Jalmari Alias Antti Pikkasen soluttautuminen Eläviin vesiin

Minulainen

Vaikka tiedän, että Suomi24:ssä keskustelut pysyvät hyvin harvoin asiallisina, haluan kuitenkin aloittaa tänne keskustelun tämän päivän polttavasta puheenaiheesta ja siitä heränneistä ajatuksista. Jalmari alias Antti soluttautui Aslan ry:n Elävät vedet-kesäleirille tehdäkseen leiritoiminnasta jutun. Myös itse juttuun ja sen ympärillä pyörivään kohuun perehtyneenä haluan nostaan asian esille kristityn näkökulmasta. Taustani tietäen monet eivät kykene viestiini asiallisesti vastaamaan, vaan heitä alkaa ärsyttää ja he todennäköisesti lynkkaavat kristittyjä ja kyseisen toiminnan hyviin vaikutuksiin uskovia ihmisiä entistä enemmän.

Monet pitävät Aslan ry:n toimintaa pilkan alaisena. Koen, että toimittaja Antti Pikkanenkin teki niin. Hän soluttautui Elävät vedet -kesäkurssille, joka oli apua hakemaan tulleille ihmisille tarkoitettu mahdollisuus eheytyä. Jutussa ja monissa keskusteluissa tällainen toiminta ja siihen liittyvät opetukset pyritään leimaamaan "salaseuran toiminnaksi". Sekö tekee toiminnasta salaseuran, että pienryhmiin ei päästetä sivustaseuraajia tai soluttautujia? Kursseille tällaisia ihmisiä ei haluta päästää, koska aiheet ovat todella henkilökohtaisia. On moraalitonta tunkeutua urkkimaan toisten asioita ja varsinkin kirjoittaa koko tapahtumasta reportaasi ilman kenenkään antamaa lupaa. Kurssille tullaan saamaan apua pyytämään ruokoillen, että Jumala auttaisi ihmisiä. Mutta rukoilemisella Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen saattaa kylläkin olla vaikutusta ihmisen elämään.

Antti Pikkasen ja muiden soluttautujien on hyvä tietää, mitä kristityt tekevät, kun tällaista epämoraalista toimintaa harjoitetaan. Luulen, että monet eivät välttämättä ymmärrä rukouksen merkitystä, mutta Antti Pikkanen voi olla varma, että hänen puolestaan rukoillaan nyt kahta enemmän Suomen maassa. Kaikki muutkin soluttautujat ja pilkkaajat saavat rukousta osakseen. Mitä kristityt sitten rukoilevat Antin ja muiden pilkkaajien puolesta? He rukoilevat, että Antti Pikkanen saisi oikeasti kohdata Jumalan ja uskoa häneen, ja pelastua. Kun tätäkin asiaa pyydetään. Kaiken Elävät veden - kurssissa, on tarkoitus parantaa ihmisen suhdetta jumalaan. Sen ensisijainen tarkoitus ei ole, niin kuin usein luullaan, eheyttää homoja ja ihmissuhderikkinäisyydestä kärsiviä.

Monet perustelevat "eheytymisen kauheutta" ja tarpeettomuutta sillä, että mitään ei saa muuttaa (esim. seksuaalinen suuntautuminen ja vaikkapa syrjähypyt ovat ihan ok), voidaan olla luonnostaan homoja ja feministisiä ajatuksia kannatetaan. Onko kukaan koskaan kysynyt heiltä, jotka käyvät Elävät vedet -kursseja? Miksi he suostuvat prosessoimaan asioita? Vai leimattaisiinko kaikki kurssin käyneet suoraan hullujen huoneelle, joka tapauksessa, kysymättä?

Itse olen kokenut oman Elävät vedet -kurssini erittäin parantavana. Minä olin ehkä kipeä, kun menin kurssille, mutta hullu en myönnä olleeni. Kun kävin läpi asioitani, koin niille löytyvän jonkinlaisen järjestyksen. Pystyin olemaan esimerkiksi riippumatta läheisissä ihmisissä. Pystyin arvostamaan ja kunnioittamaan itseäni enemmän. Koin tulleeni nähdyksi ja kuulluksi. Ei huono saldo.

Suvaitsevaisuus on kummallinen asia. Kaikkea muuta suvaitaan, mutta ei kristittyjen ajatuksia ja mielipiteitä. Ketään ei olla muuttamassa pakosta, eikä manipuloimassa. Kyllä täysi-ikäiset ihmiset ottavat itse vastuun siitä, minkälaiseen toimintaan osallistuvat ja mitä siitä ajattelevat. Jalmari alias Antti meni ehkä kurssille elättääkseen itsensä tai ostaakseen uusia elektronisia laitteita kotiinsa, hyvän jutun toivossa. Ei sillä ole väliä, sillä väitän, että Jumala vaikutti hänen elämäänsä viikon aikana joka tapauksessa. Hän valitsi mennä, vaikka motiivi oli erikoinen. Siinä mielessä kristittyjen Kolmiyhteinen Jumala on ihmeellinen, että ei hän välitä siitä, millaiset motiivit ihmisillä on tulla hänen luokseen. Tsemppiä siis Jalmari alias Antti Pikkasen ja kaikkien muiden asiaa rankasti kritisoivien ja halveksivien elämään.

1

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toivoa.ei.saa.menettää

      Homous on minulle suuri kysymysmerkki. Olen itse vain tavallinen hetero, syntinen mies ja uskovainen samaan aikaan. Tiedän sen koskevan syvälle ihmisen ytimeen, kun huomaa kiellettyjä tunteita itsessään. Mutta sen tiedän ettei Jumala ole vahingossa johdattanut Raamattuun sanaa siitä, mikä vie ihmistä kauemmas Hänestä. Synti erottaa Jumalasta. Syntisiä me olemme kohdusta asti kaikki. Kipeä ja tuskallinen havainto on juuri uskovalle nähdä oma taipumuksensa ja viehtymyksensä siihen, mikä on pimeässä. Jumala on kirkas ja rakastava valo, mutta minä olen kapinassa ikuista valoa vastaan ja se on karmea havainto.
      Olen jo hyvin nuorena alkanut etsiä Jumalaa. Sydän vahvistuu matkan aikana. Mutta iän karttuminen ei automaattisesti vahvista jumalasuhdettamme. On tehtävä uhrauksia, on roikuttava Jeesuksessa Kristuksessa, nasaretilaisessa ihmeidentekijässä ja Jumalassa joka päivä, joka kuukausi, joka vuosi elämän päätepisteeseen asti. Armahda Jeesus meitä avuttomia!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1459
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1358
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1340
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      41
      1283
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1228
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1126
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe