Ystävä ovella

Kyllä ne keksii?

Kuulin eilen päivällä erityisen soinnikasta ja kaunista linnunlaulua ulko-ovelta päin. Mikä kumma laulaa noin kauniisti? Kurkistin ja näin ovi-ikkunassa ovenpainikkeen päällä sinitiaisen joka katseli sisään. Ehkä on sitten kohta aika muistaa pieniä ystäviä. He yleensä ilmoittelevat avuntarpeesta vähintään pari kolme päivää aikaisemmin, jos vaikka ilmat muuttuu kovasti. Katsellaan ikkunasta sisään, lennellään ikkunan edessä hitaasti edestakaisin, lauletaan pihalla kovalla äänellä.

4

898

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kosuh

No eivät ne sentään avuntarpeesta ilmoittamaan tule. Tiaiset yleensäkin koluavat rakennusten seinustoilla ja ikkunalaudoilla hakien raoista talvehtivia hyönteiseiä ym.

• tiputuomari

No kumpi nyt on oikeassa. Ei ole tieteellisesti moista asiaa tutkittu. Ihan hyvin kokenut tintti saattaa vanhasta muistista rulla "ruinaamaan". Tai sitte ei.

Kumpikin pitäköön omaa ilmaisuaan oikeana.

• lap tit
        tiputuomari kirjoitti:

No kumpi nyt on oikeassa. Ei ole tieteellisesti moista asiaa tutkittu. Ihan hyvin kokenut tintti saattaa vanhasta muistista rulla "ruinaamaan". Tai sitte ei.

Kumpikin pitäköön omaa ilmaisuaan oikeana.

Minulla on täällä Lapissa rengastettu tintti, joka viime talven oleili ruokinnassa. Nyt kun täällä jo lumia hipsii, saapui tuo tuttu keikistelemään samalle paikalle jossa ruokinta-automaatti oli. Usean tunnin ajan se pyrähteli samaan paikkaan. No, lopulta kävin ripustamassa automaatin samaan paikkaan. Ja tutulle kelpasi.

• kosuh

Eläinten käyttäytymistä on tutkittu paljonkin. Eli mihin niillä henkiset kyvyt kullakin lajilla riittävät ja mihin ei. Toki tiaisetkin "muistvat" hyvät ruokamestansa. Lajin säilymisen kannalta tietyt kyvyt ovat kehittyneet, mutta eivät ne nyt avuntarpeesta sinänsä oikeastaan mitään ymmärrä eli "mummo kiltti ala ruokkia minua taas".

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      71
      1328
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      112
      1309
    3. Tämän päivän puukotusuutinen

Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.
      Seinäjoki
      17
      1070
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      18
      965
    5. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      114
      834
    6. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      45
      833
    7. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      15
      762
    8. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      64
      752
    9. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      38
      639
    10. YT skoda Transtech

Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..
      Kajaani
      72
      633
    Aihe