Luin äsken "uusavuttoman" ihmisen paineesta tarjota vieraalleen (ystävälleen) jotain syötävää kylään tullessaan"mitä tarjoan?", mistä saan ostettua raaka-aineet?" yms...No KAUPASTA :D
Niin ajattelin itse kysyä, että mitä te tarjoatte vieraallenne/vieraillenne??? (voisin saada teiltä ruokaideoita )
Itse tykkään kokkailusta ja sovellan aina erilaisia reseptejä, mutta aina ei jaksa / ei ole aikaa tehdä kaikkea alusta.Ja ainahan sitä miettii, että mitäs uutta ruokaa tänään kokeilis.
Itse tarjoan yleensä helppoja ja varmoja ruokia/ naposteltavia.
Esim.
Ostan valmiiksipaistetun patongin, leikkaan siitä parin sentin (paksusia) kokoisia ns.viipaleita, laitan ne uunipellille ja päälle laitan bonjouria ( tai muuta vastaavaa), sekä tomaattia ja sitten paistan vaan lämpimiksi ja eikun syömään.Tosi helppoa ja hyvää :)
Ja tietenkin tarjoan myös kahvia/teetä tai mehua.Ei ne mun kaverit meille yleensä minkään ruuan takia tule, vaan minun itseni takia :) Enkä kyllä itse koskaan ota mitään paineita kokkailusta. JA jos kaveri on meillä kylässä koko päivän, niin kyllä tarjoan hänelle samaista ruokaa mitä itselleni ja poikaystävälleni kokkaan. :)
Laittakaas helppoja ja hyviä reseptejä, jotka eivät maksa maltaita. :)
helppoja tarjottavia??
5
333
Vastaukset
- elliivo
Raakapakastetut karjalanpiirakat, esim. Rainbow-piirakat maksavat noi 1,60 e pussi jossa on 9 kpl. Sen kanssa juustoa tai munavoita.
Esikypsennetyt patongit, esim. Euroshopper. Nyt on cittarissa kolme kahden hinnalla. Eli kolme pakettia (6 patonkia) alle kahdella eurolla. On parempaa kuin Lidlin paistopisteen patongit!
Itse voi tehdä pellillisen pitsaa ja paloitella annospaloiksi.
Jos viitsii niin voi paistaa lettuja. Niitä voi tarjota sekä suolaisilla että makeilla täytteillä
Lämpimät voileivät vaikka paahtoleivästä, kinkusta, juustosta, tomaateista ym.
Helppo makea piirakka:
150 g sulatettua margariinia
3 dl sokeria
6 dl jauhoja
4 tl leivinjauhetta
2 munaa
1 dl maitoa
aineet sekoitetaan ja levitetään pellille
Päälle omenaviipaleita, kanelia ja sokeria
tai hilloa
Paistetaan kauniin ruskeaksi 225 asteessa..- minätässäjanyt
Kuulostaapa hyvälle :)
Täytyyki testailla. - minätässäjanyt
minätässäjanyt kirjoitti:
Kuulostaapa hyvälle :)
Täytyyki testailla.Ainiin ja muutes täst lähtien teen patongit itse :)
Helppoa ja halpaa.
- mmmm9
Cocktailpaloja, viinirypäleitä, juustoa, oliiveja, mitä nyt keksitkin.
Dippikastike, suolakeksejä.
Katkarapukeitto, vispaa ruokalusikallinen vehnäjauhoja veteen, keitä kypsäksi, lisää tilliä ja kermaa, sekä katkaravut. - nuuka mummo
Kasvissosekeitto ei maksa paljon, helppo tehdä ohjeta löytyy paljon, paista säpylöitä keiton kavriksi maistuu kaikille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606294- 1003252
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252566- 212198
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551788- 271696
- 251480
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 491392
- 321368