Paljon kirjoitettaan palstan tasosta.
Suurin ongelma on mauttomuus, jossa jotain leimataan suotta. Ei kaikki lestadiolaisuus ole pahuutta, vasta- osa ihmistä on vilpittömiä kristittyjä.
Osa taas vaatii lisää tietoa Kristusesta.
Mutta parjataan, että ”terroristit” ovat uskota osattomia? Ovatko?
Onko tämä minuna esiintyvä, heikon kirjoitustaidon omaan ”Oulun poliisi mafioso” joka on joko uskota osaton, tai lestadiolainen.
Näkemys ei puolla uskosta osattoman kommentteja.
Hänen ongelma on luonnillisesti sairaus, paha vamma, mutta se on todella häiritsevä sekä palstaa sekä ennen kaikkia minua loukkaavaa.
Vamma on paha, Hän ei pysty hermeneuttiseen tasoon, ainoastaan nälvimiseen.
Eikö juuri Hän ole se postitettava, jotta palsta siistiytyy.
Oikea Kes.
Kuka oikeasti on palstan härikkö? Ketä Hän edustaa?
26
122
Vastaukset
- Kesänäyttelyssä kävijä
Olipa pitkä kiroitus.
Milestäni ole humorimies. Osatt panna paikat Ramatusta, mitä taas palstan räme.ajsva ei pane.
Osaat sekä peustella vöieesi Ramahulla, että panna paikat!
Kes - myytti kes :-))))
hermeneuttinen (< kreik.), hermeneutiikkaan kuuluva tai liittyvä; selittävä, tulkitseva.
hermeneutiikka (< kreik.), tulkintaoppi, käsitteiden sisällyksen sekä ilmauksen ja tekstien merkitysten selittäminen. Sanaa käyttivät jo antiikin filosofit ja myöh. sitä on tässä alkuperäisessä merkityksessä käytetty erityisesti teologiassa, Raamatun tutkimisen ja tulkinnan yhteydessä.
Friedrich Schleiermacherin vaikutuksesta, 1800-luvulta alkaen, hermeneutiikka on keskittynyt vars. Raamatun ymmärtämisen selvittelyyn. Toisen maailmansodan jälkeen on hermeneutiikan yhtenä perusajatuksena ollut Rudolf Bultmannin ajatteluun pohjautuva UT:n ja yl. Raamatun sanoman irrottaminen myyttikaavioista, ns. myytinpoisto.- sääli raukkaa
Raamatun sanoman irroittaminen myyttikuvioista?
lLen 100%:n varma että kes raukka ei tiedä mitä hän tekee.
Raamatussa kun ei ole lainkkaan myyttejä, vaan se on KOKONAINEN JUMALAN sana. Ota taikka jätä, kolmatta vaihtoehtoa ei ole. Hermeneutiikka on tutkimusta, jossa työkaluna käytetään eksegeesiä, konteksin löytämiseksi.
Käsittääkseni tämä käytäntö on hyväksytty Suomenkin oletusministeriössä. Mm Yliopisto käyttää sitä.
Sitä en korostanut, vaan kysyin, onko tämä merkkini lanseeraaja Vl tai ei.
En myöskään juo, enkä polta.
Kes.
Toisen ihmisen pienemmän tai isomman vamman tahi sairauden ivaamista harrastaa vain alhainen LAPAMATO.
Olipa tämä LAPAMATO sitten ateisti, vl-teini tai kuka muu tahansa.
Tässäkin ketjussa LAPAMATO näyttäytyy.- Vieras sivusta seuraaja
Minusta sinä pilkkaat jopa omistajaa jonka sivulle kirjoitat. En tarkoita et siinä mitään väärää on, kun pakkomielteisesti cooypastaat 210 kertaa poistetun runosi ja muut tuotoksesi joihin olet rakastunut, uudelleen Sefun ja ylläpidon kiusaksi, vaan se että runojen taso on heikohko ;)
Toisaalta ymmärrettävää että aktivoidut puolustamaan häiriköintiä rekisteröitynä. - paha pois minust
Täällä ei ole mahdollista diagnosoida kenekään sairauksia taikka vammoja. Kysymys ei ole siis vammojen tai sairasuksien ivaamisesta vaan toisten kirjoittajien ivaamisesta.
Sarkasmia harrastavat, uskallan sanoa lähes kaikki kirjoittajat.
Kiveä ei siis kannata kenenkään heittää.
Viestit joita tänne paljon tulee, kertovat kirjoittajan omista pettymyksistä, vihasta, hylätyksi tulemisen kokemusista ja sen sellaisista tunteista.
Tunteiden ilmaisun taito niiden oikeilla nimillä ja minä viestien hallinta on hyvin harvojen ihmisten taito. Sen sijaan käytetään !!! SINÄ !!! viestejä.
Omat synnitkin selitetään pois sillä tavalla, että ne olivat aivan oikeutettuja koska tuo lähimmäiseni on sellainen ja sellainen ja teki niin ja niin. paha pois minust kirjoitti:
Täällä ei ole mahdollista diagnosoida kenekään sairauksia taikka vammoja. Kysymys ei ole siis vammojen tai sairasuksien ivaamisesta vaan toisten kirjoittajien ivaamisesta.
Sarkasmia harrastavat, uskallan sanoa lähes kaikki kirjoittajat.
Kiveä ei siis kannata kenenkään heittää.
Viestit joita tänne paljon tulee, kertovat kirjoittajan omista pettymyksistä, vihasta, hylätyksi tulemisen kokemusista ja sen sellaisista tunteista.
Tunteiden ilmaisun taito niiden oikeilla nimillä ja minä viestien hallinta on hyvin harvojen ihmisten taito. Sen sijaan käytetään !!! SINÄ !!! viestejä.
Omat synnitkin selitetään pois sillä tavalla, että ne olivat aivan oikeutettuja koska tuo lähimmäiseni on sellainen ja sellainen ja teki niin ja niin."Täällä ei ole mahdollista diagnosoida kenekään sairauksia taikka vammoja."
Lukihäiriön pystyy.- pois paha minust
Melperi1 kirjoitti:
"Täällä ei ole mahdollista diagnosoida kenekään sairauksia taikka vammoja."
Lukihäiriön pystyy.Maahanmuuttajataustaisilla saattaa suomenkielisen tekstin tuottaminen olla vaikeata, samoin humalassa olevilla henkilöillä, koskaan ei voi varmuudella sanoa kenellä on mahdollinen lukihäiriö.
Esim. ADHD häiriö tuottaa hyvinkin sekavaa ja epäjohdonmukaista tekstiä.
No... joka tapauksessa asioihin keskittyminen olisi se tavoite, ja sanottavansa perusteleminen faktatiedoilla, - eikä voimakkailla kielteisillä tunteilla. - Arvo S
pois paha minust kirjoitti:
Maahanmuuttajataustaisilla saattaa suomenkielisen tekstin tuottaminen olla vaikeata, samoin humalassa olevilla henkilöillä, koskaan ei voi varmuudella sanoa kenellä on mahdollinen lukihäiriö.
Esim. ADHD häiriö tuottaa hyvinkin sekavaa ja epäjohdonmukaista tekstiä.
No... joka tapauksessa asioihin keskittyminen olisi se tavoite, ja sanottavansa perusteleminen faktatiedoilla, - eikä voimakkailla kielteisillä tunteilla.Kullakin mielipteensä. Itse usein ajattelen että kesis kirjoittaa humalassa. Ei pelkästään kirjoitusvirheiden takia, vaan ihmesekoselitysten kanssa. Esim. Upotuskasteesta kertovat perusteet kuulostavat kuin hän oikeasti viettäisi aikaansa klovnina sirkusteltassa tuon Melperinn kanssa.
- majavaäiti 18 lasta.
Voi taivahan vallat!!
Täällä palstan yksi päähäiriköistä antaa yksityiskohtaista moraaliopetusta lukihäiriöstä.
Joskus tulee hetki, kun ajattelee, ettei suhteellisuudentajulla ole alarajaa. Se hetki tuli nyt.
Hyvää päivää ja kirvesvartta!
- Ahtiainen autuuden
Paljon kirjoitetaan palstan tasosta. En ole törmännyt sinun ivaamiseen, ehkä sitä on koska niin sanot. En epäile. Muutaman kerran olen kyllä huomannut jonkun trollin trollaavan hauskasti kirjoitusvirheisiisi. Parhaimpia olivat ne, joissa sinä moitit jotain asiakirjoittajaa luku ja kirjoitustaidon puutteesta, sanotaanko että hieman kirjoitusvirheitä sisältäneellä viestilläsi :P
Ehkä se häiriköinti mistä puhutaan on yleistä ja kaikkiin kohdistuvaa, toistuvaa. Aamusta iltaan, ympäri vuoden. Juuri tälläkin hetkellä. Tässäkin ketjussa. Siihen en halua ottaa kantaa, että ovatko häiriköt hellareita, tai asuvatko Heinolassa. Joka tapauksessa rikosoikeudelliset rajat ovat ylittyneet jo aika päivää sitten.
Toki sinuakaan ei saa matkia. Kaikissahan meissä asuu pieni ölähtänyt rämemajava, jokaisessa kukkii runosuoni...- minun mielipiteeni
Itse en usko että täällä kirjoittaa yksikään helluntailainen.
Sama häirikkö vakaumukseltaan ateisti esiintyy milloin minkäkin suunnan uskovaisena ja lietsoo riitoja eri uskontokuntaia edustavien kirjoittajien välille. - mielestäni
minun mielipiteeni kirjoitti:
Itse en usko että täällä kirjoittaa yksikään helluntailainen.
Sama häirikkö vakaumukseltaan ateisti esiintyy milloin minkäkin suunnan uskovaisena ja lietsoo riitoja eri uskontokuntaia edustavien kirjoittajien välille.Mielestäni sillä ei ole merkitystä mitä se edustaa. Oleellista ei ole se onko se hellarihihhuli tai muu seko, vaan se että hän saa suht vapaasti terrorisoida paitsi avauksilla, mutta myös asiallisissa ja lestadiolaisuutta kriittisestikin arvioivissa keskusteluissa. Tod.näk. narsistilla on ollut joku hoitokokousyhteys, tai on vain sattumalta löytänyt täältä kodin, mene ja tiedä.
Näissä keskusteluissa jos mukana on vl myönteinen näkökanta, niin tämä kyseinen häirikkö tulee rienaamaan. Erikoista tässä nyt on se, että sama häirikkö keskustelee samassa ketjussa välillä itsensä kanssa.
Hän on joka ikisessä keskustelussa ja viestien vaihdossa LÄHES AINA se toinen osapuoli, heh! Tuo on helppo havaita :P - bbb
Mellu Rauhotu
Jeesus oli fariseusten ja kirjanoppineiden mielestä häirikkö, koska julisti totuutta.
Sama se on täälläkin, häiriköitä ovat ne, jotka perustelevat sanottavansa Jeesuksen sanalla.
Joh.7.
11 Niin juutalaiset etsivät häntä juhlan aikana ja sanoivat: "Missä hän on?"
12 Ja hänestä oli paljon kiistelyä kansassa; muutamat sanoivat: "Hän on hyvä", mutta toiset sanoivat: "Ei ole, vaan hän VILLITSEE kansan".
Samoin sanottiin Paavalistakin, joka julisti totuutta:
Ap. t. 24:5
Me olemme havainneet, että tämä mies on ruttotauti ja metelinnostaja kaikkien koko maailman juutalaisten keskuudessa ja nasaretilaisten lahkon päämies,
Eli ei totuutta julistavan osa ole kadehtittava, ei silloin eikä nyt.- SRK:sta luulisin...
Minä luulen tämän häirikkö-narsismiharrastajan olevan SRK:n työvaliokunnan porukkaa. Ainakin juuri niitä asioita hän yrittää poistaa keskusteluista, joita SRK:kin!
- 12+12
Tää oli päivän paras huuli, ehdottomasti !
Eli häirikkö onkin SRK:n työvaliokunnan porukkaa...heh,heh !
Kiitos siitä sinulle "
SRK:sta luulisin...
10.10.2012 11:52 "
Luulenpa, että nauratti sinuakin tuota kirjoittaessa...- ;)
;)
- Ihan mahdollista
Minä otin tuon arvion ihan vakavasti.
- Narsisti-vl-ääliöt!
Ihan mahdollista kirjoitti:
Minä otin tuon arvion ihan vakavasti.
Kun SRK ei ole saanut palstaa ja sen valaisevia keskusteluja alamaisiaan uhkailemalla loppumaan, on se lähettänyt tänne joitakin typeriä talkoomiehiä herran puimatantereelta... Ei hyvältä näytä SRK:n lähetyssaarnaajien taso tänä päivänä.
- Rauhotutaanpa
Narsisti-vl-ääliöt! kirjoitti:
Kun SRK ei ole saanut palstaa ja sen valaisevia keskusteluja alamaisiaan uhkailemalla loppumaan, on se lähettänyt tänne joitakin typeriä talkoomiehiä herran puimatantereelta... Ei hyvältä näytä SRK:n lähetyssaarnaajien taso tänä päivänä.
Rämemajavahäirikkö Rauhotu
- vl-suvusta
Palstalla on Häirikkö. Itse Jeesuskin toi mukanaan sotia, riitoja ja eripuraa.. Ei me ihmisraukat voida edetä kohti totuutta ilman näitä.
- juu... kai sitte niin
Tottahan niin juu..
- yö Tauno
Edustaa kuulemma sinua. Käsiala kuulemma yks yhteen.
Tiedä sitte? =)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1147467- 515609
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa633135Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72613Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101608Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2011467Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931129Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3271097Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2461075Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30946