Chevy Astro, minkälainen peli?

Joppe

Sanokaas asiaan vihkiytyneet, mimmoinen auto Chevrolet Astro on ajaa ja omistaa? Noita kun näkyy saavan jo suht edulliseen hintaan. Onko tekniikassa mitä yleisiä murheita? Miten kone ja laatikko kestää kilometrejä? Ruostuuko erityisen helposti?

19

34858

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joppe

Minkä tehoinen tuo 4.3 V6 on, jota noissa käytetään? Mistään ei löydy tietoja.

• Jenkki <79

Astroa itsekin tekisi mieli, mutta tuttuni, joista yksi jopa omistaa Astron, ovat käskeneet pysyä kaukana siitä. 80-luvun lopun Astrot ovat vikapommeja, sanovat. Tässä tutun astrossa on jotain vikaa kokoajan, kun yhden korjaa, toinen alkaa ja omistaja rupeaa olemaan kypsä siihen. Voi silti olla maanantaimalli kyseessä... Yleensäkin kaikki hyvin paljon sähköheebeleitä omaavat jenkit ovat stressi vanhempana, näyttävät esimerkkiä siitä kuinka tulee kaikille nykyautoille käymään 10v. päästä. Mielellään kannattaisi ostaa mahdollisimman karvalakki malli, tai jos löytyy_hyvin_pidetty yksilö.

• Timppa

Astro 80 luvun lopun härveli on ihan kiva käyttöharraste auto - kesäksi....

kuusi vuotta -86 astrolla ajelleena...
        Eli talvella ei lähdetä liikkeelle-eikä sitten tosin pysähdytäkkään....lämmintä riittää kyllä, mutta takavetoinen auto jossa takapyörät (ja etepyörät) ovat ihan nurkissa ei minua ainakaan enää talvella viehättänyt-joten ostin talvietuvetosen.

Missäköhän kohta parikymppisessä autossa kaikki sähköheepeleet pelaavat ongelmitta? tosin jos härpäkkeet korjaa niin taas saa nauttia ikkunoiden rivakasta laskemisesta nappia painamalla sekä cruisen kaasunpainamisesta =)

kone on suht reipas jos rakkine on kunnossa tosin missään autossa ei tehoa ole koskaan liikaa. Kulutus about 12l/100 on realistinen. Matkassa joku saataa pihistää hieman....mutta kaupingissa liikennevalo kahinoineen nostaa sitten vastaavasti kulutusta. ruostehan ei näitä lattia korkealla olevia autoja oikein paljon vaivaa. maalin irrottua pinta kyllä ruostuu...mutta paksuissa pelleissä on varaa hioa ja laittaa uutta maalia päälle.

Hyvä auto sopivasti tilaa ja vaikuttaa jopa osittain jenkiltä!

-t-

• jänta

Astron omistajana jo vuosia ja pelkkää hyvää sanottavaa.Laatikko ja moottori kestävempiä kuin mopareissa.Helppo ja huoleton ajettava jopa naiselle. Se käy jopa matkailuautosta tilapäisesti kahdelle vaikka onkin rekisteröity pakettiautoksi. Halutessasi omanlaisesi Astron suosittelen etsimään hartaasti,jos haluat hyvän se ei kylläkään ole halvin.Halpoja saa kyllä mutta...viittaa vikoihin joita ei myyjä ole halukas korjaamaan,mutta ei kerro niistä myös sinullekkaan.Pyydä jonkinlaista autonhistoriaa, se kertoo aika paljon minkä tyyppisessä ajossa se on ollut

• JUNA

Ostin ensimmäisen Astron 1989 Metrosta jolla ajoin n. 160.000 km ongelmitta.Auto poistui kun vaimoni ja siis vaimoni ajoi sen kyljelleen pellolle 30.11.91.Toisen ostin 02.01.92 jolla olen nyt ajanut vain 760.000 km.Kone on alkuperäinen, ainoastaan öljynvaihdot ja muut tällaiset normaalit hommat tehty. Vaihdelaatikko vaihdettiin 500.000 oman huolimattomuuden takia. Ensimmäiset ruoste vauriot tulivat 550.000 km (helmat).katsastuksessa 020107 ainoat viat olivat: oikean etupyörän laakerin kiristys sekä jarrutestissä katkesi vasen jarruputki(vaihdettu 18.01.07 molemmat puolet). Sanoisin aika kestävä auto hyvin pidettynä ja vielä äärettömän mukava ajaa. Terveisin JUSSI

• JUNA

Lisäys vielä edelliseen viestiini.Auto on myös erittäin vaikuttava varsinkin pimeällä .Jos haluat nähdä kuvia niin [email protected]

• erkki erkkilä

Mitä eroa malleissa esim. SL Bourgham, classic jne. eli astrojen malleista?? Mikä on ns. paras malli? , omistan itse -90 astro SL Bourghamin..

