Losartan Orion 50mg

----------

Olen syönyt muutaman kk tätä lääkettä, ensin se piti paineet suht ok kurissa, nyt kuitenkin varsinkin alapaine on aina lähes 90. Ja on yläpainekin 150 tai yli. Annosta nostettiin kahteen pilleriin muutama päivä sitten. Kuinka nopeasti vaikutus näkyy, onko kellään tietoa? Nyt ei ole ainakaan vielä juurikaan laskenut painetta.

57

40011

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samma här

      Minulla teki aivan samoin, ensin laski mukavasti paineet kohdalleen mutta jonkin ajan kuluessa paineet samat kuin lähtötilanteessa. En ole lekurin kanssa vielä keskustellut mutta en usko että toista pilleriä otan, ehkä pitää vaihtaa lääkettä.

      • ..........

        Itsellä alkaa olla samat mietteet, pitänee vissiin mennä taas terveyskeskukseen juttusille, josko saisi jotain muuta samantapaista, mutta eri vaikuttava aine. En hirveästi luota näihin "arvauskeskusten" lääkäreihin, mut toisaalta tää paineen hoito on niin hankalaa, että tuskin sitä kukaan pystyy välttämättä sen paremmin tietämään, mikä lääke sulle parhaiten tehoaa ja sopii.
        Toivotaan, että sinullekin löytyy parempi lääke.


      • epätoivoinen
        .......... kirjoitti:

        Itsellä alkaa olla samat mietteet, pitänee vissiin mennä taas terveyskeskukseen juttusille, josko saisi jotain muuta samantapaista, mutta eri vaikuttava aine. En hirveästi luota näihin "arvauskeskusten" lääkäreihin, mut toisaalta tää paineen hoito on niin hankalaa, että tuskin sitä kukaan pystyy välttämättä sen paremmin tietämään, mikä lääke sulle parhaiten tehoaa ja sopii.
        Toivotaan, että sinullekin löytyy parempi lääke.

        kokeiltu on jos jonkinmoisia lääkkeitä...suht tuloksetta.Vähän aikaa laskevat lukemat,mutta ajanoloon taas nousevat.Kierre on ja pysyy.On tutkittu ummet ja lammet...todettu:sukurasitus.Silti nykyaikana on ihme,että ei löydy pysyvää lääkettä???


      • Anonyymi
        .......... kirjoitti:

        Itsellä alkaa olla samat mietteet, pitänee vissiin mennä taas terveyskeskukseen juttusille, josko saisi jotain muuta samantapaista, mutta eri vaikuttava aine. En hirveästi luota näihin "arvauskeskusten" lääkäreihin, mut toisaalta tää paineen hoito on niin hankalaa, että tuskin sitä kukaan pystyy välttämättä sen paremmin tietämään, mikä lääke sulle parhaiten tehoaa ja sopii.
        Toivotaan, että sinullekin löytyy parempi lääke.

        amlopidi on hyvä lääke


      • Anonyymi

        Sama täällä


      • Anonyymi
        epätoivoinen kirjoitti:

        kokeiltu on jos jonkinmoisia lääkkeitä...suht tuloksetta.Vähän aikaa laskevat lukemat,mutta ajanoloon taas nousevat.Kierre on ja pysyy.On tutkittu ummet ja lammet...todettu:sukurasitus.Silti nykyaikana on ihme,että ei löydy pysyvää lääkettä???

        Onko korkea paine stressiperäinen? Kokeile muita keinoja: meditaatiota, joogaa, metsäkävelyjä, koira tai kissa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko korkea paine stressiperäinen? Kokeile muita keinoja: meditaatiota, joogaa, metsäkävelyjä, koira tai kissa,

        Painu nyt sanonko minne ääliö joogiesi kanssa!

        Verenpaine tulee keski-iässä useimmille ja se vaurioittaa VAKAVASTI sydän-, aivo- ja verisuoniotoelimiä ollessaan koholla. SE EI TUNNU MILTÄÄN TAI ANNA OIREITA! Silti peruuttamatonta vahinkoa on jo tapahtunut. Mm estrogeenin väheneminen tuo sydänsairauksia naiselle.

        Älkää uskoko näitä palstan aivopierijoitä koska se maksaa teille aivonne tai sydämenne, elätte halvaantuneina tai alzhaimerin kanssa jo nuorena, jos jätätte lääkkeet ja uskotte näitä hulluja.

        Ei sillä hyviä harrastuksia ovat nuo mutta eivät paranna sairautta. Koska elämme kauan tulee kaikille vanhemmiten lääkehoitoa vaativia sairauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Painu nyt sanonko minne ääliö joogiesi kanssa!

        Verenpaine tulee keski-iässä useimmille ja se vaurioittaa VAKAVASTI sydän-, aivo- ja verisuoniotoelimiä ollessaan koholla. SE EI TUNNU MILTÄÄN TAI ANNA OIREITA! Silti peruuttamatonta vahinkoa on jo tapahtunut. Mm estrogeenin väheneminen tuo sydänsairauksia naiselle.

        Älkää uskoko näitä palstan aivopierijoitä koska se maksaa teille aivonne tai sydämenne, elätte halvaantuneina tai alzhaimerin kanssa jo nuorena, jos jätätte lääkkeet ja uskotte näitä hulluja.

        Ei sillä hyviä harrastuksia ovat nuo mutta eivät paranna sairautta. Koska elämme kauan tulee kaikille vanhemmiten lääkehoitoa vaativia sairauksia.

        VOI VITSI SENTÄÄN!!
        NUO VITUN LÄÄKKEET EI TOIMI URPO!!
        HUUDAN TUSKANI TÄNNE NYT 😂😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        amlopidi on hyvä lääke

        En suosittele ainakaan amlodipiiniä


      • Anonyymi
        .......... kirjoitti:

        Itsellä alkaa olla samat mietteet, pitänee vissiin mennä taas terveyskeskukseen juttusille, josko saisi jotain muuta samantapaista, mutta eri vaikuttava aine. En hirveästi luota näihin "arvauskeskusten" lääkäreihin, mut toisaalta tää paineen hoito on niin hankalaa, että tuskin sitä kukaan pystyy välttämättä sen paremmin tietämään, mikä lääke sulle parhaiten tehoaa ja sopii.
        Toivotaan, että sinullekin löytyy parempi lääke.

        Verenpaine on mutkikas juttu.
        Mulla 10v. sitten oli korkea Verenpaine
        180/110 Hyperverenpaine.
        En uskonut lääkäriä, vaan ostin Omronin.
        Tosiaan, lekuri oli oikeassa, mutta en aloittanut lääkitystä
        Alkoi hiihtokausi. Aloitin 5km. lenkillä ja kevättalvella hiihdin 30km. kaksi kertaa viikossa. Verenpaine normalisoitui 130/90
        En ole ylipainoinen, vaan paremminkin laiha. Ihmettelin korkeaa painetta.
        Nyt arvelen, että kohonnut verenpaine johtui treenistä.
        Kannattaa itse tutkiskella mistä korkea Verenpaine johtuu.
        Aivoinfarktin vaara on, johtui kohonnut verenpaine mistä tahansa.
        Liikunta auttaa treeniin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VOI VITSI SENTÄÄN!!
        NUO VITUN LÄÄKKEET EI TOIMI URPO!!
        HUUDAN TUSKANI TÄNNE NYT 😂😂😂

        Kehoitan sinua ottamaan lääkkeesi ja pitämään sairaat mielipiteesi omana tietonasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        amlopidi on hyvä lääke

        Ota amlodipini siihen rinnalle, nii toimii.


    • amlod...

      Olen syönyt losartan orion 100mg/25mg (mukana nesteenpoistodiureetti25 mg) ja sen lisäksi amlodipin 5mg. Molempia lääkkeitä 1 tabletti päivässä aamuisin. Nyt on mennyt näillä n. 6 vuotta ja paineet ovat luokkaa 120/70.

