Emme maksaneet ruumaan menevää laukkua, joten tiedustelisin voiko käsimatka-
tavaroihin pakata hajuvettä, hiuslakkaa, muotovaahtoa, deodoranttia, hammastahnaa, kasvorasvaa, ym. ns. "pakollista" kamaa? Tietenkin kaikki olisivat pienimmät mahdolliset purkit tai putellit. Ja miten ne olisi järkevintä pakata? Emme haluaisi ensimmäisenä sännätä ostoksille.
Mitä käsimatkatavaroihin
8
821
Vastaukset
- 22
Samat säännöt kuin muillakin yhtiöillä ja kentillä:
"Matkustaja voi tuoda käsimatkatavaroina lentokoneeseen nesteitä, jotka on pakattu enintään 100 millilitran suuruisiin pakkauksiin."
"Yhden henkilön nestepakkausten on mahduttava yhteen enintään 1 litran kokoiseen muovipussiin. Muovipussin tulee olla uudelleen suljettava ja läpinäkyvä (esim. Minigrip-pussit)."
Lähde: http://www.finavia.fi/medialle/tiedotearkisto/finavia_tiedotteet/finavia_tiedote?id=1091420
Kun käyttää pieniä purkkeja, hyvin ovat kaikki mahtuneet. Jotkut liikkeet jopa myyvät valmiita settejä, joissa on on viisi-kuusi pientä tyhjää kierrekorkkista pulloa suljettavassa litrankokoisessa läpinäkyvässä muovi"kotelossa". Ostin tällaisen setin kahdella eurolla Vapaavalinnasta Tampereelta, koska se oli kompakti verrattuna omiin viritelmiini.- Roomaan
Kiitos sinulle tiedoista. Tämä auttoikin jo paljon.
Unohdin ensimmäisessä viestissä vielä kysyä että paljonko tulee hintaa jos lisää
yhden 15kg matkalaukun ruumaan? Siis tiedän että matkalaukku ruumaan on 15 euroa, mutta jos sen lisää vielä näin jälkikäteen, maksaako se lisääminen erikseen jotain? - ry-an
Lennän usein Ryanairilla. Mulla on pelkkä käsimatkatavara. Pikkupurtiloita on aina ollut kolmessa litran vetoisessa minigrip-pussissa eikä koskaan niistä ole kitisty. Nostan kaikki minigripit aina näkyville turvatarkastuksessa.
Laukun koon tarkastuksia on ollut usein.
- a___p
ei maksa muuta kuin tuon 15,-, jos teet lisäyksen ennen check-iniä valinnalla manage my booking -> add bags, tai viimeistään online check-inissä.
Kysyisin samaisesta lennosta, että kuinka paljon painoa saa olla käsimatkatavaroissa yhdellä henkilöllä? Voisinko esim. ottaa selkärepun tai rinkan? Onko kokorajoitus tms. esteenä?
- Minä puolestaan
kysyisin, että voinko ottaa samalla lipulla mukaan anoppini, vai onko kokorajoitus tms. esteenä?
- cabin baggage
Minä puolestaan kirjoitti:
kysyisin, että voinko ottaa samalla lipulla mukaan anoppini, vai onko kokorajoitus tms. esteenä?
Osaatko lontoota sen verran, että osaisit itse selvittää asian?
http://www.ryanair.com/fi/terms-and-conditions#regulations-cabinbaggage - Trapanista lentänyt
Käsimatkatavarat saa painaa 10 kg/matkustaja. Ovat aika tarkkoja vaakalla laukun painosta, mutta esim vaatteita saa päällä olla niin paljon kuin mahtuu, samoin taskuissa tavaraa. Laukun koko löytyy Ryanairin ohjeista, melko normaali lentolaukun koko, kentällä pitää saada mahtumaan sille tehtyyn testikoloon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821349Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä661134Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2071126Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1911115Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121029Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103983Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68896Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍125840Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123778- 77755