Luin äsken "uusavuttoman" ihmisen paineesta tarjota vieraalleen (ystävälleen) jotain syötävää kylään tullessaan"mitä tarjoan?", mistä saan ostettua raaka-aineet?" yms...No KAUPASTA :D
Niin ajattelin itse kysyä, että mitä te tarjoatte vieraallenne/vieraillenne??? (voisin saada teiltä ruokaideoita )
Itse tykkään kokkailusta ja sovellan aina erilaisia reseptejä, mutta aina ei jaksa / ei ole aikaa tehdä kaikkea alusta.Ja ainahan sitä miettii, että mitäs uutta ruokaa tänään kokeilis.
Itse tarjoan yleensä helppoja ja varmoja ruokia/ naposteltavia.
Esim.
Ostan valmiiksipaistetun patongin, leikkaan siitä parin sentin (paksusia) kokoisia ns.viipaleita, laitan ne uunipellille ja päälle laitan bonjouria ( tai muuta vastaavaa), sekä tomaattia ja sitten paistan vaan lämpimiksi ja eikun syömään.Tosi helppoa ja hyvää :)
Ja tietenkin tarjoan myös kahvia/teetä tai mehua.Ei ne mun kaverit meille yleensä minkään ruuan takia tule, vaan minun itseni takia :) Enkä kyllä itse koskaan ota mitään paineita kokkailusta. JA jos kaveri on meillä kylässä koko päivän, niin kyllä tarjoan hänelle samaista ruokaa mitä itselleni ja poikaystävälleni kokkaan. :)
Laittakaas helppoja ja hyviä reseptejä, jotka eivät maksa maltaita. :)
helppoja tarjottavia??
5
340
Vastaukset
- elliivo
Raakapakastetut karjalanpiirakat, esim. Rainbow-piirakat maksavat noi 1,60 e pussi jossa on 9 kpl. Sen kanssa juustoa tai munavoita.
Esikypsennetyt patongit, esim. Euroshopper. Nyt on cittarissa kolme kahden hinnalla. Eli kolme pakettia (6 patonkia) alle kahdella eurolla. On parempaa kuin Lidlin paistopisteen patongit!
Itse voi tehdä pellillisen pitsaa ja paloitella annospaloiksi.
Jos viitsii niin voi paistaa lettuja. Niitä voi tarjota sekä suolaisilla että makeilla täytteillä
Lämpimät voileivät vaikka paahtoleivästä, kinkusta, juustosta, tomaateista ym.
Helppo makea piirakka:
150 g sulatettua margariinia
3 dl sokeria
6 dl jauhoja
4 tl leivinjauhetta
2 munaa
1 dl maitoa
aineet sekoitetaan ja levitetään pellille
Päälle omenaviipaleita, kanelia ja sokeria
tai hilloa
Paistetaan kauniin ruskeaksi 225 asteessa..- minätässäjanyt
Kuulostaapa hyvälle :)
Täytyyki testailla. - minätässäjanyt
minätässäjanyt kirjoitti:
Kuulostaapa hyvälle :)
Täytyyki testailla.Ainiin ja muutes täst lähtien teen patongit itse :)
Helppoa ja halpaa.
- mmmm9
Cocktailpaloja, viinirypäleitä, juustoa, oliiveja, mitä nyt keksitkin.
Dippikastike, suolakeksejä.
Katkarapukeitto, vispaa ruokalusikallinen vehnäjauhoja veteen, keitä kypsäksi, lisää tilliä ja kermaa, sekä katkaravut. - nuuka mummo
Kasvissosekeitto ei maksa paljon, helppo tehdä ohjeta löytyy paljon, paista säpylöitä keiton kavriksi maistuu kaikille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005378797Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo7375824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102252Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1751322Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17976Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40814- 51797
Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72764Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57762En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.37672