Reuma ja niskan rtg-muutokset

Niska muusina

Hei te, joilla reumadg, kertoisitteko, millaisia muutoksia teillä on ollut kaularangassa? Itselläni kuvattiin juuri ja pielessä oli vaikka mitä. Ihmettelen nyt, mistä moinen... Laajoja nivelkipuja on ollut vuosia:(

5

507

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mink

Mulla on selkärankareumadiagnoosi ja viime viikolla sain lähetteen kaularankaröntgeniin niskakipujen vuoksi. Vielä en siis ole käynyt. Millaisia muutoksia sulla siinä näkyi ja miten oireilee? Kauhistuttaa - mullahan on niskajäykkyyttä ollut yli vuoden enkä yhtään tiennyt, että saattaa liittyä reumaan :(

• Niska muusina

Minulla kaksi ylänikamaa ovat jotenkin keturallaan siten, että pään ollessa vähänkin taaksepäin taivutettuna, rahisevat yhteen, mistä seuraa kammottava pitkittynyt päänsärky. Seuraavat nikamat ovat jotenkin yhteensulautuneet. Mitään selitystä moiseen en kuitenkaan lääkäriltä saanut...:(

• Mink

Voi ei, kuulostaa todella ikävältä :( Kuten myös lääkärin suhtautuminen.. Saitko kuitenkin jotain neuvoja siihen, mitä nyt pitäisi tehdä? Onko sulle suositeltu niskatuen käyttöä tms? Mulla on vielä röntgen käymättä. Oireina niskan rahina kun liikuttaa puolelta toiselle ja niskan yläosan jatkuva kipu. Fysioterapiaankin sain lähetteen. Nyt, ekaa kertaa viiteen vuoteen, pääsin lääkärille, joka ottaa tosissaan vaivat ja lähettää asianmukaisiin tutkimuksiin. Viisi vuotta sitten tosiaan sain diagnoosin enkä edes magneettikuvaukseen ole aiemmin päässyt, krooninen kipu kuitenkin ollut päällä koko tuon ajan. Millaisia jatko-ohjeita olet niskan suhteen saanut? Toivottavasti sellaisia sentään on lääkäri antanut.. Hirmu paljon tsemppiä sulle ja jaksamista! Kyllä tuollaiset muutokset on hirveän pelottavia. Itse valmistaudun jo henkisesti tulevan röntgenin tuloksiin - voinnista päätellen olen varma et niskassa jotain on pielessä :(

• Niska muusina

Olen käynyt jo pikään viikottain fysioterapiassa muiden nivelongelmieni vuoksi ja nyt olen saanut niskalihaksia voimistavia harjoitteita. Pään asentoa pitää myös tarkkailla itse, ettei kävele niskat lintussa. Magneettikuvaan pitäisi mennä, mutta en viitsinyt yksityisellä puolella mennä ja maksaa itse.

• Heretu

Mulla on ollut reuman lisäksi myös välilevyn pullistuma niskan alueella - en tiedä kuinka paljon reuma vaikutti sen syntyyn ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      102
      6568
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      31
      3920
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3345
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      382
      1804
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1418
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1350
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      47
      1073
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      996
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      930
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      889
    Aihe