Elikkä, mulla on vakio derbi, joka kulkee n. 50km/h. Ois tarkoituksena saada kulkemaan n.55km/h, eli joudunko rassaamaan kureja, vai onks tähän joku yksinkertaisempi kikka, jonka maallikkokin osaa? Rattaita en rupee vaihtamaan, koska kiihtyvyys heikkenee sitten. Tai putkessa jóku kuri, jota ois helppo suurentaa pikkusen ilman sen kummosempia. Ja mitä työkaluja tarvitsen? Apuja.
Mopo kulkemaan 55-60km/h (?)
14
487
Vastaukset
- trytugyhji
Riippuu mikä derbi sulla on. X-racessa ja x-tremessä vm. 2004--> eteenpäin, putkessa ei ole muita kureja kuin hukkaputki katalysaattori vähentämässä päästöjä. Jos sulla on joku drd malli niin niissä on sellainen kuri, jota voi suurentaa esim. porakoneella. Mut jos haluat oikeesti kulkemaan sen 55km/h niin vaihda suutin isommaksi jos se on vielä vakio 1 piikki isompi eturatas. Kiihtyvyys ei huonone kuin ihan vähäsen, vääntö aika sama vakioon verrattuna.
- alkukäyränkuri
Nii tai sit vaa ottaa hukkaputken tai alkukäyrän kurin pois mitä sä et tässä maininnu
- Derbi....
X-Race, vm. 2006.
- Derbi...
Niin, eli vaikuttaako tuo katalysaattori jotenkin muka nopeuteen? Paljo kulkee jos otan hukkaputken pois? Ja miten iso ratas taakse et menis sitte alta 60?
- Derbi..
Siis tukin sen..
- hjhdgfds
Derbi.. kirjoitti:
Siis tukin sen..
Jos hukkaputken ottaa pois ja ajelee vakioväleillä 12/65, et saa mopoasi kulkemaan mitenkään yli 60, jos mopossasi on vielä rajoitettu cdi. Katalysaattorin poisto ei vaikuta nopeuteen paljo p*skaakaan, vääntöä tulee hiukkasen lisää ja äänet kovenee. Joten sitä ei kannata ainakaan poistaa, ihan turhaa putken pilaamista sen poistaminen on.
- kohulsninsungti
hjhdgfds kirjoitti:
Jos hukkaputken ottaa pois ja ajelee vakioväleillä 12/65, et saa mopoasi kulkemaan mitenkään yli 60, jos mopossasi on vielä rajoitettu cdi. Katalysaattorin poisto ei vaikuta nopeuteen paljo p*skaakaan, vääntöä tulee hiukkasen lisää ja äänet kovenee. Joten sitä ei kannata ainakaan poistaa, ihan turhaa putken pilaamista sen poistaminen on.
oo hiljaa ku et mistään selvästikkään mitään tiiä
- l.jhmjhngfvd
kohulsninsungti kirjoitti:
oo hiljaa ku et mistään selvästikkään mitään tiiä
Katso vaikka motot.net, sinä se et tässä mitään tiedä. Mulla on ollu x-race jo 1,5v.
- Derbi...
Onks tuo hukkaputken poisto kovakin homma?
- 45ertydrse
ei, mut ilman hitsausvehkeitä ei onnistu
- mopoista 4v kokemus
kokeileppa tämmöistä ensi kerralla kun käymistät moposi huudata moottoria 10-15 minuuttia täysillä kieroksilla se hajottaa putken katalysaattorin ja vääntöä pitäs tulla lisää pari kilowattia toimi ainaskin mun derbiin ja gileraan ja tärkeä on etttä et anna putken jäähtyä sen 10min aikana kun huomaat että mopo kiertää paremmin (noin 3 tuhatta kierrosta) voit lopettaa ja mopon pitäisi nyt kulkea sen 55-60 km/h
- Derbi..
Jotenkin epäilen tota..:D Sehä leipasee kiinni
- dokstors
Vaiha satula ja ota vasen taka vilkku pois ni johan lähtee mulla kulkee nyt sellasta 75kmh
- ....
Revi samantien takakumi ja moottori irti niin vauhti tuplaantuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305792Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144364Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403237IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522951Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391549Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 621276
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321206- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161