Jalmari Alias Antti Pikkasen soluttautuminen Eläviin vesiin

Minulainen

Vaikka tiedän, että Suomi24:ssä keskustelut pysyvät hyvin harvoin asiallisina, haluan kuitenkin aloittaa tänne keskustelun tämän päivän polttavasta puheenaiheesta ja siitä heränneistä ajatuksista. Jalmari alias Antti soluttautui Aslan ry:n Elävät vedet-kesäleirille tehdäkseen leiritoiminnasta jutun. Myös itse juttuun ja sen ympärillä pyörivään kohuun perehtyneenä haluan nostaan asian esille kristityn näkökulmasta. Taustani tietäen monet eivät kykene viestiini asiallisesti vastaamaan, vaan heitä alkaa ärsyttää ja he todennäköisesti lynkkaavat kristittyjä ja kyseisen toiminnan hyviin vaikutuksiin uskovia ihmisiä entistä enemmän.

Monet pitävät Aslan ry:n toimintaa pilkan alaisena. Koen, että toimittaja Antti Pikkanenkin teki niin. Hän soluttautui Elävät vedet -kesäkurssille, joka oli apua hakemaan tulleille ihmisille tarkoitettu mahdollisuus eheytyä. Jutussa ja monissa keskusteluissa tällainen toiminta ja siihen liittyvät opetukset pyritään leimaamaan "salaseuran toiminnaksi". Sekö tekee toiminnasta salaseuran, että pienryhmiin ei päästetä sivustaseuraajia tai soluttautujia? Kursseille tällaisia ihmisiä ei haluta päästää, koska aiheet ovat todella henkilökohtaisia. On moraalitonta tunkeutua urkkimaan toisten asioita ja varsinkin kirjoittaa koko tapahtumasta reportaasi ilman kenenkään antamaa lupaa. Kurssille tullaan saamaan apua pyytämään ruokoillen, että Jumala auttaisi ihmisiä. Mutta rukoilemisella Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen saattaa kylläkin olla vaikutusta ihmisen elämään.

Antti Pikkasen ja muiden soluttautujien on hyvä tietää, mitä kristityt tekevät, kun tällaista epämoraalista toimintaa harjoitetaan. Luulen, että monet eivät välttämättä ymmärrä rukouksen merkitystä, mutta Antti Pikkanen voi olla varma, että hänen puolestaan rukoillaan nyt kahta enemmän Suomen maassa. Kaikki muutkin soluttautujat ja pilkkaajat saavat rukousta osakseen. Mitä kristityt sitten rukoilevat Antin ja muiden pilkkaajien puolesta? He rukoilevat, että Antti Pikkanen saisi oikeasti kohdata Jumalan ja uskoa häneen, ja pelastua. Kun tätäkin asiaa pyydetään. Kaiken Elävät veden - kurssissa, on tarkoitus parantaa ihmisen suhdetta jumalaan. Sen ensisijainen tarkoitus ei ole, niin kuin usein luullaan, eheyttää homoja ja ihmissuhderikkinäisyydestä kärsiviä.

Monet perustelevat "eheytymisen kauheutta" ja tarpeettomuutta sillä, että mitään ei saa muuttaa (esim. seksuaalinen suuntautuminen ja vaikkapa syrjähypyt ovat ihan ok), voidaan olla luonnostaan homoja ja feministisiä ajatuksia kannatetaan. Onko kukaan koskaan kysynyt heiltä, jotka käyvät Elävät vedet -kursseja? Miksi he suostuvat prosessoimaan asioita? Vai leimattaisiinko kaikki kurssin käyneet suoraan hullujen huoneelle, joka tapauksessa, kysymättä?

Itse olen kokenut oman Elävät vedet -kurssini erittäin parantavana. Minä olin ehkä kipeä, kun menin kurssille, mutta hullu en myönnä olleeni. Kun kävin läpi asioitani, koin niille löytyvän jonkinlaisen järjestyksen. Pystyin olemaan esimerkiksi riippumatta läheisissä ihmisissä. Pystyin arvostamaan ja kunnioittamaan itseäni enemmän. Koin tulleeni nähdyksi ja kuulluksi. Ei huono saldo.

Suvaitsevaisuus on kummallinen asia. Kaikkea muuta suvaitaan, mutta ei kristittyjen ajatuksia ja mielipiteitä. Ketään ei olla muuttamassa pakosta, eikä manipuloimassa. Kyllä täysi-ikäiset ihmiset ottavat itse vastuun siitä, minkälaiseen toimintaan osallistuvat ja mitä siitä ajattelevat. Jalmari alias Antti meni ehkä kurssille elättääkseen itsensä tai ostaakseen uusia elektronisia laitteita kotiinsa, hyvän jutun toivossa. Ei sillä ole väliä, sillä väitän, että Jumala vaikutti hänen elämäänsä viikon aikana joka tapauksessa. Hän valitsi mennä, vaikka motiivi oli erikoinen. Siinä mielessä kristittyjen Kolmiyhteinen Jumala on ihmeellinen, että ei hän välitä siitä, millaiset motiivit ihmisillä on tulla hänen luokseen. Tsemppiä siis Jalmari alias Antti Pikkasen ja kaikkien muiden asiaa rankasti kritisoivien ja halveksivien elämään.

1

168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toivoa.ei.saa.menettää

Homous on minulle suuri kysymysmerkki. Olen itse vain tavallinen hetero, syntinen mies ja uskovainen samaan aikaan. Tiedän sen koskevan syvälle ihmisen ytimeen, kun huomaa kiellettyjä tunteita itsessään. Mutta sen tiedän ettei Jumala ole vahingossa johdattanut Raamattuun sanaa siitä, mikä vie ihmistä kauemmas Hänestä. Synti erottaa Jumalasta. Syntisiä me olemme kohdusta asti kaikki. Kipeä ja tuskallinen havainto on juuri uskovalle nähdä oma taipumuksensa ja viehtymyksensä siihen, mikä on pimeässä. Jumala on kirkas ja rakastava valo, mutta minä olen kapinassa ikuista valoa vastaan ja se on karmea havainto.
      Olen jo hyvin nuorena alkanut etsiä Jumalaa. Sydän vahvistuu matkan aikana. Mutta iän karttuminen ei automaattisesti vahvista jumalasuhdettamme. On tehtävä uhrauksia, on roikuttava Jeesuksessa Kristuksessa, nasaretilaisessa ihmeidentekijässä ja Jumalassa joka päivä, joka kuukausi, joka vuosi elämän päätepisteeseen asti. Armahda Jeesus meitä avuttomia!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2656
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2282
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2160
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1772
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1627
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1566
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      290
      1454
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1408
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1399
    Aihe