Tuleeko osakkaalle jonka osuus mitattu ulos, hukkaamiskiellosta tiedoksianto?
Vai pelkästään muille osakkaille?
Ja miten pitkään tuo hukkaamiskielto on voimassa ilman että seuraamuksia ilmenee? Vuosi... jo, kun toinen osakas soitti tästä (minua koskevasta) hukkaamiskiellosta.
olen kevätkesästä/lähiaikoina koiottanut selvittää asiaa tältä ilmoittaneelta... ei tavoita tätä ihmistä kommunikoimaan.
Hukkaamiskielto
9
505
Vastaukset
- ööh
Olisikohan tässä kyse jostakin tulevasta perintöoikeudellisesta osuudesta ja sen asettamisesta hukkaamiskieltoon, koska kyllä ulosottomiehen luulisi hoitavan tiedoksiannon perille, jos hukkaamiskielto olisi asetettu kärjäoikeudessa kysyjälle itselleen.
- Hupaitse
Olettaisin kuitenkin niin, että oma sisarus kun lukee paperista suoraan tekstiä, ei ihan omiaan puhu- puhelun kuuli myös kaiuttimen kautta toinen henkilö.
Nimenomaan minun osuuteni on asetettu hukkaamiskieltoon. Tätä sanamuotoilua sisareni käytti.
Tutkailtuani asiaa kummastelin kyllä- ja koettanut saada paprun kopsua tai täsmennystä, tuloksetta. Kun eipä systeri ole ilmoituksensa jälkeen ollut keskusteluhaluinen, vastaa ollenkaan, viestiinkään. Mitä en kyllä ihmettelisikään yhtään, jos noin rankka asia on pesälle annettu tiedoksi.
Pesän asioita hoitava henkilö itse ei ole ottanut yhteyksiä edes kysyäkseen, miten aion tilannetta purkaa.
Luulisi että hukkaamiskieltoasiaan liittyy muutakin kuin pelkkä velka, luin ainakin että rikosasia pitäisi... Minulla on ajat sitten tuomittua vanhaa velkaa, jota makselen vähitellen, ja jos itse oikein ymmärrän, minun omaisuuttani ei olisi pitänyt laittaa hukkaamiskieltoon, vaan pelkästään tehdä turvaava ulosmittaus.(pienituloisempana pystynyt aikoinaan tiettyä velvoitetta hoitamaan, ei petosta/kavallusta tms...)
Ja pesälle tästä ilmoitus olisi ollut sanamuotoa määräämiskielto/maksukielto.
Mikä eniten kammottaa, niin se että tieto tilanteestani kantautuu ta:n tietoon. Jatkaisi( tässä vaiheessa) yhä työsuhdetta, mutta kun kuulee sanan hukkaamiskielto- niin sitten en tiedä enää mitä...
Pakkohan asia on pomolle jossain vaiheessa ennen jatkosopparin tekoa kertoa.
Vai miten tässä voi edetä?
- Wurg.
Oletko ollut yhteydessä ulosottoon, tai käräjäoikeuteen, joka määrää hukkaamiskiellon?
- Hupaitse-
En. Velkoja ei tietääkseni ole hakenut hukkaamiskieltoa. Tuli pelkkä ulosmittauspäätös jo viime vuoden kesällä. Pesänosuudesta. eikös se nyt ole jo sinänsä riittävä?
Alunperi tämä minullee hukk.kiellosta soittanut hääti kokonaista kolmea muuta pesästä- hyvin äkkiä käskevänä... vain yksi hupsahti tähän komentoon, ja luopui.
Pahinta, kun velattomiakin koetti...
Ja nyt kun on tää hukk.kielto, ei puhu ei pukahda, sen sentään ilmoitteli. Kopio vähintään ois hyvä lapusta saada- mielestäni pomolle ois helpompi selvittää asiaa sen kanssa, miten esteelliseksi minut katsoo sitten...
Minua tässä lähinnä kiinnostaa se, voinko jatkaa normisti työsuhdetta.
Että kun asiakasyrityksissä on... ns. tietosuojsaa, ym. vaativia, niin miten suhtautuvat... hukkaamiskieltojuttuihin, tms.
Velkani lyhenee joka kuukausi- sitä en tässä kiertele.- sotkuista?
Kovin on sekavaa, puhut hukkaaamiskiellosta mutta sitten sanot, etä velkoja ei ole hakenut hukkaamiskieltoa, mutta ulosmitattu on.
Siis, onko käräjäoikeus määrännyt hukkaamiskieltoa vai ei? - Hupaitse-
sotkuista? kirjoitti:
Kovin on sekavaa, puhut hukkaaamiskiellosta mutta sitten sanot, etä velkoja ei ole hakenut hukkaamiskieltoa, mutta ulosmitattu on.
