Hei te, joilla reumadg, kertoisitteko, millaisia muutoksia teillä on ollut kaularangassa? Itselläni kuvattiin juuri ja pielessä oli vaikka mitä. Ihmettelen nyt, mistä moinen... Laajoja nivelkipuja on ollut vuosia:(
Reuma ja niskan rtg-muutokset
5
503
Vastaukset
- Mink
Mulla on selkärankareumadiagnoosi ja viime viikolla sain lähetteen kaularankaröntgeniin niskakipujen vuoksi. Vielä en siis ole käynyt. Millaisia muutoksia sulla siinä näkyi ja miten oireilee? Kauhistuttaa - mullahan on niskajäykkyyttä ollut yli vuoden enkä yhtään tiennyt, että saattaa liittyä reumaan :(
- Niska muusina
Minulla kaksi ylänikamaa ovat jotenkin keturallaan siten, että pään ollessa vähänkin taaksepäin taivutettuna, rahisevat yhteen, mistä seuraa kammottava pitkittynyt päänsärky. Seuraavat nikamat ovat jotenkin yhteensulautuneet. Mitään selitystä moiseen en kuitenkaan lääkäriltä saanut...:(
- Mink
Voi ei, kuulostaa todella ikävältä :( Kuten myös lääkärin suhtautuminen.. Saitko kuitenkin jotain neuvoja siihen, mitä nyt pitäisi tehdä? Onko sulle suositeltu niskatuen käyttöä tms? Mulla on vielä röntgen käymättä. Oireina niskan rahina kun liikuttaa puolelta toiselle ja niskan yläosan jatkuva kipu. Fysioterapiaankin sain lähetteen. Nyt, ekaa kertaa viiteen vuoteen, pääsin lääkärille, joka ottaa tosissaan vaivat ja lähettää asianmukaisiin tutkimuksiin. Viisi vuotta sitten tosiaan sain diagnoosin enkä edes magneettikuvaukseen ole aiemmin päässyt, krooninen kipu kuitenkin ollut päällä koko tuon ajan. Millaisia jatko-ohjeita olet niskan suhteen saanut? Toivottavasti sellaisia sentään on lääkäri antanut.. Hirmu paljon tsemppiä sulle ja jaksamista! Kyllä tuollaiset muutokset on hirveän pelottavia. Itse valmistaudun jo henkisesti tulevan röntgenin tuloksiin - voinnista päätellen olen varma et niskassa jotain on pielessä :(
- Niska muusina
Olen käynyt jo pikään viikottain fysioterapiassa muiden nivelongelmieni vuoksi ja nyt olen saanut niskalihaksia voimistavia harjoitteita. Pään asentoa pitää myös tarkkailla itse, ettei kävele niskat lintussa. Magneettikuvaan pitäisi mennä, mutta en viitsinyt yksityisellä puolella mennä ja maksaa itse.
- Heretu
Mulla on ollut reuman lisäksi myös välilevyn pullistuma niskan alueella - en tiedä kuinka paljon reuma vaikutti sen syntyyn ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.715990- 1305299
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4443208Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1021619Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3661219- 301049
- 651011
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46926Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja109894Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52869