    • Losartan + Zanidip

      Hakuammuntaa on kyllä oikean verenpainelääkityksen haku. Mulle määrättiin myös tuo Losartan Orion 50 mg Zanidip 10 mg seuraksi. Aiemmin kokeiltiin sellaista lääkettä Zanidipin kaveriksi, jossa saattoi olla sivuvaikutuksena yskä ja se yskähän sitten tuli, olikohan se Enalapril nimeltään.
      Losartan on nyt alun kolmatta viikkoa käytössä, yläpaine on pudonnut 118 ja alapaine oli aamulla 95. Alapaine lähinnä on ollut ongelma, pahimmillaan 115.
      Mielenkiinnolla odottelen kuinka alas yläpaine putoaa, lääkkeen kun pitäisi alkaa vaikuttaa 3-6 viikon kuluttua käytön aloituksesta.
      Onko kenelläkään olllut sivuvaikutuksia Losartanista?

      • Mopo34

        Itse aloitin tämän lääkityksen 2 pv sitten, 24 tunnin joka puolen tunnin mittauksen keskiarvo oli alapaine 103 yläpaine 174 / 76. Kuinka nopeaa alkaa lääkitys puremaan ? huimausta melkosesti ja pään särkyä...


      • Minnukka1

        Huimausta ja hiustelähtöä 😕


      • Oppiska

        Mahavaivoja tuli. Lääkäri ei uskonut eikä vaihtanut pyynnöstäni lääkettä. Nyt sitten oli lehdissä ilmoitus Losartan Orionin epäpuhtauksista. Kävin apteekissa vaihtamassa vastaavaan ja mahavaivat loppui heti.


      • Anonyymi

        on ongelmallinen tuo Losartan Orion minulle Aiheuttaa jos jonkinlaista vaikeutta. Huimausta ja yöllä heräilyjä ja epävarmaa oloa tuntuu että olen aivan oudossa tilassa Harmi kun apteekissa ei ollut sitä Losartantriks läälettä jota olen nelisen vuotta syönyt . Harmi kun näiden lääkkeiden kanssa on tällaista sumplimista-


      • Anonyymi

        Tuo Losartan ihan paska!!Sama ku vetäis Sisua


    • amlod...

      Verenpainelääkitys on niin henkilökohtaista, että sitä on melko turhaa kysyä muilta kuinka lääkitys vaikuttaa ja mikä on oikea lääke ko.sairauden hoitoon. Mulla on ollut verenpainetauti n.25 vuotta ja hakemalla on saanut hakea eri yhdistelmiä. Esim yksi lääke aiheutti turvotusta, heräsin yöllä ja ihmettelin kun en saa käsiä nyrkkiin, koska kädet oli niin turvoksissa. Soitin päivystykseen ja neuvoivat tulemaan lääkärin vastaanotolle ja se lääke meni samantien vaihtoon.

      Muistelen, että silloin alkuaikoina tuli useammasta lääkkeestä yskää ja kurkkukipua, mutta se meni aikaa myöten ohi. Nyt on ollut verenpaineet balanssissa 6 vuotta. Losartaanista mulle on tullut "maksaläiskiä" nilkkoihin/sääriin , mutta en pidä sitä suurena haittana, koska tämä yhdistelmä toimii losartan orion 100mg/25mg ja amlodipin 5 mg.

    • Losartan + Zanidip

      Nyt on kuukausi käytetty yhdistelmää Losartan ja Zanidip. Yläpaine on tasolla 115-120 ja alapaine 88-92. Alapaineessa vieläkin siis toivomisen varaa. Mutta.... on tullut suuri ongelma, täytyykö lopettaa seksi? Kun orgasmi lähestyy alkaa päätä vihloa ja päänsärky sen jälkeen jatkuu muutaman tunnin toispuoleisena. Ja tämä on totta. Aikaisemmin tälläistä ongelmaa ei ole ollut. Onko kohtalotovereita?

      • Xyx

        Mulla tuo sama ongelma. Löytyikö sinulle ratkaisua asiaan vai oliko vaan lopetettava seksi?


      • Anonyymi

        On!


    • I.K1

      Minulle Losartan 25 mg teki keuhkoille pahanolon tunteen ja kädet menivät lähes voimattomaksi. Tämä tunne oli vain kuntohiihtoa harrastaissa. Lopetin tämän läkkeen käytön talven ajaksi ja jo parinviikon jälkeen voimat käsissä ja keuhkot toimivat. Onko tämä lääke joku salpaaja vai mikä lie ???

      • Anonyymi

        Onko kenelläkään tullut yskää Losartanin käytöstä?


    • santtu1

      minulla kans aloitettiin jokin aika sitten losartan 50mg lääkitys. painet ok mutta rintaan alkanut pistämään ja päässä humisee oudosti. Onneksi huomenna lääkäri. Hui mikä lääke:

      • Losako

        Hävisikö tuo rintakipu?....vai vaihdettiinko lääke?
        Itselläni alkoi myös samaan aikaan Losartanin käytön aikaan kävellessä (ulkona) rintakipu.....mutta sisätiloissa ja esim. jonkin verran kuntoillessa ei rintakipua ole.
        Lopetin Losartanin käytön, mutta ei sekään auttanut kuin jonkin verran (aiheuttiko Losartan sepelvaltimotaudin puhkeamisen?).........huomenna keskustelen lääkärin kanssa (hän kyllä viimeksi sanoi vain että: "Sinulla on sepelvaltimotauti!".....ja jostain luin että Losartania ei saisi silloin ottaa!).


    • losartan ei vaikuta

      Mä oon 27-vuotiaana aloittanut losartanin ja se on tuplattu 100 mg. Kyllä kait se muutaman yksikön aluksi laski, mutta on paineet silti aivan liian korkeat. Oon aatellullut kanssa, että pitäisi vaihtaa lääkettä, kun tuo on aivan liian "lievä" verenpainelääke mulle. Mutta en oo saanut tehtyä sitä, että ees kuukauden jaksaisin mitata noita arvoja, niin ei oo sitten saanut käytyä lääkärissä. Mutta jospa sitä loppuvuodesta saisi, joskus ku on aikaa.

    • VerenPaine

      Moi,
      Onko kellään ollut vatsakipuja?
      En ole täysin varma, aloitettuani Losartan käytön noin14 päivän jälkeen, niin vatsa meni ripulille ja vatsakivut alkoivat, alavatsa, noin navan kohdalta vasen ja oikea puoli, polttelua ja painon tuntua vatsassa. Useimmiten ruokailun jälkeen alkaa vaivat.
      Jos jollain on vastaavalaisia ongelmia havaittavissa niin kirjoitelkaa.
      Kiitos etukäteen.

      • Anonyymi

        Samoja vaivoja minullakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoja vaivoja minullakin.

        Ja täällä myös.


    • Sulasik

      Onko teillä muilla ilmennyt järkyttävää pään hikoilua Losartania syödessä? entäs painetta keuhkoissa hengitys vaikeaa väsynyt saamaton olo..ja huohotusta rappusissa. Paineet korkealla koko ajan, mikä tämäkin lääke on??

      • Pofff

        No juuri nimenomaan pään hikoilu, outo hengitys ja saamaton olo. Olen syönyt tuota lääkettä sentään jo 3 vuotta. Turvotus pahentunut myös tuon kanssa.


      • Puuskuttaa
        Pofff kirjoitti:

        No juuri nimenomaan pään hikoilu, outo hengitys ja saamaton olo. Olen syönyt tuota lääkettä sentään jo 3 vuotta. Turvotus pahentunut myös tuon kanssa.

        Noita ihan samoja oireita tullu sekä lisäks painon nousua.Myös kolestroliarvot huonontunnu.Ovat olleet pitkään miltei samanlaiset.Nyt tän lääkkeen käytön aikana tapahtunnu selvää huononemista.Vaikka ruokailutavat ei ole mitenkään oleellisesti muuttunnu.Onko kukaan muu huomannu samaa???Paineisiin vaikuttannu melko vähä vaikka käyttänny jo vuoden ajan.


    • L646558

      Losartania olen joutunut käyttämään jo monta vuotta.
      ei se alussa tehonnut, mutta muutamien viikkojen kuluttua alkoi tehota. Kokemukseni on, että kannattaa ottaa rauhallisesti ja ennen mittausta rentoutua kunnolla vaikka makoillen sängyssä tai istuskellen soffalla. Jos jokin asia potuttaa, niin silloin ei kannata mitata, koska paineet riippuvat myös mielialasta.

    • kaliumsalpaaja

      Lopetin tuon Losartanin, nyt Lomir 5 mg ja paineet pysyvät hyvinä. Toinen lääkkeeni on Metopropol 5 mg.

    • kaliumsalpaaja

      Lomir aiheutti pahan allergian vaikka muuten oli hyvä.

    • 49v

      Olen aloittanut Losartanin kaksi-kolme viikkoa sitten, väsyttää ja päässä muutenkin outo olo tuntuu että ei jaksa ajatella eikä hoksaa asioita ja puhuukin välillä mitä sattuu. Laski verenpainetta, mutta haluan vaihtaa lääkettää kun haluan jaksaa tehdäkin jotakin ja että aivoni toimivat normaalisti, ainakin suhteellisen normaalisti... Onneksi on uusi aika kohtapuoleen sairaanhoitajalle, en halua tätä lääkettä.

    • Koscka

      Osaako kukaan sanoa kauanko sivuvaikutukset kestävät? Jouduin lopettamaan Losartan ja Amlorationin viikko takaperin järkyttävien sivuvaikutuksien vuoksi. Ehdin syödä lääkkeitä viikon verran ja olen ollut sänkypotilaana siitä lähtien. Rintakipua, hengenahdistusta ja väsymystä, sekä raajojen kylmettymistä jotka vieläkin jatkuvat varsinkin kun yritän lähteä lenkille. Rutiini lenkkeilykilometrit ovat olleet 60-70km viikossa. Lääkityksen aloitettua pääsin 500m ja saan hengenahdistusta. Koska nämä loppuvat?

      • Anonyymi

        Amlodipiini tuntui aiheuttavan sähköiskumaisia pääkipuja, epätodellista oloa, pelkoja, ahdistusta, punastelua, paniikkihäiriötä. Loppui viikossa kun lopetti. Jokainen päivä kauempana käytöstä helpotti. Laski paineet mutta ei kannata sivioireiden vuoksi minun kohdallani. Paineet oli ilmankin yhtäkkiä ok.


    • Huijaustako

      Tuo pään hikoilu oli minullakin järkyttävää kotona valui hiki sitten pienensin annosta meni ohi.
      Nyt hurjien hengenahdistusten jälkeen sairaalassa lääkehoito keskeytettiin.Alapaineeseen ei vaikuta oik.ollenkaan.pienellä annostuksella.Pirullinen tauti et oikea lääkitys löydetään.
      Seksihalut nää vie kokonaan miksi kukaan ei. Kerro näistä.

      • Anonyymi

        Verenpaineeseen ei Losertan 50 ole vaikuttanut oikeastaan mitään, mitatessa paine 98/150, mutta tyytyväinen olen ollut seksihalujen katoamiseen. Koska seksiä ei enään saisi muutenkaan, oikeastaan silloin hyvä, ettei tee mielikään.
        Korkeiden verenpainearvojen vuoksi kannattaisi vaihtaa lääke, mutta en uskalla koska seksihalut saattaisi palata. Hyvä siis näin.


    • OiskoPare

      Atacand

    • LosatrixJaKihti

      Onko kukaan huomannut, että Losatrix aiheuttaisi jalkapohjissa ihon paksuuntumista tai onko tullut kihtioireita?

    • KihtiinApua

      Olen nyt syönyt kirsikoita muutaman päivän ja aloitin myös omenaviinietikan juonnin (Rajamäellä on hunajalla makeutettu, joka on aika ok makuista laimennettuna) ja nyt alkavat oireet helpottaa. Toivotaan, että olo pysyy hyvänä jatkossakin, kun alan noudattaa kihti-ruokavaliota.
      Jossain oli hyvin kerrottu, että nuo kiteet voivat kerääntyä jopa vuosikymmeniä isonnvarpaan tyveen ja elimistö kuorruuttaa ne valkuaisaineilla mutta jos esim. varvas kolahtaa johonkin, niin valkuaisvaippa menee rikki ja kiteet pääsevät leviämään ja siitä tulee tämä tulehdus. Toki varmaan, jos niitä kertyy koko ajan lisää, niin poksahtaa ehkä itsestäänkin rasituksen seurauksena tuo suojaava kerros rikki ja tulee tulehdus.
      Onko muilla vastaavia kokemuksia?
      Täällä on hyviä vinkkejä:
      https://www.terveysoireet.fi/kihdin-hoito-kotikonstein/#comment-704

    • Anonyymi

      Tuntuu todella oudolta, että lääkettä määrätään vieläkin, vaikka vuosi sitten piti vetää myynnistä epäpuhtauksien vuoksi.

    • Anonyymi

      Oli tosiaan väillä pois myynnistä.

    • Anonyymi

      Sain kyseisen lääkkeen noin puolivuotta sitten. Paineet aleni huomattavasti, aivan suositellulla tasolla ei silti ihan ole. Mutta asia, jonka vuoksi kyselen, yleensä sanotaan, että verenpainelääke heikentää erektiota. Minulle kävi juuri päinvastoin, muutaman vuoden jo nappula roikkui aina alakuloisena, eikä mikään sitä herätellyt. Nyt, noin kuukausi lääkkeen aloituksesta olen joka aamu herännyt "teltasta". Erektio on todella voimakas kuin nuorena ennen. Lääkkeen haittavaikutuksiin tätä ei ole merkitty.

      • Anonyymi

        Olen syönyt Losartania vuosikausia . Verenpaine pysyy ihanteellisella tasolla mutta tuollaista "haittavaikutusta" ei ole toivomuksista huolimatta ilmennyt...


      • Anonyymi

        Olen napostellut kans Losartania jokusen viikon. Paineissa ei ole juuri muutosta näkynyt. Seksihalut on itsellä olleet viime aikoina melko vähissä. Alkaa huolestuttamaan kun tuntuu että veitikka on mennyt talviunille, liekö tuon lääkkeen syytä vai alkaako tässä jo ukottumaan muuten. Asia kyllä edelleen kiinnostaa mutta jotenkin ei vaan jaksa syttyä.


    • Anonyymi

      Vajaa 2 vkoa sitten aloitin Losartan Krka 50mg paineet laski aluksi tosi hyvin. Nyt sitten välillä 150 / 80 tai jopa 175 / 85 vähän kehno olo.
      Tähän vaihdettiin kun Amildobiini ja Felodibiini kalsiumsalpaajat aiheutti inhoittavia oireita huippausta yököttävää oloa 🙄 mitä kokemuksia muilla Losartan KRKA 50MG ? Onkohan vielä niin ettei ole vaikutus kohillaan noin lyhyen ajan aikana ?

      • Anonyymi

        Jalkapohjat hikoaa Losartan 50mg entä muilla ?


      • Anonyymi

        Vei yöunet, kova palelu kylmät kädet, jalat. Pulssi laski paljon, liikaa. Oli losartan 50mg. Nyt candesartan 8mg (ei laske pulssi) suola minimissä ja myös liikuntaa puoli tuntia pvä. Vieläkin liian korkea vp. :-\


    • Anonyymi

      Liian iso annos yleensä puolet siitä mitä määrätään riittää muuten tulee pahoja sivuvaikutuksia epätasaset paineet , mm, anemia.

    • Anonyymi

      Voiko Losartan krka 50mg tehdä jalatkin voimattomaksi ja tuntuu että yleiskunto laskee koko ajan ei mitään jaksa välillä kuin petissä levätä 😥

    • Anonyymi

      2-3 viikkoa niin pitäisi vaikuttaa

    • Anonyymi

      Ei lääkkeet vaikuttavat eri ihmisille "miten sattuu", se ns. sisään meno vaihe ja tottumus ottaa aikaa. Nykyään on melkein oltava itse lääkärin "virassa", kun terv. keskukseen ei pääse kuin puhelimella ja vain ns. omahoitaja vastaa ja konsultoi lääkäriä, joka ei ehkä koskaan ole tavannut kyseistä asiakasta ! On myös ostolääkäreitä, jotka ovat puhelimen päässä tarvittaessa, joten aivan "ulalla" on jossain päin tämä sairaiden hoito. Nyt vanhana, eläkeläisenä olemme sen huomanneet, mutta onneksi on pitkäaikainen sairaus jossa on kontrollit erikois-sairaanhoidossa, vuosittain, sekin tuntuu pitkältä ajalta odottaa sitä "oikeaa tohtoria" ! Mihin on lääkärit hävinneet ? Terveyskeskukseen pitäisi saada iltapäivystykset takaisin, niin oli vielä n. 10 vuotta sitten meillä Itä Suomessa !
      Totta kait se kuormittaa erikois-sairaanhoitoa, kun ei pääse lääkärille tk:ssa. Työssä olevat hoidetaan ja me eläkeläiset olemme ongelmajätettä, mutta vero eurot kyllä kelpaa yhteiskunnalle, vielä vähän pitää veroja maksaa, tosin ei niin paljon kuin työelämässä ollessa. Puolisolla on vakava tauti ja onneksi on hoidot erikois-sairaalan "piikkiin", muuten häntä tuskin oliskaan enää turvana minulle. SIIS, täällä kaksi "sokeaa, sokeata taluttaa", vaikka olemme onneksi vielä oikeasti näkeviä ja kuulevia, mutta molemmilla "dosetit" käytössä, niin paljon pillereitä, että "katto" jo täyttyi syyskuussa minulla, puolisolla kohta myös ! Tuo lääkekatto on hyvä juttu, toistaiseksi se ei kait ole nousussa, tai poisteta kokonaan, vaikka hinnat nousevat lääkkeille, sen nousun "kuittaa" apteekkari kassaansa, luulisin. Kaikilla ei ole itse aiheutettuja sairauksia, vaan ns. perittyjä suvulta, ehkä itse olen perinyt kaikki minun nahan alle !? Joo: Losartania "nautin" minäkin, ehkä ne muutamat kaatumiset meni tuon lääkkeen aloituksen piikkiin, kun jalat lähti yks`kaks`alta, ja en meinannut päästä ylös, kun nivelet jo niin huonot, reuman vuoksi ! En saa "tolkkua" johtuuko "sahaava" verenpaine tuosta lääkkeestä vai kivuista, ehkä ajoittain kivuista, kun yläpaine on koholla, alapaine ja syke normaalit ! Tiedä näistä, mutta itse joskus "testaan" mitä tekee kun jätän pillerit väliin ! Itsellä pohjalla terveysalan koulutus, että jotain tietoa on ja kun ikääkin jo reilusti, niin uskallan kokeilla, siis oma "ruumishan" se voi kärsiä, ei siis toisen ! APTEEKKI on ollut usein minun pelastus, kun mietin noita lääkitys asioita, sieltä saa hyvät ohjeet !

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2861
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2031
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe