kysta nenäontelossa

NiiskuNeitinen

Minulla todettiin kysta poskiontelossa.Puoli vuotta jollei enemmänkin on mennyt ihme oireiden kanssa.Kovaa päänsärkyä,voimattomuutta,lima valuu nieluun ja nenä tukossa jatkuvasti.Kuorsaan myöskin.Imusolmukkeet tulehtuvat jne.Millaisia kokemuksia löytyy,miten on hoidettu,jos on leikattu niin miten se on mennyt?Tällä hetkellä syön antibiootteja ja laitan nenätippoja sekä huuhtelen kannulla aamuin illoin.Kertokaas,olen ihan puhki tämän ongelman kanssa:(

8

3110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leikattu 00

      Hmmm.. Itsellä myös oli kysta ja , kun usein oli poskiontelontulehduksia niin punkteeroitiin myös ekaa kertaa ja niin se kysta taisi hävitä!?!! :)

      Aikapian tuon jälkeen leikattiin poskiontelot niin silloin se viimeistään lähti, ellei jo lähtenyt tuolloin punkteerauksessa!

      Ei siitä haittaa kuulema ole, jos ei tuki tiehyeitä!

    • NiiskuNeitinen

      Sehän tässä on erikoista,poskiontelot ei ole tulehtuneet eikä ole olleetkaan...?Allegiaa kylläkin.

    • leikattu888

      Täällä myös kysta vuodesta nakki. Sanottiin, että lähtee kun punteerataan, ei lähtenyt! Aikansa siellä oli ja pääsin erikoislääk. Poskionteloista ja nenästä poistettiin paksuuntumaa, polypia, kysta ja sinne jäi tulehdukset, tukkoisuus, päänsärky. Vaadi erikoislääkärille lähete.

      • Niiskuneitinen

        Millainen leikkaus oli? olen kohta menossa erikoislekurille, ja on sellainen tunne että operaatio odottaa...pelottaa.


    • tarkkanasiellä

      Itsellä kaikki ontelot tukossa ja limaa täysi,helsingin korva-nenä klinikalla leikattiin joka täysi floppi,pahensi tilannetta, syötetty kaikki mahd. lääkkeet mieliala lääkkkeet mukakaan lukien,10v. pois työ elämästä ,aivan ala-arvoista hoitoa tuolla saa,itse on ollut pakkko hakea kokeilemalla apua kaikesta mahdollisesta,nyt d- vitamiini lisä auttanut kummiskin tilannetta,lääkärit eivät noteeraa vaihtoehto lääkkeitä tai esim. suolahuonetta,pitkällä kokemuksella voin sanoa otta tuo meilahden hoito ala-arvoista
      ,jos selvää rakenteellista vikaa ei ole niin noita leikkauksia en itse suosittelis, jos tuo meilahden klinikka mukamas suomen huippua niin huonosti on asiat ,eli älkää ihmeessä uskoko kaikkea mitä teille sielle suositellaan ilman selkeitä perusteluja,mitään vastuutahan nää lääkärit eivät siellä diaknooseistaan eivät ota.
      oma leikannut lääkäri lopetti yhteyden pidon kun leikkaus epäonnistui.

      • nenäkipeä

        Todella ikävä kuulla. Mitä tapahtui?


    • OMA KOKEMUS

      Samat oireet ollut minullakin. Varmistu , että käytät selalisia nenätippoja joissa on hoitavaa lääkettä ( esim,itse käytän nasofan) aikaisemmin lääkäri määräsi A-vita
      nenäsumutetta jossa ei ole mitään hoitavaa ainesosaa ja se teki hengityksestä yhä tukkoisemman. Sinun kannattaa pyytää / vaatia astmaa hoitavaa ja avaavaa lääkitystä vaikka vain kokeilun vuoksi vaikka ei olisikaan todettu /diagnosoitu astmaa. Se varmasti helpottaa oloasi. Testit ei minunkaan tapauksessa saatu diagnoosia astmasta vaan työterveyslääkäri oivalsi / ymmärsi kyseessä olevan astman oireita. Poskiontelot puhdistuvatkun käytät nenäkannua ja hienoa suolaa ohjeen mukaan, sillä sain puhdistettua nenäontelot polyyppeistä ja kysta ei vaivaa enää. Puhdista nenä aina kun olet ollut pölyisissä olosuhteissa esim, imuroinnin jälkeen jne. Toivottavasti saat apua tästä.
      PS. Lääkärit eivät ymmärrä jos ei diagnoosia, Diagnoosia ei välttämättä löydy
      Ole luja ja vaadi asmalääkettä edes kokeiltavaksi. SE VARMASTI AUTTAA!!

    • tarkkana siellä

      Itsellä työperäinen eli vuosia myrkkyjen keskellä työskentely sairastutti ja lopuksi limakalvot irtosivat ylähengitysteistä,oman lääkärin mukaan työperäinen ja olisi selvä juttu,työterveyslaitos pisti vastaan,meikussa syötetty lääkkeitä kilotolkulla,lähinnä kortisooneja,eivät auta,päinvastoin pahentavat tilaa,silti aina samat lääkkeet annetaan,lääkärin vaihto ei onnistu edes potilasasiamiehen avulla jotta saisi uutta näkökantaa,kuvailtu on vuosittain,aina kaikki ontelot turvonneet tukossa,työkykyisenä pidetään silti nenäklinikalla,vaikkakin kuntoutuspuolelta työkyvyttömyyspaperit.eivät mene läpi kelassa eivätkä vak.yhtiössä.
      Kaikki mahd. lääkkeet ja kannut,inhalaattorit,leikkaushoito yms. kokeiltu.
      Että tällälailla kohdellaan suomessa raatajia,mitenköhän muualla.
      Entinen tunnollinen veronmaksaja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      141
      10295
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2954
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      205
      2794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1586
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe