Gran Canarian säästä ja vähän muustakin

GC:n kävijä

Taas sesonki alkaa ja monta on matkaajaa tuolle iloisten ihmisten saarelle, kuten saarta kutsutaan.

Gran Canariaa kutsutaan syystäkin pienoismantereeksi, koska saari on ainutlaatuinen säiden ja luonnon osalta. Saaren pohjois-osa on vehreää ja epävakaista kun taas etelä-osa on karua, mutta lämmintä ja aurinkoista.

Gran Canarian saari on aika pieni ja pyöreä, halkaisijaltaan n. 50 - 60 kilometriä, sää ja lämpötila ei ole lähellekkään sama joka paikassa. Saaren virallinen lämpötila mitataan Las Palmasissa, samoin kuin sen hetkinen säätila. Las Palmasissa voi sataa vettä ja lämpötila olla jotain 22 astetta. Saaren eteläosissa samaan aikaan paistaa aurinko ja lämmintä n. 30 astetta.

Aurinkovarmimpia paikkoja ovat Arquinequin, Puerto Rico, Puerto de Mogan ja laaksot sillä seudulla.

Pari linkkiä, mistä voitte seurata esimerkiksi Puerto Ricon lämpötiloja ja ennusteita. Ensimmäinen linkki Puerto Ricon satamasta, kuva web-kamerasta, joka päivittyy säännöllisin tai epäsäännöllisin väliajoin.

http://wetter.micanarias.com/weatherimages/marinasuites/beach.jpg

Toinen linkki suomalaisen forecan sivulta, täsmäsää Puerto Ricoon, 10 päivän ennuste:

http://www.foreca.fi/Spain/Puerto_Rico/tenday

Näyttäis Puerto Ricossa tarkenevan, sinne 4 viikon kuluttua nauttimaan auringosta, lämmöstä ja vähän muustakin.

93

7720

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Como 69

HOLA! Kiitti, olipa mukava pongata uusi sääkamera mitä parhaalta paikalta meidänkin vähitellen lähenevää matkakohdetta. Tuo täytyy ehdottomasti laittaa kotona suosikkeihin!
      Aurinkoista matkaa meille kaikille! Meidän perhe matkaan vasta marraskuun loppupuolella...

• kohtakohteessa

suuret kiitokset täältäkin viestiketjun aloittajalle, näyttä lauantaina tarkenevan ja siitä eteenpäinkin.

• seirita

Canarialla täysi kesä ja on ihana lähteä taas "kotiin" Las Palmasiin,sää suosii aina ,Suomessa kun ei juuri lämmöstä voinut nauttia,hyvä ruoka,halpa viini,kaikkea,y sol de Canarias.

• jebjebjebbbb

millainen sää on inglesissä joulukuussa? :)

• kurja paikka

siellä on myös talvi eli hyvällä tuurilla se 20C varjossa...ongelma on yöt kun lämpö laskee alle 10C ja ei ole mitään lämmitystä ja kivilattiat. Rantalomaa ei tulee itkemälläkään joulukuussa Kanarialla....2-3 kertaa tämän kokenut ja nyt sitten mennään sinne missä on yölläkin enemmän kuin Kanarilla lämpöä....ja tuntee olevansa lomalla.

• don Luis

Taitaa olla,meillä molemmilla, liian vähäinen talvikokemus kanarian ja varsinkin inglesin säistä.Olen viettänyt inglesissä 2 joulua ja molempien lomien aikana oli mitä komeimmat rantakelit,siitä on itselläni jopa valokuva kun vietin rantapäivää ja itse joulupukki tunkeutui samaan kuvaan.Myöskään kummallakaan kerralla ei,edes yöllä, ollut sanottavan kylmä,joten tarkkojen astelukujen kautta vannomisen voi unohtaa.Kanarialla voi siis ,jopa jouluna,olla mitä hienoin rantaloma!!

• rankkasateella Intia

"nyt sitten mennään sinne missä on yölläkin enemmän kuin Kanarilla lämpöä".

Tarkoitatko Thaimaata tai Intiaa, kummassakin on joulu-tammi sadekausi, lämpöä on kyllä 35 astetta. Rankkasateilla isot käärmeet hakeutuvat talojen alle. Mutta ne ei pure eikä kurista, jos osaa hitaasti poistua niiden näkyvistä. Hyvää matkaa!

• Lun Dois???
        don Luis kirjoitti:

Taitaa olla,meillä molemmilla, liian vähäinen talvikokemus kanarian ja varsinkin inglesin säistä.Olen viettänyt inglesissä 2 joulua ja molempien lomien aikana oli mitä komeimmat rantakelit,siitä on itselläni jopa valokuva kun vietin rantapäivää ja itse joulupukki tunkeutui samaan kuvaan.Myöskään kummallakaan kerralla ei,edes yöllä, ollut sanottavan kylmä,joten tarkkojen astelukujen kautta vannomisen voi unohtaa.Kanarialla voi siis ,jopa jouluna,olla mitä hienoin rantaloma!!

Opettele nyt edes kirjoittamaan, kun haluat valehdella....
        Kanaria on, "mitä paskin paikka"..

• xxx4

Öistä kylmyyttä vastaan kannattaisi varustautua lämpökerrastolla. Niin minä olen tehnyt jo usean talven ajan lomaillessani Kanarialla.

• Veterano de ingles
        xxx4 kirjoitti:

Öistä kylmyyttä vastaan kannattaisi varustautua lämpökerrastolla. Niin minä olen tehnyt jo usean talven ajan lomaillessani Kanarialla.

Sitähän saa sieltä kaupoista,pullotettuna!!!

• +35
        rankkasateella Intia kirjoitti:

"nyt sitten mennään sinne missä on yölläkin enemmän kuin Kanarilla lämpöä".

Tarkoitatko Thaimaata tai Intiaa, kummassakin on joulu-tammi sadekausi, lämpöä on kyllä 35 astetta. Rankkasateilla isot käärmeet hakeutuvat talojen alle. Mutta ne ei pure eikä kurista, jos osaa hitaasti poistua niiden näkyvistä. Hyvää matkaa!

Väärin, Thaimaassa ei ole joulukuussa sadekausi, loppuu loka/marraskuun vaihteessa.

• dfsagfdsag

mutta silti lämpösempää kuin suomessa joulukuussa!

• kohta taas

Kommaap täysin Don Luista...itse ollut nyt 7 joulua peräkkäin Maspalomasissa ja ilmat ollet varsin hyvät.Illat viilenee kyllä mutta silti tarkenee mukavasti.ja hei todellakin siellä on lämpöisempää kuin koto suomessa.

• kohta taas kirjoitti:

Kommaap täysin Don Luista...itse ollut nyt 7 joulua peräkkäin Maspalomasissa ja ilmat ollet varsin hyvät.Illat viilenee kyllä mutta silti tarkenee mukavasti.ja hei todellakin siellä on lämpöisempää kuin koto suomessa.

Samat on kokemukset minullakin.

Sitä vain mietin, että onko ihan aikuisten oikeasti keskimääräisten päivälämpötilojen erot kovin suuret saaren etelä- ja poisjoisosien välillä? Kun pitkäaikaisten tilastojen mukaan olen ymmärtänyt eron olevan 1-2 astetta. Toki pohjois-osassa on pilvisempää mutta ei kai varjolämpötilojen ero ole kovin suuri?

• IS

Kiitos tästä webkameran linkistä. On mukava seurata säätä Marina Suitesin katolta käsin. Olemme menossa ko. hotelliin viikolla 8 2013.

• pian reissuun

Tämän viestiketjun aloittajan forecan 10 vrk:n sääennuste linkissä luvataan sadetta, mutta lämmintä Puerto Ricoon. Yllättävää, että peräti ukkosta keskiviikkona 31.10. Pistää epäilimään.

• Nauttikaa lomasta

Älkää säikkykö "ilmanpilaajien" kommentteja: Olen ollut PRicossa ja Inglesissä ja muilla kanasaarilla parimmentä kertaa, myös keskitalvella, eikä sää ole pilannut lomaani koskaan. Muutamalla kerralla on sattunut päivän tai parin mittainen tuulijakso. Aina kelit ovat olleet kuitenkin paremmat kuin keskimäärin Suomessa heinäkuussa. Sääkarttojen ja satelliittien pilvikelit ovat usein yläpilveä jonka läpi talvellakin sää lämpenee päivisin reilusti yli 20 asteeseen. Nyt marras-joulukuussa menen vaimoni kanssa LaPalmalle koska siellä on kuulemma kylmää, tuulista, sataa lunta ja on muutenkin tylsää.

