12vkoa oleva kissanpentuni oksensi toissapäivänä yhen elävän madon. Kuultava valkoinen n. 5-6senttiä pitkä. (Mikä mato?)
Ekana pentu sai Drontalia puoli tablettia, toinen kissani (aikuinen, 2,5kg) puolikkaan Axilurin. Eilen molemmat sai annoksensa Axiluria ja tänä aamuna myös.
Kumpikaan ei ole oksentanut matoja eikä paskalaatikossakaan näy matoja eikä munia. Pennulla on ollut vähän löysähköä kakkaa, aikuisella normaalia. Molemmat myös syö normaalisti ja riehuvat tälläkin hetkellä pitkin asuntoa.
Pentu saa ainakin vielä huomen aamuna annoksensa Axiluria.
Mistä tiedän, onko madot tällä hoidettu varmasti? Toki voin toistaa kuurin parin viikon päästä. Ja voiko olla mahdollista, että pennulla olikin vain tuo YKSI AINUT mato mahassaan?:o
Molempien pyllyt ovat puhtaat, ei näy matoja.
Sama teksti on Kysy kissojen hoidosta- puolella.
Kissanpentu oksensi madon!
1
137
Vastaukset
- JH
Minulla kävi täysin sama juttu, 12vko pentu oksensi pitkän madon, joka todennäköisesti on suolinkainen. Itse madotin heti mirrixillä ja viikon päästä uudestaan, joten luulisi tuon axilurin riittävän.. Jos olen käsittänyt oikein, niin kissoilla on aina jonkinlaisia madon asteita kehossaan, ja matolääkityksellä pidetään kurissa tätä iänikuista matokantaa. Eli voihan se olla, että kehossa on yksi kokonainen mato ja loput on munia, muita esiasteita tms. Mutta kun olet madottanut, niin eipä hätää. Madotusta jatkat vain 2-3 krt vuodessa jos on sisäkissa, ja jos ulkokissa niin 4-6 krt vuodessa.
Voit myös tutkia nyt parin viikon ajan sitä kakkaa, jos munia tai matoja löytyisi, ja antaa vielä annoksen kissoille myöhemmin, ei vara venettä kaada. Varsinkin, jos olet viemässä pentua rokotukseen. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu1471346Rakastan sinua
Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli481076Kun viimeksi tapasit kaivattusi
Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi48910Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva169887Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus73880Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e36835- 54751
Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!
Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy194738Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0
Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali147736Ootko sä oikeasti sinkku?
Kun oot aina yksin tuol kylil, kyl mä susta naisen ottasin jos saisin luvan😳😘🔥42726