Eli kyse on kohta 8kk täyttävästä pojasta jolla on erittäin paha eroahdistus joudun päivittäin roikottamaan poikaa sylissä tai olla hänen kanssaan lattialla lähes tulkoon koko päivän siihen mennessä et isäntä tulee kotiin ja saan tehdä ruan. Esim vessaan mennessäni laitan lapselle tekemistä ja "livahdan" vessaan hetken päästä kuulen kauheen sydäntä särkevän itku kun huomasi että hävisin konttaa ja itkee hysteerisenä etsien että mihinkä minä menin huikin sitten aina hälle että äiti on täällä ettei mitään hätää mut huuto vaan yltyy ja ei auta muu kuin syli.Hänella on 3,5v isoveli mutta ei vielä ole oikeen seuraa toisilleen satunnaisesti viihtyy isoveljen seurassa.Todella turhauttavaa kun kaikkia asiat retajaa kun en saa pyykkihuoneeseen mennä laittamaan pyykkiä ilman että itkevä vauva roikkuu jaloissa ja kaipaa syliä.Kokemuksia ei tälläist ollut esikoisen kanssa ainakaan näin pahana,meneekö tää itsestään ohi ? Oonko ottanut vauvaa liian herkästi syliin että nyt änkee koko ajan syliin heti kun vaan näkeekin mut.Välillä saattaa hetken olla yksin mut jos huomaa että ede ohi menen niin tulee itkien perässä .Huoh väsynyt mamma :(
8kk ja eroahdistus,äitiä ahdistaa :(
4
1408
Vastaukset
- menee ohi
Meillä oli tosi eroahdistunut esikoinen. Ja tuota vaihetta kesti puolitoistavuotiaaksi saakka. Kyllä se aikanaan helpottaa. :) Ota välillä pieni hetki omaa aikaa, että jaksat. Kyllä se vaaville hyvää tekee kiintyä turvallisesti (eli huomata, että äiti on joskus hetken poissa ja tulee sitten takaisin)
- kantoreppu
Kantoreppu tai kantoliina!
Meillä on käytössä Manduca. Voin suositella. - Sama kuin edellä
Just meinasin kirjoittaa saman kuin edellinen!!! :) Hanki MANDUCA! :D Aika hintava, mut löytää käytettynäkin esim. huuto.netistä jne. Meillä 1v1kk ja eroahdistus päällä (ollut kasvavana jostain 9kk alkaen), ja ite oon ratkaissut niin, että otan kantoreppuun eli "syliin" ja mukaan kaikkiin arkitoimiin. Lapsi viihtyy, on rauhallinen, seurailee puuhia ja sillä tavalla osallistuu. Se on oikeasti todella hyvä, että lapsi on sun perään voimakkaasti, koska se kertoo siitä, että kiintymyssuhde on rakentunut just niinko pittää!
- Jostain luin näin...
Ja jos lähdet käymään jossain, vilkuta reippaasti, sano heihei ja hymyile, niin lapsi oppii, että kerrot kyllä koska poistut, eikä hänen tarvitse kyljessä kiinni vahtia koko aikaa jos vaikka livahdatkin yhtäkkiä. Ja hymyile lähtötilanteessa ja ole itse rento, niin lapsi vaistoaa että eron hetki ei ole kauhea ja ahdistava tilanne :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2743415Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1041720Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is2121333- 731323
- 621174
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra1991097Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:521039- 63991
Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei18863- 42847