• NettiJuppi

Kyllä minun mielestä Astro on todella hyvä ajaa..
      Itselläni on Chevrolet Astro 4.3 V6 bensa -89 ja mittarissa 157 000 miles eli noin 250 000 km ja toimii todella hienosti..SUOSITTELEN....mun auton voi käydä vilkaisee nelosen Start ohjelman sivulta..auto on siellä nimellä HumppaMobile..ja on nimensä väärti..hauskaa kesää kaikille....

• mikcu

meillä oli -89 5.9 astro, oli ajettu noin 900 000km ja ei ollut mitään vikaa, toimi moitteetomasti, turvallista ajaa, ajettiin aikoinaan kolari henkilöauton kanssa niin kaikki 4 sisällä ollutta kuoli ;/ mutta toivottavasti näitä ei tuu useasti

suosittelen!!

• astro vm87 4,3L

kulutus matka-ajossa noin 12-14 litraa sadalla. Kiihdytys 0-100Km/h omalla 14,2 sec (hiukan autoa säälien mitattu) Leppoisa ajaa, hyvä ja mukava sanoisin pakuksi. Hiljainen etenkin kun vertaa ikäisiinsä. Ruostuu mutta eipä ihan heti puhki, alustassa pata rautaa ja kori sinkattu. Etunivelet kovilla kun ei kukaan niitä jaksa rasvaa vaikka rasvanipat lähes kaikissa nivelissä ja helppo ja nopea homma. Kone toimii ja laatikkotoimii ikuisesti jos huollettu. Käy ja kukkuu kumminkin hienosti vaikka olis kuinka paskanakin...
      Lukot ja kahvat on aivan surkeita ja kuluu ja menee rikki helposti. Näitä on pidetty usein tosi huonolla huollolla ja korjattu vain pakolliset jutut viimeiset 10vuotta. Siinä sitä syvä analyysiä suomen luotettavimmalle keskustelupalstalle... =D

• astronauta

Jeesatkaa vähän, ku tuo minun astro vie nyt noin 20l satasella. mistä alkaa ettimään vikaa? virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu, sekä lambda(tarvikemalli). muuten toimii normaalisti mielestäni..myöskin kaasupohjassa kiihdyttäessä. ajelen nätisti, joten en usko kaasujalasta johtuvan. laittakaa vaik sähköpostia

[email protected]

• lahti32
        astronauta kirjoitti:

Jeesatkaa vähän, ku tuo minun astro vie nyt noin 20l satasella. mistä alkaa ettimään vikaa? virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu, sekä lambda(tarvikemalli). muuten toimii normaalisti mielestäni..myöskin kaasupohjassa kiihdyttäessä. ajelen nätisti, joten en usko kaasujalasta johtuvan. laittakaa vaik sähköpostia

[email protected]

lukkiutuuko turbiini suurimmalla vaihteella? Mun yhdessä astrossa ei lukko toiminut koska vilkunviiksi oli laitettu väärä ja vakionopeussäädin ei toiminut. Viiksi vaihdettiin, lukko alkoi toimia ja kulutus putosi 17litrasta 12 litraan

• Chevroletti
        lahti32 kirjoitti:

lukkiutuuko turbiini suurimmalla vaihteella? Mun yhdessä astrossa ei lukko toiminut koska vilkunviiksi oli laitettu väärä ja vakionopeussäädin ei toiminut. Viiksi vaihdettiin, lukko alkoi toimia ja kulutus putosi 17litrasta 12 litraan

Astro on kuin hiace Vanin rinnalla ;)

• driver 70
        Chevroletti kirjoitti:

Astro on kuin hiace Vanin rinnalla ;)

ja sun vani on liteace scanian rinnalla

• frankthefag
        driver 70 kirjoitti:

ja sun vani on liteace scanian rinnalla

Ja tee ootte molemmat ihan homoja mun rinnalla :)

• Astroilija vm-74

Itellä on firman autona tollanen v. -91 4,3 v6 ja neliveto. Hyvin on nelisen vuotta toiminut. pikkusen on sähkövikoja ollut mutta muuten suht varma peli. Kuluttaa tommoset 10-14 litraa sekalaiseesa ajossa kaasujalan mukaan.

Kaikille Astroa halajaville suosittelen Nelivetoa ja tomaattia. Neliveto on talvella yliveto. Tuo mun firman Astro menee varmaan kohta vaihdossa 2000 - luvun alun sprintteriin.

• yx tollo

Onko Astrossa jakopää hihnalla vai ketjulla??

• El Pollo del Muerta

Jakopää on ketjukäyttöinen. Ketju on lyhyt, koska nokka-akseli on sylinterilohkossa ja venttiilikoneiston käyttö hoidetaan työntötangoin.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1749
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      241
      1579
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1356
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1025
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      931
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      918
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      908
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      904
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      862
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      36
      842
    Aihe