ristiäiset tulossa, mutta kummit hukassa. seurakunta vaatii kaksi kummia, mutta kun ei ole edes yhtä sopivaa. Onko kenelläkään muulla ollut vastaavaa ongelmaa?
mistä kummit ?
11
1757
Vastaukset
- tarja
samantyylinen ongelma ja hänellä on jo 4 lasta ja nyt on viides tulossa.Itse olen heidän vanhimman jo 18v pojan kummi ja aion reilusti tarjoutua tulevalle lapselle kummiksi mieheni kanssa(joka ei ole sen vanhimman pojan kummi)koska tiedän heilläkin olevan tosi ongelma löytää kummeja.Ja itse hän ei varmaan kysy koska ei halua "velvoittaa" minua ainoaa siskoaan enää toistamiseen.Itselleni ei kyllä tuota ongelmia päinvastoin otan mielelläni tehtävän vastaan,koska siskoni ei millään tavalla painosta näissä kummin tehtävissä mihinkään suuntaan.Yksi syy myös siihen ettei hän enää minua kysyisi on myös varmaan se että koska muillakin lapsilla kummit on jouduttu etsimällä etsimään suurinpiirtein nimi paperiin tyylillä ja näin ollen ne kummit eivät juurikaan muista lapsia millään tavalla niin minä olen ominut tämän roolin sitten enemmän ja vähemmän itselleni,eli muistan kaikkia pienesti heidän merkkipäivinään ja jouluna...Teen sen kyllä ilolla ja käytän hyväkseni alekorit sun muut pitkin vuotta niin asia ei ole rahallinenkaan ongelma.Toivon että teidän pulmanne selviää...
- katinka
Kaikinpuolin kurja tilanne tuo...
Eräs tuttava joutui ottamaan omat vanhempansa (lapsen isovanhemmat) kummeiksi, kun ei muita ollut...
Ja toinen käytetty keino on "puolikkaat", eli jos lapsen isovanhemmilla on takanaan ero ja nyt uudet kumppanit, niin näiden kumppanien pyytäminen on joskus osoittautunut koko perheen kannalta hyväksi ajatukseksi. Samoin mahdolliset yli 15v. sisarus"puolet" tai miksei vaikka isoveli tai isosiskokin käy :)- maija
aattelin heittää pallon seurakunnalle ja katsoa mitä ne sanoo. jääkö vauva ilman ristiäisiä kun ei ole kummeja. mieluummin otan k-kaupan sedän tai r-kioskin tädin kummiksi kuin jonku sukulaisen jota ei oo nähny viimeseen viiteen vuoteen.
- Sup
maija kirjoitti:
aattelin heittää pallon seurakunnalle ja katsoa mitä ne sanoo. jääkö vauva ilman ristiäisiä kun ei ole kummeja. mieluummin otan k-kaupan sedän tai r-kioskin tädin kummiksi kuin jonku sukulaisen jota ei oo nähny viimeseen viiteen vuoteen.
Kerrothan mitä seurakunnasta vastattiin?
- maija
Sup kirjoitti:
palaan asiaan...
- maija
Sup kirjoitti:
piti valita 2 kummia. surkeeta.....
- Pupu
Tosi ikävää. Tämä maailma on hyvin epäoikeudenmukainen, teillä ei ole kummiehdokkaita ja minulla ei ole ikinä pyydetty kummiksi. Tasan ei käy onnenlahjat, mutta kestettävä on.
- ...
Minun tuttavapiirissä yhdellä perheellä päinvastainen ongelma. Paljon on kuulemma läheisiä ystäviä, ja pelkäävät että joku loukkaantuu kun juuri häntä ei pyydetty. Eipä kuulosta mukavalta tuokaan. Kai teillä nyt on esim. ystäväperheitä/-pariskuntia, eihän niiden kummien nyt sukulaisia tarvitse olla.
- maija
sopivilla kummi-ehdokkailla on muutenki jo kummilapsia tarpeeksi. meidän seurakunta on ehdoton siinä, että kummin täytyy olla jonku seurakunnan jäsen ja rippikoulun käynyt. kirkosta eronneita kyllä löytyy.
- ...
maija kirjoitti:
sopivilla kummi-ehdokkailla on muutenki jo kummilapsia tarpeeksi. meidän seurakunta on ehdoton siinä, että kummin täytyy olla jonku seurakunnan jäsen ja rippikoulun käynyt. kirkosta eronneita kyllä löytyy.
Hankalaa sitten. Älkää kastako kirkossa ollenkaan, vai onko se ihan periaatteellinen juttu teille?
- niin..
eli sopivia kummeja ei löytynyt, tai siis sellaisia, joiden uskottiin hoitavan kummiutensa edes kohtalaisesti. Joten jouduttiin valitsemaan kaksi ns.huonoa kummia, jotka eivät sitten kastajaisten jälkeen ole kummilastaansa muistaneet. Surullista, mutta ei voi mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa552537Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava631682SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän71640Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2631525Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --81508Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue251198Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.241041Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411012RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041002Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?78954