täysin lopussa?

......

En oikein tiedä onko tästä kirjoittelusta mitään apua, mutta haluaisin kuulla muiden mielipiteen tilanteestani. Pahoitteluni mikäli meni väärälle osastolle, en oikein tiedä mihin tämä pitäisi laittaa.

En keksi mitään, mikä selittäisi jatkuvan huonovointisuuden aamuisin; oksentelen, vatsaan koskee ja minua huimaa voimakkaasti. (Raskaus on mahdollinen, mutta erittäin epätodennäköinen.)

Minulle suoritetaan kolposkopia ensi kuussa, koska minulla on ollut vuoden ajan jatkuvia solumuutoksia papakokeissa, ja pelkään, että tulokset eivät ole kovin hyviä. Olen äärimmäisen stressaantunut, ja minua pelottaa, että tämä vaikuttaa lapsettomuuteen, tai minulla on syöpä alkamaisillaan.

Opiskelu ei tunnu mieleiseltä, enkä pysty hetkeksikään unohtamaan hermostunutta ja itkuista olotilaani. Olen niin uupunut etten haluaisi muuta, kuin maata sängyllä ja nukkua koko päivän. Tämä on sinänsä ironista, koska en pysty nykyään nukkumaan. Heräilen muutaman kerran yössä, ja olen aina aamulla väsyneempi kuin nukkumaan mennessä.

Olen laihtunut 7 kiloa muutamassa kuukaudessa (paino jo alipainoisen puolella) ja menkat tulevat miten sattuu, yleensä 2vk välein.

Kotona minua ahdistaa se, että joudun vastaamaan ruuan teosta ja siivoamisesta. Avomieheni on pitkiä päiviä töissä, joten en halua häntä vaivata näillä asioilla, ja minulle tulee saamaton olo, mikäli en ole saanut jotain aikaiseksi. Minua vaivaa myös se, että aloitan riitelemään hänen kanssaan yhä useammin, koska yleensä kiinanmuurin mittainen pinnani on erittäin lyhyt nykyään.

En silti ole täysin onneton ihmisraato, vaan koen ajoittain myös onnen hetkiä, olen päivittäin iloinen ja kykenevä nauttimaan asioista.

3

383

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • j k

vai n iin

• joku ei kukaan

Hei, ehka stressaat jotain asiaa, esim. lapsettomuutta/syopaa niin paljon etta se vaikuttaa jo terveyteesi. Heti mars laakarille ja asia pitaa tutkia perin pohjin. Kyse voi olla jostain ihan "viattomastakin" kuten laktoosi-allergiasta tai keliakiastakin. Niihin puuttumista kun tarpeeksi pitkittelee niin oireet voivat muuttua todella vakaviksi ja kipuliaiksikin. Vatsahaavakin voi olla syy...
      Stressi laihduttaa ja sekoittaa myos kuukautiskierron. Olet ilmeisesti opiskelija joten sinun on helpompi paasta puhumaan asioistasi kuin monen muun. Monestihan opiskelijaterveydenhuollossa on myos oma psykologi. Ala jaa kotiin makaamaan vaan tee asialle jotain. Taistele terveytesi puolesta.

• sympatikotoniatar

Hei,

Minulla myös aamupahoinvointia sekä huimausta ja särkyjä, ollut jo vuoden. Monta vuotta olin väsynyt, en ottanut tosissaan ja nyt tullut nämä oireet raskauksien jälkeen. Uskon että elimistö on täysin loppu mulla. On mä saanut diagnoosinkin, sympatikotonia. Eli sympaattinen hermosto, stressihermosto, on koko ajan ylikierroksilla. Olen vaan jo yli puoli vuotta yrittänyt monen keinoin olla rentona, hetkeksi olin paremmassa kunnossa. Mutta nyt talvella tuli taas enemmän oirita. Kaikki elimet melkein tutkittu, ei löydy mitään. Sisäelinhermosto sekaisin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      79
      4468
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3105
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      135
      3091
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      400
      2179
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      219
      1296
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1203
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1197
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1064
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      63
      1056
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      983
    Aihe