Ystävä ovella

Kyllä ne keksii?

Kuulin eilen päivällä erityisen soinnikasta ja kaunista linnunlaulua ulko-ovelta päin. Mikä kumma laulaa noin kauniisti? Kurkistin ja näin ovi-ikkunassa ovenpainikkeen päällä sinitiaisen joka katseli sisään. Ehkä on sitten kohta aika muistaa pieniä ystäviä. He yleensä ilmoittelevat avuntarpeesta vähintään pari kolme päivää aikaisemmin, jos vaikka ilmat muuttuu kovasti. Katsellaan ikkunasta sisään, lennellään ikkunan edessä hitaasti edestakaisin, lauletaan pihalla kovalla äänellä.

4

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kosuh

      No eivät ne sentään avuntarpeesta ilmoittamaan tule. Tiaiset yleensäkin koluavat rakennusten seinustoilla ja ikkunalaudoilla hakien raoista talvehtivia hyönteiseiä ym.

      • tiputuomari

        No kumpi nyt on oikeassa. Ei ole tieteellisesti moista asiaa tutkittu. Ihan hyvin kokenut tintti saattaa vanhasta muistista rulla "ruinaamaan". Tai sitte ei.

        Kumpikin pitäköön omaa ilmaisuaan oikeana.


      • lap tit
        tiputuomari kirjoitti:

        No kumpi nyt on oikeassa. Ei ole tieteellisesti moista asiaa tutkittu. Ihan hyvin kokenut tintti saattaa vanhasta muistista rulla "ruinaamaan". Tai sitte ei.

        Kumpikin pitäköön omaa ilmaisuaan oikeana.

        Minulla on täällä Lapissa rengastettu tintti, joka viime talven oleili ruokinnassa. Nyt kun täällä jo lumia hipsii, saapui tuo tuttu keikistelemään samalle paikalle jossa ruokinta-automaatti oli. Usean tunnin ajan se pyrähteli samaan paikkaan. No, lopulta kävin ripustamassa automaatin samaan paikkaan. Ja tutulle kelpasi.


    • kosuh

      Eläinten käyttäytymistä on tutkittu paljonkin. Eli mihin niillä henkiset kyvyt kullakin lajilla riittävät ja mihin ei. Toki tiaisetkin "muistvat" hyvät ruokamestansa. Lajin säilymisen kannalta tietyt kyvyt ovat kehittyneet, mutta eivät ne nyt avuntarpeesta sinänsä oikeastaan mitään ymmärrä eli "mummo kiltti ala ruokkia minua taas".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe