täysin lopussa?

......

En oikein tiedä onko tästä kirjoittelusta mitään apua, mutta haluaisin kuulla muiden mielipiteen tilanteestani. Pahoitteluni mikäli meni väärälle osastolle, en oikein tiedä mihin tämä pitäisi laittaa.

En keksi mitään, mikä selittäisi jatkuvan huonovointisuuden aamuisin; oksentelen, vatsaan koskee ja minua huimaa voimakkaasti. (Raskaus on mahdollinen, mutta erittäin epätodennäköinen.)

Minulle suoritetaan kolposkopia ensi kuussa, koska minulla on ollut vuoden ajan jatkuvia solumuutoksia papakokeissa, ja pelkään, että tulokset eivät ole kovin hyviä. Olen äärimmäisen stressaantunut, ja minua pelottaa, että tämä vaikuttaa lapsettomuuteen, tai minulla on syöpä alkamaisillaan.

Opiskelu ei tunnu mieleiseltä, enkä pysty hetkeksikään unohtamaan hermostunutta ja itkuista olotilaani. Olen niin uupunut etten haluaisi muuta, kuin maata sängyllä ja nukkua koko päivän. Tämä on sinänsä ironista, koska en pysty nykyään nukkumaan. Heräilen muutaman kerran yössä, ja olen aina aamulla väsyneempi kuin nukkumaan mennessä.

Olen laihtunut 7 kiloa muutamassa kuukaudessa (paino jo alipainoisen puolella) ja menkat tulevat miten sattuu, yleensä 2vk välein.

Kotona minua ahdistaa se, että joudun vastaamaan ruuan teosta ja siivoamisesta. Avomieheni on pitkiä päiviä töissä, joten en halua häntä vaivata näillä asioilla, ja minulle tulee saamaton olo, mikäli en ole saanut jotain aikaiseksi. Minua vaivaa myös se, että aloitan riitelemään hänen kanssaan yhä useammin, koska yleensä kiinanmuurin mittainen pinnani on erittäin lyhyt nykyään.

En silti ole täysin onneton ihmisraato, vaan koen ajoittain myös onnen hetkiä, olen päivittäin iloinen ja kykenevä nauttimaan asioista.

3

354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • j k

      vai n iin

    • joku ei kukaan

      Hei, ehka stressaat jotain asiaa, esim. lapsettomuutta/syopaa niin paljon etta se vaikuttaa jo terveyteesi. Heti mars laakarille ja asia pitaa tutkia perin pohjin. Kyse voi olla jostain ihan "viattomastakin" kuten laktoosi-allergiasta tai keliakiastakin. Niihin puuttumista kun tarpeeksi pitkittelee niin oireet voivat muuttua todella vakaviksi ja kipuliaiksikin. Vatsahaavakin voi olla syy...
      Stressi laihduttaa ja sekoittaa myos kuukautiskierron. Olet ilmeisesti opiskelija joten sinun on helpompi paasta puhumaan asioistasi kuin monen muun. Monestihan opiskelijaterveydenhuollossa on myos oma psykologi. Ala jaa kotiin makaamaan vaan tee asialle jotain. Taistele terveytesi puolesta.

    • sympatikotoniatar

      Hei,

      Minulla myös aamupahoinvointia sekä huimausta ja särkyjä, ollut jo vuoden. Monta vuotta olin väsynyt, en ottanut tosissaan ja nyt tullut nämä oireet raskauksien jälkeen. Uskon että elimistö on täysin loppu mulla. On mä saanut diagnoosinkin, sympatikotonia. Eli sympaattinen hermosto, stressihermosto, on koko ajan ylikierroksilla. Olen vaan jo yli puoli vuotta yrittänyt monen keinoin olla rentona, hetkeksi olin paremmassa kunnossa. Mutta nyt talvella tuli taas enemmän oirita. Kaikki elimet melkein tutkittu, ei löydy mitään. Sisäelinhermosto sekaisin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2986
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2731
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1469
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe