Reuma ja niskan rtg-muutokset

Niska muusina

Hei te, joilla reumadg, kertoisitteko, millaisia muutoksia teillä on ollut kaularangassa? Itselläni kuvattiin juuri ja pielessä oli vaikka mitä. Ihmettelen nyt, mistä moinen... Laajoja nivelkipuja on ollut vuosia:(

5

490

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mink

Mulla on selkärankareumadiagnoosi ja viime viikolla sain lähetteen kaularankaröntgeniin niskakipujen vuoksi. Vielä en siis ole käynyt. Millaisia muutoksia sulla siinä näkyi ja miten oireilee? Kauhistuttaa - mullahan on niskajäykkyyttä ollut yli vuoden enkä yhtään tiennyt, että saattaa liittyä reumaan :(

• Niska muusina

Minulla kaksi ylänikamaa ovat jotenkin keturallaan siten, että pään ollessa vähänkin taaksepäin taivutettuna, rahisevat yhteen, mistä seuraa kammottava pitkittynyt päänsärky. Seuraavat nikamat ovat jotenkin yhteensulautuneet. Mitään selitystä moiseen en kuitenkaan lääkäriltä saanut...:(

• Mink

Voi ei, kuulostaa todella ikävältä :( Kuten myös lääkärin suhtautuminen.. Saitko kuitenkin jotain neuvoja siihen, mitä nyt pitäisi tehdä? Onko sulle suositeltu niskatuen käyttöä tms? Mulla on vielä röntgen käymättä. Oireina niskan rahina kun liikuttaa puolelta toiselle ja niskan yläosan jatkuva kipu. Fysioterapiaankin sain lähetteen. Nyt, ekaa kertaa viiteen vuoteen, pääsin lääkärille, joka ottaa tosissaan vaivat ja lähettää asianmukaisiin tutkimuksiin. Viisi vuotta sitten tosiaan sain diagnoosin enkä edes magneettikuvaukseen ole aiemmin päässyt, krooninen kipu kuitenkin ollut päällä koko tuon ajan. Millaisia jatko-ohjeita olet niskan suhteen saanut? Toivottavasti sellaisia sentään on lääkäri antanut.. Hirmu paljon tsemppiä sulle ja jaksamista! Kyllä tuollaiset muutokset on hirveän pelottavia. Itse valmistaudun jo henkisesti tulevan röntgenin tuloksiin - voinnista päätellen olen varma et niskassa jotain on pielessä :(

• Niska muusina

Olen käynyt jo pikään viikottain fysioterapiassa muiden nivelongelmieni vuoksi ja nyt olen saanut niskalihaksia voimistavia harjoitteita. Pään asentoa pitää myös tarkkailla itse, ettei kävele niskat lintussa. Magneettikuvaan pitäisi mennä, mutta en viitsinyt yksityisellä puolella mennä ja maksaa itse.

• Heretu

Mulla on ollut reuman lisäksi myös välilevyn pullistuma niskan alueella - en tiedä kuinka paljon reuma vaikutti sen syntyyn ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      244
      5811
    2. Näin asia on

Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      30
      4254
    3. Taas varoitusta lumesta ja jäästä

Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,
      Maailman menoa
      21
      2460
    4. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      307
      2255
    5. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      48
      1461
    6. Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?

Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?
      Suhteet
      161
      1329
    7. Örebro kuolleet lisääntyy.

Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.
      Maailman menoa
      139
      1253
    8. Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin
      Maailman menoa
      133
      1237
    9. Sulla on upeat pakarahalihakset

todella hyvä muoto...
      Ikävä
      35
      1014
    10. J. Et tullut.

Ei se mitään. Perjantaina tulee joku muu. M.
      Ikävä
      171
      944
    Aihe