Mittaa talosi koko sähkönkulutus

erwerrwer

15

624

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mara..

Muuten hyvä, mutta tavara ei tule. Tilasin kyseisen laitteen 1.10, lähti 2.10 Tukholmasta, saapui matkahuoltoon Suomessa 5.10 nyt on 8.10 ilta eikä vieläkään ole liikahtanut matkahuollosta.

• 17

Miksi "Ruottista". Clas Olssonilla on hintaan 39.95 €

• 3+11

Mulle tuli Suomen Clasulta 3 päivässä. Hyvin toimii.

• lamputkin tuottaa

Asunnon energia kulutusta voidaan arvioida vain ja ainostaan asunnossa asujien määrällä ja asunon tilavuudella.
      Paljoko kulut/m3 / hlo
      Kaikki arviot kulutus/m2/hlö ovat turhiaa höpinää.

• Mara..

En tiedä miksi Ruotsista, tilasin laitteen Clas Olssonin verkkokaupasta suomenkielellä, mutta näin lukee tilausseurannassa
      Händelser
      2012-10-08 10:07 Terminal i Finland Försändelsen distribueras
      2012-10-05 14:24 Terminal i Finland Ankommit HUB/Terminal
      2012-10-02 23:28 Stockholm Sorterad
      2012-10-02 18:39 Örebro Sorterad
      2012-10-02 14:22 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

Nyt (8.10.12 klo 17.57) tuli tekstiviesti, että paketti nodettavissa Siwasta

• Mara..

Nyt mittari asennettu, aika hyvin sillä näkee mihin sähköä kuluu. Yksittäisen lampun kulutusta ei juurikaan huomaa, mutta suuremmat laiteet kylläkin, paikallan lukema ei pysy hetkeäkään, kun PC ja radio on käytössä. PC-ohjelman asennus teeti vähän töitä, mutta onnistui lopulta.

• Epä Tietoinen

Öö, valistakaa tyhmää eli mihin tuota mittaria tarvitaan? Meillä on jo sähkötaulussa 3-vaihe kWh-mittari, josta näkee koko talon sähkönkulutuksen.

• Mara..

kWh-mittarista ei näe kulutuksen muutoksia ilman sekunttikelloa. Tämä näyttää kokoajan numeroina hetkellistä kulutusta ja PC:n liitettynä kulutuksen saa myös käyränä.
        Minulla kulutus on nyt viikon aikana heilunut välillä 0,7 ... 8,1 kWh. Jossakin vaiheessa on tarkoitus irroittaa kaikki pistotulpalliset laitteet seinästä ja panna lämmitys ja ilmanvaihto nollille, jolloin näkee paljonko talossa on piilossa olevaa kulutusta. Esimerkiksi autotallini kulutus on päivällä, kun kaikki valot ovat poissa 0,018 kWh. Tämän aihetuttaa 2 lähestymiskytkintä ja hämäräkytkin. Rahallisesti se on n. 20,-/vuosi. Jos tällaisia kulutuskohteita on monta, niin kyllä se sähkölaskussa rupeaa näkymään.

• 20 e / vuosi ?
        Mara.. kirjoitti:

kWh-mittarista ei näe kulutuksen muutoksia ilman sekunttikelloa. Tämä näyttää kokoajan numeroina hetkellistä kulutusta ja PC:n liitettynä kulutuksen saa myös käyränä.
        Minulla kulutus on nyt viikon aikana heilunut välillä 0,7 ... 8,1 kWh. Jossakin vaiheessa on tarkoitus irroittaa kaikki pistotulpalliset laitteet seinästä ja panna lämmitys ja ilmanvaihto nollille, jolloin näkee paljonko talossa on piilossa olevaa kulutusta. Esimerkiksi autotallini kulutus on päivällä, kun kaikki valot ovat poissa 0,018 kWh. Tämän aihetuttaa 2 lähestymiskytkintä ja hämäräkytkin. Rahallisesti se on n. 20,-/vuosi. Jos tällaisia kulutuskohteita on monta, niin kyllä se sähkölaskussa rupeaa näkymään.

20 e / vuosi ?

• 20€
        20 e / vuosi ? kirjoitti:

20 e / vuosi ?

niinhän tuossa yläpuolella luki

• 20€ kirjoitti:

niinhän tuossa yläpuolella luki

0,018 kWh päivässä olisi noin 6,57 kWh vuodessa. Aika kallista on sähkö, jos tuohon 20 euroa menee...

Vaikka tuo olisi 0,018 kW kulutus, tulisi siitä 157,68 kWh vuodessa, mikä olisi jo lähempänä kahtakymppiä, mutta tuskin ihan kuitenkaan...

• senttinen

Sillä pystyy tarkkailee mitä mikäkin sähkölaite kuluttaa. Jos niin ku haluu viimesen päälle vedellä päivittäin töpseleitä seinästä aina ku jotain laitetta ei tarvii. :D Eli viimesenpäälle pihille ihmiselle, jolle jokainen säästetty sentti on elämän perusta.

• ....,,,,

"Esimerkiksi autotallini kulutus on päivällä, kun kaikki valot ovat poissa 0,018 kWh. Tämän aihetuttaa 2 lähestymiskytkintä ja hämäräkytkin."

Kulutus päivällä, päivässä vai misä ajassa?

• Mara..

Se h on liikaa päivällä kulutus on 0,018 kW, eli ei paljon mitään.

• öohfdsa

Hinta näköjään noussut tarjouksen lopuutua 39 egestä 69 egeen.

Hyvin toimii täälläkin. Erityisesti historiatoiminto on mukava. Saa kelattua edellisten päivien kokonaiskulutuksia läpi ja verrattua toisiinsa.

En viitsinyt vielä kytkeä tietokoneeseen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7748
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3722
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1876
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1160
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1013
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      973
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      827
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      772
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      739
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      268
      703
    Aihe