• vilperi571

Jos nyt hiukan totuudessa pysytään, niin ei ole pitkää aikaa siitä kun Las Palmasissa oli "muuttolintujen" mukaan kylmin talvikausi "miesmuistiin" ja itsekin sain siitä osani.
      Aina on kuitenkin kelit olleet paremmat kuin suomessa esim. marraskuussa ja monesti voittaneet jopa suomen heinäkuun jonka pitäisi olla se lämpimin kuukausi suomessa.
      Monenlaista keliä olen reissuillani nähnyt ja voisi sanoa, että se varsinainen myrsky on vielä kokematta vaikka jälkiä olen nähnytkin kun ovat tapahtuneet jonkun aikaa ennen mun reissuani.:)
      Yksikään reissu ei ole mennyt pilalle ilmojen takia, mutta toisinaan sitä aurinkoa ja lämpöä on saanut hakea eteläisestä osaa grania! :)

• 14+4

"aikaa siitä kun Las Palmasissa"

eikös tuonkin voisi kääntää vilperikielelle lapaksi, voisit olla sitten taas vähän ylpeä ;)

• jhjjb

Me olemme miehen kanssa lähdössä kahden viikon päästä Puerto Ricoon kahdeksi viikoksi ja accuweatherin ennuste lupaa vettä ja ukkosta. Masentaa oikein kunnolla. Toivotaan, että tuo tuosta muuttuu!

• Viiden vuorokauden sään ennustaminen on haastavaa Suomessakin saati sitten Kanarialla. Kahden viikon päähän sijoittuvilla ennusteilla ei ole mitään arvoa. En tiedä mistä accuweather nuo ennusteet ravistaa?

• vilperi571
    • Hyvät kelit PR:ssa

Nyt näyttäis linkin mukaan Puerto Ricossa olevan paikallista aikaa klo 19.40 peräti 23,3 astetta ja vielä varjossa, aika leppoisat kelit istua iltaa terassilla. Kyllä siellä tarkenee. Sateista ei tietookaan.

Tahtoo tuonne ja lähtee myös.

• Puerto Ricossa on lämpimät illat. Aurinko lämmittää laaksoa ja sitä rajaavia rinteitä päivällä. Illalla lämpimät vuorenseinämät lämmittävät laaksoa.

• Matkaaja123

Tänään kotiuduttiin Ricosta ja sää suosi. Alkuloma oli auringonpaistetta ohuen pilviverhon läpi, muutama todella kuuma päivä ja viimeinen päivä oli puolipilvinen, mutta lämmin. Aivan ihana paikka sään puolesta.

• prof of weather

Raskaita sadepilviä lähestymässä Gran Canariaa. Sateet kestänevät n. 3-vrk. Lämmintä kuitenkin on sateesta huolimatta. Itse tulen tarkistamaan tilanteen ensiviikon lauantaina. Moi siihen saakka!

• lumme4

Vettä näyttää lupavan koko marraskuuksi, kiva kun tonnin matka maksettu. Voiko tuo muka oikeasti olla mahdollista, ettei kahteen viikkon satu yhtään aurinkoista päivää? Näin siis näyttää akkuweatrher.

• Prof of weather

Älä suotta murehdi, parin päivän päästä sateet ovat pyyhkäisseet yli Gran Canarian.
        Voit seurata netistä Caribialta liikkuvien saderintamien liikkeitä.

• don Luis

Älä katso sadetta lupaavaa sääENNUSTETTA. Luin juuri sen pätkän marraskuun ennustetta joka näkyy,Wunderground-ennusteessa ja eipä ollut ainuttakaan sadepäivää merkitty marraskuulle.Yli viikon ennusteiden luotettavuus on varsin kehno.Mihin tarkkaan ottaen olet menossa?

• Talviasukas

Kerropa sitten, miten kävi. Olen ollut täällä parikymmentä talvea enkä muista vielä ennen noin käyneen, ettei kahteen viikkoon olisi yhtään aurinkoista päivää. Olisihan sekin uusi kokemus.

• Ei huolta!

Sandy hurrikaanin helmat siellä vaan paukkuu ja viimeistään ylihuomenna nautiskellaan jo aurinkoisista päivistä.

