" Älköön kukaan pettäkö teitä-

teu.

Tyhjillä puheilla , sillä semmoisten syntien tähden kohtaa Jumalan
viha uppiniskaisuuden lapsia". Ef. 5:6.

Tunnettu , tosi sananparsi sanoo: "Minne HERRA Kirkkonsa Rakentaa , sinne saa ta na kappelinsa korottaa", niin tapahtuu aina , että autuuden sanan ohella ja varjossa leviävät myös eksytykset. Missä evankeliumin puhdas saarna Kristuksesta ja siitä "Jumalan vanhurskaudesta ", joka ilman Lain tekoja tulee kaikille uskoville R- 3. 22,28
alkaa valaista ,sieluja autuuden tuntoon ,.

21

116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teu.

Siellä levittää kyllä vanha valheen isäkin "tyhjiä puheitansa " , ettei muka uskovais-
      ten tarvitse tarvitse pitää väliä pyhästä vaelluksesta , koska kuitenkin tulemme autuaaksi yksin Armosta ,yksin Uskosta ,yksin Kristuksen tähden. Emmekä Lain teoista . Tähänsopivat selitykseksi , Lutherin sanat : " Vaikket hyvillä teillasi ikinä
      ansaitse autuutta , niin pahoilla teoillasi voit helposti ansaita hel ve tin "..

• su

Älä teu puhu pas.kaa. Jumala ei vihaa ketään, mutta lestadiolais lahkolaisnapamiehet vihaavat. Alkaa jo ymmärtää, että teissä on se viha. jonka on teihin iskostanut paha henki. Te ette kiittele kuin itseänne. Te ette pyytele anteeksi kuin itseltänne. Te ette annteeksi kuin itsellenne.
      Te ette näe kenessäkään mitään hyvää kuin itsessänne.

a anteeksi kuin itsellenne.

• teu.

Kiva kun humasit , mutta sekin meni vikaan . Jos on sanottu että Jumala vihaa
        jotakuta ,niin se on SYNTIÄ mitä Hän vihaa en kai minä aivan öpsö ole .
        Minusta sinä sanoit noin ,en minä ja kun asia pitäisi olla oikein , niin sinun mukaan
        se ei ole oikein nyt eikä koskaan ..

• teu.

Tämän näemme esimerkiksi Imestyskirjan 2:Luvussa . Pergamon enkelille Herra
      sanoo: "Minulla on vähä sinua vastaan :sinulla on siellä niitä,Jotka pitävät kiinni Bileamin opista , hänen joka opetti Baalakia virittämään Israelin lapsille sen viettelyksen , että haureutta harjoittaisvat " Jakeessa 14. .

• teu.

Ja Työtiran seurakunnan Enkeliä Jumalan Poika nuhtelee näillä sanoilla : "Minulla
      on sinua vastaan , että suvaitset tuta naista , Lisebeliä , joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta " jne. jae 20. .

• teu.

Tästä näemme , että jo Apostolien aikoina jotkut käyttivät väärin evankeliumin vapautta lihalliseksi vapaudeksi , jota paavalikin tarkoittaa ,Gal.5:13. --
        Mikä ihme siis on , jos vieläkin evankeliumin Armon ilmestyessä riettaita
        villitsijöitä nousee , jotka evankelisen vapauden varjolla antavat vapa-
        uden lihalle ja koettavat vielä uskovia sieluja väärään vapautensa tuommoisilla
        tyhjillä puheilla kuin :

" Ihminen on maata"; "liha tekee lihan tekoja , henki hengen tekoja ";
        "Emme ole lain orjia". He saniovat olevansa vapaita , mutta harjoit-
        tavatr lihan tekoja : juoppoutta , haureutta , ahneutta jne.
        Joilla ilmeisesti osoittavat olevansa synnin ja saa ta nan orjia ..
        ks. Ef. 5:5.;1 Kor, 6:9-11.

• teu. kirjoitti:

Tästä näemme , että jo Apostolien aikoina jotkut käyttivät väärin evankeliumin vapautta lihalliseksi vapaudeksi , jota paavalikin tarkoittaa ,Gal.5:13. --
        tyhjillä puheilla kuin :

ks. Ef. 5:5.;1 Kor, 6:9-11.

"Tästä näemme , että jo Apostolien aikoina jotkut käyttivät väärin evankeliumin vapautta lihalliseksi vapaudeksi , jota paavalikin tarkoittaa ,Gal.5:13. --
        tyhjillä puheilla kuin :

ks. Ef. 5:5.;1 Kor, 6:9-11."

Kertoisitko kenen tekstiä tässä varastat. Sinunhan tämä ei voi olla koska siinä on liian vähän kirjoitusvirheitä.

• Leiff.
        exhellari86 kirjoitti:

"Tästä näemme , että jo Apostolien aikoina jotkut käyttivät väärin evankeliumin vapautta lihalliseksi vapaudeksi , jota paavalikin tarkoittaa ,Gal.5:13. --
        tyhjillä puheilla kuin :

ks. Ef. 5:5.;1 Kor, 6:9-11."

Kertoisitko kenen tekstiä tässä varastat. Sinunhan tämä ei voi olla koska siinä on liian vähän kirjoitusvirheitä.

Kumma että ei minun arvostelu kyky riitä , tekemään tekstistä luettavaa .
        Tottakai minä ymmärrän että että mitä kauenmmin olen lukenut tioisten
        Kirjoituksia sitä vähemmän olen itse tiennyt tämä tästä.

Voisikko hellari ymmärtää , että Rovasti HEDBERG, kirjoitti jo näin
        joskus 1855-6.
        Minusta niin oikein kuin vain voi ..

• su
        Leiff. kirjoitti:

joskus 1855-6.

Nappasin lennosta tuon Rovasti Hedberin. Mielenkiintoni häntä kohtaa oli, että katsoin koneeltani hänen elämäänsä. Hän oli aikansa vaikuttaja kirkon ja seurakuntansa piireissä.

Hurskaana rovastina kuitenkin Jumala koitteli kovin myös hänen perhettään. Niin kuin 1850 luvun jälkeen kaikkia perheitä nälkävuosillaan ja tarttuvilla taudeillaan. Lapsikuolleisuus oli suuri.

Hedberillä oli paljon lapsia, ja sempä vuoksi Maria vaimokin joutui lähtemään ennen aikojaan tästä maailmasta. Hänen toinenkin vaimo kuoli sairauteensa. Lisäksi kolme hänen lastaa kuoli pieninä.

Ihmettelin kuinka Rovastin kuoleman jälkeen hänen sisarensa ja äitinsä muuttivat pappilaan. Vai asuiko Hedberi seurakunnan pappilassa. En tiedä. Hän oli ahkera lukija ja kirjoittaja. Kaiketi sen ajan vaikuttaja jonka jäljet ovat vieläkin jossain näkyvissä.

Mitähän Hedber kirjoitti Leif??

• leiff.
        su kirjoitti:

Nappasin lennosta tuon Rovasti Hedberin. Mielenkiintoni häntä kohtaa oli, että katsoin koneeltani hänen elämäänsä. Hän oli aikansa vaikuttaja kirkon ja seurakuntansa piireissä.

Hurskaana rovastina kuitenkin Jumala koitteli kovin myös hänen perhettään. Niin kuin 1850 luvun jälkeen kaikkia perheitä nälkävuosillaan ja tarttuvilla taudeillaan. Lapsikuolleisuus oli suuri.

Hedberillä oli paljon lapsia, ja sempä vuoksi Maria vaimokin joutui lähtemään ennen aikojaan tästä maailmasta. Hänen toinenkin vaimo kuoli sairauteensa. Lisäksi kolme hänen lastaa kuoli pieninä.

Ihmettelin kuinka Rovastin kuoleman jälkeen hänen sisarensa ja äitinsä muuttivat pappilaan. Vai asuiko Hedberi seurakunnan pappilassa. En tiedä. Hän oli ahkera lukija ja kirjoittaja. Kaiketi sen ajan vaikuttaja jonka jäljet ovat vieläkin jossain näkyvissä.

Kun hän erehtyi Lehtherin teoksiin , ja ajoi mielipititään monissa kirjallisissa
        julkaisuissaan , kuten" Uskon oppi autuuteen " 1844.
        Pietism och kristen dom " 1845. ,Verkläraans vederläggning och evankeli
        eörasfar "1847-51, sekä Allmän evangelisk tidning " 1845- 48. Jonka kirjoituksia on koottuna kirjassa . "Den enda salighetenes vigge ". (suomennettukin läytyy ja
        kirstillisiä sanomia 1855-1868, ilmestyi joka viikko , kirjoituksia koottuna .
        ELÄMÄN SANOJA ON KIRJOITRETTU N.1855-68.

HEDBERG : Perusti eavankeelisen liikkeen alku oli vän ennen kuin hän muutti
        Kemiöön , ehkäpä 1858 , kun hän oli Kemiössä 1862 . -1893 , hän kuoli siellä
        Hän kirjoitti Ruotsin uudelleen kastaia vastaan tutkimuksen "Baptistimens veederleggining (1855) , siihen aikaan hän oli Kaarinan hirkkoherrana 1854-
        1862 . Sitten hän kirjoitti Jumaluusopillinen testamentti . se on . "Johdanto seurakuntamme tunnustuskirjoihin 1878. sepitti suuren määräm virsiä , ja Hengellisi' lauluja ..

Sitten on muistiin panoista kirjoitettu Myöhäisemmän herännäisyyden "Hedberg, pelastaus oppi 1927. Ja vielä nykyinen SELy on Hedbergiläistä perua,
        mitä se on Radio dei toimii siten . NORVATO on sley pastori
        Ja Sanansaattajat on sama seurakuntaa ..

• Leiff. kirjoitti:

joskus 1855-6.

"Kumma että ei minun arvostelu kyky riitä , tekemään tekstistä luettavaa "

Niin, kumma kyllä, mutta ei tunnu riittävän.

"Voisikko hellari ymmärtää , että Rovasti HEDBERG, kirjoitti jo näin
        joskus 1855-6.
        Minusta niin oikein kuin vain voi .."

Voin oikein hyvin ymmärtää koska tajusin heti ettei se sinun teksiäsi ollut vaikka sen sellaisena esitit. Leiff ei vissiin satu tietämään että toisen teksin esittäminen ilman lähdeviitettä on VARASTAMISTA. Eikö se ole sinusta sitten väärin?

• teu.
        exhellari86 kirjoitti:

"Kumma että ei minun arvostelu kyky riitä , tekemään tekstistä luettavaa "

Niin, kumma kyllä, mutta ei tunnu riittävän.

"Voisikko hellari ymmärtää , että Rovasti HEDBERG, kirjoitti jo näin
        joskus 1855-6.
        Minusta niin oikein kuin vain voi .."

Voin oikein hyvin ymmärtää koska tajusin heti ettei se sinun teksiäsi ollut vaikka sen sellaisena esitit. Leiff ei vissiin satu tietämään että toisen teksin esittäminen ilman lähdeviitettä on VARASTAMISTA. Eikö se ole sinusta sitten väärin?

Minulta hävisi kaksi kertaa kaikki , joten ei mieli keitä nytkään

Siksi kysynkin , mitka sanat oli sinun , vai oliko mitkään , sentähden
        tätätiedustelen koska olisi kivää , jos joku vastaisi omn sanoin ,,kyllä
        minä' ymmärrän, että jos minä lainaan tekstiä , niin mistä sinä tiedät
        että olen todella lainanut , et mistään , koska minun kirjoitus virheet
        ovat ,,tai sitten ei,, kuuntelen ..

• teu. kirjoitti:

Minulta hävisi kaksi kertaa kaikki , joten ei mieli keitä nytkään

Siksi kysynkin , mitka sanat oli sinun , vai oliko mitkään , sentähden
        tätätiedustelen koska olisi kivää , jos joku vastaisi omn sanoin ,,kyllä
        minä' ymmärrän, että jos minä lainaan tekstiä , niin mistä sinä tiedät
        ovat ,,tai sitten ei,, kuuntelen ..

" mistä sinä tiedät
        ovat ,,tai sitten ei,, kuuntelen .."

Kuules, plagioimasi (=varastamasi) teksti erottuu oman sotkusi keskeltä kuin 27 euron seteli. Mistä sitten tiedät, mikä teksti on omaani ja mikä puheenvuoroissani on lainattua? Tiedät sen siitä, että merkitsen LÄHTEEN kun olen lainannut toisen tekstiä. Aina.

• teu.
        exhellari86 kirjoitti:

" mistä sinä tiedät

Kuules, plagioimasi (=varastamasi) teksti erottuu oman sotkusi keskeltä kuin 27 euron seteli. Mistä sitten tiedät, mikä teksti on omaani ja mikä puheenvuoroissani on lainattua? Tiedät sen siitä, että merkitsen LÄHTEEN kun olen lainannut toisen tekstiä. Aina.

Kuule plakiaatti , jos minä kirjoitan jonkun teksti ,niin minä kirjoitajonkun tekstiä
        meni se sinun ajausmailamam läpi tai tai sitten ei , minun mielesstä on parempi
        kiyrntkin kirjoittaa tuollainen teksti , kuin jättää se kirjoittamatta , osaateko sitä
        miettä siltä kannalta..

• tueta
        exhellari86 kirjoitti:

" mistä sinä tiedät

Enhän minä noin törppö ole johan27 euro selion todella väärennös ..
        mutta jos joku hakee valhtelemisen eroa hänen on otettava huomioon
        Jumalan sana , jos sillä tehdään hyvää enemmän kuin pahaa , eikö
        se mene asioiden edelle. .

Kysyn taas plagiaatilta mikä ikä jolloin ei sitä lueta huomioon , minusta
        es om muutama kymmen vuosi ,,eihän Raamatussakaan ole erikseen
        tälläisä kysymyksiä , vositko selvittää sellaisen aika taulun ..

Palstojen ohjeissa sanotaan muutaman päivän vanhoista aikakausi
        lehti kopioista , joita on erittäin hankala käyttää oikeudessa ..

ei lainkaan sellaista tekstiä kuin minä käytän , esim. isäntä on kuollut 1893
        ja kirjoittanut kirjan "elämän sanoja " n.1855.-56.

Jos plagiaatti on lukenut edes osankaan tekstistä ,,en viitsisi puhua mitään
        tästä asiasta , nyt enkä koskaan voisitko pitää asiasi niin kauan kuin se selviää..

• tueta kirjoitti:

Enhän minä noin törppö ole johan27 euro selion todella väärennös ..
        mutta jos joku hakee valhtelemisen eroa hänen on otettava huomioon
        Jumalan sana , jos sillä tehdään hyvää enemmän kuin pahaa , eikö
        se mene asioiden edelle. .

Kysyn taas plagiaatilta mikä ikä jolloin ei sitä lueta huomioon , minusta
        es om muutama kymmen vuosi ,,eihän Raamatussakaan ole erikseen
        tälläisä kysymyksiä , vositko selvittää sellaisen aika taulun ..

Palstojen ohjeissa sanotaan muutaman päivän vanhoista aikakausi
        lehti kopioista , joita on erittäin hankala käyttää oikeudessa ..

ei lainkaan sellaista tekstiä kuin minä käytän , esim. isäntä on kuollut 1893
        ja kirjoittanut kirjan "elämän sanoja " n.1855.-56.

Jos plagiaatti on lukenut edes osankaan tekstistä ,,en viitsisi puhua mitään
        tästä asiasta , nyt enkä koskaan voisitko pitää asiasi niin kauan kuin se selviää..

" jos sillä tehdään hyvää enemmän kuin pahaa , eikö
        se mene asioiden edelle"

Tarkoitus siis pyhittää keinot?

"mikä ikä jolloin ei sitä lueta huomioon , minusta
        es om muutama kymmen vuosi"

Kysymys on siitä, että esität toisten kirjoittamaa tekstiä omanasi. Miten vanhaa teksti on, sillä' ei tässä ole mitään merkitystä. Jos vaikkapa minä lainailen esimerkiksi Platonin (k. 327 eaa.) tekstejä oman tekstini seassa ilman lähdeviitettä, se ON plagiointia.

Mutta enhän uskonutkan että sinä tätä tajuaisit. Ethän ole edes koskaan tutustunut tekstien lainaamista koskeviin eettisiin ohjeisiin eikä sinulla seiso mikään muu kuin järki.

• TEU.

EIKÖ TÄSSÄ OLE nAIS PAPIN KIELTO ? VASTAAVASTI , NE ASIT JOT6KA ENNEN
        KIRJOITETTIIN , ETTÄ JUMALA EI O0LE ANTANUT KENELLEKKÄÄN SITÄ LUPAA

MINÄ YMMÄRRÄN ASIAT NÄIN , ENKÄ KOSKAAN OLE SANONUT ASIAA
        PAREMMIN , TÄSTÄ PITÄISI SELVITÄ AIVAN TATKKAAN JUMALAN AIVOITUS
        JA HERRAMME JEESUKSEN KRISUTKSEN ..

• teu.
        su kirjoitti:

SU. Tässä en ymmärrä nyt kirjoituksia Hedbrgistä , ei minulla ole tietoa lapsi määrästä, eikä vaimon nimestä . .. .Kyllä Hän aika vaikuttaja olikin , kun hän
        joskus 1830 luvun lopussa liittyi Herännäisiin , Ruotsalaisiin ja körttiin hän oli
        Paavo Ruotsalaisen , johtoryhmässä , siellä oli muitakin tunnettuja kirkon miehiä
        kuten ,Stenbeg, en saa rahaa , pitää mennä johonkin .jatkan

• Ville.

Tottakai , pitää , örvelö ei voi tietää kaikkea . Vaan jonkun osan .

• teu.

TOISEN KAUTTA On mihin mielipide edelleen se ettei sinun plagiaattis
      vaan ole alkanut muuttua pääasiaksi ,, Tässäkin tapauksessa kaikki
      Jumalan sana pitisi olla Pääesia , kai se sinä sen ymmärrät hellari.
      Toiseksi , jos viestejä alkää poistumaan sen takia ,tiedä 100 Va-
      masti kuka on asialla kiitos vaan huomiosta en paremmin sano..

• teuta

Edelleen , närästää tämä' juttu joka kantaa nimeä plagiaatti.
      Vieläkin sanon , että on se mistä tahansa Jumalan sanasta
      lähtöisin , mutta on hyvää Jumalan sanaa , MITÄ ihmettä on
      plakioinnilla merkitystä ? ...

Seppänen sanoi , sitä yhtäkun kertakaikkiaan pitääkin
      puhua ja kirjoittaa.. ainakin kun jos joku alkaa niuhottaa..

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      166
      2129
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2042
    3. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1469
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      120
      1423
    5. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      458
      1267
    6. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      75
      1053
    7. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      891
    8. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50
      876
    9. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      226
      794
    10. Syntymän ja kuoleman aallot

Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa
      Hindulaisuus
      355
      776
    Aihe