kädellä niin tää ottais sitä kädestä kii ja tekis tällasen lukon ja sit se kaatuis, jooko?


    • Colt

      Suosittelen HOKUTORYU JU-JUTSU:a

    • Jujutsuka

      Hokutoryu Ju-jutsu on erittäin monipuolinen japanilainen itsepuolustus- ja kamppailulaji. Se sisältää lyöntejä, potkuja, heittoja, hallintaotteita ja asetekniikoita. Ju-jutsussa harjoitellaan kaikkia todellisessa itsepuolustuksessa tarvittavia tilanteita: lyöntipuolustus, potkupuolustus, tarttumisotteet, painitilanne, puolustautuminen aseellista hyökkääjää vastaan sekä kamppailu maassa.

      Hokutoryu-tyylisuunnan Ju-jutsu on perinteisestä Ju-jutsusta edelleen kehitetty, moderni kamppailutaito nykypäivän ihmisen tarpeeseen. Sitä harjoittelevat normaalien harrastajien lisaksi myös poliisit, vartijat, sotilaat sekä muut turvallisuusalan ammattilaiset.

      Hokutoryu Ju-jutsun maailmanlaajuisena päävalmentajana toimii soke Auvo Niiniketo 9. dan. Päämaja sijaitsee Helsingin Lauttasaaressa Kaapelitehtaalla.

      http://www.youtube.com/watch?v=fBs6K2HCAJ8
      http://www.youtube.com/watch?v=laQ_l2CB2mc (4:28)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8504
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2303
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe