Minulla on 2000€ kelan maksamia etuuksia menossa ulosottoon, koska kela keksi vuosien jälkeen, että sain liikaa tukea. Nuo rahat ovat menneet jo kolme vuotta sitten vuokraan ja ruokaan.
Luottotietoni eivät vielä ole menneet, koska ulosotto tulee vireille vasta muutaman viikon päästä.
Siitä syystä mietin, että onko laitonta mennä nostamaan pankista opintolainaa tuo 2000€ ja maksaa tuo saatava sillä?
Mistään muualta en pysty tuollaisia rahoja hankkimaan jos odotan niin kauan, että saatava menee ulosmittaukseen, koska olen varaton en tietenkään enää sen jälkeen saa opintolainaa.
Kelan saatavat menossa ulosottoon
20
3315
Vastaukset
- varaton opiskelija12
Lisäksi mietityttää, että koska minulla on muutama satanen tilillä ruoka rahaa saako ulosottomies ulosmitata viimeiset ruoka rahani vaikka minulle on ollut tuloja alle 1000€ viimeisen vuoden aikana?
Taidan varmuuden vuoksi kuluttaa viimeiset 200€ ennen ulosmittausta ja täyttää kaapit ruualla. Toki ikävää kuluttaa viimeiset rahat jos tulee joku yllättävä meno, mutta makarooni pusseja eivät kai sentään enää nykyään tule kaapeista viemään.- kielipoliisi ym.
Minkähän alan "opiskelija" saa, kuten yllä, mahtumaan kolmen virkkeen tekstiin kolme yhdyssanavirhettä ja kolme pilkkuvirhettä? Kannattaisiko keskittyä opiskeluun myös äidinkielen tunneilla? Ja itse asiaan: vouti ei tietenkään vähäisiä ruokarahojasi vie. Ota yhteyttä voutiin ja kerro tilanteesi.
- fdgdgdfgdfgdfgdfg
"Siitä syystä mietin, että onko laitonta mennä nostamaan pankista opintolainaa tuo 2000€ ja maksaa tuo saatava sillä?"
Oot varmaan opiskelija kun opintolainaa haet? 2000 et saa kerrallaan vaikka opiskelija olisitkin.
Oot varmaan hakenu "KELALTA" jolle olet velkaa, takauksen opintolainaan? - karju
Miksi päästät saatavan ulosottoon - pystytkö lyhentämään Kelalle suoraan esim. 50e/kk? Kela on kyllä yleensä mielellään suostunut maksusopimuksiin. Mulla saatava (liika opintotuki) ehti mennä uo:n, mutta Kela suostui ottamaan sen sieltä pois ja aloin lyhentää velka suoraan heille. Halvempaa näin.
- varaton opiskelija12
En pysty sitoutumaan mihinkään maksuohjelmiin, koska minulla ei ole säännöllisiä tuloja ja en pystyisi noudattamaan minkäänlaista maksuohjelmaa. Ainoat tuloni on työttömän isäni kaksi kertaa vuodessa lahjoittamat sata euroa ruuan ostoon. Äitini kuoli jo kaksikymmentävuotta sitten muita sukulaisia en tunne. Opiskeluni ovat venyneet yli valmistumisajan niin opintotuki kuukaudetkin on loppu.
Esittämällä, että pystyn sitoutumaan maksuohjelmaan jota en alunperinkään olisi pystynyt noudattamaan olisin toki ehkä voinut viivästyttää asian menemistä perintään, mutta en pysty sillä kadottamaan asiaa ikuisesti.
50€ on enemmän kuin mitä kulutan yleensä kaikkiin omiin menoihini koko kuukaudessa. En minä mistään pysty tuollaista summaa repimään ja maksamaan joka kuukausi.
Kai tässä nyt sitten luottotiedot meni jo ennen kuin on edes saanut opintoja päätökseen ja päässyt työelämään. - helpful?
varaton opiskelija12 kirjoitti:
En pysty sitoutumaan mihinkään maksuohjelmiin, koska minulla ei ole säännöllisiä tuloja ja en pystyisi noudattamaan minkäänlaista maksuohjelmaa. Ainoat tuloni on työttömän isäni kaksi kertaa vuodessa lahjoittamat sata euroa ruuan ostoon. Äitini kuoli jo kaksikymmentävuotta sitten muita sukulaisia en tunne. Opiskeluni ovat venyneet yli valmistumisajan niin opintotuki kuukaudetkin on loppu.
Esittämällä, että pystyn sitoutumaan maksuohjelmaan jota en alunperinkään olisi pystynyt noudattamaan olisin toki ehkä voinut viivästyttää asian menemistä perintään, mutta en pysty sillä kadottamaan asiaa ikuisesti.
50€ on enemmän kuin mitä kulutan yleensä kaikkiin omiin menoihini koko kuukaudessa. En minä mistään pysty tuollaista summaa repimään ja maksamaan joka kuukausi.
Kai tässä nyt sitten luottotiedot meni jo ennen kuin on edes saanut opintoja päätökseen ja päässyt työelämään.No okei, eikö minkäänlaista työtä löytyisi? Mäkkärille? Mainoksien jakoa? Minkäänlaista hanttihommaa? Ilmeisesti opintosi ovat jo aika pitkällä, kun opintotuet loppu, niin etkö ole ollut esim. missään opiskelualasi kesätyöpaikassa? Mitään kontakteja sitä kautta, että voisit päästä töihin?
- varaton opiskelija12
helpful? kirjoitti:
No okei, eikö minkäänlaista työtä löytyisi? Mäkkärille? Mainoksien jakoa? Minkäänlaista hanttihommaa? Ilmeisesti opintosi ovat jo aika pitkällä, kun opintotuet loppu, niin etkö ole ollut esim. missään opiskelualasi kesätyöpaikassa? Mitään kontakteja sitä kautta, että voisit päästä töihin?
Olen minä joskus tehnyt Hesarin jakoa öisin tosin ihan toisella puolella Suomea kuin missä nykyään asun, ja keräilyä varastossa muuta työtä en ole saanut ja noissakin töissä on se, että jos niitä teen riskeeraan vasemman polveni hajoamisen, koska se hajosi armeijassa pahasti ja kaikista hoidoista huolimatta se ei ole tullut ikinä täysin kuntoon.
Varastohommiin ei nykyään taida enää edes päästä jos lääkäri työhöntulotarkastuksessa näkee polven leikkaus arvet ja epäilee, että polvessa ei ole kaikki kunnossa. Niillä on siellä tietokoneilla kaikki tiedot tallessa polveni kunnosta ja leikkausarvetkin näkyy, joten huijaamallakaan polven tilanteen paremmaksi kuin se on ei pääse töihin kokeilemaan kuinka kauan polvi kestää.
Kerran olisin päässyt keskon varastolle töihin, mutta työhöntulotarkastuksessa minut passitettiin takaisi kotiin polven ongelmien takia ja kun melkein kaikki työnantajat käyttävät tuota samaa klinikkaa työhötulotarkastuksiin löytyy ne tiedot sieltä tietokoneilta joka työhöntulotarkastuksessa mihin menen.
En ole ottanut ulosottomieheenkään mitään yhteyttä, koska tuntuu nöyryyttävältä raportoida jollekin ulkopuoliselle tilanteesta. Ei noi viranomaiset oikein tunnu ymmärtävän mikä se tilanne on ja ei ne tunnu miltään kavereilta. Jos viranomaiselle mitään kertoo ne näppäilevät sen talteen jollekin tietokoneelleen ja sitten vuosien päästä sitä tietoa käytetään päähän lyömiseen, joissain toisessa asiassa.
Tuntuu naurettavalta, että luottotiedot menee parin tonnin takia, joka on summa joka joillekin ihmisille tipahtaa tilille joka kuukausi. Itselläni ei juuri ikinä ole tuota kahta tonnia tullut tuloja vuodessakaan.
Perheenikin on varaton lisäksi isälläni on menneet suhteet viranomaisiin työttömyytensä jälkeen sen verran pahasti, että jos hänelle kerron tilanteestani se menee takuu varmasti ja tinttaa ulosottomiestä tai raivoaa minulle viranomaisten paskuudesta. Isäni saa raivokohtauksen ihan mistä tahansa puheenaiheesta, joka liittyy politiikkaan tai viranomaisiin. Sen takia en juuri puhu isäni kanssa mistään niihin liittyvistä. Eikä isälläni mitään rahoja ole se on jo vuosia joutunut pärjäämään sillä kelan pienimmällä avustuksella mitä sieltä saa. - varaton opiskelija12
Olen minä joskus tehnyt Hesarin jakoa öisin tosin ihan toisella puolella Suomea kuin missä nykyään asun, ja keräilyä varastossa muuta työtä en ole saanut ja noissakin töissä on se, että jos niitä teen riskeeraan vasemman polveni hajoamisen, koska se hajosi armeijassa pahasti ja kaikista hoidoista huolimatta se ei ole tullut ikinä täysin kuntoon.
Varastohommiin ei nykyään taida enää edes päästä jos lääkäri työhöntulotarkastuksessa näkee polven leikkaus arvet ja epäilee, että polvessa ei ole kaikki kunnossa. Niillä on siellä tietokoneilla kaikki tiedot tallessa polveni kunnosta ja leikkausarvetkin näkyy, joten huijaamallakaan polven tilanteen paremmaksi kuin se on ei pääse töihin kokeilemaan kuinka kauan polvi kestää.
Kerran olisin päässyt keskon varastolle töihin, mutta työhöntulotarkastuksessa minut passitettiin takaisi kotiin polven ongelmien takia ja kun melkein kaikki työnantajat käyttävät tuota samaa klinikkaa työhötulotarkastuksiin löytyy ne tiedot sieltä tietokoneilta joka työhöntulotarkastuksessa mihin menen.
En ole ottanut ulosottomieheenkään mitään yhteyttä, koska tuntuu nöyryyttävältä raportoida jollekin ulkopuoliselle tilanteesta. Ei noi viranomaiset oikein tunnu ymmärtävän mikä se tilanne on ja ei ne tunnu miltään kavereilta. Jos viranomaiselle mitään kertoo ne näppäilevät sen talteen jollekin tietokoneelleen ja sitten vuosien päästä sitä tietoa käytetään päähän lyömiseen, joissain toisessa asiassa.
Tuntuu naurettavalta, että luottotiedot menee parin tonnin takia, joka on summa joka joillekin ihmisille tipahtaa tilille joka kuukausi. Itselläni ei juuri ikinä ole tuota kahta tonnia tullut tuloja vuodessakaan.
Perheenikin on varaton lisäksi isälläni on menneet suhteet viranomaisiin työttömyytensä jälkeen sen verran pahasti, että jos hänelle kerron tilanteestani se menee takuu varmasti ja tinttaa ulosottomiestä tai raivoaa minulle viranomaisten paskuudesta. Isäni saa raivokohtauksen ihan mistä tahansa puheenaiheesta, joka liittyy politiikkaan tai viranomaisiin. Sen takia en juuri puhu isäni kanssa mistään niihin liittyvistä. Eikä isälläni mitään rahoja ole se on jo vuosia joutunut pärjäämään sillä kelan pienimmällä avustuksella mitä sieltä saa.Asiakastietorekisterin mukaan tällä minun postinumero alueella jo joka viidennellä ihmisellä on luottohäiriömerkintä niin ei tässä näköjään ihan yksin olla. En aikaisemmin tiennytkään asiaa taidan mennä kyselemään jos löytäisin kohtalon tovereita.
- faktaaa
Sinun luottotiedot eivät mene siinä, että julkisoikeudellinen saatava menee ulosottoon. Jos sinulla kuitenkaan ei ole varoja eikä omaisuutta, niin ulosottomies toteaa sinut varattomaksi. Tällöin saatava palautuu kelalle ja siitä aiheutuu maksuhäiriömerkintä.
- jos yli 3.vuotta,
Voiko kela siirtää ulosottoon asiaa joka on yli kolmevuotta 2000€ tilityksestä .
Ulosottoon velka saatavana on määräaika alle 3.vuotta siis kun summa on tilitetty ja tilityksestä on yli kolme vuotta niin sitä ei voi asettaa.velkasaatavaksi .- varaton opiskelija12
Taitaa valitettavasti olla juurikin muutaman kuukauden alle kolmevuotta tilityksestä nyt kun tarkemmin mietin asiaa.
Jos olisin tajunnut tämän aikaisemmin niin olisin voinut viivästyttää asiaa valituksella sen verran, että menee yli tuon kolmevuotta, eikä valitusta olisi todennäköisesti ehditty käsitellä siinä ajassa missä se menee perintään.
Enää en kai voi valittaa kun sain jo virellepanoilmoituksen paikallisesta ulosottovirastosta kyseisestä asiasta. - varaton opiskelija12
Taitaa valitettavasti olla juurikin muutaman kuukauden alle kolmevuotta tilityksestä nyt kun tarkemmin mietin asiaa.
Jos olisin tajunnut tämän aikaisemmin niin olisin voinut viivästyttää asiaa valituksella sen verran, että menee yli tuon kolmevuotta, eikä valitusta olisi todennäköisesti ehditty käsitellä siinä ajassa missä se menee perintään.
Enää en kai voi valittaa kun sain jo virellepanoilmoituksen paikallisesta ulosottovirastosta kyseisestä asiasta.Aivan kyllä perseestä nämä tälläiset perinnät kun tämä elämäntilanne ei tässä ole mikään hyvä ollut alunperinkään äiti kuollut ja isä työtön ahdingossa ja sitten vielä tämä jatkuva ulosoton vatvominen.
En mä tätä voi isälle edes kertoa, että ulosottoon joudutaan kun se raivoaa ihan kaikesta jo muutenkin eikä sillä rahaa ole ei ole ollut vuosiin.
En minä tuota pysty mitenkään maksamaan se on ihan fakta. Lisäksi tässä menee jotenkin ihan lukkoon kun on tälläsiä juttuja mistä ei mitenkään selviä. En kyennyt tänään menemään kouluunkaan kun tuli sellanen millään ei ole enää mitään väliä fiilis.
Toki varmaan fiksumpi olisi jotenkin saanut tuon hoidettua pois niskasta aikoinaan, mutta mä olen näissä asioissa täys nolla ja viranomaiset vie kuin litran mittaa kun en ymmärrä pykäliä ja tajua jokaista oikeuttani.
- kelan taistelija
yritäppä riitauttaa vielä laittamalla valituksen vakuutus oikeuteen saakka,en tiedä onko se mahdollista enää tuossa vaiheessa,mutta ainahan voi yrittää.
kelan kanssa vakuutusoikeudessa taistelun häviää jos ei ole varaa palkata lakimiestä mukaan taisteluun. mutta ainakin saa taistella taistelun loppuun saakka.tai jos sulla on takaajat mene ihmeessä ja hae lainaa ja maksa tuo kiskuri kelan summa pois, ulosottossahan summat vain kasvavat kasvamistaan sen jälkeen onkin jo totaalisen ylivelkaantunut. ainakaan uudellamaalla ei ulosottojaa kiinnosta maksusuunnitelmien teko, mielumin perivät kaiken tehokkaasti että saavat provikat tehokkuudesta.jos muitakin velkoja on mene ihmeessä velkajärjestelijän puheille..tässä muutama vinkki miten selvitä eteenpäin jaksamisia taisteluusi- varaton opiskelija12
Ei ole mitään muita menossa perintäään kuin tuo kelan liikamaksu. Tosin jos ulosottomies vie tililtä viimeset sataset niin sitten niitä maksamattomia laskuja alkaa kertyä koska en enää pysty maksmaan puhelin laskuani, joka on muutama euro kuukaudessa ja muita tälläsiä normaaleja laskuja.
En osaa mitään oikeuskanteita tehdä en edes tiedä mikä on vakuutusoikeus.
Muutaman valituksen olen tehnyt kelan päätöksistä joskus kun eivät mielestäni ole noudattaneet Suomen perustuslakia, mutta valitukset ne ovat aina tulleet takaisin vuoden parin päästä sieltä kelan valituslautakunnasta ilman, että niille on tehty mitään muuta kuin lähetetty samat paperit tai kopiot papereista takaisin mitän sinne lähetinkin. Ainoastaan liian pitkästä käsittelyajasta sain jonkun vastauksen missä todettiin, että kelan olisi pitänyt tehdä joku juttu mikä heidän sanojensa mukaan olisi nopeuttanut käsittelyä, muttaa muuta sille ei tehty.
- ....................
Sun pitää sopia Kelan kanssa, että maksat vaikka 10e/kk! Ei ne voi noin tehdä!
- Pahempiakinollut
Tuota, kummalta vaikuttaa kun tulosi ovat noin pienet. Otappa selvää perustoimeentulosta.
Myös sairastamisesi vuoksi jotain pitäisi- ainakin tuki- ja liikuntaelinpuolen jutut pitää voida hoidattaa... Ettei ole rahasta kii.
EI KUKAAN ELÄ JA ASU 50 euroo per kk tuloilla!
Soskuun mars. Perustoimeentulosta lyhennät kelan kans sovittuasi kevyesti maksettavaa, erissä.
Älä jummijammi sentää laske luottotietojasi pikkurahojen takia... - Kellalle ei
Itsellä meni samansuurunen summa ulosottoon. Entisiä oli maksamatta 1300. Nyt joudun varmasti maksaamaan 660e/kk. Kivaa on. Vuokra 800e,lainanlyhennys 150...
- Kela ulosotossa
Myös toisin päin!
Nyt Kela joutui itse ulosottomiehen piikkiin!
Eikä kyse ole edes pienestä summasta, joka kansalaisella on saatavaa!
273 päivää Kelan laiminlyömää sairausäivärahaetuutta 2009-2010!
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12087973
Meinaatko että Kelalta meni nyt luottotiedot??
- Kela vastuuseen
Ei se ole kansalaisen päänsärky, vaan Kelan itsensä. Kelan julkisivua on koetettu kiillottaa ja valkaista. Pää-puhdistaja on ollut Anitta Holappa, Kelan lakimies.
Hän on Media-Konsultti a´la Kela! Vaahtoaa medioissa, kuinka Kelaa huiputetaan, sen tukia väärin käytetään. OK!
Mutta entä päinvastaisissa tilanteissa? Niitä on monta, monen monta tässä maassa! Kun Kelan keksinnöt ja konnankoukut ja lakien porsaanreiät käytetään hyödyksi - ja sitten evätään lailliset etuudet!
Alla olevassaa tapauksessa, viisi vuotta 2009-2014 Kelan simputuskoneiston
koekaniinina! Mutta nyt? Kela maksaa rötöstelynsä!
Kela joutui ulosottoon!
Totta vai satua? Ikävä kyllä, täyttä faktaa... Miten Kela-parka näin huonosti asiansa pelasi?
Ja miksi kansalaisen täytyy vaatia lainmukaisia, Vakuutusoikeuden lainvoimaisen päätöksen oikeuttamia etuuksiaan ulosoton kautta! ( = Päätös 28.11.2013, Dnro 3900/2112/3942)
Taitaa olla eka kerta Kelan hallintovallan käytön historiassa, että se on pakkotäytäntöönpanon tilassa? Mutta kerta se on ensimmäinen!
Tämä viesti ei siis ole virtuaaliväen vitsiä! Kelan täydellisestä rikospaketista 2009-2014 voi vapaasti lukea...
http://kiusaamiskoneisto.vuodatus.net/sivut/kelan-rikospaketti-2009-2014
http://kiusaamiskoneisto.vuodatus.net/
http://www.adressit.com/keskustelu/83360
Mutta ei Kela kai konkurssissa ole? Vielä jää rahaa, kun se maksaa 273 päivää ( vahingon mukaan lähes 5 vuoden viivästyskorot...)
Lue ja ihmettele? Kelakoneiston koukeroita?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1107217- 475026
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa562831Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän52328Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101348Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1861269Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell921063Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai284955Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30886Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?182858