olen viimeaikoina törmännyt myyjiin , jotka saavat minut ihmettelemään miksi he ovat myyntityössä. Esim. yritin metsästää vaikeasti löydettävää tuotetta, kunnes soitin maahantuojalle ja kysyin mistä ihmeestä sellaisen voi löytää. Maahantuoja tarkisti että että heillä oli tuotetta varastossa, ja sanoi että esim lähin jälleenmyyjäni voi minulle sellaisen tilata. Siitä alkoikin aikamoinen kierros kun jälleenmyyjä toisensa jälkeen kieltäytyi tilaamasta minulle tuota n. 1000 euron arvoista tuotetta!!! (Lopulta löysin).
En sopisi itse myyntialalle, mutta sen verran ymmärrän että käytännössä sovittu kauppa on helppoa rahaa. En voi ymmärtää.
myyjän motivaatio
4
1071
Vastaukset
- Mimmi
1. Myyjät ei yleensä saa tilata tuotteita myytäviksi ja monissa ketjuissa valikoima on kiinteä, eli sen ulkopuolelta ei tuotteita myyntiin tilata
2. 1000€ tuote on riski. Mitä jos asiakas ei haekaan sitä? Voi olla vaikea saada myydyksi jos se on vielä harvinainen (vähän ostettu) tuote
3. Eivät myyjät saa yhtään enempää palkkaa vaikka myisivät tavaraa ulos tuhansilla euroilla päivässä. Oli myynti sitten 0 tai 10000 euroa, palkka on aina se sama about 8 €/ tunti. - jkk
Onko jonkin pykälän vastaista, että maahantuoja voisi myydä suoraan kuluttajalle tavaraa esim. kun kyseessä on jokin harvinaisempi tuote?
Itse muistan joskus vastaavasti metsästäneeni erästä tuotetta ja sitten viimein soitin maahantuojalle, josta sanoivat, että sitä ei löydy enää mistään kaupasta, mutta heillä on vielä muutama kappale ja voivat tällä kertaa tehdä poikkeuksen ja myydä tuotteen suoraan minulle. - kauppias
Useammin kuin kerran näistä varmoista kaupoista on tullut takkiin. Jotkut asiakkaat kun tuntuvat tilaavan tavaraa pelkästään tilaamisen ilosta. Ei sitä aina ota käsirahaa ja jo muutamassa päivässä voi asiakkaan mieli muuttua ja peruu kaupan, siinä sitä sitten ihmetellään kun tavaraa ei voikaan palauttaa.
Tilausten peruminen ei ole mitenkään harvinaista etten ihmettele miksi jotkut ei halunneet kauppaa tehdä.
Ja aina oletetaan että kaupan voi purkaa noin vain ja rahat saa takaisin. - Kata
...joo, no myyjät toimivat yrityksen periaatteiden mukaan eli jos myyjä sanoo, ei...niin tuskin johtuu hänestä. Ei hän varmaan firmaa omista, joten firmassa joku johtoportaassa on antanut säännöt joiden mukaan myyjä toimii. Hänellä ei yksinkertaisesti ole mahdollista tehdä tilausta. Mulle on monet asiakkaat aukoneet päätään, kun en pysty hankkimaan haluttua tuotetta. Jos tuotetta tosiaan ei ole, en voi muuta kuin kysyä pomolta hankittasko...?? Harvoin hankitaan ja jälleen tyytymätön asiakas, joka haukkuu myyjän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101104
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82824Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18649Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264616- 68577
- 104574
- 54537
- 26522
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.48503- 47437