• Como 69

Ja tänään pitkästä aikaa lämmintä yli 28 astetta Marinasuitesin mukaan; ihana odottaa aurinkoon pääsyä vielä hetki täällä räntäsateen keskellä :)

• seirita

Tulin just "kesälomaltani" Las Palmasista,aivan ihanaa" 24-37" koko lokakuu,pari kertaa sadetta,mutta sade on tarpeen koska kesällä ei satanut,Suomessa,siis Hki ei edes ollut hellepäiviä,järkkyä,oli ihana nauttia lämmöstä ,auringosta,merestä,halvasta ruuasta ja viinistä upeassa kaupungissa,lisäksi hotelli Canterasin rannalla.Suosittelen.

• milla_4

Osaisiko joku sanoa, kumpi olisi parempi hotelli lapsen kanssa. Matkalle ollaan lähdössä maaliskuussa. Eli vaihtoehdot olisivat:
      Sunwing Resort & Spa Arguineguin tai Altamar Puerto Ricossa. Plussaa kunnon auringonpaiste ja paljon aurinkotuoleja ja hyvät altaat. Ja mieluitenkin jotain nähtävää ihan kävelymatkan päässä. Kiitos, jos joku osaisi auttaa. Kokemukset kummasta tahansa ovat tervetulleita.

• Sunwing Arguineguin

Sunwing!
        Arguineguin on pieni viihtyisä kylä, jossa on aika paljon hyviä ruokapaikkoja ja siellä on aika isot markkinat on kerran viikossa.
        Sunwing hotelli on lapsiperheelle pieni paratiisi. Kaikessa on ajateltu lapsia. Iso allasalue ja todella paljon aurinkotuoleja. Paljon viihdettä sekä lapsille että aikuisille. Suosittelen Royal huoneistoa niin voi seurata illan shown parvekkeelta
        Altamar ei ole yhtä tasokas kuin Sunwing ja se sijaitsee niin ylhäällä, että sieltä liikkuminen kävellen voi olla työlästa, mutta kyllähän tietysti taxilla pääsee.

• is1967

Tosi hyvää "lääkettä" matkakuumeeseen tämä kamera Marina Suitesin katon päällä. Sinne menemme taas viikolla 8.

• is1967

Moro GC:n kävijä. Kiitti linkeistä. Oletko itse ollut Marina Suitesissa? Jos olet, mitä mieltä olet ko. hotellista? Mikä on mielestäsi paras ruokapaikka Puerto Ricossa?
      Me ollaan oltu kolme vuotta peräkkäin Marina Suitesissa ja mennään taas viikolla kahdeksan. El Greco vähän kiinnostais. Onko sulla kokemusta siitä hotellista?

• hljoöl

Me olimme juuri viikon Inglesissä ja toisen Puerto Ricossa. Joka päivä paistoi aurinko eikä tuullut oikeastaan ollenkaan edes Inglesissä. Mahtava loma sekä säiden puolesta että muuten!

• is1967

Missä hoteleissa olitte? Kokemukset niistä? Oliko Puerto Ricossa kaikki ennallaan?

• don Luis

Nyt,kun ennusteet lupaavat lunta ja pakkasta on oikea hetki pistäytyä kanarian lämmössä.Edellisestä ingles matkasta onkin jo puolentoista vuotta.Silti säilyy tämä,vähintään kerran vuodessa,tahti.Ilmat lienevät paremmat kuin kotisuomen myrskyn silmässä.Eipä muuta kun laukut kentälle tänään ja huomenna itse perässä!!!

• don Luis
        don Luis kirjoitti:

Nyt,kun ennusteet lupaavat lunta ja pakkasta on oikea hetki pistäytyä kanarian lämmössä.Edellisestä ingles matkasta onkin jo puolentoista vuotta.Silti säilyy tämä,vähintään kerran vuodessa,tahti.Ilmat lienevät paremmat kuin kotisuomen myrskyn silmässä.Eipä muuta kun laukut kentälle tänään ja huomenna itse perässä!!!

Pikainen kanarian käynti on takana,eikä vieläkään osunut huonoa säätä kohdalle.Tulopäivästä seuraavana oli viikon oleskelun huonoin ilma ja useampi tunti tuli silloinkin otettua aurinkoa.Palatakseni vahaan mieliaiheeseen,matkatoimistojen pihistelyn turistien palveluissa,sai taasen uuden ulottuvuuden,kun lentokenttäbussissa ,joka vei kohteeseen,ei tietenkään ollut opasta.Tähän on jo totuttu,mutta uusi kikka on se ,että kun opas laskettuaan asiakkaat ,poistui bussista,sanoi hän saatteeksi,että oleelliset tiedot saamme kuulla CD levyltä.Opas laittoi levyn soittimeen,jota kuljettaja ei kuitenkaan missään vaiheessa käynnistänyt,siinä siis tiedottomuutta ensikertalaisille.Muuten aika saarella kului kuin siivillä ja ilman mitään kummempaa hötkyilyä.

• hljoöl

Inglesissä oltiin Beverly Parkissa ja Puerto Ricossa Portonovossa. Molemmat viihtyisiä ja siistejä ja kaikki toimi kuten piti. En ole ennen käynyt Puerto Ricossa, joten toiseen kysymykseen en osaa vastata. Mutta varmasti lähden joskus uudelleen.

• is1967

Reilut 70 päivää ja Marina Suites kutsuu, YES.

• ewert44

Ihan hienoa että Don Luisin matka meni mukavasti,mikähän matkanjärjestäjä oli kyseessä,sitä cd-juttua hieman ihmettelen

• don Luis

Finnmatkat,jonka ihmeellisiin systeemeihin kuului myös se,että poislähtiessä,matkalaukkujen luovutusjonossa on muitakin kuin suomeen matkustavia.Näille (Tanskaan menijöille)tuli koneen lähtö lähemmäksi kuin meille,joten opas kävi näitä juutteja sitten siirtelemässä n.s. jonon ohi meidän edelle,jotka siis olimme hyvissä ajoin kentällä.Näimpä meillekin sitten meinasi tulla hoppu,kun piti hiukan ostella kentällä.Kaikkea se säästäminen teettää!
        Oletan(en tiedä),että TUI-yhtymä on kilpailuttanut bussiyhtiöt ihan tappiinsa,joten kuskeja voi olla vaikea motivoida tekemään"oppaiden hommia".Jo kuljettajien mielialasta ja asenteesta tämä on tulkittavissa,joten eipä ihme ,että soitin oli äänettömänä.Tämä tiedonvälityksen puute ei meitä häirinnyt,mutta aina voi bussissa olla ensikertalaisia,jotka olisivat mielellään lisäinfon kuunnelleet.

• 196713

Mielenkiintoista...

• is1967

Matkakuumetta havaittavissa.

• Suites fani

Vajaa kolme viikkoa enää ja sitten tonne.

• wertyuio

Yhdeksän päivää lähtöön.....

• don Luis

Reilu kuukausi ja Ingles kutsuu jälleen.

• 44444444444

4....

• 196714032013

Näitä lisää.Tää on hyvä linkki.

• don Luis

Pääsiäisen jälkeen kerron,jos syytä on,taasen Finnmatkojen asiakaspalvelusta ja inglesistä muutenkin.Laukut on pakattu!! Ei muuta kuin pois pakkasesta!
        Matkalle en ota tietokonetta koskaan mukaan,enkä seikkaile muillakaan koneilla.

• Lomamielellä pian
        don Luis kirjoitti:

Pääsiäisen jälkeen kerron,jos syytä on,taasen Finnmatkojen asiakaspalvelusta ja inglesistä muutenkin.Laukut on pakattu!! Ei muuta kuin pois pakkasesta!
        Matkalle en ota tietokonetta koskaan mukaan,enkä seikkaile muillakaan koneilla.

Mukavaa reissua ja pääsiäistä! Samalle saarelle mekin lähdössä pääsiäisen jälkeen. Nauttimaan lämmöstä, auringosta ja - lomasta! Ilman tietsikkaa loma tuntuu lomalta.

• Huhhellettääää

Nyt lämpenee. Onko jo liian lämmintä?

• Malttamaton1

Puerto Rico täältä tullaan....

• Aamuja vähän

40 aamua vielä.....

• pakkasta pakoon

Ylihuomenna Puerto Ricoon.

• Utelias99

Mihin hotelliin?

• pakkasta pakoon
        Utelias99 kirjoitti:

Mihin hotelliin?

Miksi kiinnostaa? :) Hyvin lähelle Shopping Centeriä.

• vilkku19

Tänään ainakin aurinko paistoi Puerto Ricossa muutama pilven haiku taivaalla. Lämmitä varjossa 22 oma mittari.

• Huhheli

Siis onko oikeasti siellä nyt noin tuulista ? Lähteekö peruukki päästä :D Näytti olevaan jopa 13 m/s .

• 5+9

Kerran oli tuollainen tuulinen päivä ja tuuli tempaisi hotellin lasiovet auki ja takaisin kiinni jolloin ovet pirstaloituivat kappaleiksi. Komea näky. Karkaistua lasia, ei vaaraa.

• trstrs

Varokaa inglesissä hotellien huonokuntoisia kylppäreitä. Jos tunnette homeenhajua, niin valittakaa heti oppaalle asiasta. Minulla on paljon huonoja kokemuksia.

• Cleopatra

Miltä näyttää nyt siellä Gran Canarialla ? Onko myrsky loppunut ? :)

• juuhhhh

Myrsky on loppunut. Nyt aurinko paistaa ja kuuma on.

• 1.3.2014

Kertokaahan koska Puerto Ricossa alkaa kevät ja ilmat lämpenevät?

• 13 aamua

Lämpeneeee

• kundi18

Yumboon pitää päästä bilettämään ensi kuussa :) Ihana loma tiedossa.

• 20140301

kOLME AAMUA.....

• lefa

Olen viimeiset 20-vuotta lomaillut Kanarialla eri saarilla kuitenkin viimevuodet Gran Canarialla ja pääasiassa Maspalomaksessa. juuri senvuoksi, että siellä säät ovat parhaat mahdolliset, lämpötila aina 20 -25 celsiusta, joka minulle juuri sopiva. Aikaisemmin lomailin myös marras-joulukuussa, mutta silloin olivat säät hyvin epävakaiset, joten unohdin tämän loma-ajankohdan ja nyt olen ollut erittäin tyytyväinen lomasäihin. Koska en tykkää kaukoidän kuumista olosuhteista, jotka olen myös kokenut, viihdyn Kanarialla erittäin hyvin. Lomalennot Kanarialle aloitin joulukuussa 1973. Myös lähi-itä on minulle tuttu, koska työskentelin siellä aikanaan 3 -vuotta, mutta en tykkää matkustaa kriisialueilled. Olen sotani sotionut!

• caramba

Mä olen käynyt lapseta asti, noin laskin jo 40v, uskomatonta ja asuinkin L.P:ssä n,5v,se oli ihanaa aikaa, ja mä rakastuin Las Palmasiin ekoilla reissuilla, nyt käyn joka vuosi lokakuulla, vielä en ihan pääse sinne vakkariin, mutta siellä on aina tunne että tulen kotiin, Suomessa on tylsää ja kylmää, inhoan talvea ja pohjoistuulta.Ja se iso "lotto"voittokin puuttuu vielä....

• Nice picture

Vielä kun olis lämpötila näkyvissä tossa kameran kuvassa.

• puh puh

Nyt on tarpeeksi lämmintä, kunhan ei tulisi enempää. -Tulee kyllä, viimeistään heinäkuun lopulla ja siitä lokakuun loppuun.

• tonne1

20.12. tonne!!!!!!!!!!!

• seirita

Mä käyn joka vuosi loka-marraskuulla ja aina on sää suosinut ja mä käyn ainoassa oikeassa paikassa siellä eli Las Palmasissa, ja ihanaa pian lähden, ihana olla con sol, vinos gente y todo es en Canarias!!!

• et sillee

Seritalle sen verran tiedoksi ettei ne muut ole mitenkään väärennettyjä! Jos sä tykkäät viileästä niin ok, mutta joku muu tykkää jostain muusta ja pitää sitä AINOANA OIKEANA PAIKKAN :))

• seirita

Mahtavaa olen jo melkein koneessa kohti Canariaa, mahtavan upeaan Las Palmasiin, vuoden kohokohta, koko kesä duunia, nyt on kiva lähteä, aurinkoon, mä tykkään lattareista ja mun parhaat on Las Palmas ja Malaga, kutenH:kin ovat merenrantakaupunkeja, upeaa.

• 66 aamua

66 aamua enää ja tänne.

• Matkailijamamma36

Olen käynyt Kanarialla 5 kertaa ja tässä lyhyt analyysi säistä. (mulla on norsun muisti näissä asioissa...:))
      - Maaliskuu 2005 Bahia Feliz, paikka oli järkyttävän tuulinen, iltaisin tarvi takin, ylipäätään petyin ekaan Kanarian matkaani, kun olin tottunut, että Etelässä on lämmin. Viimeinen päivä oli ainoa oikeasti lämmin...
      - Maaliskuu 2007 Playa del Ingles, uusi yritys ja viileä viikko. Aurinko paistoi, mutta lämpöä vain 20-22 ja kylmä tuuli meni ytimiin. Uiminen "lämmitetyssä" altaassa oli tuskaa.
      - Joulukuu 2011 Playa de las Americas, odotukset säältä nolla. 25-astetta koko viikko, hautovaa lämpöä, ei edes tuullut, mutta eipä näkynyt aurinkoakaan kuin muutaman tunnin koko viikkona. Ihan ok, ei odotettukaan aurinkoa.
      - Helmi-maalis vaihde 2013 Puerto Rico. Loma takuuaurinkoiseen Puerto Ricoon... Joo, oli kaikkien mukaan poikkeuksellisen pilvinen viikko. Yksi päivä oli myrskyä ja satoi kaatamalla. Aurinkoa sai tosi vähän.
      - Helmikuun loppu 2014 Meloneras. Kaikista lämpimin Kanarian reissu. Aurinko paistoi koko viikon, lämpöä se 25, eikä tuulikaan ollut kovin navakka. Aivan loistava reissu säiden puolesta ja ainoa oikeasti lämmin loma Kanarialla. Pitkähihaista ei tarvinnut.:)

• Handu pumpulla

Säitä on pidellyt. Noilla noin viidellätoista Kanarian reissuilla, joista jo kymmenkunta vuotta sitten aioin luopua, on ollut joitakin parin päivän mitaisia sade- ja tuulipäiviä.
        Thaimaan matkoilla kyllästyin niihin trooppisiin keleihin, joihin kuuluu ne alkuiltapäivän sateet ja koko ajan oleva saatanamoinen kosteus. Nykyään pysyn Suomessa huhti-llokkakuun välisen ajan. Syyskuussa ja toukokuun alussa käyn äkkilähdöillä kreikaan saarilla. Marras-maaliskuussa oleskelen taas niillä haukutulla Kanarian sarilla, pääasiassa Teneriffalla, koska sydänvaivaiselle säät ovat juuri sopivat. sää on kuin Suomessa mukavalla kesäkelillä.

• glopalbuses

ekalla kerralla 2005 viikolla 10 oli suht koleaa muutamana päivänä ja sen jälkeen sadetta olen tavannu reissuillani ainoastaan vuoristoon suuntautuneilla retkillä. enskuun 13. pitäs taas lähtiä säitä ihmettelemään, toivottovasti on vähälumisempaa kuin täällä nyt.
      Puertto Rico ja Bahia Felizin välillä oon tähän asti majoittunut, tuleva matka on taas arvoitus; mihnkä sitä joutuu. Mutta en ota siitä tressiä.

• 342014

34

• 22enää

22

• En halua mennä Thaimaaseen (Thaimaahan). Alkaa olla merikin niin roskattu. Eivät hallitse suurten turistimassojen aiheuttamaa jäteongelmaa.
        En ole käynyt, mutta ole kuullut tästä.

• annakatri kirjoitti:

En halua mennä Thaimaaseen (Thaimaahan). Alkaa olla merikin niin roskattu. Eivät hallitse suurten turistimassojen aiheuttamaa jäteongelmaa.

Onko tuulen suunnalla merkitystä lämpötilaan? Voimakkudella tityst on. 8.pv lentoon.

• Sadavee
        annakatri kirjoitti:

En halua mennä Thaimaaseen (Thaimaahan). Alkaa olla merikin niin roskattu. Eivät hallitse suurten turistimassojen aiheuttamaa jäteongelmaa.

Jospa nyt kävisit itse toteamassa, kaikkea huhupuheita ei kannata uskoa.

• annakatri kirjoitti:

Onko tuulen suunnalla merkitystä lämpötilaan? Voimakkudella tityst on. 8.pv lentoon.

Älkää nyt joku sanoko; opettele kirjoittamaan. Nopea kirjoitus altistaa virheille!

• Sadavee kirjoitti:

Jospa nyt kävisit itse toteamassa, kaikkea huhupuheita ei kannata uskoa.

Sadavee. Oli joku television dokumentti.

• sylvisiiri

Annakatri, tiedoksi sinulle: sattaa ja tuulee niin , että vinkuu, jotta saa pitää helmoista kiinni, kun lyö helmat korviin, ja riähkä unohdin vettää alkkarit jalkaan.
      No sitä ne nuoret miehet minua innokkaasti seurailivat, ja vislasvat.

• vain 15

15

• harsåå

vai oot sie 15 vuotias :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5602
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4217
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2906
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      153
      2181
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1916
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      126
      1749
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      978
    Aihe