kokemus

tupu

Hei!
Itse paloin loppuun kuin seinään.12h itkettyäni hakeuduin sairaalan päivystykseen,elämä tuntui kaatuneen niskaaan.Ilta lääkäri antoi tenoxin ja antoin nukkua sen yön päivystys osastolla.Aamu lääkäri tuli sitten ilmoittamaan vain verhon välistä,että nyt sinun on aika lähteä kotiin...Itkin edelleen ja olin erittäin ahditunut.
Luojalle kiitos siitä sairaanhoitajasta,joka tajusi tilanteeni,antoi numeron avopuolen psykiatrille,jolle selitin tilanteen ja kas kummaa...pääsin samana päivänä Jorvin psykiatrian polille,lääkitys aloitettiin heti ja samalle viikolle järjestettiin 2 keskustelu aikaa.
Nyt siis kohta 4vko Efexor lääkitys päällä ja takana helvetillinen vierotusoireisto Temestasta,jota jouduin syömään ensimmäiset viikot.
Tilanne muuten hyvä,mutta itsensä tarkkailu jatukuu ja fyysisiä oireita on sitä mukaan,kun kerkeen niitä keksimään,mutta pahin ahdistus poissa ja nyt 4vko sairasloman jälkeen lähden huomenna kokeilemaan miten töissä pärjään,pelottaa mennä,mutta tiedän,että mitä pidempään olen pois töistä,sitä vaikeempi mennä takaisin.
Kuinka monella on paino laskenut ahdistuksen myötä?Itselläni kuukaudessa tippunut paino n.9kg ja sama meno jatkuu..
Lääkäri kun tupppaa vain laittamaan pahoinvoinnin ja oksettavan olon edelleen psyykkeen piikkiin ja itseni vaikea hyväksyä sitä,pelkään,että taustalla elimellinen vika?

1

232

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • masis

Sairastuin masennukseen reilu vuosi sitten. Ahdistusta ja masennusta oli kyllä todennäköisesti ollut vuosikausia joskin vaihtelevia ja ei kovin fyysisiä, mutta sitten kun se iski päälle, se löi ja kovaa. Kahdessa viikossa laski paino 6kg, ei voinut syödä mitään, keltaista jaffaa meni. Minä myös kun olin itseni suurinpiirtein hautaan "sairastanut" eri taudeilla, ymmärsin kipittää työterveyslääkärille ja jopa itse mainita, ettei taida päässä olla kaikki kohdallaan, siitä suoraan psykiatrille ja lääkitys päälle Efexoria myös. Lääke on hyvä ja tehokas, kun vaan annat ajan kulua, itse efexorin alottaessani sain tylsät sivuoireet,mutta kestivät onneksi vain muutaman päivän. Lääkkeen lopettaminen olikin sitten taas eri juttu :) kerron siitä, jos haluat kuulla? Luulen kyllä että kun ahdistuksesi alkaa väistymään, alkavat muutkin vaivat helpottaa, minulle kävi juuri niin, katosi aivan "varmoja" sairauksia. Tseppiä sinulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      312
      6088
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      48
      3596
    3. Sofia Virta: bänet!

Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.
      Maailman menoa
      146
      2780
    4. "Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"

"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää
      Maailman menoa
      224
      2151
    5. Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan

(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol
      Maailman menoa
      100
      1718
    6. Otan vielä joskus yhteyttä

Ja jos et vastaa, niin tulen sinne. Pakko puhua.
      Ikävä
      66
      1160
    7. Niin että miten

Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua
      Ikävä
      81
      1045
    8. Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet

Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni
      Sinkut
      142
      947
    9. Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun

Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan
      Suomalaiset julkkikset
      10
      918
    10. Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa

Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui
      Tv-sarjat
      11
      874
    Aihe