En löytänyt oikeaa palstaa joten laitoin tänne. Miksi esim expertin verkkokaupassa tuote on edullisempi kuin myymälässä?
Olen homannut että monessa paikassa on sama juttu.
Miksi verkkokauppa on edullisempi kuin liike?
15
1673
Vastaukset
- Esimerkkejä.
Karkea esimerkki:
Verkkokauppaa pyörittää yksi henkilö, joka ottaa vastaan tilaukset, pakkaamisen, lähettämisen.
Myymälässä on myymäläpäällikkö ja muutama myyjä. Näille pitää maksaa palkkakin! Palkka on tuotteiden hinnoissa.
Mieti nyt, yhden työntekijän palkka vs. 4-6 työntekijän palkka (minulla ei ole mitään käsitystä, kuinka monta työntekijää jossain Expertillä on). Siksi kirjoitinkin alkuun että karkea esimerkki.
Ja mieti omalle kohdalle, jos perustat vaikka yrityksen, joka myy vaikka kirjoja.
Kirjakauppa vaatii liiketilan (liiketilan vuokra, sähkö, vesi, vakuutukset, mainokset). Muista myös että pitää olla tiettyinä aikoina auki ja paikanpäällä.
Mutta jos perustat kirjakaupan nettiin. "Liiketilaksi" kelpaa vaikka autotalli tai kämpän ylimääräinen huone (=ei erillistä vuokraa). Tarvitset tietokoneen, nettiyhteyden ja tulostimen (ne sulla kuitenkin jo on). Voit ottaa tilauksia vastaan (=myydä) 24/7. Käsitellä tilaukset ja lähettää ne vaikka kahdesti viikossa. Ja muun ajan tehdä jotain muuta työtä. - -----
Asiaan tuli selkoa nyt. Kiitos vaan
- verkot kierrän
Verkkokaupassa on helpompi kusettaa kaltaistasi pa:ta.
- kauppias kusettaa
verkot kierrän kirjoitti:
Verkkokaupassa on helpompi kusettaa kaltaistasi pa:ta.
Liikkeessä on helmpi kusettaa asiakasta.
Verkkokauppa joutuu kilpailemaan hinnalla. Neitissä on helppo selata nopeasti läpi muutaman verkkokauppa ja ostaa sieltä mistä halvimmalla saa. Jos lupaa tuotteelle viikon toimitusajan, niin tuote on paras olla asiakkaalla viikossa, sillä muuten hän peruu kaupan.
Liikkeessä asiakas on jo aika varma ostaja, jos hän on vaivautunut liikkeeseen asti ja jonottanut oman aikansa myyjältä. Hintaan voi laittaa vähän ylimääräistä ja valehdella vielä että tuote on tarjouksessa. Kun asikas päättää ostaa tuotteen, niin yllättäen se onkin varastosta loppu ja tuote luvataan kolmessa päivässä, mutta eihän se tule kun vasta kahden kuukauden kuluttua, kun myyjä odottaa että samaa tuotetta on ostettu koko kuormallinen ja kuljetus tulee näin halvemmaksi.
- 4t trf 32 4 3 3444 e
Tuossahan se pääpiirtein oli. Lisäksi pikkuisilla, eikä aina isommillakaan, ole varastojakaan. Monesti tuotteissa toimitusaika pitkäkin, koska hommaavat tavaraa jostain tukusta sitä mukaa kuin itelle tulee tilauksia.
Näissä isommissa sellainen piirre, jää ylimääräinen logistiikka pois, koska tavaroita ei tarvitse kuljetella myymälöin, ne voi lähettää asiakkaalle suoraa varastolta.. - tingijä1
ikävä kyllä olet erhtynyt.asia on juurikin päinvastoin.olen aina joka ostoksen saanut halvemmalla myymälästä mitä verkkokaupassa aina kulloinenkin tavara maksaisi.
- öoju +79 khblkhb
Ne on niitä myymälän varastosta poistoja, muutama kappale jotain konetta, pitää hävittää, että saa uutta tavaraa myyntiin. Ja myymälöiden avajaiset, savuvahinkokoneet jne. Jos hakee jotain tiettyä konetta, siis tiettyä merkkiä ja mallia, eikä herätteitä, verkkokauppa on aina halvempi vaihtoehto.
- voiyhrenkerran että
verkkokauppako halvempi? niin sitä tyhmiä vedätetään.
- Kangaskarhu
Myymälässä pitää maksaa vuokraa myyntitilasta, varastosta, sosiaalitiloista jne. Esim. Experteillä nettikaupan tavara on varastoituna samassa varastossa kuin myymälöihin meneväkin. Tilakustannus verkkokauppaa kohti on siis erittäin alhainen. Samat henkilöt jotka lähettävät myymälöihin tavaran lähettävät sen myös verkkokaupan asiakkaille. Tilaus ja lähetysluettelo tulostetaan samalta koneelta. jne jne jne Verkkokauppaa voidaan siis pyörittää sen muun "pakollisen" yhteydessä lähes nollakustannuksilla. Siksi siis halvemmat hinnat.
- tingijä1
en tiedä noista vuokra tai varasto asioista .verkkokaupassa on kuitenkin aina "apteekin"hinnat.myymälässä voi aina neuvotella hinnasta. ainakin itse olen joka ainoassa telkkari, pesukone, pölynimuri,digipoksi ym:ssa kaupoissa maksanut liikkeessä vähemmän mitä sama tuote verkkokaupassa maksaa.jokainen tekee kaupat missä haluaa .kysymällä kuitenkin oikea ostohinta selviää eikä pelkästään hitalappua tuijottamalla.hyviä ja edullisia ostoja kaikkille(ostatte mistä tahansa)
- tarjoushaukahko
Halvimmat on aina maininnalla: "tuote tilapäisesti loppu"
- experimental2
Joo tai sitten tulee kohta sähköpostia perään että 'oho sori, oli väärä hinta netissä - maksappa lisää tai perutaan kaupat, saat rahasi takaisin'. Eli ensin yrittävät pakkomyydä kovemalla hinnalla ja jos se ei ota tulta alle, tyytyvät ilmaiseen pikavippiin.
- höpö höpö
experimental2 kirjoitti:
Joo tai sitten tulee kohta sähköpostia perään että 'oho sori, oli väärä hinta netissä - maksappa lisää tai perutaan kaupat, saat rahasi takaisin'. Eli ensin yrittävät pakkomyydä kovemalla hinnalla ja jos se ei ota tulta alle, tyytyvät ilmaiseen pikavippiin.
Ei ikinä koskana ole käynyt noin.
Sen sijaan tavallisista myymälöistä ostaessa minulle on käynyt usein niin että on yritetty myydä eri tuote minkä olen halunnut ostaa tai sitten toimitus takkuilee.
Heips.
Meillä Expertillä pääsääntöisesti hinnat ovat verkkokaupassa ja myymälöissä samat. Välillä verkkokauppaan tulee kuitenkin nopealla rytmillä omia tarjouksia tai kampanjoita, joihin myymälät eivät suoraan osallistu. Jos huomaatte myymälässä asioidessanne hinnan olevan erilainen, kuin mitä verkkokaupassamme, kannattaa siitä mainita myös myyjälle. Saatte kyllä tuotteet samalla hintaa myös myymälästä suoraan mukaan, jos niitä vain varastosta löytyy.
Ja siltä varalta, että tämä tapahtuisi toisin päin, eli huomaisittekin jo ostoksen myymälästä tehtyänne, että tuote onkin verkkokaupassamme tarjouksessa, on meillä käytössä 30 päivän hintaantyytyväisyysturva. Hyvitämme teille suoraan erotuksen joko alennuksena uudesta ostoksesta, lahjakorttina tai vaikkapa ihan käteisenä, jos se vaan on mahdollista.
Eli rohkeasti vaan myyjälle mainintaa jos tuotteen hinta tai muu ei verkkokauppamme kanssa täsmää, tai tulee eteen muita mieltä askarrutavia asioita, me olemme täällä teitä varten.
Muuten, lisätietoa tuosta Hintaantyytyväisyysturvasta löydätte täältä:
http://expert.fi/Expert-Palvelut/htt
Terveisin,
Tiiariina Expertiltä
www.expert.fi- verkkokauppakauppias
Kannattaa hankkia tuotteet verkkokaupasta, joka uskaltaa olla esillä omilla hinnoilla. On selvä, että verkkokaupassa on myynti- ja logistiikkakulut paljon pinemmät ja se pitää näkyä hinnoissa. Expertin vastauksesta selviää, ettei siellä asiaa ole ymmärretty. Nämä kodinkonekauppiaat, joilla on kallis myymäläverkosto joutavat mennä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892638Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031668- 1161600
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641222Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 45867
- 64864
- 61835