Meno-paluu lipusta paluun käyttämättä jättäminen

Tiitasds

Otsikkokin sen jo kertoo.
Osaako joku valaista asiaa, mitä seuraamuksia tuomoisella mahdollisesti on, sillä menopaluut ovat halvempia kuin pelkät menoliput..
Mieheni on Belgiasta tulossa suomeen, ja aikomus on siis jäädä. Menopaluun hinnat ovat puolet siitä mitä pelkkä tulomatka tänne olisi.

24

8518

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 11+6

      Ei ole seuraamuksia. Tosin pitää käyttää nimenomaan meno-osa, jos menon jättää käyttämättä paluulippu perutaan.

      • no tätä ei olekaan

        Siis kysytty varmaan edes sataa kertaa täällä viiden vuoden aikana vielä. Mutta ainahan kannattaa uusi kysymys tehdä, eikä vanhoja vilkaista.


    • 16+13

      Monet viestiketjut sisältävät niin paljon asiattomia höpölöpöviestejä, että ihme, jos niiden seasta kukaan jaksaa etsiä asiallsia vastauksia.

      Ei tuon uudelleen kysymisen pitäisi ketään haitata. Jos ei osaa kysymykseen vastata, voi jättää kommentoimatta. Ihan helppoa!

      • Maalaisjärkeä peliin

        Kaikkea ne ihmiset miettiikin... Miksi paluulennon käyttämättä jättämisestä voisi olla jotain "seuraamuksia". Haloo!?
        Lipunostaneita jää joka ikiseltä lennolta pois oli sitten kyseessä meno- tai paluuosuus. Ei lentoyhtiötä kiinnosta tuutko vai et kun ovat rahasi saaneet. Ja muutosmahdollisuuttahan ei ole kuin sikahintaisissa lipuissa.

        Se on totta että järjetöntä on ainakin Finnairilta ostaa pelkkä menolippu! Saman päivän meno-paluureissullekin kannattaa ostaa ristikkäiset menopaluut joista jättää paluut käyttämättä. Säästää satasia kotimaassakin!


      • maalainen pelistä
        Maalaisjärkeä peliin kirjoitti:

        Kaikkea ne ihmiset miettiikin... Miksi paluulennon käyttämättä jättämisestä voisi olla jotain "seuraamuksia". Haloo!?
        Lipunostaneita jää joka ikiseltä lennolta pois oli sitten kyseessä meno- tai paluuosuus. Ei lentoyhtiötä kiinnosta tuutko vai et kun ovat rahasi saaneet. Ja muutosmahdollisuuttahan ei ole kuin sikahintaisissa lipuissa.

        Se on totta että järjetöntä on ainakin Finnairilta ostaa pelkkä menolippu! Saman päivän meno-paluureissullekin kannattaa ostaa ristikkäiset menopaluut joista jättää paluut käyttämättä. Säästää satasia kotimaassakin!

        Alempana oli hyvä linkki kuluttajariitalautakunnan päätökseen, jonka mukaan osittain käyttämätön paluureitti velvoitti matkustajan korvaamaan hinnanerotuksen lentoyhtiölle. Olisiko jopa niin, että jos pelkää menolippu olisi esim. 200 euroa ja meno-paluu 100 euroa että paluulennon käyttämättä jättäminen maksaisi matkustajalle 100 euroa hintojen erotuksena. Kyseessä on silloin vain menolippu.

        Mites se "haloo!?" nyt pannaan? Tai maalaisjärki?

        http://www.kuluttajariita.fi/lautakunnan-ratkaisuja/index.php?action=read&id=452


    • kjeruire

      Älkää vaan ilmoittako Finskllle peruutuksesta. Muuten he myyvät käyttämättömän paikkasi uudelleen. Kiusa se on pienikin kiusa Finskille. Häh hää.

      • no voi voi

        Hei mielikuvitusmatkaaja, oletko koskaan kuullut ylibuukkauksesta, häh hää?


      • niin pä
        no voi voi kirjoitti:

        Hei mielikuvitusmatkaaja, oletko koskaan kuullut ylibuukkauksesta, häh hää?

        Voi voi tosiaan. Onko sinun mieleesi koskaan tullut, että ylibuukkaus ei ole rajatonta, pikemminkin varsin rajallista? Ei voi myydä kahtasataa lippua, jos koneessa on vain sata pakkaa. Muuten tulee varsin kalliiksi lentoyhtiölle.

        Niinpä peruutustieto olisi lentoyhtiölle hyödyksi.

        Eri asia on, että yhtiöt eivät ole kovin kiinnostuneita sitä saamaan ja käyttämään. Yksi selitys on, että se vaatisi ihmistyötä, ja sitähän ei haluta teettää paitsi aasialaisella halpatyövoimalla. Eikä homma siis ehkä kannattaisi, jos peruutusilmoituksia tulisi vain vähän. Ja niitä tulisi vain vähän, koska ihmisillä on aika vähän syitä peruuttaa lippuja, jos rahoja ei kuitenkaan saa lainkaan takaisin.


      • 16+5
        niin pä kirjoitti:

        Voi voi tosiaan. Onko sinun mieleesi koskaan tullut, että ylibuukkaus ei ole rajatonta, pikemminkin varsin rajallista? Ei voi myydä kahtasataa lippua, jos koneessa on vain sata pakkaa. Muuten tulee varsin kalliiksi lentoyhtiölle.

        Niinpä peruutustieto olisi lentoyhtiölle hyödyksi.

        Eri asia on, että yhtiöt eivät ole kovin kiinnostuneita sitä saamaan ja käyttämään. Yksi selitys on, että se vaatisi ihmistyötä, ja sitähän ei haluta teettää paitsi aasialaisella halpatyövoimalla. Eikä homma siis ehkä kannattaisi, jos peruutusilmoituksia tulisi vain vähän. Ja niitä tulisi vain vähän, koska ihmisillä on aika vähän syitä peruuttaa lippuja, jos rahoja ei kuitenkaan saa lainkaan takaisin.

        Itse asiassa varsinainen ylibookkaus on nykyään täysillä lennoilla aika harvinaista ja ainakin maltillista, koska siitä joutuu maksamaan aika suolaiset korvaukset, jos joku paikan varannut jäää rannalle. Mutta sen sijaan täysillä lennoilla on usein erilaisista syistä ihmisiä jonotuslistalla. Esimerkkeinä vaikka työntekijöiden stand-by liput ja joidenkin ongelmien takia uudelleenreititetyt matkustajat. Näillä kyllä saadaan kohtalaisen tehokkaasti no-show tapausten paikat täyettyä. En minäkään vaivausu erikseen perumaan, ellei siitä ole itselleni mitään hyötyä.


      • saunan taakseko

        Ei ole totta. Ei voi olla totta. Tällaisia ihmisiäkö meillä Suomessa on.


      • hyi helvetti
        16+5 kirjoitti:

        Itse asiassa varsinainen ylibookkaus on nykyään täysillä lennoilla aika harvinaista ja ainakin maltillista, koska siitä joutuu maksamaan aika suolaiset korvaukset, jos joku paikan varannut jäää rannalle. Mutta sen sijaan täysillä lennoilla on usein erilaisista syistä ihmisiä jonotuslistalla. Esimerkkeinä vaikka työntekijöiden stand-by liput ja joidenkin ongelmien takia uudelleenreititetyt matkustajat. Näillä kyllä saadaan kohtalaisen tehokkaasti no-show tapausten paikat täyettyä. En minäkään vaivausu erikseen perumaan, ellei siitä ole itselleni mitään hyötyä.

        Hävetkää. "En vaivaudu ellei siitä ole minulle hyötyä." Toivottavasti, toivottavasti karman laki toteutuu teidän kaikkien itsekkäisen laiskojen paskiaisten kohdalla. Ja nyt tarkoitan lapsellista asennetta, en mitään spekulatiivista tappiota jota nyt esim. Finnairille tulisi.


      • Älykääpiö...
        hyi helvetti kirjoitti:

        Hävetkää. "En vaivaudu ellei siitä ole minulle hyötyä." Toivottavasti, toivottavasti karman laki toteutuu teidän kaikkien itsekkäisen laiskojen paskiaisten kohdalla. Ja nyt tarkoitan lapsellista asennetta, en mitään spekulatiivista tappiota jota nyt esim. Finnairille tulisi.

        Pitäisi siis ilmoittaa että lippu jää käyttämättä vaikka siitä et saa senttiäkään takaisin saati että voisit vaihtaa sen??

        Ja mihinkähän ilmoittaisit? Tietysti soittamalla Finnairille jonottamalla ensin 20-30 min ja maksamalla 3 € mpm jonotuksesta!

        Tiestysti jokainen tekee näin :)


      • kääpiöälyä
        Älykääpiö... kirjoitti:

        Pitäisi siis ilmoittaa että lippu jää käyttämättä vaikka siitä et saa senttiäkään takaisin saati että voisit vaihtaa sen??

        Ja mihinkähän ilmoittaisit? Tietysti soittamalla Finnairille jonottamalla ensin 20-30 min ja maksamalla 3 € mpm jonotuksesta!

        Tiestysti jokainen tekee näin :)

        "Älkää vaan ilmoittako Finskllle peruutuksesta. Muuten he myyvät käyttämättömän paikkasi uudelleen. Kiusa se on pienikin kiusa Finskille. Häh hää."

        Tämä on se joka mättää. Eli perussyy miksi ei soittaisi. Sinullakin oli sentään ihan asialliset perusteet olla soittamatta eli jos yhteydenotto on liian hankalaa tai kallista.

        En ymmärrä miksi ei muuten ilmoittaisi kun kuitenkin on ensin itse sen lipun ostanut. Jos ei tarvitse ostamaansa tuotetta, niin eikö loogista olisi ilmoittaa. Kun kukaan ei ole sitä mennyt kysymättä tyrkyttämään vaan ihan itse oltu aktiivisena asialla.


      • Talous mies
        hyi helvetti kirjoitti:

        Hävetkää. "En vaivaudu ellei siitä ole minulle hyötyä." Toivottavasti, toivottavasti karman laki toteutuu teidän kaikkien itsekkäisen laiskojen paskiaisten kohdalla. Ja nyt tarkoitan lapsellista asennetta, en mitään spekulatiivista tappiota jota nyt esim. Finnairille tulisi.

        Finnair harjoittaa taloudellista toimintaa, joka tähtää liikevoiton tuottamiseen. Tosin se epäonnistuu siinä aika pahasti.

        Mutta miksi asiakkaan pitäisi toimia idealistisin perustein? Jos peruutuksesta on Finnairille merkittävää hyötyä, Finnairin on syytä maksaa siitä asiakkaalle, jotta asiakkaat peruuttavat lentonsa.

        Itsekkyys ja laiskuus ovat taloudellisen kasvun ja tekniikan kehityksen perusta. Lapsellista taas on sinun vaahtoamisesi asiasta.


      • talousmies yhteen
        Talous mies kirjoitti:

        Finnair harjoittaa taloudellista toimintaa, joka tähtää liikevoiton tuottamiseen. Tosin se epäonnistuu siinä aika pahasti.

        Mutta miksi asiakkaan pitäisi toimia idealistisin perustein? Jos peruutuksesta on Finnairille merkittävää hyötyä, Finnairin on syytä maksaa siitä asiakkaalle, jotta asiakkaat peruuttavat lentonsa.

        Itsekkyys ja laiskuus ovat taloudellisen kasvun ja tekniikan kehityksen perusta. Lapsellista taas on sinun vaahtoamisesi asiasta.

        Ostat siis palvelun eli jostain syystä haluat sen palvelun. Kuitenkin heti ensimmäisessä käänteessä on ihan jees nollata sen palveluntarjoajan mahdollisuuksia kasvattaa palvelumahdollisuuksiaan? Ei mene jakeluun. Suoraselkäinen valitsisi suoraan ensivaiheessa toisen palveluntarjoajan. Peruuttamalla paluulipun voit auttaa myös toista matkustajaa saamaan sen vapaan paikan.

        Minä korjaan kassan tekemän laskuvirheen ja maksan sen mitä kuuluukin. Huudan lompakon pudottaneelle enkä ensin tarkasta "puuttuukohan" lompakosta jotain. Annan jonossa vuoron sille, joka oikeasti oli odottamassa ensin.

        No, rehtejä ihmisiä täältä tuskin löytääkään. Oma etu ja oma napa sekä laiskuus ovat tämän palstan moottoreita. Johtajat ovat perseestä ja kaikki on kallista. Kukaan ei osaa mitään ja muualla on aina paremmin. Jos ei mulle niin ei sullekaan.

        Minä. Minä. MINÄ.


    • Diibadaabadoo
      • facepalm.

        "1000 euroa perheriidasta." On tämä ollut melkoinen sankari...


    • tuhmuudesta sak

      Pitääkö se koko omaisuus raahata matkalaukuissa mukaan. Käsimatkatavaran kanssa ei olisi ollut mitään tarvetta alkaa esittää sairasta hgin lähestyessä.

    • 18+20

      Jos ylimääräistä aikaa riittää niin kannattaa katsoa Amsterdamista ja esim. Saksan puolelta Düsseldofrista lähtevät lennot Suomeen päin.

    • Lentäväleijona

      Miten Finskille voi ilmoittaa, että jättää paluun käyttämättä, siis muutoin kuin soittamalla maksulliseen numeroon? Heidän sivuillaan on kyllä linkki varauksen perumiseen, mutta ko. sivulla ei kuitenkaan voi paljon muuta tehdä kuin valita istumapaikan tai checkata sisään. Mielellään sitä ilmoittaisi etteivät odottele, kun pistivät vielä automaattisen lähtöselvityksen tekstarilla. Niin paljon en halua kuitenkaan "asiakaspalvella" että puhelinasiakaspalveluun jonottaisin..

      •  cottonmouth

        Heh, pari vuotta sitten työmatka muuttui paluupäivänä aikas radikaalisti ajankohdan ja reitityksen osalta, ja toimisto joka oli matkat tilannut oli tietysti jo kiinni.

        Fiksuina miehinä ajattelimme tietysti peruuttaa paluulennon. Helpommin sanottu kuin tehty. Ensimmäiseksi tuli mieleen sähköposti, mutta mihin? Finnairin sivuiltapa ei osoitetta löytynyt. Sitten ajateltiin soittaa, Finnairin sivuilta löytyi numero joka oli joku 2,95€/min jotain. Eihän se omasta pussista olisi mennyt vaan työnantajalta, mutta soittamatta jäi.

        Lopulta paikalliselta kentältä löytyi numero jossa ystävällinen mieshenkilö lupasi ilmoittaa Finnairille puuttuvista matkustajista.

        Eipä ole onneksi Finnairia paljon tarvinnut käytellä, vaikka matkavuorokaisia piisaakin, on se vaan sen verran kankea ja asiakaspalvelykyvytön firma.


      • 2,95€/min + jotain
         cottonmouth kirjoitti:

        Heh, pari vuotta sitten työmatka muuttui paluupäivänä aikas radikaalisti ajankohdan ja reitityksen osalta, ja toimisto joka oli matkat tilannut oli tietysti jo kiinni.

        Fiksuina miehinä ajattelimme tietysti peruuttaa paluulennon. Helpommin sanottu kuin tehty. Ensimmäiseksi tuli mieleen sähköposti, mutta mihin? Finnairin sivuiltapa ei osoitetta löytynyt. Sitten ajateltiin soittaa, Finnairin sivuilta löytyi numero joka oli joku 2,95€/min jotain. Eihän se omasta pussista olisi mennyt vaan työnantajalta, mutta soittamatta jäi.

        Lopulta paikalliselta kentältä löytyi numero jossa ystävällinen mieshenkilö lupasi ilmoittaa Finnairille puuttuvista matkustajista.

        Eipä ole onneksi Finnairia paljon tarvinnut käytellä, vaikka matkavuorokaisia piisaakin, on se vaan sen verran kankea ja asiakaspalvelykyvytön firma.

        Kun se ei edelleenkään ole 2,95€/min jotain vaan per PUHELU. Ja peruminen onnistuu varausten hallinnan kautta netissä ilmaiseksi.


      • Lentäväleijona
        2,95€/min + jotain kirjoitti:

        Kun se ei edelleenkään ole 2,95€/min jotain vaan per PUHELU. Ja peruminen onnistuu varausten hallinnan kautta netissä ilmaiseksi.

        Ei onnistu netin kautta peruminen kuten tuossa kirjoitin, tosiaan istuinpaikan valinta ja checkaus (vaikka se olikin tehty jo) oli ainoat toimenpiteet joita varaukselle pystyi tekemään. Mikä on varsin kummallista koska linkki jonka kautta menin oli juuri "varauksen peruutus".


    • 3,15 € + pvm

      Oikeassa olet, se ei ole "2,95€/min jotain" vaan 3,15 €/vastattu puhelu pvm. Näin ainakin Finnairin sivujen mukaan 1). Keskukseen soittaminen onkin jo sitten paljon halvempaa: 1,25€ vastattu puhelu pvm. Tosin "Puhelinvaihde ei yhdistä puheluja Finnairin asiakaspalveluun."

      Vaikka edellinen kirjoittaja lienee näitä nykyajan uusavuttomia jolle "toimisto" hoitaa kaikki, jos ilmenee joku poikkeama ja "toimisto on kiinni" niin heti ollaan sormi suussa niin maksavia asiakkaita hekin ovat. En pitäisi kohtuuttomana vaatimuksena että yhteystiedot löytyisivät vaivattomasti. Ja olisivat vielä järjellisellä hinnalla.

      1) lähde:
      http://www.finnair.com/FI/FI/customer-care?&TOPIC=FPRO¤tPageSite=MEMBER

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

      Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      3741
    2. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

      Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      80
      1371
    3. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

      GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      52
      1323
    4. Arvaa miten paljon

      Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1232
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

      Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1182
    6. Autolla puuhun

      Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      30
      1121
    7. Mikä teki vaikutuksen

      että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      60
      1097
    8. Luuletko, että löydämme vielä

      Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      55
      950
    9. Tunnustan

      Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      922
    10. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

      On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      898
    Aihe