Turbotin asiallisesti m20b25 moottorin, ohjelmoinnit megalla, laajakaistalambda, rikastukset ym. Kunnossa olevan vakiomottorin pitäisi kestää huoletta noilla jo 0,5 barilla ajoa. Pieleen meni, kanki meni poikki 0,3 barin ahtoilla 5-sylinteristä ja löi samalla lohkoon mahtavat reijät.
Mulla jäi huono kuva näistä huonoista moottoreista, eri asia ois jos saisi kunnon m10b20 moottorin mutta eihän niitä ole.
Volvon ja mersun koneet kestävät, vaikka kilon ahdoilla maailmantappiin, ei noilla bemun 6-koneilla tee mitään.
Vanhemmat 6-koneet heikkoja
22
6082
Vastaukset
- Kinnostunut
Laitatko kun sun asiallisesti virityksestä? Kiinnostais nähdä.
- viriviriili
Ladanki moottoreilla ajellaan huolletta 0,8barin ahdoilla, totta on että nuo 6-koneet ovat heikkoja kuin kyprokkiseinät.
- No joo
Onko mikään yllätys jos ei kestä? Tyypillistä saksanseisojissa muutenkin nuo moottorien kestävyysongelmat.
- bgfdz
et vaan osaa. nakuttanut itsensä rikki = paska virittäjä
tiiän eräänki m20 koneisen vekottimen joka menee 0-150km/h 5,4s 1,8bar ahdoilla semmonen ongelma siinä on että M20 koneeseen sopivat vaihdelaatikot ei tahdo kestää 800-900hv tehoa
sikaa on saanu jo useamman vaihdelaatikon ja kardaanin verran mutta kone kestää ;)- biimeri
Onko tuossa Ladan vai Mersun kone?
http://www.voice.fi/hullumaailma/ferrari-kuski-haastoi-amis-bmwn-paha-virhe-katso-video/6/43057 - utelias...
Saisko jotain linkkiä tuosta 800-900 heppaisesta bemarin koneesta?
- Asiallisesti laitoit
eli lyhyesti teivirityksiä.. Tässä on asiallisesti tehty bmw moottori, kestää : http://www.youtube.com/watch?v=ES7d5LHazxg&feature=related
- BMWsti
Noh, tuossa moottorissa ei ole kuutta sylinteriä ja sen huoltoväli on alle 50km.
Mutta siis järjettömän hieno moottori ei siinä, ei vai kerro kuusi sylinteristen BMW moottorien kestävyydestä mitään. - Mitä mitä mitä
BMWsti kirjoitti:
Noh, tuossa moottorissa ei ole kuutta sylinteriä ja sen huoltoväli on alle 50km.
Mutta siis järjettömän hieno moottori ei siinä, ei vai kerro kuusi sylinteristen BMW moottorien kestävyydestä mitään.Ihan tiedoksi poikasein se on mm:sen kutos moottorista rakennettu moottori. On joo järjettömän hieno.
- Mitä mitä mitä
Mitä mitä mitä kirjoitti:
Ihan tiedoksi poikasein se on mm:sen kutos moottorista rakennettu moottori. On joo järjettömän hieno.
Lisään vielä, samainen auto.
http://www.youtube.com/watch?v=Z3U-wxwt89g - BMWsti
Mitä mitä mitä kirjoitti:
Ihan tiedoksi poikasein se on mm:sen kutos moottorista rakennettu moottori. On joo järjettömän hieno.
Mikä on "mm:sen kutos kone" ?
No joo, tiedän kyllä että kyseinen mootori perustuu samoihin mittoihin ja suunnitteluun kuin m88 ja s38 moottorit.
Mutta kyllähän tuon Virtalan auton moottori on kuitenkin 4 sylinterinen, moottorin lohko ja sylinterinkansi ovat myös tehtaalta lähtiessään ollet 4 sylinterisiä joten ei sitä kyllä mistään "kuutos moottorista" ole tehty.
Äläkä käytä "poikasein" termiä kun et 99,99999999999% todenäköisyydellä voi olla isäni, et edes iältäsi. - siis mitä..
BMWsti kirjoitti:
Mikä on "mm:sen kutos kone" ?
No joo, tiedän kyllä että kyseinen mootori perustuu samoihin mittoihin ja suunnitteluun kuin m88 ja s38 moottorit.
Mutta kyllähän tuon Virtalan auton moottori on kuitenkin 4 sylinterinen, moottorin lohko ja sylinterinkansi ovat myös tehtaalta lähtiessään ollet 4 sylinterisiä joten ei sitä kyllä mistään "kuutos moottorista" ole tehty.
Äläkä käytä "poikasein" termiä kun et 99,99999999999% todenäköisyydellä voi olla isäni, et edes iältäsi.Mikä on ongelmasi, kyseessä on e36 m3 mallin moottorista rakennettu 3.9l turbo vehje.. joo bmw ja joo bmw 6syl.. :) kerrohan vaivasi?
- BMWsti
siis mitä.. kirjoitti:
Mikä on ongelmasi, kyseessä on e36 m3 mallin moottorista rakennettu 3.9l turbo vehje.. joo bmw ja joo bmw 6syl.. :) kerrohan vaivasi?
Ensimmäisessä laittamassasi videossa on (Risto Virtala, Suomi Finland) s14 moottorinen(=4 sylinterinen) auto, tilavuutta alle 3 litraa.
Toisessa laittamassai videossa on taas jokin ulkomainen auto(=eri auto kuin ensimmäisessä), jonka moottorista en vaivaantunut ottamaan ollenkaan selvää.
Video josta esitin kommenttini ei siis käsittele 6 sylinteristä autoa.
Ei sen kummempaa vaivaa, ärsyttää ehkä hieman että esiinnytään itämaantietäjänä eikä edes tiedetä mitä oma linkki sisältää..
Lisäksi e36 M3 mallin moottoria ei taida voida kasvattaa millään ilveellä 3,9 litraiseksi, tutkin tuon toisen linkin auton mielenkiinnosta. - BMWsti
BMWsti kirjoitti:
Ensimmäisessä laittamassasi videossa on (Risto Virtala, Suomi Finland) s14 moottorinen(=4 sylinterinen) auto, tilavuutta alle 3 litraa.
Toisessa laittamassai videossa on taas jokin ulkomainen auto(=eri auto kuin ensimmäisessä), jonka moottorista en vaivaantunut ottamaan ollenkaan selvää.
Video josta esitin kommenttini ei siis käsittele 6 sylinteristä autoa.
Ei sen kummempaa vaivaa, ärsyttää ehkä hieman että esiinnytään itämaantietäjänä eikä edes tiedetä mitä oma linkki sisältää..
Lisäksi e36 M3 mallin moottoria ei taida voida kasvattaa millään ilveellä 3,9 litraiseksi, tutkin tuon toisen linkin auton mielenkiinnosta.Tässä tuon ensimmäisen videon auton ilmoitetut tiedot:
"Moottori
Omavalmisteinen turbomoottori EVO 5.
Lohko BMW M 3 2,3l moottorin (paljon vahvistuksia ym muutoksia)
Sylinterinkansi BMW M3 2,3/2,5 16 V 4 syl. 86-90
Imuventtiilit Ferrea 37,00 mm
Pakoventtiilit Ferrea 33,00 mm
Kannen teoreettinen virtaus yli 320 hv 13,0 nostolla.
Nokka-akselit omaa suunnittelua, nosto noin 13 mm ja asteita yli 300.
Kansityöt PKJ Kansityö Petri Kvintus jo vuosia olen käyttänyt PKJ Kanstyön todella laadukkaita kansi ja venttiilitöitä!!!! Petrin puhelin numero 0400 674320
Kampiakseli
BMW M3 2,5 l Sport EVO 3 iskunpituus 87 mm.
Kiertokanget
Auto-Verdi taotut teräskiertokanget pituus 144 mm paino noin 530 g.
Männät
Wiseco mittatilausmännät 90,00 mm poraus.
Moottori ainoastaan 2,2 litrainen."
Kun taas tuossa myöhemmässä videossa on on moottorina s38 eli e34 M5:n moottorista rakennettu, jossa siis on 6 sylinteriä.
