krapulajuominen ja känninukkuminen

unimatti

Kerron aluksi vähän historiaa juomisestani. Minulla on varmaankin hyvin perinteinen alkoholin käyttöhistoria. Olen aina ollut ihan nuoruudesta lähtien kova ottamaan pääasiassa kaljaa, muita juomia en ole nähnyt niin tarpeellisiksi.

Jossain vaiheessa tuli sitten otettua muutamia loiventavia krapulassa, joka sitten yleensä päättyi siihen, että tuli syötyä päivällä. Myöhemmin tuli välillä ryypättyä pieniä parin päivän putkia. Hauskaahan se vain oli, kun ei juuri edes krapulat tuntuneet missään.

Nyt viimeaikoina ovat nämä ryyppyputket menneet aivan eri tasolle. Kun käyn keskiyöllä humalassa nukkumaan (ihan ensimmäisen illankin jälkeen), herään useimmiten aamuyöstä 3-5 välillä. Pyörin pahaa oloani jonkun aikaa mitä kestän (yleensä en kauaa), kunnes korkkaan ensimmäisen loiventavan. Sen jälkeen saatan juoda viitisen päivää pelkästään sen takia, koska en kestä krapulaa. Päivässä saattaa mennä helposti yli 24 kaljaa, ja loppuvaiheessa putkea olen jo niin huonossa kunnossa, että oksentelen ja juon kaljaa vuoronperään.

Jossain vaiheessa nekin putket aina ovat katkenneet, kun olen ollut niin huonossa kunnossa, etten ole pystynyt ahdistuksissani hakemaan lisää kaljaa. Tällaisesta vastaavasta putkesta nyt juuri selvinneenä halusinkin kysyä muutamaa asiaa.

Miten teillä nukkuminen nimenomaan ryyppyputken aikana? Ryyppyputken jälkeiset ongelmat ovat varmasti kaikille tuttua, mutta en ole keneltäkään kuullut sitä, että ei pystyisi nukkumaan humalassa muutamaa tuntia enempää. Tämä on minulle juuri se suurin ongelma, koska tämän takia promillet ovat varmasti usein todella korkealla. Jos vain pystyisi nukkumaan sen ensimmäisen illan jälkeen krapulan pois niin kuin normaalit ihmiset niin ei näitä putkia pääsisi edes syntymään.

Ja sitten vielä sitä, että miten helkutissa tuota touhua voi tehdä vikko tai kuukausi tolkulla? Henki tuntuu lähtevän tuostakin.

23

769

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kk

Päivässä on aika epämääräinen käsite. Selvennä ensin, missä ajassa juot sen 24 kaljaa ja onko se tavallinen annos, eli 0.33L 4.5% keskikalja.

• >Rommikossu

Ite nukkunut aina pätkissä, että se ei ole erioista sinällään, aika tavallinen juttu. Putkessa asian tekee kiusalliseksi se, että aina herää kankkusessa, ei niinkuin saa nukkua krapulaansa pois. Se kostautuu pitemmän päälle, koska aina nukkuu sitten kännissä, muutaman viikon jälkeen on aivan poikki pelkän väsymyksen takia.

Ja kyllä, kori keppanaa menee helpolla vuorokaudessa, ei oikeastaan ole kuin pikkuisessa tuiskeessa, keppanalla muutenkin hankala vetää perseitä.

• Kk

En ymmärrä, miten teillä riittää raha tuollaiseen.

• Ouzoretsina
        Kk kirjoitti:

Kerätään tyhjiä tölkkejä, tietenkin :D

• johdettava
        Kk kirjoitti:

Ovat johtaja-ainesta, joten rahat riittävät, kun osaavat hoitaa taloutensa ja raha-asiansa..

• ====
    • Kylmät kädet

Itse aloitin yli kolme vuotta siten, että vedin joka päivä noin 8 keskikaljaa. Kun huomasin, ettei se enää riitä, siirryin kaksitahtiseen menetelmään, eli kunnon kännit joka toinen päivä.

Kun sekään ei enää riittänyt, siirryin lopulta tähän kolmitahtiseen malliin.

• ---------

"Kun sekään ei enää riittänyt, siirryin lopulta tähän kolmitahtiseen malliin."
      Olet siis edistynyt, kun nyt kännäät vain joka kolmas päivä.
      Aika harvoin, ja silti on loota sekaisin.

• Kk

19-21 annosmäärää vie yleensä pitkälle seuraavankin päivän reviirille.

• jos lutraat vain kaljan kaa se on lastenleikkiä.sitten kun vedät kossun raakana krapulaan niin sitten voit ihmetellä tilannettasi.

• laihtunut pässi

Olisit pysyny vissyssä!

• Kylmät kädet

Ei auta. Jope Ruonansuu kärsinyt jo kaksi haimatulehdusta.

• ei nukuta

No mulla kyllä uni häiriintyy välittömästi, kun juominen alkaa. Ihan sama mitä juo. Kello 3 aamuyöstä alkaa pyöriminen. Siihen tietenkin voi auttaa pari tasoittavaa.

• Kylmät kädet

Ryyppyillan jälkeen on aivan turha haaveilla pitkistä yöunista. 3-4 tuntia ja heräät ahdistukseen.

• 120 kiloa läskiä

Kun ottaa viinan kanssa maltillisesti diapameja tms. ei tule niin pahoja kankkusia ja nukkuukin paremmin.

Mielestäni joku 24 pulloa keppanaa vuorkaudessa ei ole paljon. Tällainen 120 kiloinen kun polttaa yhden pullon tunnissa.

Itse otan, putken aikana yli 30 pulloa keppanaa päivässä. Putket kestää yleensä noin viikon ja sitten on pakko lopettaa, koska olo käy niin karmeaksi. Tämä johtuu siitä, että ryyppyputken aikana unohtuu syöminen täysin sekä tietysti huonolaatuisesta unesta.

Krapuan hoidan pois 2 päivän loiventamisella, sekä pameilla. Sitten olen ehkä viikon selvänä ja sitten taas putki päälle.

• ====

Alkoholi ei ole läskiliukoinen vaan vesiliukoinen.
        Suuri läskikasasi ei pelasta sinua alkoholismilta ja alkoholisairauksilta, ja ilmiselvästi olet narahtamassa myös sekakäyttäjäksi kahteen koukkuun, ja silloin alkaa syöksy pohjamutiin.
        Pamikoukku on paljon lujempi, kuin viinakoukku.

• että näin
        ==== kirjoitti:

Alkoholi ei ole läskiliukoinen vaan vesiliukoinen.
        Suuri läskikasasi ei pelasta sinua alkoholismilta ja alkoholisairauksilta, ja ilmiselvästi olet narahtamassa myös sekakäyttäjäksi kahteen koukkuun, ja silloin alkaa syöksy pohjamutiin.
        Pamikoukku on paljon lujempi, kuin viinakoukku.

Alkoholin poistuminen elimistöstä on suoraan verrannollinen painoon. Tässä ei nyt puhuttu kuka on alkkis ja kuka ei.

• drtfyghujk

"Kun ottaa viinan kanssa maltillisesti diapameja tms. ei tule niin pahoja kankkusia ja nukkuukin paremmin."

Suosittelen lukemaan palstalta ketjun Maksakirroosista. Ettekö te imbesillit tajua että jo yksistään alkoholi on monesti liikaa maksalle, saati sitten sekakäyttö, vaikka kuinka "maltillista" olisikin. Turha pettää itseään ettei se maltillinen ryyneily mitään tee heh heh.... Odottele vaan kun joku aamu huomaat peilistä olevasti aivan keltainen, jos jaksat nousta edes katsomaan (tai ole verensyöksy tms hoitanut jo hommiaan).

• eipäs valehdella
        drtfyghujk kirjoitti:

"Kun ottaa viinan kanssa maltillisesti diapameja tms. ei tule niin pahoja kankkusia ja nukkuukin paremmin."

Suosittelen lukemaan palstalta ketjun Maksakirroosista. Ettekö te imbesillit tajua että jo yksistään alkoholi on monesti liikaa maksalle, saati sitten sekakäyttö, vaikka kuinka "maltillista" olisikin. Turha pettää itseään ettei se maltillinen ryyneily mitään tee heh heh.... Odottele vaan kun joku aamu huomaat peilistä olevasti aivan keltainen, jos jaksat nousta edes katsomaan (tai ole verensyöksy tms hoitanut jo hommiaan).

Toope, rauhoittavat ei rasita maksaa, kyllä on tälläkin taas ihmetietäjiä paikalla. Pari Buranaa krapulaan on maksatoksisempaa kuin 100 levyä pameja.

• Valdemar Vinetto
        eipäs valehdella kirjoitti:

Toope, rauhoittavat ei rasita maksaa, kyllä on tälläkin taas ihmetietäjiä paikalla. Pari Buranaa krapulaan on maksatoksisempaa kuin 100 levyä pameja.

Ei se toope ole, se on käynyt AA.n lääketieteen seminaarin ja haistellut penkkejä.

• unimatti

Pamit ovat kyllä hyviä. Sellainen huiviin kun yöllä herää niin ei tarvita korjaussarjoja. Toinen hyvä on nukahtamislääkkeet

• oirsl
        että näin kirjoitti:

Alkoholin poistuminen elimistöstä on suoraan verrannollinen painoon. Tässä ei nyt puhuttu kuka on alkkis ja kuka ei.

"Alkoholin poistuminen elimistöstä on suoraan verrannollinen painoon."

Mikähän itse keksitty teoria tuokin on?
        Maksan polttokyky on jokaisella yksillöllinen mutta vakio, ja elopainosta riippumaton.

• että näin
        oirsl kirjoitti:

"Alkoholin poistuminen elimistöstä on suoraan verrannollinen painoon."

Mikähän itse keksitty teoria tuokin on?
        Maksan polttokyky on jokaisella yksillöllinen mutta vakio, ja elopainosta riippumaton.

Tässä varmaan tarkoitettiin, että 40 kiloinen kukkakeppi on täysin kännissä 6 kaljasta, kun 120 kilonen tuskin huomaa samasta määrästä mitään vaikutusta.

Olen itse vähän yli 100 kiloa, voin vetäistä 3 keppanaa 3 minuutissa ja lähteä ajamaan autolla, promillet jää alle 0,5. Jos 40 kiloinen tekee saman, rattikäry on varma.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      57
      3175
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2911
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2719
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1817
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1104
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1081
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      971
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      829
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      822
    10. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      820
    Aihe