Omavaraisena paremmin!

Angéliga Skywolf

Mielestäni Pöytyän tulee sijoittaa kestävään, turvalliseen ja puhtaaseen energian tuottamiseen ja olla kuntana riippumaton esimerkiksi kunnan ulkopuolelta ostetuista energioista, kuten sähköstä! Tällöin rakentamalla joko itse kuntana tai myöntää yksityistä tuotantoa aurinkopaneli peltoja kuten Saksassa!

Samoin isoja tuulivoimalapuistoja.

Haluaisin myös myötä vaikuttaa siihen että nyt Aurajoen uoman joutomaana ei anna mitään tuottoa niin rajusti nostetaisiin joen pintaa ylös noin 4-5 metriä padoilla ja patoihin joko kunta tai yrittäjät voisivat rakentaa noin 500 kw pien vesiturpiineita hyödyntämään Aurajoen virtausta!

Kaikilla näillä energian lähteillä kuntamme saisi omavaraisesti nyt kalliisti ostamamme ulkopuolisen sähkö energiaa!

Investointi pienvesivoimaloiden valjastamisiksi olisi noin miljoona euron luokkaa.

Aurinkokenno sähkön tuotanto olisi nykyisillä Saksalaisilla isoilla aurinkopaneleilla noin 0,70 senttiä KW ostettuina. Ja ne olisivat maksaneet itsensä takaisin jo 3 vuoden aikana !

Tuulipuisto 20 ison tuuligenerattorin voimin tuottaisi suoraan tuloa kunnalle lähes 20% voitolla per vuosi!

Myös pien-tuulivoima pitäisi kuntamme suosia kotitalouksille, aurinkopaneli kattoverhoilu pitäisi kunnassamme "suositella" rakennuslupa hakemusten perustaksi!

Kuntamme pitää viedä aurinkopaneli sähköä ja sen tariffi nyyntimaksua eteen päin lakiuudistuksila saattaen aurinkosähkö kunniaan ja mahdollistaa myydä ylijäämäsähkö valtakunnan verkkoon, pakottaen poistamaan vaarallisen ydinvoimasähkön maastamme!!!
Voisimme myös kunnassamme ottaa käyttöön vain omankunan sisällä toimivan tariffin jolloin se turvallinen aurinkosähkö tulisi meidän omaksi hyödyksemme jos valtakunnan sähkölinjaan ei myyntiä hyväksyttäiskään.

Tänä päivänä on meidän ydinvoimalamme ylittänyt lakisääteisen 10% tehoylityksen rajan, mikä estäisi valtakunnansähköverkon kaatumisen, ydinvoimalan yhtäkkisen sähkön tuotannon katketessa voimalasta.

(IAEA n Kansainvälinen ydinturvalaki . 1 § Ydinvaltioksi alkavan valtion, ja luvan saanut, on oman maansa rajojen sisällä rakennetun valtakunnalisen sähköverkon turvaamiseksi rakennuttaa vain ydinvoimala suuruudeltaan sellaisen, mikä ei saa ylittää valtakunnan verkon kokonaiskulutukselta yli10%. )

PS Tämä laki säädös selityksenä tarkoittaa sitä että jos ydinvoimalan tuotto ylittää tuon 10% maagisen rajan kaatuu koko valtakunnan verkko yhtaikaa voimalaitoksen kanssa ja täten räjäyttelee muutkin ydinvoimalat mukanaan koko suomessa. Tällain kävi Japanissa!

Kaukolämpö Pöytyänllä, Kuntamme pitää pystyä tuottamaan itse kaukolämpö oman kunnan rajojen sisältä hake, biomassa, puu, poltettavan jätteen ja aurinkokeräin lämmöstä saaman energian kautta tuottamaan kaukolämpöä.

Aurinko keräin tekniikan rakentamista suosisin aloittaa kunnassamme valmistamalla teollisuus sille ja myynttiin valmiita tuotteita. Samalla oma kuntamme voisi sijoitaa keräimet ensinnäkin kunnallisiin rakennuksiin ja tehdä käräin pelto lämpökeskuksen vierelle. Rakennuslupa asioissa voisi kunta " suositella" uusille talojen rakentajille tai muiden lämmitettävien tilojen rakentajille suosituksia asiasta.

Aurinkokeräin lämpö pitäisi kattaa ainakin noin 50% kokonais lämmitys kustannuksista ja mieluimmin enemmänkin säästäen luontoa ja kasvihuone kaasujen päästöjen takia!

Tällaisia ajatuksia tälläkertaa

4

201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaska jokunen 000

Kaiken muun hyvin sulatan mutta tuo ydinvoima tökkii...

Olen samaa mieltä kanssasi omavaraisesta kunnasta.

• Juovuksissako?

Oma nimikin jo väärin kirjoitettu.

• Oma sähköverkko?

Haluaisitko rakentaa Pöytyälle oman suljetun sähköverkon? Vai miten se hyöty jäisi parhaiten kuntalaisten omaan käyttöön?

Entä miten omavaraistalous voisi toimia kunnallisella tasolla, kun ei sitä haluta ja voida toteuttaa edes kansallisella tasolla?

Neljästä viiteen metrin veden nousu Aurajoessa hukuttaisi satoja peltohehtaareita alleen ja huuhtoisi ravinteita mereen melkoisia määriä. Myös ihmisten koteja ja muita rakennuksia jäisi veden alle varmasti kymmenittäin. Miten tämä olisi ratkaistavissa?

• Angélica Skywolf 123

Vastaus " Oma sähköverkko? " nimiselle henkilölle.

1. Haluaisitko rakentaa Pöytyälle oman suljetun sähköverkon? Vai miten se hyöty jäisi parhaiten kuntalaisten omaan käyttöön?

Vast: Näin olin ajatellut asian!

2.Miten tämä olisi ratkaistavissa?

Vast: Se olisi sitten insinöörien asia hoitaa sellainen asia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      35
      4592
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2331
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2197
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      164
      2056
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1651
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1622
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe