Vanhemmat 6-koneet heikkoja

perseenhaju

Turbotin asiallisesti m20b25 moottorin, ohjelmoinnit megalla, laajakaistalambda, rikastukset ym. Kunnossa olevan vakiomottorin pitäisi kestää huoletta noilla jo 0,5 barilla ajoa. Pieleen meni, kanki meni poikki 0,3 barin ahtoilla 5-sylinteristä ja löi samalla lohkoon mahtavat reijät.

Mulla jäi huono kuva näistä huonoista moottoreista, eri asia ois jos saisi kunnon m10b20 moottorin mutta eihän niitä ole.

Volvon ja mersun koneet kestävät, vaikka kilon ahdoilla maailmantappiin, ei noilla bemun 6-koneilla tee mitään.

22

5564

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kinnostunut

      Laitatko kun sun asiallisesti virityksestä? Kiinnostais nähdä.

    • viriviriili

      Ladanki moottoreilla ajellaan huolletta 0,8barin ahdoilla, totta on että nuo 6-koneet ovat heikkoja kuin kyprokkiseinät.

    • No joo

      Onko mikään yllätys jos ei kestä? Tyypillistä saksanseisojissa muutenkin nuo moottorien kestävyysongelmat.

    • bgfdz

      et vaan osaa. nakuttanut itsensä rikki = paska virittäjä

      tiiän eräänki m20 koneisen vekottimen joka menee 0-150km/h 5,4s 1,8bar ahdoilla semmonen ongelma siinä on että M20 koneeseen sopivat vaihdelaatikot ei tahdo kestää 800-900hv tehoa

      sikaa on saanu jo useamman vaihdelaatikon ja kardaanin verran mutta kone kestää ;)

    • Asiallisesti laitoit
      • BMWsti

        Noh, tuossa moottorissa ei ole kuutta sylinteriä ja sen huoltoväli on alle 50km.

        Mutta siis järjettömän hieno moottori ei siinä, ei vai kerro kuusi sylinteristen BMW moottorien kestävyydestä mitään.


      • Mitä mitä mitä
        BMWsti kirjoitti:

        Noh, tuossa moottorissa ei ole kuutta sylinteriä ja sen huoltoväli on alle 50km.

        Mutta siis järjettömän hieno moottori ei siinä, ei vai kerro kuusi sylinteristen BMW moottorien kestävyydestä mitään.

        Ihan tiedoksi poikasein se on mm:sen kutos moottorista rakennettu moottori. On joo järjettömän hieno.


      • Mitä mitä mitä

      • BMWsti
        Mitä mitä mitä kirjoitti:

        Ihan tiedoksi poikasein se on mm:sen kutos moottorista rakennettu moottori. On joo järjettömän hieno.

        Mikä on "mm:sen kutos kone" ?

        No joo, tiedän kyllä että kyseinen mootori perustuu samoihin mittoihin ja suunnitteluun kuin m88 ja s38 moottorit.

        Mutta kyllähän tuon Virtalan auton moottori on kuitenkin 4 sylinterinen, moottorin lohko ja sylinterinkansi ovat myös tehtaalta lähtiessään ollet 4 sylinterisiä joten ei sitä kyllä mistään "kuutos moottorista" ole tehty.

        Äläkä käytä "poikasein" termiä kun et 99,99999999999% todenäköisyydellä voi olla isäni, et edes iältäsi.


      • siis mitä..
        BMWsti kirjoitti:

        Mikä on "mm:sen kutos kone" ?

        No joo, tiedän kyllä että kyseinen mootori perustuu samoihin mittoihin ja suunnitteluun kuin m88 ja s38 moottorit.

        Mutta kyllähän tuon Virtalan auton moottori on kuitenkin 4 sylinterinen, moottorin lohko ja sylinterinkansi ovat myös tehtaalta lähtiessään ollet 4 sylinterisiä joten ei sitä kyllä mistään "kuutos moottorista" ole tehty.

        Äläkä käytä "poikasein" termiä kun et 99,99999999999% todenäköisyydellä voi olla isäni, et edes iältäsi.

        Mikä on ongelmasi, kyseessä on e36 m3 mallin moottorista rakennettu 3.9l turbo vehje.. joo bmw ja joo bmw 6syl.. :) kerrohan vaivasi?


      • BMWsti
        siis mitä.. kirjoitti:

        Mikä on ongelmasi, kyseessä on e36 m3 mallin moottorista rakennettu 3.9l turbo vehje.. joo bmw ja joo bmw 6syl.. :) kerrohan vaivasi?

        Ensimmäisessä laittamassasi videossa on (Risto Virtala, Suomi Finland) s14 moottorinen(=4 sylinterinen) auto, tilavuutta alle 3 litraa.

        Toisessa laittamassai videossa on taas jokin ulkomainen auto(=eri auto kuin ensimmäisessä), jonka moottorista en vaivaantunut ottamaan ollenkaan selvää.

        Video josta esitin kommenttini ei siis käsittele 6 sylinteristä autoa.

        Ei sen kummempaa vaivaa, ärsyttää ehkä hieman että esiinnytään itämaantietäjänä eikä edes tiedetä mitä oma linkki sisältää..

        Lisäksi e36 M3 mallin moottoria ei taida voida kasvattaa millään ilveellä 3,9 litraiseksi, tutkin tuon toisen linkin auton mielenkiinnosta.


      • BMWsti
        BMWsti kirjoitti:

        Ensimmäisessä laittamassasi videossa on (Risto Virtala, Suomi Finland) s14 moottorinen(=4 sylinterinen) auto, tilavuutta alle 3 litraa.

        Toisessa laittamassai videossa on taas jokin ulkomainen auto(=eri auto kuin ensimmäisessä), jonka moottorista en vaivaantunut ottamaan ollenkaan selvää.

        Video josta esitin kommenttini ei siis käsittele 6 sylinteristä autoa.

        Ei sen kummempaa vaivaa, ärsyttää ehkä hieman että esiinnytään itämaantietäjänä eikä edes tiedetä mitä oma linkki sisältää..

        Lisäksi e36 M3 mallin moottoria ei taida voida kasvattaa millään ilveellä 3,9 litraiseksi, tutkin tuon toisen linkin auton mielenkiinnosta.

        Tässä tuon ensimmäisen videon auton ilmoitetut tiedot:

        "Moottori

        Omavalmisteinen turbomoottori EVO 5.
        Lohko BMW M 3 2,3l moottorin (paljon vahvistuksia ym muutoksia)
        Sylinterinkansi BMW M3 2,3/2,5 16 V 4 syl. 86-90
        Imuventtiilit Ferrea 37,00 mm
        Pakoventtiilit Ferrea 33,00 mm
        Kannen teoreettinen virtaus yli 320 hv 13,0 nostolla.
        Nokka-akselit omaa suunnittelua, nosto noin 13 mm ja asteita yli 300.
        Kansityöt PKJ Kansityö Petri Kvintus jo vuosia olen käyttänyt PKJ Kanstyön todella laadukkaita kansi ja venttiilitöitä!!!! Petrin puhelin numero 0400 674320

        Kampiakseli

        BMW M3 2,5 l Sport EVO 3 iskunpituus 87 mm.

        Kiertokanget

        Auto-Verdi taotut teräskiertokanget pituus 144 mm paino noin 530 g.

        Männät

        Wiseco mittatilausmännät 90,00 mm poraus.
        Moottori ainoastaan 2,2 litrainen."

        Kun taas tuossa myöhemmässä videossa on on moottorina s38 eli e34 M5:n moottorista rakennettu, jossa siis on 6 sylinteriä.

        Kuvitella, Suomessa päästää 7,6 sek. aikoihin vartilla 2,2 litraisella ja Norjassa taas vaaditaan 3,9 litraa samanlaisessa autossa :)

        Ja kummassakaan autossa ei siis ole e36 malliin kuuluva moottori, ensimmäisessä on e30 M3 moottorista rakennettu ja toisessa e34 M5 moottorista rakennettu.

        Mainitut s14 ja s38 moottorit taas ovat aikalailla sama asia keskenään, jälkimmäisessä nyt vain on enemmän pyttyjä.

        m4*, m20, m5*,s5* jne. moottorit taas ovat sukua keskenään mutta niillä ei ole mitään tekemistä noiden videoissa esiintyvien moottoreiden kanssa.

        P.S. perseenhaju, jos olet oikeasti kiinnostunut m10b20 moottoreista tai rakennusarjasta jolla saat tehtyä matalapuristeisen "m10b23" moottorin niin laita joku yhteystieto, moisia olisi jouten.


      • Ahaaa
        BMWsti kirjoitti:

        Tässä tuon ensimmäisen videon auton ilmoitetut tiedot:

        "Moottori

        Omavalmisteinen turbomoottori EVO 5.
        Lohko BMW M 3 2,3l moottorin (paljon vahvistuksia ym muutoksia)
        Sylinterinkansi BMW M3 2,3/2,5 16 V 4 syl. 86-90
        Imuventtiilit Ferrea 37,00 mm
        Pakoventtiilit Ferrea 33,00 mm
        Kannen teoreettinen virtaus yli 320 hv 13,0 nostolla.
        Nokka-akselit omaa suunnittelua, nosto noin 13 mm ja asteita yli 300.
        Kansityöt PKJ Kansityö Petri Kvintus jo vuosia olen käyttänyt PKJ Kanstyön todella laadukkaita kansi ja venttiilitöitä!!!! Petrin puhelin numero 0400 674320

        Kampiakseli

        BMW M3 2,5 l Sport EVO 3 iskunpituus 87 mm.

        Kiertokanget

        Auto-Verdi taotut teräskiertokanget pituus 144 mm paino noin 530 g.

        Männät

        Wiseco mittatilausmännät 90,00 mm poraus.
        Moottori ainoastaan 2,2 litrainen."

        Kun taas tuossa myöhemmässä videossa on on moottorina s38 eli e34 M5:n moottorista rakennettu, jossa siis on 6 sylinteriä.

        Kuvitella, Suomessa päästää 7,6 sek. aikoihin vartilla 2,2 litraisella ja Norjassa taas vaaditaan 3,9 litraa samanlaisessa autossa :)

        Ja kummassakaan autossa ei siis ole e36 malliin kuuluva moottori, ensimmäisessä on e30 M3 moottorista rakennettu ja toisessa e34 M5 moottorista rakennettu.

        Mainitut s14 ja s38 moottorit taas ovat aikalailla sama asia keskenään, jälkimmäisessä nyt vain on enemmän pyttyjä.

        m4*, m20, m5*,s5* jne. moottorit taas ovat sukua keskenään mutta niillä ei ole mitään tekemistä noiden videoissa esiintyvien moottoreiden kanssa.

        P.S. perseenhaju, jos olet oikeasti kiinnostunut m10b20 moottoreista tai rakennusarjasta jolla saat tehtyä matalapuristeisen "m10b23" moottorin niin laita joku yhteystieto, moisia olisi jouten.

        Luulin että autot samat. Hienoa, jotain asiallista txt vihdoin palstalla.. kymmenen pistettä siitä sulle. Eli lyhyesti ensimmäisessä bmw 4 syl ja toisessa bmw 6 syl. Eli kummastaki saa "asiallisesti laittamalla" :D


      • perseenhaju
        BMWsti kirjoitti:

        Tässä tuon ensimmäisen videon auton ilmoitetut tiedot:

        "Moottori

        Omavalmisteinen turbomoottori EVO 5.
        Lohko BMW M 3 2,3l moottorin (paljon vahvistuksia ym muutoksia)
        Sylinterinkansi BMW M3 2,3/2,5 16 V 4 syl. 86-90
        Imuventtiilit Ferrea 37,00 mm
        Pakoventtiilit Ferrea 33,00 mm
        Kannen teoreettinen virtaus yli 320 hv 13,0 nostolla.
        Nokka-akselit omaa suunnittelua, nosto noin 13 mm ja asteita yli 300.
        Kansityöt PKJ Kansityö Petri Kvintus jo vuosia olen käyttänyt PKJ Kanstyön todella laadukkaita kansi ja venttiilitöitä!!!! Petrin puhelin numero 0400 674320

        Kampiakseli

        BMW M3 2,5 l Sport EVO 3 iskunpituus 87 mm.

        Kiertokanget

        Auto-Verdi taotut teräskiertokanget pituus 144 mm paino noin 530 g.

        Männät

        Wiseco mittatilausmännät 90,00 mm poraus.
        Moottori ainoastaan 2,2 litrainen."

        Kun taas tuossa myöhemmässä videossa on on moottorina s38 eli e34 M5:n moottorista rakennettu, jossa siis on 6 sylinteriä.

        Kuvitella, Suomessa päästää 7,6 sek. aikoihin vartilla 2,2 litraisella ja Norjassa taas vaaditaan 3,9 litraa samanlaisessa autossa :)

        Ja kummassakaan autossa ei siis ole e36 malliin kuuluva moottori, ensimmäisessä on e30 M3 moottorista rakennettu ja toisessa e34 M5 moottorista rakennettu.

        Mainitut s14 ja s38 moottorit taas ovat aikalailla sama asia keskenään, jälkimmäisessä nyt vain on enemmän pyttyjä.

        m4*, m20, m5*,s5* jne. moottorit taas ovat sukua keskenään mutta niillä ei ole mitään tekemistä noiden videoissa esiintyvien moottoreiden kanssa.

        P.S. perseenhaju, jos olet oikeasti kiinnostunut m10b20 moottoreista tai rakennusarjasta jolla saat tehtyä matalapuristeisen "m10b23" moottorin niin laita joku yhteystieto, moisia olisi jouten.

        Hienoja moottoreita varmasti, mutta nyt ei riitä budjetti hankkimaan mitään, kun olen sijoitellut tuottokohteisiin. m20b20 moottorilla mennään nyt, minkä kerkesin jo lyödä nokille.


    • perseenhaju

      Täsä nyt ei verratakkaan mihinkään Virtalan suuren rahan laitteisiin. Vaan ihan viritys jonka tekee alle 5000 eurolla! Kyse oli nyt että vakiomoottorina 6-kone on heikko! Paljon parempi ois esim tuo m10b20 mikä on harvinaisuus nykyään.

      • hfsdg

        jaa-a m30b34 koneista saa ~600hv avaamatta konetta eli vakiohiluilla ja OSAAVA rakentaja saa sen myös kestämään, naulaaminen tuhoaa minkä tahansa bensakoneen.


      • perseenhaju
        hfsdg kirjoitti:

        jaa-a m30b34 koneista saa ~600hv avaamatta konetta eli vakiohiluilla ja OSAAVA rakentaja saa sen myös kestämään, naulaaminen tuhoaa minkä tahansa bensakoneen.

        Löin paikalleen m20b20 moottorin mikä oli mulla ylimääräisenä. Niitäki kehutaan kestävämmäksi ku noita B25-moottoreita. Konehan on E30 kopassa ja taidan kesällä lyödä taas turbohilut paikoilleen. Koko auton toimintahan on megan varassa ja nakuttamalla en oo hajoittanut yhtään mitään!

        Onhan ne mahtavia ku vetää kunnolla!

        http://www.youtube.com/watch?v=n2r-C07lwA0&feature=relmfu


      • Anonyymi
        hfsdg kirjoitti:

        jaa-a m30b34 koneista saa ~600hv avaamatta konetta eli vakiohiluilla ja OSAAVA rakentaja saa sen myös kestämään, naulaaminen tuhoaa minkä tahansa bensakoneen.

        Joo mulla on tuollainen avaamaton m30 ajellut ahdettuna 6 vuotta.


    • riksraksjapoks

      M20b20 on kestävempi turbottaa kun 25 koska m20b20 on laajemmat vesikanavat. Mutta eihän noita kumpaakaan ole järkeä lähtee turbottaa

    • Anonyymi

      BMWn 2.5 litran V6 on ihan kestävä peli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8443
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2287
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1193
    Aihe