Kuvitella, Suomessa päästää 7,6 sek. aikoihin vartilla 2,2 litraisella ja Norjassa taas vaaditaan 3,9 litraa samanlaisessa autossa :)
Ja kummassakaan autossa ei siis ole e36 malliin kuuluva moottori, ensimmäisessä on e30 M3 moottorista rakennettu ja toisessa e34 M5 moottorista rakennettu.
Mainitut s14 ja s38 moottorit taas ovat aikalailla sama asia keskenään, jälkimmäisessä nyt vain on enemmän pyttyjä.
m4*, m20, m5*,s5* jne. moottorit taas ovat sukua keskenään mutta niillä ei ole mitään tekemistä noiden videoissa esiintyvien moottoreiden kanssa.
P.S. perseenhaju, jos olet oikeasti kiinnostunut m10b20 moottoreista tai rakennusarjasta jolla saat tehtyä matalapuristeisen "m10b23" moottorin niin laita joku yhteystieto, moisia olisi jouten. - Ahaaa
BMWsti kirjoitti:
Tässä tuon ensimmäisen videon auton ilmoitetut tiedot:
"Moottori
Omavalmisteinen turbomoottori EVO 5.
Lohko BMW M 3 2,3l moottorin (paljon vahvistuksia ym muutoksia)
Sylinterinkansi BMW M3 2,3/2,5 16 V 4 syl. 86-90
Imuventtiilit Ferrea 37,00 mm
Pakoventtiilit Ferrea 33,00 mm
Kannen teoreettinen virtaus yli 320 hv 13,0 nostolla.
Nokka-akselit omaa suunnittelua, nosto noin 13 mm ja asteita yli 300.
Kansityöt PKJ Kansityö Petri Kvintus jo vuosia olen käyttänyt PKJ Kanstyön todella laadukkaita kansi ja venttiilitöitä!!!! Petrin puhelin numero 0400 674320
Kampiakseli
BMW M3 2,5 l Sport EVO 3 iskunpituus 87 mm.
Kiertokanget
Auto-Verdi taotut teräskiertokanget pituus 144 mm paino noin 530 g.
Männät
Wiseco mittatilausmännät 90,00 mm poraus.
Moottori ainoastaan 2,2 litrainen."
Kun taas tuossa myöhemmässä videossa on on moottorina s38 eli e34 M5:n moottorista rakennettu, jossa siis on 6 sylinteriä.
Kuvitella, Suomessa päästää 7,6 sek. aikoihin vartilla 2,2 litraisella ja Norjassa taas vaaditaan 3,9 litraa samanlaisessa autossa :)
Ja kummassakaan autossa ei siis ole e36 malliin kuuluva moottori, ensimmäisessä on e30 M3 moottorista rakennettu ja toisessa e34 M5 moottorista rakennettu.
Mainitut s14 ja s38 moottorit taas ovat aikalailla sama asia keskenään, jälkimmäisessä nyt vain on enemmän pyttyjä.
m4*, m20, m5*,s5* jne. moottorit taas ovat sukua keskenään mutta niillä ei ole mitään tekemistä noiden videoissa esiintyvien moottoreiden kanssa.
P.S. perseenhaju, jos olet oikeasti kiinnostunut m10b20 moottoreista tai rakennusarjasta jolla saat tehtyä matalapuristeisen "m10b23" moottorin niin laita joku yhteystieto, moisia olisi jouten.Luulin että autot samat. Hienoa, jotain asiallista txt vihdoin palstalla.. kymmenen pistettä siitä sulle. Eli lyhyesti ensimmäisessä bmw 4 syl ja toisessa bmw 6 syl. Eli kummastaki saa "asiallisesti laittamalla" :D
- perseenhaju
BMWsti kirjoitti:
Tässä tuon ensimmäisen videon auton ilmoitetut tiedot:
"Moottori
Omavalmisteinen turbomoottori EVO 5.
Lohko BMW M 3 2,3l moottorin (paljon vahvistuksia ym muutoksia)
Sylinterinkansi BMW M3 2,3/2,5 16 V 4 syl. 86-90
Imuventtiilit Ferrea 37,00 mm
Pakoventtiilit Ferrea 33,00 mm
Kannen teoreettinen virtaus yli 320 hv 13,0 nostolla.
Nokka-akselit omaa suunnittelua, nosto noin 13 mm ja asteita yli 300.
Kansityöt PKJ Kansityö Petri Kvintus jo vuosia olen käyttänyt PKJ Kanstyön todella laadukkaita kansi ja venttiilitöitä!!!! Petrin puhelin numero 0400 674320
Kampiakseli
BMW M3 2,5 l Sport EVO 3 iskunpituus 87 mm.
Kiertokanget
Auto-Verdi taotut teräskiertokanget pituus 144 mm paino noin 530 g.
Männät
Wiseco mittatilausmännät 90,00 mm poraus.
Moottori ainoastaan 2,2 litrainen."
Kun taas tuossa myöhemmässä videossa on on moottorina s38 eli e34 M5:n moottorista rakennettu, jossa siis on 6 sylinteriä.
Kuvitella, Suomessa päästää 7,6 sek. aikoihin vartilla 2,2 litraisella ja Norjassa taas vaaditaan 3,9 litraa samanlaisessa autossa :)
Ja kummassakaan autossa ei siis ole e36 malliin kuuluva moottori, ensimmäisessä on e30 M3 moottorista rakennettu ja toisessa e34 M5 moottorista rakennettu.
Mainitut s14 ja s38 moottorit taas ovat aikalailla sama asia keskenään, jälkimmäisessä nyt vain on enemmän pyttyjä.
m4*, m20, m5*,s5* jne. moottorit taas ovat sukua keskenään mutta niillä ei ole mitään tekemistä noiden videoissa esiintyvien moottoreiden kanssa.
P.S. perseenhaju, jos olet oikeasti kiinnostunut m10b20 moottoreista tai rakennusarjasta jolla saat tehtyä matalapuristeisen "m10b23" moottorin niin laita joku yhteystieto, moisia olisi jouten.Hienoja moottoreita varmasti, mutta nyt ei riitä budjetti hankkimaan mitään, kun olen sijoitellut tuottokohteisiin. m20b20 moottorilla mennään nyt, minkä kerkesin jo lyödä nokille.
- perseenhaju
Täsä nyt ei verratakkaan mihinkään Virtalan suuren rahan laitteisiin. Vaan ihan viritys jonka tekee alle 5000 eurolla! Kyse oli nyt että vakiomoottorina 6-kone on heikko! Paljon parempi ois esim tuo m10b20 mikä on harvinaisuus nykyään.
- hfsdg
jaa-a m30b34 koneista saa ~600hv avaamatta konetta eli vakiohiluilla ja OSAAVA rakentaja saa sen myös kestämään, naulaaminen tuhoaa minkä tahansa bensakoneen.
- perseenhaju
hfsdg kirjoitti:
jaa-a m30b34 koneista saa ~600hv avaamatta konetta eli vakiohiluilla ja OSAAVA rakentaja saa sen myös kestämään, naulaaminen tuhoaa minkä tahansa bensakoneen.
Löin paikalleen m20b20 moottorin mikä oli mulla ylimääräisenä. Niitäki kehutaan kestävämmäksi ku noita B25-moottoreita. Konehan on E30 kopassa ja taidan kesällä lyödä taas turbohilut paikoilleen. Koko auton toimintahan on megan varassa ja nakuttamalla en oo hajoittanut yhtään mitään!
Onhan ne mahtavia ku vetää kunnolla!
http://www.youtube.com/watch?v=n2r-C07lwA0&feature=relmfu - Anonyymi
hfsdg kirjoitti:
jaa-a m30b34 koneista saa ~600hv avaamatta konetta eli vakiohiluilla ja OSAAVA rakentaja saa sen myös kestämään, naulaaminen tuhoaa minkä tahansa bensakoneen.
Joo mulla on tuollainen avaamaton m30 ajellut ahdettuna 6 vuotta.
- riksraksjapoks
M20b20 on kestävempi turbottaa kun 25 koska m20b20 on laajemmat vesikanavat. Mutta eihän noita kumpaakaan ole järkeä lähtee turbottaa
- Anonyymi
BMWn 2.5 litran V6 on ihan kestävä peli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40841