Huomio OCD:n pakkoajatuksista kärsivät!
Terapia ja mielikuvaharjoitukset ovat olleet kohdallani tehokkaita pakkotoimintoihin, mutta pakkoajatuksia en ole saanut niillä loppumaan. Pakkoajatukset ovat olleet niin todellisia ja voimakkaita että ne ovat aiheuttaneet "ahdistuskohtauksia" joihin liittyy hikoilua, päänsärkyä, sydämen tykytystä, vihaisuutta sekä alakuloisuutta. En kärsi ongelmista sosiaalisissa suhteissa tms vaan ajatukset ovat "päänsisäisiä" kuten päivittäistä tapaturmien pelkoa, asioiden epäloogista yhdistelyä ikäviin tunteisiin ja vähäpätöisten asioiden kertausta ja pyörittelyä.
Minkälaisia kokemuksia teillä on puhtaasti OCD:n määrätyistä lääkkeistä (merkki tai vaikuttava-aine)? En tarkoita masennuksen takia määrättyjä lääkkeitä. Minkälaisia mahdollisia sivuvaikutuksia ollut? Onko vähentänyt pakko-ajatuksia? Itsellä kokemusta lääkkeestä joissa vaikuttavana aineena essitalopraami. En koe että olisi vähentänyt pakkoajatusten määrää, mutta kun olen yrittänyt lääkärin ohjein pienentää annosta tai tai lopettaa kyseisten lääkkeiden käytön olen kärsinyt pahoista vieroitusoireista kuten mielialan vaihteluista, itkeskelystä ja pienistä "sähkäreistä". Olen palannut tästä syystä takaisin käyttämään kyseistä lääkitystä, mutta itse pakkoajatuksien määrää se ei ole vähentänyt.
PS:Teille jotka vielä mietitte kärsittekö mahdollisesti OCD:tä tai haluatte lisää tietoa aiheesta suosittelen nettisivua http://terveysnetti.turkuamk.fi/Tyoikaisten/2012_OCD/01_maaritelma.php sekä kirjaa nimeltä Kerrasta poikki, vapaaksi pakko-oireista ja rituaaleista (E.Foa, R.Wilson, 2009).
Kokemuksia pakkoajatuksia vähentävästä lääkityksestä?
4
673
Vastaukset
- Mihin ihmeen
vaivaan syöt lääkettä ja miksi, koska siitä ei ole mitään apua?
Tiedätkö. että olet tullut riippuvaiseksi lääkkeestä, koska saat noin kovia vieroitusoireita. Lääkettä ei kannata syödä vain sen takia, että ei kestä vieroitusoireita. Mitä pitempään syöt lääkettä, sitä varmemmin tulet saamaan lukuisia haittavaikutuksia ja olosi pahenee. Jaksatko kestää tätä pakko-oireittesi lisäksi? Sen jälkeen lopetus ei enää onnistu koskaa toisilla. Kuulutkohan tähän ryhmään? - pimpom1
Hei! Voisiko sellainen lääke kuin peratsin auttaa? Minulla ainakin määrätty sitä asioiden pyörittelyyn ja ajatuksien pyörimiseen. Minusta kyllä vain tuntuu että se peratsinkin aiheuttaa sitten jonkinlaista levottomuuden tunnetta kehossa, sellaista omituista. tosin en tiedä johtuuko se peratsinista vai mistä. olen aika vähän aikaa nyt käyttänyt sitä. Mutta ahdistukseen ja sellaiseen se on kuitenkin.
- j k
n iinkö
- jii koo
Niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin köh
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 13410627
- 525110
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html442322Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1072135- 292023
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131641Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,411462Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta291144Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v331101Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk541007