Siis, onko käräjäoikeus määrännyt hukkaamiskieltoa vai ei?Siis. A niinkuin alku. Syntymäpäiväni iltana yli vuosi sitten, sisareni soitti. Sanoi, että lukee paperista, mitä hänen pitää tiedoksiantaa osakkaille. Seiihen ja siihen, sen ja sen, on määrätty hukkaamiskieltoon, ja kaikenlaista muuta... Puhelun kuuli kaiuttimesta elon kaverini, (ja hiljaiseksi meni...)
Jo tuota ennen pesäosuuteni oli ulosmitattu.
Minulla oli käynyt pankin valtakirjalappukin. Johon olin pk, hautajais- ym. kuluihin luvannut äitimme maksamaan kuolinpesän tililtä.
Tämän systerini ilmoittelun jälkeen onkin ollut "hiljaista". Liian hiljaista, etten sanoisi.
ei ole tullut itselleni kirjallista tietoa hukkaamiskiellosta. Ei mitään voudilta. Ei haasteita, muita yhteydenottoja...
Veljeni selvitti, ettei velkojani ole hakenut sitä hukkaamiskieltoa. Itse tappelen arjen kanssa- ja toisen vanhemman kuoltua on jos jotain- kummaa ollut. Ensin pesän perunkirjoitus venyi yli laillisen, sotkuja siitä-
Sitten tämä yksi ajatteli vähentää perijöitä-
Ja nyt tämä-
Pesästä on tämän saman siskon kertoman mukaan annettu ajoneuvo(ilmoitti jälkikäteen!) pesän ulkopuliselle,ja- tasan sama auto on merkitty perukirjaan vainajan omaisuutena.
Tämä sama sisar myös väitti isäni ja setäni yhteiseksi kotipaikan maa-aluetta. Ei ollut.
Meitä kaksi sisarusta jopa muisti lohkomisen tapahtuneen.(niillä pikkukylillä maanmittari oli ihan erikoinen vieras...)
Tuntuu, että aina tämä milloin mitäkin ilmoitteleva ei tiedä oikein itsekkään asioiden laitaa. Mutta- on vähän rankka juttu, jos hänen sanomansa mukainen sotkee työkuviot- olematta mitenkään totta.
En ole tälle siskolle antanut työnantajani yhteystietoja.
Kummasta käräjäoikeudesta kantsisi asiaa kysellä? Oman kotikuntani? Vai kotipaikkani alueen?
- Wurg.
Siis vuosi mennyt, etkä ole tehnyt mitään selvittääksesi onko jutulla perää???
Soita heti huomisaamuna ulosottoon ja käräjäoikeuteen.
"Alunperi tämä minullee hukk.kiellosta soittanut hääti kokonaista kolmea muuta pesästä- hyvin äkkiä käskevänä... vain yksi hupsahti tähän komentoon, ja luopui.
Pahinta, kun velattomiakin koetti...
Ja nyt kun on tää hukk.kielto, ei puhu ei pukahda,..."
tusta tulee kyllä selkeä ajatus että sinuakin kusetetaan. Valitettavasti joskus on niin että mitä lähempi sukulainen sitä pahempi hyeena.
"Pesän asioita hoitava henkilö itse ei ole ottanut yhteyksiä edes kysyäkseen, miten aion tilannetta purkaa."
Miksi et itse ole kysellyt mitään? - Hupaitse-
Saahan sitä kysyä. Kirjallisena ja puhelimella. Kuten sanoin, yksi ei pukahda. Toinenkaan juuri muuta kuin äyskii, että mitä asiat minulle kuuluu- mutta kuuluu kyllä, kun omasta asiastani on kyse.
Taitaa pitää soitella sinne käräjäoikeuteen...
Ja, jos näin on, pitää nätisti tuumata pomolle, että olen nyt vika duunissa kait... päättäköön sitten, pitääkö huolimatta asiantilasta.
Se hyvä on tässä ollut, että olen pystynyt jo suurimman osan velkaa hoitamaan töissä- satasia enää jäljellä käsittääkseni.
Kaikkine kuluineen, eikä ole kiva jos nyt uuden sopparin kynnyksellä jää auki loput... olen jättänyt just suojaosan, joskus alle elämiseen. Kun on valoa tunnelissa ollut.
Siihen kysymykseeni, mitkä asiat tekee esteellisen tietosuojapuolen paikoissa tekemään, en ole saanut mitään selvää- käsittäisin, että joko ta tai tilaajayritys voi teettää tarkistukset milloin vain- puhumatta asioista ainakaan ei voi olla. - Hupakkokin
Tilanne ei hyvä, vouti menee myös tilille. Nettotulot pienet. Laskin ettei kuukauteen näillä tunneilla kerry velkojan toivomalla vauhdilla...Muutamasta eurosta vähän ylöspäin kerrallaan. Voivitsi, miten on mielenkiintoista. Työt menee ny jokatap.alta. Mitä velkoja tällaisessa voittaa?
Pesä yhä kuten ennen... Saas nähä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244666- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483105- 542667
- 2062621
- 512599
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322400- 1522328
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081539