Losartan Orion 50mg

Olen syönyt muutaman kk tätä lääkettä, ensin se piti paineet suht ok kurissa, nyt kuitenkin varsinkin alapaine on aina lähes 90. Ja on yläpainekin 150 tai yli. Annosta nostettiin kahteen pilleriin muutama päivä sitten. Kuinka nopeasti vaikutus näkyy, onko kellään tietoa? Nyt ei ole ainakaan vielä juurikaan laskenut painetta.
Ilmoita

28 Vastausta

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Minulla teki aivan samoin, ensin laski mukavasti paineet kohdalleen mutta jonkin ajan kuluessa paineet samat kuin lähtötilanteessa. En ole lekurin kanssa vielä keskustellut mutta en usko että toista pilleriä otan, ehkä pitää vaihtaa lääkettä.
2 VASTAUSTA:
Itsellä alkaa olla samat mietteet, pitänee vissiin mennä taas terveyskeskukseen juttusille, josko saisi jotain muuta samantapaista, mutta eri vaikuttava aine. En hirveästi luota näihin "arvauskeskusten" lääkäreihin, mut toisaalta tää paineen hoito on niin hankalaa, että tuskin sitä kukaan pystyy välttämättä sen paremmin tietämään, mikä lääke sulle parhaiten tehoaa ja sopii.
Toivotaan, että sinullekin löytyy parempi lääke.
.......... kirjoitti:
Itsellä alkaa olla samat mietteet, pitänee vissiin mennä taas terveyskeskukseen juttusille, josko saisi jotain muuta samantapaista, mutta eri vaikuttava aine. En hirveästi luota näihin "arvauskeskusten" lääkäreihin, mut toisaalta tää paineen hoito on niin hankalaa, että tuskin sitä kukaan pystyy välttämättä sen paremmin tietämään, mikä lääke sulle parhaiten tehoaa ja sopii.
Toivotaan, että sinullekin löytyy parempi lääke.
kokeiltu on jos jonkinmoisia lääkkeitä...suht tuloksetta.Vähän aikaa laskevat lukemat,mutta ajanoloon taas nousevat.Kierre on ja pysyy.On tutkittu ummet ja lammet...todettu:sukurasitus.Silti nykyaikana on ihme,että ei löydy pysyvää lääkettä???
+Lisää kommentti
Olen syönyt losartan orion 100mg/25mg (mukana nesteenpoistodiureetti25 mg) ja sen lisäksi amlodipin 5mg. Molempia lääkkeitä 1 tabletti päivässä aamuisin. Nyt on mennyt näillä n. 6 vuotta ja paineet ovat luokkaa 120/70.
Ilmoita
Hakuammuntaa on kyllä oikean verenpainelääkityksen haku. Mulle määrättiin myös tuo Losartan Orion 50 mg Zanidip 10 mg seuraksi. Aiemmin kokeiltiin sellaista lääkettä Zanidipin kaveriksi, jossa saattoi olla sivuvaikutuksena yskä ja se yskähän sitten tuli, olikohan se Enalapril nimeltään.
Losartan on nyt alun kolmatta viikkoa käytössä, yläpaine on pudonnut 118 ja alapaine oli aamulla 95. Alapaine lähinnä on ollut ongelma, pahimmillaan 115.
Mielenkiinnolla odottelen kuinka alas yläpaine putoaa, lääkkeen kun pitäisi alkaa vaikuttaa 3-6 viikon kuluttua käytön aloituksesta.
Onko kenelläkään olllut sivuvaikutuksia Losartanista?
3 VASTAUSTA:
Itse aloitin tämän lääkityksen 2 pv sitten, 24 tunnin joka puolen tunnin mittauksen keskiarvo oli alapaine 103 yläpaine 174 / 76. Kuinka nopeaa alkaa lääkitys puremaan ? huimausta melkosesti ja pään särkyä...
Huimausta ja hiustelähtöä 😕
Mahavaivoja tuli. Lääkäri ei uskonut eikä vaihtanut pyynnöstäni lääkettä. Nyt sitten oli lehdissä ilmoitus Losartan Orionin epäpuhtauksista. Kävin apteekissa vaihtamassa vastaavaan ja mahavaivat loppui heti.
+Lisää kommentti
Verenpainelääkitys on niin henkilökohtaista, että sitä on melko turhaa kysyä muilta kuinka lääkitys vaikuttaa ja mikä on oikea lääke ko.sairauden hoitoon. Mulla on ollut verenpainetauti n.25 vuotta ja hakemalla on saanut hakea eri yhdistelmiä. Esim yksi lääke aiheutti turvotusta, heräsin yöllä ja ihmettelin kun en saa käsiä nyrkkiin, koska kädet oli niin turvoksissa. Soitin päivystykseen ja neuvoivat tulemaan lääkärin vastaanotolle ja se lääke meni samantien vaihtoon.

Muistelen, että silloin alkuaikoina tuli useammasta lääkkeestä yskää ja kurkkukipua, mutta se meni aikaa myöten ohi. Nyt on ollut verenpaineet balanssissa 6 vuotta. Losartaanista mulle on tullut "maksaläiskiä" nilkkoihin/sääriin , mutta en pidä sitä suurena haittana, koska tämä yhdistelmä toimii losartan orion 100mg/25mg ja amlodipin 5 mg.
Ilmoita
Nyt on kuukausi käytetty yhdistelmää Losartan ja Zanidip. Yläpaine on tasolla 115-120 ja alapaine 88-92. Alapaineessa vieläkin siis toivomisen varaa. Mutta.... on tullut suuri ongelma, täytyykö lopettaa seksi? Kun orgasmi lähestyy alkaa päätä vihloa ja päänsärky sen jälkeen jatkuu muutaman tunnin toispuoleisena. Ja tämä on totta. Aikaisemmin tälläistä ongelmaa ei ole ollut. Onko kohtalotovereita?
1 VASTAUS:
Mulla tuo sama ongelma. Löytyikö sinulle ratkaisua asiaan vai oliko vaan lopetettava seksi?
+Lisää kommentti
Minulle Losartan 25 mg teki keuhkoille pahanolon tunteen ja kädet menivät lähes voimattomaksi. Tämä tunne oli vain kuntohiihtoa harrastaissa. Lopetin tämän läkkeen käytön talven ajaksi ja jo parinviikon jälkeen voimat käsissä ja keuhkot toimivat. Onko tämä lääke joku salpaaja vai mikä lie ???
Ilmoita
minulla kans aloitettiin jokin aika sitten losartan 50mg lääkitys. painet ok mutta rintaan alkanut pistämään ja päässä humisee oudosti. Onneksi huomenna lääkäri. Hui mikä lääke:
1 VASTAUS:
Hävisikö tuo rintakipu?....vai vaihdettiinko lääke?
Itselläni alkoi myös samaan aikaan Losartanin käytön aikaan kävellessä (ulkona) rintakipu.....mutta sisätiloissa ja esim. jonkin verran kuntoillessa ei rintakipua ole.
Lopetin Losartanin käytön, mutta ei sekään auttanut kuin jonkin verran (aiheuttiko Losartan sepelvaltimotaudin puhkeamisen?).........huomenna keskustelen lääkärin kanssa (hän kyllä viimeksi sanoi vain että: "Sinulla on sepelvaltimotauti!".....ja jostain luin että Losartania ei saisi silloin ottaa!).
+Lisää kommentti
Mä oon 27-vuotiaana aloittanut losartanin ja se on tuplattu 100 mg. Kyllä kait se muutaman yksikön aluksi laski, mutta on paineet silti aivan liian korkeat. Oon aatellullut kanssa, että pitäisi vaihtaa lääkettä, kun tuo on aivan liian "lievä" verenpainelääke mulle. Mutta en oo saanut tehtyä sitä, että ees kuukauden jaksaisin mitata noita arvoja, niin ei oo sitten saanut käytyä lääkärissä. Mutta jospa sitä loppuvuodesta saisi, joskus ku on aikaa.
Ilmoita
Moi,
Onko kellään ollut vatsakipuja?
En ole täysin varma, aloitettuani Losartan käytön noin14 päivän jälkeen, niin vatsa meni ripulille ja vatsakivut alkoivat, alavatsa, noin navan kohdalta vasen ja oikea puoli, polttelua ja painon tuntua vatsassa. Useimmiten ruokailun jälkeen alkaa vaivat.
Jos jollain on vastaavalaisia ongelmia havaittavissa niin kirjoitelkaa.
Kiitos etukäteen.
Ilmoita
Onko teillä muilla ilmennyt järkyttävää pään hikoilua Losartania syödessä? entäs painetta keuhkoissa hengitys vaikeaa väsynyt saamaton olo..ja huohotusta rappusissa. Paineet korkealla koko ajan, mikä tämäkin lääke on??
2 VASTAUSTA:
No juuri nimenomaan pään hikoilu, outo hengitys ja saamaton olo. Olen syönyt tuota lääkettä sentään jo 3 vuotta. Turvotus pahentunut myös tuon kanssa.
Pofff kirjoitti:
No juuri nimenomaan pään hikoilu, outo hengitys ja saamaton olo. Olen syönyt tuota lääkettä sentään jo 3 vuotta. Turvotus pahentunut myös tuon kanssa.
Noita ihan samoja oireita tullu sekä lisäks painon nousua.Myös kolestroliarvot huonontunnu.Ovat olleet pitkään miltei samanlaiset.Nyt tän lääkkeen käytön aikana tapahtunnu selvää huononemista.Vaikka ruokailutavat ei ole mitenkään oleellisesti muuttunnu.Onko kukaan muu huomannu samaa???Paineisiin vaikuttannu melko vähä vaikka käyttänny jo vuoden ajan.
+Lisää kommentti
Losartania olen joutunut käyttämään jo monta vuotta.
ei se alussa tehonnut, mutta muutamien viikkojen kuluttua alkoi tehota. Kokemukseni on, että kannattaa ottaa rauhallisesti ja ennen mittausta rentoutua kunnolla vaikka makoillen sängyssä tai istuskellen soffalla. Jos jokin asia potuttaa, niin silloin ei kannata mitata, koska paineet riippuvat myös mielialasta.
Ilmoita
Lopetin tuon Losartanin, nyt Lomir 5 mg ja paineet pysyvät hyvinä. Toinen lääkkeeni on Metopropol 5 mg.
Ilmoita
Lomir aiheutti pahan allergian vaikka muuten oli hyvä.
Ilmoita
Olen aloittanut Losartanin kaksi-kolme viikkoa sitten, väsyttää ja päässä muutenkin outo olo tuntuu että ei jaksa ajatella eikä hoksaa asioita ja puhuukin välillä mitä sattuu. Laski verenpainetta, mutta haluan vaihtaa lääkettää kun haluan jaksaa tehdäkin jotakin ja että aivoni toimivat normaalisti, ainakin suhteellisen normaalisti... Onneksi on uusi aika kohtapuoleen sairaanhoitajalle, en halua tätä lääkettä.
Ilmoita
Osaako kukaan sanoa kauanko sivuvaikutukset kestävät? Jouduin lopettamaan Losartan ja Amlorationin viikko takaperin järkyttävien sivuvaikutuksien vuoksi. Ehdin syödä lääkkeitä viikon verran ja olen ollut sänkypotilaana siitä lähtien. Rintakipua, hengenahdistusta ja väsymystä, sekä raajojen kylmettymistä jotka vieläkin jatkuvat varsinkin kun yritän lähteä lenkille. Rutiini lenkkeilykilometrit ovat olleet 60-70km viikossa. Lääkityksen aloitettua pääsin 500m ja saan hengenahdistusta. Koska nämä loppuvat?
Ilmoita
Tuo pään hikoilu oli minullakin järkyttävää kotona valui hiki sitten pienensin annosta meni ohi.
Nyt hurjien hengenahdistusten jälkeen sairaalassa lääkehoito keskeytettiin.Alapaineeseen ei vaikuta oik.ollenkaan.pienellä annostuksella.Pirullinen tauti et oikea lääkitys löydetään.
Seksihalut nää vie kokonaan miksi kukaan ei. Kerro näistä.
Ilmoita
Atacand
Ilmoita
Onko kukaan huomannut, että Losatrix aiheuttaisi jalkapohjissa ihon paksuuntumista tai onko tullut kihtioireita?
Ilmoita
Olen nyt syönyt kirsikoita muutaman päivän ja aloitin myös omenaviinietikan juonnin (Rajamäellä on hunajalla makeutettu, joka on aika ok makuista laimennettuna) ja nyt alkavat oireet helpottaa. Toivotaan, että olo pysyy hyvänä jatkossakin, kun alan noudattaa kihti-ruokavaliota.
Jossain oli hyvin kerrottu, että nuo kiteet voivat kerääntyä jopa vuosikymmeniä isonnvarpaan tyveen ja elimistö kuorruuttaa ne valkuaisaineilla mutta jos esim. varvas kolahtaa johonkin, niin valkuaisvaippa menee rikki ja kiteet pääsevät leviämään ja siitä tulee tämä tulehdus. Toki varmaan, jos niitä kertyy koko ajan lisää, niin poksahtaa ehkä itsestäänkin rasituksen seurauksena tuo suojaava kerros rikki ja tulee tulehdus.
Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Täällä on hyviä vinkkejä:
https://www.terveysoireet.fi/kihdin-hoito-kotikonstein/#comment-704
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Losartan Orion 50mg

Olen syönyt muutaman kk tätä lääkettä, ensin se piti paineet suht ok kurissa, nyt kuitenkin varsinkin alapaine on aina lähes 90. Ja on yläpainekin 150 tai yli. Annosta nostettiin kahteen pilleriin muutama päivä sitten. Kuinka nopeasti vaikutus näkyy, onko kellään tietoa? Nyt ei ole ainakaan vielä juurikaan laskenut painetta.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta