Löytyykö apua

Metsien Mies

Onko kukaan keksinyt mitään ainettä millä torjuisi hirvikärpästen hyökkäykset koirien kimppuun. Näillä seuduilla jos menee metsään niin joka minuutti vähintäin 215 kärpästä käy kimppuun. Moni tuttava on kysellyt minulta, mutta ei mikään neuvoistani ole auttanut.

8

96

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taluttelija

Miksi viet koirasi metsään susien tapettavaksi ?

• Neuvon mielelläni.

Valkosipuli!
      Syötynä ja iholle hierottuna. ei tule punkit, hirvikset, eikä flunssa. Lisäksi peittää ihmisen normihajua ja on tunnettu keino etenkin jousivaaninnassa. Eläin ei tajua sitä ihmiskatkuksi runsaiden rikkiyhdisteiden vuoksi ja vertaimevät hyönteiset eivät voi käyttää erityisen rikkipitoista verta poikastuottoon, rikki häiritsee alkionkehitystä munivilla hyönteisillä.

Elikkä sipulia nassuun ennen jahtiretkeä, teho on taattu. Olen nähnyt punkkien hypähtelevän kauhuissaan valkosipulikyllästetyn ihmisen iholta. Pitenpiä reissuja varten kannattaa syödä kokonaisia kysiä ja mursketta sekaisin. Kokonaaiset kynnet tervehdyttävät myös suoliston bakteerikantaa. Olen lukenut tutkimuksen, jossa valkosipuli jopa estää tiettyjä virustauteja (AIDS, Tularemia) tarttumisen verikontaktissa, rikin ja sen yhdisteiden reagoidessa happeen syntyy vereen emulsio, joka tuhoaa viruksen perimän. Lancet' in juttu parin vuoden takaa, tuolla kai se arkistossa olisi- itseäni on vain siunattu valokuvamuistilla ;))

Itse kiskon joka päivä vähintään yhden valkosipulin ja enpä muista, milloin olisin jotain sairastellut, osasyy on tietenkin loistava kunto mutta auttaa varmaan myös vuodepotilaita. Tehokas myös antiresistitenttejä bakteereita ja hiivoja vastaan... Joskus tuntuu että täällä on muutamalla naisella jatkuva tulehdus haaroissa kun ovat jatkuvasti niin kiukkuisia ;;;)))) Liukkaat liu' uthan siitä saa kun vähän valkkaria sekoittaa käsivoiteeseen kun yksin nuoruuttaan muisteloo ;;)))

• asiantuntija.

Unohtui toi koirapuoli kun tuli nämä märkäpöksyumafanitkin ohjeistuksen piiriin, koiraan voi valella veteen sekoitettua muskattua valkosipulia, aluksi miedosti ja annosta suurentaen, tekee hyvää ja hävittää ulkoloiset ja tulehtuneet ihonkohdat, jos koira oppii syömään valkkaria niin sen parempi.

• HUH!!! Löytyiskö mitään vähemmän löyhkäävää vaihtoehtoo? Ei paljon auta että ötökät pökertyy siihen hirveään lemuun, jos siihen pökertyy itse ensin.

• kimppakumppa

Ei löydy tehokasta. Metsästäjät ovat kokeilleet vaikka mitä huonoin tuloksin

• Sitten siedän mieluummin hirvikärpäsiä...

• Hyi saasta mikä koir

Kysehän oli kai koirasta eikä sinusta, sinä vaan olet niin itseäsi täynnä oleva ihminen, et ajattele muuta kuin omaa hyvääsi, viis siitä vaikka koira kärsii hirvikärpäsistä.

• Ja sinä se olet olevinasi niin täydellinen ihminen - omasta mielestäsi. Ensinnäkin, mistä sait päähäsi, että KOIRANI TARVITSEVAT suojaa? Onko päähäsi pälkähtänyt, että ihmiset, myös koiran omistajat, voivat käydä metsässä ilmankin koiriaan? Tai että neuvoja saattavat kysellä sellaisetkin ihmiset joilla ei edes ole koiraa? Eipä tietenkään. On hauskempaa haukkua ihmisiä vaikka et edes tiedä miksi joku jotakin kyselee. Joten katsopa peiliin ja puhu sitten vasta!

Mutta välttyäkseni tuollaisten neropattien muilta hyökkäyksiltä, tarkennan vastaustani nyt jälkeenpäin.

Ensiksikin, en tiedä mistä johtuu, mutta hirvikärpäset eivät tunnu käyvän koirieni kimppuun. Joitakin vuosia sitten oikein seurasin asiaa. Näiden vuosien aikana mitkä olen maalla asunut, olen nähnyt niiden karvoissa vain yksittäisiä hirvikärpäsiä silloin tällöin harvakseltaan, kun taas omissa vaatteissani ja tukassani niitä voi olla kymmenittäin metsälenkin jälkeen.

Siinä vaiheessa kun huomaan ensimmäisen hirvikärpäsen, alan käydä koirieni turkin huolellisesti läpi jokaisen metsälenkin jälkeen kotiin päästyäni, ja sanottakoon sekin, että teen sen tarpeeksi tiheällä kammalla, että siihen kyllä ötökät jäävät jos niitä sattuu olemaan, joten tiedän varmuudella, että niitä löytyy todella harvoin ja silloinkin yksittäisinä tapauksina.

Toiseksi, siinä vaiheessa kun hirvikärpäsiä alkaa olla enemmän, en edes vie koiriani metsään, siltikään, että ne saavat olla lähes rauhassa niiltä pikku inhotuksilta. Vaikka niiden kimpussa ei juurikaan ole ötököitä ollut, en halua kokeilla, milloin koirani alkavat niille kelvata, ja sen takia lenkitän ne muualla. Kaduilla minun ei tarvitse siltikään niiden kanssa kulkea, meillä päin on paljon hyviä paikkoja ulkoiluttaa koiria. Olen jo monta vuotta vältellyt viemästä koiriani metsään hirvikärpäsaikaan, ja tulen tekemään sen jatkossakin, ellei parempia suojautumiskeinoja löydy.

Minä kuitenkin sienestän mielelläni, lähinnä suppilovahveroita, ja siinä vaiheessa kun suppisten aika on parhaimmillaan, myös hirvikärpäsiä on eniten. Sen takia tarvitsisin suojaa itselleni. Koiria en mielelläni sieniretkille ota vaikka ne sinänsä metsässä viihtyvätkin; en hirvikärpästen takia, vaan siksi että ne pitkästyvät odotellessaan minua kun istun mättäillä sieniä poimimassa.

Ja kolmanneksi, mitä tulee tuohon valkosipuliin, niin koirani juoksevat sitä hajua karkuun vielä vauhdikkaammin kuin minä. Ne eivät suostu tulemaan lähellekään jos haistavat valkosipulin. Hirvikärpäset eivät tunnu niitä kiusaavan, mutta valkosipulia ne pakenevat. En todellakaan halua kiusata koiriani sivelemällä niiden päälle hajua jota ne eivät voi sietää. Minusta SE olisi silkkaa kiusantekoa.

Mutta jos tuo mainittu ympäristömyrkky on ainoa keino ötököiltä suojautumiseen, niin todellakin hirvikärpäset ovat mielestäni pienempi paha. Ja jos joku edelleen on sitä mieltä että olen itsekäs paskiainen joka ajattelee vain itseään koirien kustannuksella, niin omapa on asiansa. Kyllähän maailmaan mielipiteitä mahtuu.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut

– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti
      Maailman menoa
      336
      38485
    2. Särkynyt sydän

Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s
      Ikävä
      103
      7066
    3. Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..

Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos
      Ikävä
      31
      5530
    4. Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta

Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös
      Ikävä
      21
      4048
    5. Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!

Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta
      Suomalaiset julkkikset
      67
      3189
    6. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      56
      3175
    7. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      63
      2400
    8. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      18
      2171
    9. En suuttunut missään vaiheessa

Oon vaan herkkä ja tuskastunut. Mies se ei ole henkilökohtaista sinulle. Ei mitenkään päin. Sinä herkkänä vaan satut näk
      Ikävä
      12
      2154
    10. Trump on jo ihan seonnut...

Nato maa uhkailee toista Natomaata....Amerikan tuho näyttää toteutuvan Trumpin kaudella 100 varmasti.
      Maailman menoa
      500
      2050
    Aihe