Mitä tukia saan

Uunin Pankko

Olen maaseudulla työttömänä vanhempien maatilalla asustava mieshenkilö. Pari vuotta pohdittuani olen päätynyt lopputulokseen että pitää ruveta töitä hakemaan pääkaupunkiseudulta. Mitä tukia saan ja mistä saan asunnon alle vaikka Helsingin puolelta niin että työnhaku olisi helpompaa? Mistä apuja tällaiseen tilanteeseen? Säästöjä ei ole mutta ABC-ajokortti löytyy.

11

375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -

      Pysy vaan sielä landella peltopelle.

    • Jessus mistä noita o

      Ei saa olla noin avuton! Ryhdistäyty ja lakkaa miettimästä! Toimeen siitä!

    • lueskellut

      vvo :lta saa halpoja kämppiä pk-seudulta, mutta niissä on kamalat jonot... yksityisiltä voisi saada nopeammin mutta ne taas ovat kalliimpia. Toimeentulotukea ja asumistukea saa.. ja jos oot ammattikoulun käynyt saat työmarkkinatukee työttömänä.

    • Ongelmia

      Jos ei ole työpaikkaa niin tuskimpa saa asuntoa.

    • ala rekkakuskiksi

      Hakeudu rekkakurssille ja hanki rekkakortti. Et tarvi lainkaan asuntoa jos saat viettää lomat vanhempien luona. Elät oikein kunnon koiran elämää, asut (rekan) kopissa, kuset renkaisiin ja haukut ohimenijät.

    • kokoomus rahasampo?
    • Konstit on monet jos

      Nyt kun asut vanhempiesi luona, voit säästää ainakin sen verran, että pystyt takuuvuokran ja parin ensimmäisen kuun vuokran maksamaan sen aikaa, kun haet töitä. Aloita kimppakämpästä tai vähän etäämmältä,sieltä on helmpompi saada vuokra-asuntoa. Kyllä töitä voi Helsingistä etsiä vaikka Mäntsälässä tai Lahdessa asuessa. Junat kulkee päivittäin. Sitten kun on töitä, voit vaihtaa asunpaikkaa, jos vielä niin haluat.

    • Ap.

      Muutin juuri Helsinkiin Jakomäkeen kaupungin vuokra-asuntoon! Töitä löytyi pakettiauton kuljettajana eli elämä alkaa olla järjestyksessä.

      • kuumeessanyt

        Onnea Ap:lle!


    • -Kerberos-

      Etsi ensin se työpaikka netin kautta ja säästä samalla joku 1500€ takuuvuokriin. Varaudu siihen, että yksiö maksaa 800€ kuussa, koska helsinkiläisilläkin on vaikeuksia löytää asuntoa vaikka kontakteja löytyisi.

      Tukia saat siinä vaiheessa, kun sulla on asunto - siis asumistukea. Ja asuntoa et helposti saa ilman työpaikkaa.

      Sossusta et saa senttiäkään, jos tulet periaatteella "tulin etsimään töitä - elättäkää minut siihen asti ja hommatkaa asunto". Sua ei edes naureta pihalle vaan ainoastaan puistellaan päätä.

      Ilman koulutusta töiden saanti on aika heikkoa.

      • katso ^ ^ ^ ^

        ^ sinun kannattaa opetella lukemaan, ennen kuin alat neuvomaan toisia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe