Hei te, joilla reumadg, kertoisitteko, millaisia muutoksia teillä on ollut kaularangassa? Itselläni kuvattiin juuri ja pielessä oli vaikka mitä. Ihmettelen nyt, mistä moinen... Laajoja nivelkipuja on ollut vuosia:(
Reuma ja niskan rtg-muutokset
5
490
Vastaukset
- Mink
Mulla on selkärankareumadiagnoosi ja viime viikolla sain lähetteen kaularankaröntgeniin niskakipujen vuoksi. Vielä en siis ole käynyt. Millaisia muutoksia sulla siinä näkyi ja miten oireilee? Kauhistuttaa - mullahan on niskajäykkyyttä ollut yli vuoden enkä yhtään tiennyt, että saattaa liittyä reumaan :(
- Niska muusina
Minulla kaksi ylänikamaa ovat jotenkin keturallaan siten, että pään ollessa vähänkin taaksepäin taivutettuna, rahisevat yhteen, mistä seuraa kammottava pitkittynyt päänsärky. Seuraavat nikamat ovat jotenkin yhteensulautuneet. Mitään selitystä moiseen en kuitenkaan lääkäriltä saanut...:(
- Mink
Voi ei, kuulostaa todella ikävältä :( Kuten myös lääkärin suhtautuminen.. Saitko kuitenkin jotain neuvoja siihen, mitä nyt pitäisi tehdä? Onko sulle suositeltu niskatuen käyttöä tms? Mulla on vielä röntgen käymättä. Oireina niskan rahina kun liikuttaa puolelta toiselle ja niskan yläosan jatkuva kipu. Fysioterapiaankin sain lähetteen. Nyt, ekaa kertaa viiteen vuoteen, pääsin lääkärille, joka ottaa tosissaan vaivat ja lähettää asianmukaisiin tutkimuksiin. Viisi vuotta sitten tosiaan sain diagnoosin enkä edes magneettikuvaukseen ole aiemmin päässyt, krooninen kipu kuitenkin ollut päällä koko tuon ajan. Millaisia jatko-ohjeita olet niskan suhteen saanut? Toivottavasti sellaisia sentään on lääkäri antanut.. Hirmu paljon tsemppiä sulle ja jaksamista! Kyllä tuollaiset muutokset on hirveän pelottavia. Itse valmistaudun jo henkisesti tulevan röntgenin tuloksiin - voinnista päätellen olen varma et niskassa jotain on pielessä :(
- Niska muusina
Olen käynyt jo pikään viikottain fysioterapiassa muiden nivelongelmieni vuoksi ja nyt olen saanut niskalihaksia voimistavia harjoitteita. Pään asentoa pitää myös tarkkailla itse, ettei kävele niskat lintussa. Magneettikuvaan pitäisi mennä, mutta en viitsinyt yksityisellä puolella mennä ja maksaa itse.
- Heretu
Mulla on ollut reuman lisäksi myös välilevyn pullistuma niskan alueella - en tiedä kuinka paljon reuma vaikutti sen syntyyn ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2445811Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k304254Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,212460Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E3072255Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast481461Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611329Örebro kuolleet lisääntyy.
Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.1391253Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin1331237- 351014
- 171944